Real Finans och Försäkring AB

Real Finans och Försäkring AB

www.realff.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till Real Finans och Försäkring! Vi arbetar för att hjälpa privatpersoner och företag att planera en trygg finansiell framtid. Vi strävar alltid efter att erbjuda Sveriges bästa rådgivning. Vårt mål är att du som kund skall rekommendera oss vidare till vänner och bekanta. Detta uppnår vi genom stort engagemang, kunskap...

79 omdömen om Real Finans och Försäkring AB

Sedan starten hos Reco 2018

Ulla B
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Kunniga, hjälpsamma och tillmötesgående.

Anita I
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag känner stort förtroende för den hjälp och de råd jag får ang min ekonomi och mitt sparande så att det ska passa min aktuella livssituation. Det känns också mycket tryggt att regelbundet få en uppföljning och eventuell justering av gjorda placeringar. Jag kan varmt rekommendera Real Finans och försäkring. Anita Isaksson

Håkan L
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

I allt väsentligt kunnig och initierad rådgivning i samband med frågeställningar om kapitalinvestering och -förvaltning i USA, regelverk och skattefrågor utifrån amerikansk och svensk lagstiftning. Samtliga frågeställningar besvarade, vänligt och respektfullt bemötande. Kan rekommenderas för rådgivning med liknande frågor. .

Hasse E
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Hjälper mig med min ekonomi och det känner jag mig trygg med

Göran W
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Har nu varit kund hos Realfinans i några år och har alltid fått ett proffsigt, kunnigt och vänligt bemötande. Med täta kontakter som vi har, känner jag mig välinformerad och väl omhändertagen. Eftersom jag själv är ointresserad och okunnig i ekonomi och börshandel känns det bra att få hjälp med mina finanser. Har en blandad portfölj av mest aktiefonder, men även en del räntefonder. Hittills tycker jag Realfinans har gjort ett gott jobb och känner mig trygg i deras händer. Att sedan varje år bli inbjuden till Realmasters...

Monika L
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Väldigt nöjd. Har haft Real Finans i många år och oavsett vilken rådgivare har bemötandet varit väldigt professionellt och samtidigt personligt. Vi har haft kontakt närhelst något hänt, ibland på mitt initiativ men oftast på Reals initiativ. Deras bevakning av mina fonder och placeringar har varit gedigna, grundliga frekventa. Alla samtal har varit väl förberedda, pedagogiskt upplagda och prickat in vad jag sökt svar och råd om.

Carl Johan N
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Proffesionellt bemötande och tack vare sidan Alpcot får jag en överskådlighet över min ekonomi.

Birgitta S
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag blev väldigt bra bemött. Hade inga förväntningar när jag kom dit, hade aldrig hört om det här företaget innan. Jag känner mig upplyst om hur dom arbetar med fonder och aktier. Jag har lagt min tjänstepension i deras händer, så jag har stora förväntningar nu att det går bra. Birgitta Söderlund

Gunilla T
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Upplever dem som seriösa och kunniga. Känner mig trygg med dem.

William J
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Blev introducerad till Real FF genom min pappa. Jag blev väl bemött och vi satte igång direkt att fixa en plan som jag fortfarande håller. Förändringar i sparande har anpassats efter marknad och inkomst. 5/5

Anders L
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Då jag skulle placera en summa pengar på ett säkert och lönande sätt, fick jag proffsiga och tydliga förslag på bästa placering. Den förräntade sig över förväntan. Så jag är mer än nöjd!

Katarina S
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag har alla dessa år jag anlitat Real Finans och Försäkring AB blivit vänligt och proffsigt bemött. Har fått god hjälp av Johan som guidat mig och visat en stor portion kunnande och engagemang. Han har också ett mycket sympatiskt sätt att möta mig som inte är så insatt i dessa svåra frågor. Rekommenderas varmt!

Christer B
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Kristin är min rådgivare och jag känner ett oerhört förtroende för henne. Kristin är aktiv och ringer mig med regelbundenhet, något jag uppskattar väldigt mycket. Hon ger också ett stort professionellt intryck och kunnande, något som är viktigt för en person som jag som är dåligt insatt i värdepapper med mera. Jag har från första stund sedan jag träffade Kristin känt en trygghet vilket är oerhört viktigt när det gäller ens egna besparingar. Dessutom är hon ett stort stöd vad gäller pensionsfrågor och Kristin har även sett...

Sonny A
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Har alltid fin kontakt med Real Finans. Hade inga förväntningar alls, men det visades att förtaget har gjort bra investeringar under alla dessa år som jag anlitat dom.

