Kamux AB

2.3 / 5 i betyg — 4 rekommendationer

2020-09-04

PIA A skrev om Kamux AB
Köpte bil 2020-08-29 av säljare Carl-Philip, kommunikationen skedde via Mail. Fick ner bilen till en av deras butiker nere i Växjö där en säljare gav oss nyckeln till bilen. Vi fick ingen annan hjälp av dem utan allt skulle ske via den säljaren vi haft kontakt med innan. Vi provkörde bilen och det fanns massa funktioner som vi inte hade någon aning om, fick ringa våran säljare som förklarade hur de fungerade via telefon då ingen i butiken ville hjälpa oss. Vi kollade bilen på plats och tyckte allt såg bra ut. Efter att köpt bilen, eller rättare sagt skrivit på avtal som våran säljare skickat till någon av de andra anställda i Växjö butiken så hann vi inte mer än att åka ifrån bilfirman innan vi märkte att parkeringsljuset inte fungerade! samt var det en plast hållare till bakljusen som satt löst. Vi tog direkt kontakt med våran säljare och skickade bilderna till honom. Vi fick till oss att ringa honom på måndag , vilket vi gjorde men utan resultat. Säljaren svarade inte. Mailade honom dagen efter och han ringer upp. Han sa att detta är en reklamation som de lägger vidare till deras eftermarknad. Han lovade mig via telefon att återkomma dagen efter, vilket inte utfördes! Det gick ytterligen 2 dgr utan att någon varken ringt eller mailat. Min man tar kontakt med butikschefen som säger att han ska höra med säljaren och att han inte har någon koll på ärendet. Säljaren mailar oss samma dag och säger att reklamationen är nekad. Då väljer vi att utnyttja distanslagen med ångerköp men det gick vi inte fast vi är inom de 14 dagarna från köp! Nu är ärendet hos ARN från vår sida. Så grymt besvikna på deras sätt att möta kunder! Vill varna folk att inte köpa från denna firma då de uppenbarligen skiter i sina kunder efter ett köp och bluffar folk !! Läs mer