Toxa International Import

2.3 / 5 i betyg — 3 rekommendationer

2019-12-23

Varning!! Varning!! Varning""
Det här är ett bedrägeriföretag!!
Köpte 3 Upgglor som skulle skrämma fåglar men har efter 2 månader ännu inte fått de.
Men betalt det tog de via Klarna. Har klagat hos klarna men det verkar segt att få rätt
Varning!! Varning!! Varning!!

Varning, varning varning!!
Det här det sämsta företaget ever. Beställde 3 ugglor för att skrämma bort fåglar och leverans skulle ske efter 3 dagar men efter 1½ månad har ännu inga ugglor kommit. De svarar varken på otaliga telefon eller mail men betalt tog de via klarna.
Hävde beställningen efter 1½ månad men tror ni jag fick tillbaka några pengar? Nä,nä.....
Polisanmälde honom för bedrägeri (tog en helg att skriva ihop) men Harry Haffa la ner utredningen på en gång och sa att det var ett konsumentärende. Vände mig till den lokala konsumentvägledningen men de kunde inte hjälpa till sa de och hänvisade till ARN. Gjorde en anmälan till ARN (tog ytterligare en helg i anspråk) men i skrivande stund har ARN inte gjort något.
Efter 3 månader stämmer jag TOXA-shop inför Stockholms Tingsrätt och detta tog ytterligare flera dagar i anspråk med bifogande av mail, polisanmälan, anmälan till ARN mm. Har nog lagt ned över 60 timmar på det här f-bannade företaget.
Först då betalar den jäveln Johan Kjellman tillbaka pengarna och jag förlorade därmed i Tingsrätten och fick betala 900:- i ansökningsavgift + 1404:- i advokatkostnader för TOCA-shops jävla advokat + 20 mils resa till Stockholms Tingsrätt + dyr parkering en halv dag.
Det här är vad som väntar om ni handlar av TOXA-shop mfl namn (skadedursfri, rådjursfri) på nätet (eg. ägare Nordic Pest Products AB).
Varning, varning, varning!!!. Handla inte här!!! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte