DLC Bygg & VVS AB

3.0 / 5 i betyg — 2 rekommendationer

2019-02-10

En mardröm.
Vår och 2 andra grannars badrumsrenoveringar skulle bli klara på 3 max 4 veckor, det tog istället hela 11 struliga veckor innan vi kunde få använda våra egna badrum igen.
Till råga på allt, tog deras inhyrda byggare sig friheten att rota fritt i vår lägenhet och knyckte vårt smyckeskrin som vi trodde var väl gömt på en bra plats i lägenheten.
Problemen stannade inte där, när DLC-Bygg hade fått betalning för sitt arbete mot försäkran om att de skulle anmäla stölden till sitt försäkringsbolag, drog de sig ur alltihop och slutade att kommunicera varken med oss eller med försäkringsbolaget. Försäkringsbolaget tröttnade till slut och lade ner hela utredningen eftersom DLC-Bygg vägrar att samverka! Och vi gick miste om ersättningen för vår bestulna egendom.
Deras inhyrda byggare pratar varken svenska eller engelska, så det är omöjligt att kommunicera med dem. Dessutom hade de en märklig förmåga att dyka upp bara när det passade dem, trots redan avtalade tider!
DLC-Bygg hade dessutom dålig koll på utförda arbeten. Vi bevakade själva jobben och rapporterade missarna, som absolut inte var få.
Undvik DLC-Bygg. Det är mitt råd till er.
De var visst bättre förr när de hade egna byggare, men absolut inte idag. Dålig kommunikation, ljuger och uppfyller inte vad de lovar. Läs mer