Dörrakuten

4.8 / 5 i betyg — 80 rekommendationer
Carl B

2020-02-12

Carl B skrev om Dörrakuten
Hej, själva jobbet gjordes av en duktig som nog var veteranen i firman. Lite strul tillstötte dock vilket kan ha inverkat negativt för kostnaden. Efter möte med vd gick jag igenom och visade på vad som var trasigt. En kille (den bästa på firman enligt vdn) skulle komma och göra jobbet. Vi skulle därefter planera in ett datum (debitering skulle ske per timme enligt min koll i efterhand med vd).
När servicekillen så småningom kom för att göra jobbet visade det sig att det kom två grabbar. Ok tänkte jag det var väl någon sorts praktikant antog jag. I vilket fall så stod han bredvid och såg på under den tid jag var på plats. Snart konstaterades att de saknade material, nämligen en vanlig standard spik/skruvplåt för att säkra hörn etc.
Detta trots att vdn själv hade sett hur jobbet skulle göras, men ändå inte meddelat att grabbarna skulle behöva skruvplåtarna. Nåväl, de försvann då en timme under förmiddagen för att skaffa vad de saknade. Kom åter och skruvade klart det som skulle göras. Det blev helt ok.
MEN när fakturan kom var jobbet debiterat med 4 timmar inkl den timme de gjorde inköpssvängen. De kom kl 8 och drog kl 12.
När fakturan kom så bekräftades min oro. Firman hade debiterat full timkostnad för TVÅ personer!! Således 8 timmar totalt.

Kontaktade då företaget och fick kontakt med en proffsig Fredrik, som lyssnade och lovade återkomma. Jag hade bestridit att betala för två personer. Två dagar senare kom en kreditfaktura med 4 timkostnader krediterade! Snyggt jobbat av Fredrik.

Jag stannar här, men det visar att det lätt går fel till och att företag försöker hoppas på att kunden bara betalar det som står på fakturan.

Mvh / Carl A Bergquist - Brf Laxöringen 16 - Sthlm Läs mer
Antar E gillar detta