Flyttbolaget i Stockholm

4.7 / 5 i betyg — 329 rekommendationer

2019-04-05

Att säga att en markering motsvarar det bemötande jag fick från den chaufför som alldeles nyss avslutade min flytt är för mycket. Han inledde med att säga att han inte tog något ansvar eftersom vi packat i Bauhauskartonget. Han tog heller inget ansvar för tv:n om den inte var packad i orginalkartong. På det sättet fortsatte han, det mest vi gjort var i han ögon fel. Stack något upp ur en kartong var det fel och han tog inget ansvar. Hade vi fått veta att dessa regler gällde för detta "flyttföretag" så hade vi ALDRIG anlitat dom..
Att han sedan var dryg och otrevlig gjorde inte saken lättare att acceptera.
Helt plötsligt så lämnar han bilen obevakad och vips så var en hemlös där och rotade bland våra saker.
Flytten blev klar för någon timme sedan och vi har tills nu hittat tre trasiga möbler.

Undvik denna firma om ni kan. Läs mer
2019-04-10 Flyttbolaget i Stockholm svarar TOMAS L
Hej Tomas!

Tack för ditt inlägg här på Reco.

Tråkigt att Du blev så väldigt upprörd då vår chaufför påpekade att vi inte kan ta ansvar för sådant som är packat i kartonger av sämre kvalitét mm.

Det är lätt att innehållet skadas då vi hanterar dem och kartongerna staplas på varandra i möbelbilen. Vissa av Era Bauhaus- och Julakartonger gick ju sönder bara de rörde dem.

Vi lånar ju ut riktigt kraftiga flyttkartonger gratis och brukar rekommendera våra kunder att använda sådana.

Att Du uppfattade chauffören som otrevlig låter också konstigt, han har arbetet hos oss i 8 år och aldrig fått ett enda klagomål. Tvärtom massor med beröm för att han är hjälpsam och tillmötesgående. Han bryter ju lite på språket så du kanske tyckte att han lät otrevlig pga det men han försökte nog som vanligt bara sköta sitt jobb.

Nu uppstod ju dessvärre ett par andra skador vilket vi beklagar men vi tar givetvis ansvar för dem. Det är fn under behandling.

Vi utför ca 2.000 flyttningsuppdrag / år både stora och små och ibland är ju tyvärr olyckan framme.

För att bära upp bohaget i nya bostaden så måste vi ibland lämna möbelbilen obevakad kortare stunder. Att det då dyker upp en främmande person som går in i bilen just då är ju otur men inget Du direkt kan lasta oss för. Nu försvann ju inget heller som tur var.

Vår uppskattade tidsåtgång för Din flyttning som Du fått info om innan stämde också bra enligt våra noteringar.

Vår samarbetspartner utförde också en flyttstädning av Er gamla bostad u fm samma dag som flyttningen, hoppas att Du är nöjd med resultatet där.

Lycka till i nya bostaden!

____________________________
Flyttbolaget Stockholm AB
Nioörtsvägen 36-38
126 32 Hägersten
www.flyttbolagetstockholm.se
2019-05-20 TOMAS L svarar Flyttbolaget i Stockholm
Göran Winblad
Jag antar att du är någon form av ansvarig eller ägare för det här företaget.
Det förklarar väldigt tydligt de anställdas syn på saker och ting. Dom gör ju precis som du gör, skyller på kunden.

Fel, ni informerade inte om val av kartonger. Ej heller så hade vi inte en en enda Julakartong, det har du också hittat på. Vi blev inte informerade om att vi kunde låna kartonger av er.
Om ni nu är så seriösa som du påstår så skulle ni ju självklart inte ta dom uppdrag där kunden inte använder era kartonger, men pengar är viktigare än kvalitet för er, ta jobbet och skyll på kunden.

Om ni lämnar mitt bohag utan uppsikt när det är i eran flyttbil under pågående flytt, hur kan det ansvaret vara någon annans än ert?
Det är en så dum kommentar så det egentligen inte behöver kommenteras.
Din åsikt är att ni inte kan lastas för det trots att ni har ansvaret för flytten. Vem ansvar är det då? Kundens det också kanske?

Som jag skrev i tidigare inlägg.
Om ni har möjlighet så skall ni undvika detta företag. Det finns många seriösa flyttfirmor.

Tomas
2019-05-20 TOMAS L svarar Flyttbolaget i Stockholm
Göran Winblad
Jag antar att du är någon form av ansvarig eller ägare för det här företaget.

Det är en så dum kommentar så det egentligen inte behöver kommenteras.

Som jag skrev i tidigare inlägg.

Tomas
Läs mer genom att expandera tråden +