DB TAK & ENTREPRENAD AB

4.0 / 5 i betyg — 18 rekommendationer
Heléne E

2013-01-10

VARNING! Anlitade DB Tak våren 2012 för omläggning av tak samt nya hängrännor och stuprör. På eget bevåg ersatte man de 4 stuprören med 2 stycken (pga av att de beställt fel). De försäkrade om att det skulle räcka med 2 stuprör. Vi skrev dock ett separat avtal att om det visade sig att avrinningen inte skulle fungera skulle de kompletterade med de övriga 2 stuprören. Pga mycket regn under sommaren visade det sig snabbt att det var för lite med 2 rör och vi påtalade detta. Dock vägrar de att komplettera de övriga rören trots avtal! Under arbetet skräpade de ner runt huset och vi fick varje dag plocka upp spik, papp etc som låg runt huset. De missade även att måla utbytt trä trots att det stod i avtalet. När vi påtalade detta blev takläggarna sura och griniga och sa att det inte alls ingick (tills vi visade offerten). Vid målningsarbetet drog man runt stegen oförsiktigt, vilket orsakat märken i vår putsfasad runt hela huset. De utlovade lövsilarna som skulle monteras på stuprören gjordes inte heller.
DB Tak påtalade hur duktiga de var eftersom de specialiserat sig på tak och alltid måna om att kunden ska bli nöjd!!! Det har de verkligen inte lyckats med om vi kommer aldrig anlita dem igen eller rekommendera dem! Läs mer