Octaviakliniken

2.6 / 5 i betyg — 5 rekommendationer
Charlotta H

2018-12-03

Om du har behov av snabb och smidig hjälp från en engagerad läkare, gå inte hit! Läkaren skulle höra av sig med provsvar (blodprov som mäter hormonnivå/ämne som indikerar hormonförändringar) veckan efter. På måndagen (veckan efter) ringer hon visserligen men vid en tid då man inte förväntar sig sådana samtal och inte passar telefonen (vid kl.1830). Jag hade ingen möjlighet att svara på min telefon då så jag ringde mottagningen dagen efter för att fråga efter svaret. De kunde inte svara p.g.a. sekretessregler. Läkaren ringde igen vid samma tidpunkt (kl. 1840 cirka) på tisdagen (missade det samtalat också eftersom jag satt i möte i ett rum utan telefontäckning). Kliniken sa på tisdagen att svaret skulle skickas med A-post. Ingen post kom förrän på fredag eftermiddag och när jag öppnade kuvertet förstod jag att läkaren uppenbarligen inte hade lyssnat alls på vad jag sagt vid mitt besök eftersom hon bara skrev att jag "skulle fortsätta ta östrogenplåster" om jag ville. Eftersom jag då förstod det som att recept inte behövdes gick jag till apoteket men såklart man behövde recept för detta. Läkaren hade inte lagt in något recept. Denna hantering anser jag vara oacceptabelt klantig och ouppmärksam. Jag sökte ju just av den anledningen att jag trodde mig behöva ett plåster vilket jag var väldigt tydlig med. Har aldrig haft recept på det, vilket jag nämnde att jag kände mig i akut behov av. Varför skulle jag söka för ett besvär som jag redan hade fått behandling/recept för?? Hur kan en specialistläkare missa det ENDA momentet/syftet som ärendet gällde? För övrigt ringde jag kliniken onsdag, torsdag och fredag för att försöka få en ny telefontid men de hade så hög belastning att man inte kunde ställa sig på kö. Läs mer