Octaviakliniken

2.6 / 5 i betyg — 5 rekommendationer

2019-09-08

Fredag, 6/9-2019 kom jag in på kliniken med tårar i ögonen och med händerna om magen då jag hade smärtor i livmodern av oklar anledning. Det var drop in mellan kl. 08-09. Jag anlände runt kl. 08:15.
Receptionisten skickade mig till ett rum bakom receptionen där jag fick träffa en kvinna. Jag förklarade för henne att jag hade jätteont och ville få hjälp. Hon sa att deras drop in tider var slut och att de redan ställt någon på kö. Jag bad om att de även skulle ställa mig på kö, men det ville hon inte. Hon hänvisade mig i stället till andra kliniker, bla till en i Solna som ligger på andra sidan stan. Jag sa att jag inte orkade ta mig dit och att jag bara ville ha hjälp då jag var trött på att bli slungad fram och tillbaka. Hon sa då "det här är som ett fullbokat hotell, det finns inga rum kvar." Kände mig så maktlös och liten. De hade kunnat hjälpa mig om jag bara var redo att vänta en stund, vilket jag var. Kvinnan hade ett kallt och professionellt bemötande. Jag hoppas verkligen att detta var en engångsföreteelse och att inte fler kvinnor ska behöva uppleva det här kyliga bemötandet. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte