Tomas Östlund
en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala

4.8 / 5 i betyg — 113 rekommendationer

2020-03-10

Extremt dåligt skött affär. Oprofessionell, hjälpte inte alls mig som köpare utan var verkligen på säljarens sida. Kollade inte upp information. Gav inte rätt information i prospektet. Jg köpte en lght med en massa fel i som han valde att dölja på visningsdagen. Budgivningen var också ett skämt och iscensatt. När jag väl klagade på säljarnas städning, att de inte gett mig nycklar, att de tagit bort hatthyllan viftade han bort med goddag yxskaft svar. Anlita ej honom! Läs mer
2020-04-07 Tomas Ö svarar ELLINOR N
Hej Ellinor och tack för ditt omdöme även om det är sju år sedan du köpte en bostad som jag förmedlade när jag dessutom jobbade under ett annat varumärke.

Det är tråkigt att du är missnöjd och mindre roligt med anklagelserna i ditt omdöme.
Jag har möjligheten att ta bort det här omdömet då det saknar grund och kan skada mig samt riktar sig mot mig som person.

Detta har jag valt att inte göra, det här ska inte bli det första omdömet som jag väljer att plocka bort. Det tar mig emot att plocka bort ett omdöme, oavsett vad det står i omdömet, om det är saklig kritik eller inte, positiv eller negativ, rätt eller fel. Även om detta omdöme går över gränsen så kommer det att få vara kvar.

2003 gick jag ut fastighetsmäklarprogrammet och började jobba och har förmedlat ca 1.600 bostäder. Alla kunder kan inte vara nöjda, det är en utopi som i praktiken inte går att leva upp till, även om jag skulle önska det.
Det är uppenbart att jag inte levde upp till dina förväntningar, det är något jag beklagar. Men jag är tacksam för att jag får veta att du inte var nöjd, även om det var sju år sedan. Det hjälper mig att bli bättre och fortsätta göra mitt yttersta.