GS Kylservice AB — Mitsubishi Electric

4.5 / 5 i betyg — 14 rekommendationer

2020-02-18

GS Kylservice bör endast anlitas om du inte ska stå för kostnaden, exempelvis försäkringsärende, på grund av priset.

De tar med 2020-02:s priser 950 kr i timmen, 106,25 kr per mil och därtill fakturaavgift på 30 kr för en e-postad faktura. Timpriset debiteras även under restiden.

Mått råd förutom detta är att se till så installatören verkligen har förstått uppdraget. I vårt fall ville vi att personen skulle göra en djupare felsökning än vad den tidigare installationsfirman gjort.

Efter att ha förklarat ärendet för både säljaren via mejl och telefon och därefter installatören direkt på plats så gjorde installatören en lika grund felsökning som den första installationsfirman. När vi bad honom att fortsätta felsökningen ner till den önskade nivån så ville han inte det för att det var för omständligt.

Men reparationsarbetet i sig gick bra. Installatören var noggrann, hjälpsam och fick igång luftvärmepumpen. Man får det man betalar för när det gäller det här bolaget. Rekommenderar dem om man inte ska stå för kostnaderna. Läs mer