Yvonne Ulvegren
en del av Mäklarhuset Vällingby - Hässelby

4.6 / 5 i betyg — 60 rekommendationer

2019-12-19

Verifierad kundrelation
Jag mejlade Yvonne (två gånger) samma morgon som radhuset blev annonserad på hemnet och visade stort intresse. Hon ringde tillbaka men jag kunde ej ta samtalet i det ögonblicket. Sedan ringde jag tillbaka och nämnde att jag var väldigt intresserad av att radhuset som hon annonserade upp på hemnet. Jag fick ett nonchalant svar: "Vad har du för förutsättningar av att köpa radhuset?".

Jag kan förstå om Yvonne frågade mig om jag har ett lånelöfte (vilket jag hade) men att hon frågar mig vilka förutsättningar jag har för att köpa radhuset har hon ingenting med att göra. Till en början gjorde jag inte en stor grej av det och helt enkelt ignorerade att svara på den frågan, hon bad mig sedan att återkomma trots att jag sa i telefon att jag vill boka ett personligt face-to-face möte med henne för att diskutera mer detaljer kring radhuset för att annonsen var inte så informativ.

Vi båda la på och jag fick en dålig känsla av att hon var jävligt osugen på att sälja till mig, trots jag jag närmade mig henne med en trevlig ton. Jag började fundera över varför hon frågade mig om mina förutsättningar. Var det pga mitt namn som ledde till att hon ställde en sån konstig fråga? Varför är hon så osugen på att sälja till mig? Vad kan det vara undrade jag?

Så jag ringde tillbaka, återigen med en trevlig ton och sa att jag är väldigt intresserad av detta radhus, svaret jag fick var:
- Yvonne "Du vet väl om att det är många som har ringt och är intresserade, kanske 15 har ringt och är intresserade".

- Jag "Eeehh ok, jag och min fru är nu en av dem då, dessutom anmälde jag intresse minuten du la upp annonsen vad är det du vill få sagt här egentligen?"

- Jag frågade sedan: "Vad menade du när du frågade hur mina förutsättningar ser ut?"

- Yvonne: "Hur ser din ekonomi ut?"

- Jag: "Det är mellan mig och min bank" svarade jag.

- Jag "Jag skulle vilja boka ett möte med dig för att diskutera detaljerna kring radhuset"

- Yvonne "Njaaaee, jag är väldigt fullbokad men ring mig nästa vecka på måndag"

Vi båda la sedan på och min dåliga känsla i magen kvarstod att hon var jävligt osugen på att sälja till mig av någon anledning som jag ej är medveten av. Det slutade med att jag ej ringde henne på måndagen pga detta. Jag vill bara att folk ska veta vad det här är för typ av mäklare om ni någonsin råkar ut för samma behandling av henne så vet ni nu varför.

Mvh. Läs mer