Nyare Bil i Sverige AB

4.4 / 5 i betyg — 67 rekommendationer

2018-11-19

Bytte in min bil och köpte en annan bil hos Nyare bil. Bra bemötande och affären gick snabbt och smidigt, både inbytespris och pris på bilen jag köpte var okej.

Blev därutöver lovad begagnade vinterdäck likvärdiga el bättre än de jag lämnade in med min bil, av de däck jag fick var ett helt punkterat och gick ej att fylla i luft i, detta på grund av både allvarlig skada och en trasig ventil. Ytterligare ett däck fick inom mindre än ett dygns körning en stor bubbla med explosionsrisk enligt däckverkstaden som omgående bytte detta. Nyare bil ersatte båda däcken med två nya utan kostnad.

Tilläggsförsäkringen/begagnatgarantin som de erbjuder på två år för 5000 kr extra är inte dålig men innehåller vid jämförelse i stort sett sika som masinskadeförsäkringen har i helförsäkringen som också medföljer bilen de två första veckorna. Så här i efterhand hade jag önskat att jag hade fått veta mer om skillnaderna mellan extragarantin och maskinskadeförsäkringen i Trygg Hansas helförsäkring som är bra och jag valt att behålla. Hade jag fått veta detta vid affärstillfället hade jag troligen inte tecknat extraförsäkringen. Läs mer