Probike House Of Brands Stockholm Norr

1.0 / 5 i betyg — 4 rekommendationer

2020-10-28

Detta är det värsta jag vart med om!

Som säljare själv i 7 år och vet hur viktigt kundrelationer & kundnöjdhet är. Fy skam för er på plats i Probike Sollentuna.

En Bmw S1000R köpes enligt premisserna att hojen är i bra skick och fullservad, precis som annonsen påvisade och Janne som
är säljare på plats säger.

På plats vid check av hojen 2020-03-31 (köptillfället) påpekar jag att servicebok saknar stämplar, det finns inte några papper som bevis på service samt servicelampa lyser, även behöver besiktning då den var obesiktigad.

Janne som i detta fallet blev min säljare berättar att det finns dokument på alla servicar och han skall fixa fram detta och ordna besiktning.

Säljaren berättar även att servicelampan inte kan släckas av dem på plats då de ej är auktoriserade för BMW längre och har ej dator för det, det godtar jag på plats för jag känner till detta i mitt eget arbete som säljare.

Låter bra hittils.

2020-04-22
Får jag hämta hojen, besiktigad och var enligt förväntan i sin ordning, men inga servicedokument hade säljaren fixat fram, det hade han inte hunnit på en hel månad väntan på att få hämta hojen.

Nåväl, jag plockar ut den och inväntar dokumenten.

2020-06-22
Skickar jag ett mail, om att jag fortfarande inte fått några underlag för servicar.
Säljare: inget svar.

2020-07-10
Tar jag mig till butiken då jag märker att säljaren duckar mig på telefon och mail.

På på plats så berättar killen vid servicedisken att säljaren precis gick på semester.

Då frågar jag, vem kan jag prata med om saknande underlag av service, han pekade på ett bås till vänster om entre, fick aldrig namn.

Killen verka vara ansvarig (?)
Jag frågar honom om om service underlagen till den hojen, han berättar att set finns ingenting till den hojen och vänder ryggen och går.
Otroligt dåligt bemötande.

Jag får respektera säljarens semester 4 veckor frammåt.

2020-08-06
Mailar jag säljare igen och påpekar att jag fortfarande inte får något svar om underlag, överhuvudtaget inget svar alls.

Får svar 2020-08-10 att det är hektiskt i butiken och han har jobbat själv. I detta mailet säger även säljaren att den är servad enligt hans kollegor och han ska plocla fram de.
Jag Ok’ar och inväntar.

(När jag var där var det cool lungt i butiken)

2020-08-27
Mailar om återkoppling men får
inte svar.

2020-09-03
Mailar om återkoppling men får inte svar

2020-09-09
Mailar om återkoppling men får inte svar.

2020-09-18
Mailar om återkoppling men får inte svar

2020-09-21
Mailar om återkoppling men får återigen inget svar

2020-09-30
Mailar om återkoppling men får svar denna gång
Säljaren: hej är nu tillbaka efter en dryg sjukskrivning.
Och nu får jag 1 service dokument att oljan ska vara bytt 2020-04-07 men säljaren säger att detta inte finns i system bara internt.

Men jag anar direkt oro.

2020-04-06 till 2020-04-09 stod inte hojen hos dem, utan på bmw motorrad i väsby för byta av packbox i framgaffel, detta bekräftade motorrad till mig när jag ringde dem.

Protokollet är alltså förfalskat.

2020-10-01
Jag svarar säljaren att det fortfarande saknas 4 service underlag.

Här slutar jag helt få svar och säljaren & butiken duckar mig.

Sjukaste jag varit med om, nu sitter jag med en hoj utan någon servicehistorik med 3000 mil.

Lyfter finger för denna butik i sollentuna. Läs mer