Flygande Köket

4.4 / 5 i betyg — 20 rekommendationer

2019-05-27

Anlitade Flygande köket för catering till vårat bröllop/dop.
Vi upplevde att Marika var lättsam att ha att göra med och var tillmötesgående.
Vi beställde världsbuffen och tårta efteråt. Det var allt mycket uppskattat.

MEN, det var tyvärr ganska många saker som gjorde att vi inte kan rekommendera flygande köket.

Vi hade pratat på telefon flera gånger innan om hur vi ville ha det. Vi ville att dom skulle servera Champagne när vi kom till festlokalen, men det hade fallit mellan stolarna tydligen för personalen (vi hade anlitat 3 personal genom flygande köket) hade sagt till vårat sällskap att dom kunde börja hälla upp. Personalen kom aldrig ut och hjälpte till utan stannade i köket och fixade med maten. Vilket man undrar i efterhand om det inte skulle vara klart när dom kom dit, eftersom det trots allt var catering?

Hade även pratat om att maten skulle vara redo vid 18.30 enda sen första telefonsamtalet. Och trots att dom kom kl 17, inte hjälpte till med servering, så var maten fortfarande inte klar tills dess.

En i personalen som serverade dricka hade tydligen missat att kolla på flaskan då hon serverade alkoholhaltig dryck och sa att det var alkoholfritt.

Vi hade bett om skyltar så man kunde se vad som var i maten, men det fanns inga. Hon förklarade då att hon skulle stå där inne och berätta vad som var i om någon undrade eller om dom skulle ha specialkost. Det gjorde hon inte heller utan allt blev väldigt rörigt.

Vi hade kommit överens om att dom skulle plocka av borden innan dom åkte.Vi hade hyrt porslin som skulle ställas tillbaka i backar. Dom plockade av efter middagen men inte efter fikat. Och det dom hade plockat av efter maten fick vi göra om, då det var dricka kvar i glasen och tallrikarna var matrester kvar på.

Självklart kan det ha blivit missuppfattningar då det kan bli rörigt, men det känns som det var mycket som inte gick som vi hade kommit överns om. Det levde inte upp till våra förväntningar.

Vi har kontaktat Flygande köket i efterhand och uttryckt vårat missnöje. Fick viss kompensation, som vi godtog, men som vi kände var i minsta laget. Vi upplevde att det var svårt att få tag i Marika och att när vi väl fick tag på henne så svarade hon inte på dom saker vi skrivit om att vi var missnöjda med.

/Fredrik Läs mer
2019-08-26 Marika A svarar FREDRIK L
Vilket långt brev. Känns verkligen inte rättvist och mycket av ni skrivit är rent påhitt. Ni fiskade efter rabatt hela kvällen och tyckte att jag skulle servera er utan betalning i 6 timmar. Vi började servera champanje till gästerna men brudens mamma och pappa sa att det skulle de göra tillsammans. Ni var försenade till middagen och det var barn som sprang vilt omkring i festlokalen. Vi stod och väntade med färdig och varm mat i över en halvtimme innan ni började sätta er. Vi skulle servera er det första glaset vin innan maten hade vi bestämt. Men alla 70 gästerna rusade mot buffebordet och började lassa på mat innan vi hunnit presentera maten och hälla upp vin. Sen sprang föräldrar barn och tonåringar konstant in i köket och skulle ha Peppsi eller Maxi läsk istället för att vänta på att bli serverade. Ni verkade ha trevligt och gästerna älskade maten. Men ärligt talat var ni ganska jobbiga och struliga gäster. Mvh. Marika
2019-08-26 FREDRIK L svarar Marika A
Synd att du tycker att mycket inte är rättvist och att det är påhitt.

På vilket sätt fiskade vi rabatt hela kvällen undrar jag? Vi betalade för 3 personal och när vi kom så var alla 3 i köket och att laga mat och göra tårtor. Avsätter man inte personal för vissa saker? Tex 1 kanske serverar champagne och 2 i köket? Rätta mig om jag har fel. Vi har inte försenade till middagen, men däremot var ni inte där till den tiden vi kommit överens om.

Barn som sprang omkring har jag svårt att förstå då det bara var 2 st barn som kunde gå där, och dom satt vid bordet varje gång jag kollade. Att dom sprang vilt omkring i festlokalen vet jag inte var du har fått ifrån.

Har även svårt att tro att det var 70 gäster som sprang mot buffén då vi endast var 53 pers och vi gick ett bord i taget. Spring i köket med folk som ville ha dricka blev det ju eftersom ingen fick något serverat. Ni skulle ha serverat första glaset vin, helt rätt, men när kl var 18.30 och maten skulle vara redo ( som vi hade kommit överens om innan) var det ingen som hade fått dricka.

Precis som i mailen vi skickade så fick vi inga svar på våra frågor, utan dåliga ursäkter och det var vi som hade fel.

Jag förstår att du tycker vi var jobbiga. Blir jobbigt när man har bokat catering och personal men så känns det som man måste vara med och styra själv då det inte funkar som vi kommit överens om.

Har pratat med andra inom resturang och catering branschen och dom tycker att det här var under all kritik.

Tycker ditt svar är oproffesionellt, otrevligt och stämmer inte överens med verkligheten.

/Fredrik
Läs mer genom att expandera tråden +