Marinkraft Bemanning Sverige AB

3.0 / 5 i betyg — 2 rekommendationer

2021-11-24

Jag vill varna alla för det här rekryteringsföretaget. Det här är ett oseriöst företag som inte kommer ge Er den person ni söker och som de sköter rekryteringsprocesser så bidrar de inte med mycket så man undrar ju vad köparen av tjänsterna betalar för. Det första de gör är att skicka iväg en länk med tester som kandidaten skall göra. Tid för detta är c:a 1 timma för kandidaten och jag frågade vad testerna mäter och vad som är viktigt för tjänsten som testet mäter så kunde de ej svara på det. Sedan så får man en länk till en intervju som också är helt digitaliserad där man filmar sig själv. Om det är så att man har skyddad-ID eller jobbar eller har jobbat med skyddsklassade saker och ej har tillåtelse att finnas på sociala medier/tv etc. så finns det inget sätt för företaget att hantera det utan du kan inte söka tjänster på marinkraft då de har bestämt hur processen ser ut utan att ta hänsyn till sekretesslagar säger. Helt enkelt här skall det gå fort och jakt på nya uppdrag och kvalitet på rekryteringarna är låg och om du är missnöjd som kund så kommer de bara säga, men testet visade ju.... Vänd er både som sökande och som arbetsgivare till någon annan seriös på marknaden. Läs mer