Läderverkstan

2.8 / 5 i betyg — 5 rekommendationer

2019-12-09

Här blev jag både uppskörtad och utskälld av den otrevligaste gubbe jag någonsin stött på i servicesammanhang. Uppdraget var att fixa dragkedjan på min ryggsäck. Det skulle kosta 390 kr. När jag kom för att hämta ryggsäcken hade han satt dit en minimal metallplupp, och för detta jobb ville han nu ha 440 kr. Jag undrade varför han höjt priset, och han fräste att det borde jag väl veta att han har rätt till enligt lag, att lägga på tio procent! Men dels hade han ju lagt på mer än tio procent, och man kan undra vad han hade tänkt sig att göra för det pris han uppgav först? Titta på väskan? Hur hade det ens varit möjligt att göra mindre än det han gjorde? Dragkedjan glipade i ena änden, vilket han kommenterade fräsande med "att det var minsann inte han som sytt väskan"! Nej, det stämmer, det har det franska märket Longchamp, som tidigare lagat en likadan ryggsäck åt mig - i Frankrike - för ett par hundra kronor. "Såna löner jobbar vi inte för i Sverige borde jag väl fatta, om jag nånsin haft ett jobb i livet! Ja, det har jag faktiskt. I snart 40 års tid. Den här gubben överträffade Mr Faulty i total absurditet. Läs mer