Technorth Energilösningar AB

2.4 / 5 i betyg — 9 rekommendationer
Kent J

2018-12-12

Riktigt usel leverantör. Beställde Luftvärmepump 21 augusti och fick den till sist monterad 6 december. Inkompetent personal som tagit fel på leveransadressen två gånger trots att det stod rätt i avtalet. Avstå från att göra affärer med detta företag. Läs mer
2018-12-13 Andreas Å svarar Kent J
Hej,

Vad tråkigt att höra att du är missnöjd och att det varit problemantiskt!

Den gångna sommaren med varmt väder ledde till att många kunder ville köpa värmepump – då de även kan fungera för att kyla och skapa svalka i ett hus. Marknaden och efterfrågan växte +15% något som ingen hade kunnat förutse. Detta har lett till att leveranser av både pumpar och montage i hela branschen har lidit av förseningar – något som vi så klart är mycket ledsna för.

En annan faktor som specifikt drabbat oss som företag är att ett stort företag i branschen gick i konkurs under sommaren. Vi fick uppdrag av tillverkarna att hantera de garantiärenden som bolaget lämnade efter sig i konkursen. Vi har arbetat intensivt med tillverkarna och kunderna för att lösa problemet under sensommaren och hösten i frågan. Detta arbete har varit komplicerat och också viktigt att i den situation som uppstod verkligen försöka hjälpa de människor som drabbats.

Vi hoppas verkligen att du har förståelse för situationen – men framförallt att du till slut blev nöjd med din värmepump trots allt!

Kontakta oss gärna om du har fler frågor eller funderingar!

Andreas Ågren, VD
Birgitta gillar detta