Ocab

2.3 / 5 i betyg — 3 rekommendationer
CAROLA H

2021-05-06

Spontant omdöme
CAROLA H skrev om Ocab
TL;DR
Företaget överfakturerar en pensionerad änka med en prisökning som innebär offerten x 3 som slutpris. Detta för att utföra det jobb de skulle ha gjort från början.
Företaget misslyckas med att ta bort mögel på vind enligt offert, och anser att det är rimligt att mögel kommer tillbaka efter 3 månader.
Företaget är mycket otrevliga i sin kontakt med kunder.
Jag måste starkt avråda alla potentiella kunder till att anlita detta bolag.

-----

Vi kom i kontakt med Ocab med anledning av att vi köpte ett hus där tidigare ägare precis fått en åtgärd av mögelpåväxt gjord på vinden. När vårt försäkringsbolag skickade ut en besiktningsman fick vinden nedslag på grund av att de inte hade skrapat bort möglet som låg där, utan bara sprutat på ett medel. Vi kontaktade då Ocab som först inte svarade på mail eller samtal, men när det väl begav sig hänvisade de till att vår säljare var ansvarig för kontakten. Vår säljare mailade bolaget och uppgav att vi tilläts ha kontakt å hennes vägar, men de vägrade att ha en dialog med oss. De skickade inte ut något att titta på jobbet, svarade återigen inte på mail eller samtal, och de få kontakter vi fick var direkt otrevliga. När sedan säljaren valde att anmäla dom till ARN, avslutade de allt kontakt med hänvisning till detta. Det sjuka i det hela är att de dessutom har mer än trippel-fakturerat en kvinna på 74 år för ett jobb som de hade offerterat till en tredjedel, men sedan inte gjort ordentligt. När isoleringsfirman var på plats vägrade de köra på isolering för att Ocab inte hade rensat bort möglet tillräckligt. SÅ vad gör Ocab då? Jo, de tar betalt igen för ett riktigt dåligt utfört jobb. En varning till alla är att Ocab inte tvekar att överfakturera eller att ta hundratals tusen betalt för ett jobb där de tycker att det är rimligt att problemet återkommer efter 3 (!) månader. Nu sitter vi här och ett antal månader till har passerat. Möglet på vinden? Jodå, det frodas och mår bra. Tacka fan för det, det blev ju aldrig borttaget.
Tro inte att de åtgärdar problem eller är försiktiga med sina kunder. Läs mer
gillar detta