Hemfrid Göteborg

4.0 / 5 i betyg — 52 rekommendationer

2019-03-27

Jag har köpt hemstäd 3 tim/4 vecka. I tre år nu.
Mina förväntningar var att få mitt hem (två rum och kök ca 60 kvm.) städat och finnt. Då jag jobbar mycket, inte hinner och är dålig på städ önskade jag mig ett proffs som gjorde allting så mycket batter.
Under det sista året har en och samma person varit "min" städare. Under denna tid har hen bara kommit två gånger. Resterande gånger har det bytts till andra personer, andra tider, etc. tider som det sagts att de skulle komma har inte hållits. De har dykt upp ibland två timmar innan och även efter, stannar inte och gör färdigt utan kan gå efter endast två timmar (jag betalar för tre timmar). Klagar på att det är stökigt på ställen som ej är inkluderat att städas. Med andra ord övervåningen ska inte städas men den som ska städas har inte fått reda på detta och går dit upp (jag bor på nedervåningen). Om en och samma person kommer kanske det undviks eller om deras ledare förmedlar denna information (vilken inte heller hade koll). Jag brukar lägga egna skrivna lappar I stora bokstäver på köksbordet, "Övervåning städas ej" på svenska och engelska inclusive den inplastade städinstruktionen från Hemfrid där detta står med Stora bokstäver. Någon gång har detta hjälpt. Läs mer
2019-04-04 Elinor S svarar Ehwa W
Hej Ehwa!
Tack så mycket för din feedback. Det låter som vår städning inte helt motsvarar dina förväntningar. Hör av dig direkt till din kontaktperson och förklara vad som inte fungerar så ser vi över städupplägget och hur vi kan förbättra oss. Det är viktigt att du är nöjd med våra tjänster!
/ Elinor på Hemfrid