Specialistläkarna Sergel City

3.0 / 5 i betyg — 6 rekommendationer

2015-04-19

Jag var hos gynekolog Charlotte Ullberg för det framfall jag drabbades av när jag födde min dotter. Läkaren bemötte mig ovänligt och oprofessionellt och hennes bristande kunskaper var tydliga. Hon uttalade sig t o m som specialist inom idrottsvetenskap för att hon "joggar ibland". (Enligt henne är löpning inte en high-impact-sport!) Hon tyckte också att jag slösade med hennes tid för att mitt framfall var så milt att "hon knappt kunde se det". Innan mitt besök (och självklart även efter, eftersom jag inte fick någon hjälp) undvek jag länge all slags fysiskt aktivitet inklusiv promenader eftersom det var så pass obehagligt. Det var hemskt knäckande att blir bemött av attityden "har du fött barn får du acceptera att bli invalid för resten av livet", för det var precis så Dr Ullberg fick mig att känna även om jag inte kommer ihåg exakt vilka ord hon använde.
Lyckligtvis blev jag så småningom hjälpt av annan gynekolog, som konstaterade att mitt framfall var kraftigt och att det var skandal att jag inte fått hjälp tidigare. Inte kommer jag kunna springa igen, men nu kan jag iallafall gå utan obehag.
Varning för denna oseriösa gynekolog! Det är tillräckligt tungt att behöva ge upp det som tidigare gett livet mening utan att dessutom bli nertryckt och förnedrad av en okunnig läkare! Läs mer
Hannah K , Mary, Saga A gillar detta