Matkomfort

4.5 / 5 i betyg — 484 rekommendationer

2018-11-13

Har Familjematkassen varje vecka och vi är väldigt nöjda.
Barnen gillar också maten mer än andra matkassar vi haft under åren.
Dock vore det ännu bättre om det var lite mer vegetariskt i familjekassen. Kan vara quorn istället för köffärs t ex.
Skulle även kunna vara mer rotgrönsaker istället för potatis. Blir lite väl mycket potatis ibland. Sötpotatis gillar även barn. Läs mer
2018-11-13 Matkomfort svarar Jessica H
Tack för fint betyg och feedback Jessica!
Härligt att barnen gillar maten. Vi har valt att ha Familjefavoriter lite smalare och med fler återkommande rätter, för lite kräsnare barn som inte kommit så långt att de gillar till exempel sötpotatis. Återupprepa rätter och smaker så att de lär sig uppskatta nytt. Sedan täker vi att man går vidare till någon av våra andra produkter. Alternativt kör varannan!

För de familjer och barn som gillar mer varierat rekommenderar vi alltså att man testar Premium eller kanske Vrooom. Vill man ha en vegetarisk rätt per vecka plus fågel och fisk man man varva med en Sthlmslåda då och då. För Vrooom och Premium lämnar vi barntips till alla rätter, för att man på ett enkelt sätt ska kunna få alla i familjen att gilla maten. Ofta handlar det bara om att servera allt separat så att barnen ser vad de äter och får välja själva. Blanda i lite extra smör eller grädde i gryn och såser/grytor för de minsta eller mixa grönsaksgrytor med bitar.

Vi hör kört vår vegetariska lasagne och någon mer rätt i Familjefavoriter. Så det är alltid bra med feedback! Märker vi att ännu fler önskar (mer) vegetariskt i Familjefavoriter kommer vi givetvis se över det. Vi uppskattar önskemål om vilken typ av vegetariska rätter som barnen gillar. Har ni några favoriter hemma hos er, låt oss gärna veta!
Matkomfort gillar detta