Johan S
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Kunniga rådgivare som tar kontakt och säger till när det är dags att gå igenom ekonomin. Har fått en bra utveckling i placeringar som jag kan förstå. Tack för en kanonservice.

Hans D
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag var besviken på mina två rådgivare när jag för några år sedan kom i kontakt med Real finans och försäkring i Stockholm. Det blev en vändpunkt. Mina besparingar- i huvudsak aktiefonder - började äntligen växa till sig. Framförallt tack vare en rådgivare man kan lita på./Hans D. Hans p

Viktor G
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Kan varmt rekommendera Real Finans och Försäkring och Johan Järlefelt. Tryggt, proffsigt samt väldigt öppen och bra dialog. Supernöjd.

Anna Z
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Mycket trevliga och professionella med bra rådgivning ang placeringar. Det känns tryggt att samarbeta med Kristin.

Kevin W
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

I can warmly recommend working with Fredrik Lanner at Real Finans och Försäkring, As an American/Swedish couple that is preparing to move back to Sweden after almost 30 years in the US, it is critical that we consider all the financial consequences and options as we plan for the future. The knowledge that Fredrik has of both the Swedish and US financial planning landscape is invaluable for us. In addition, I've found Fredrik to be very professional and highly customer service driven.

Maria S
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Bra bemötande och information om mina placaringar. Kan absolut rekommenderas!

Per-Arne P
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Personligt och professionellt bemötande. Kan rekommenderas.

Jonathan F
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

As Americans living here in Sweden, we rely on Fredrik for help with our Swedish investments as well as helping us understand some of the Swedish- specific financial things (ie house buying specifics, orange envelop implications, long term saving for kids) He is always quick to respond to any e-mail questions I send, which helps significantly. Overall very happy that we are able to work together.

Börje Å
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Hej, Jag har utnyttjat deras tjänster i många år. Det har fungerat mycket professionellt. Både de finansiella råden och kundbemötandet. Jag uppskattar den regelbundna bevakningen och de bra förslag till justeringar som Real Finans gör av min portfölj. Börje Å

Marianne G
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Proffesionellt företag både vad gäller rådgivning med bra placeringar och utmärkt bemötande. Marianne G.

Lars M
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag är nöjd. Blivit bra bemött. Kristin lyssnar och kommunicerar bra. Ger tydlig information och motiverar sina förslag. Bäst av de rådgivare vi haft.

Britt M
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag blir alltid korrekt bemött. Jag tycker jag får bra information, om de aktiviteter som genomförs. Mina förväntningar på mötet var kanske inte så höga, men jag tyckte jag fick bra svar på mina frågor.

Vincent S
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Kunnig Trevlig och trygg Förväntad en måttlig tillväxt av mina tillgångar men fick fantastisk ökning!! Köpte aktier och en kapitalförsäkring

Christer L
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Väldigt fint bemötande och bra placeringsförslag.

Costa V
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Ni har varit jättebra. Tack för pensionsplanering och placeringar.

Fredrik L
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Kan bara säga att jag är oerhört tacksam för allt ni har gjort. Alltid tillgängliga och professionella. Dessutom bra avkastning på mina placeringar. Stort tack och god fortsättning.

Edvin G
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag har endast goda ord att säga om Real Finans och Försäkring. Jag har de senaste ca 10 år fått hjälp med kapitalförvaltning av min rådgivare och är väldigt nöjd över avkastning och den relation som har utvecklas genom åren. Rekommenderas!

Thorsten W
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Lätt att få kontakt när man önskar. Presenteras olika förslag på ett enkelt sätt

Johan F
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Sen det första mötet har jag känt mig väldigt omhändertagen runt professionella personer som har mina intressen som sin högsta prioritet. Grymt nöjd med Real.

Anna K
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Fredrik Lanner och Real Finans & Försäkring har gjort skillnad i vårt liv. Med en stor kunskap och expertis har Fredrik stöttat och hjälp oss under väldigt många år - Fredrik är alltid tillgänglig för att svara på frågor och hjälper alltid till. För oss är det en stor trygghet att ha Fredrik i vårt liv. Vi kan inte annat än rekommendera Real Finans och Försäkring.

Hans S
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Mkt trevligt bemötande MEN framför allt har jag aldrig känt mig "pushad" att göra några investeringar som jag inte känt för till100%.

Linnéa H
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

My advisor at Real was knowledgeable, friendly and professional, and was always available to offer financial advice and answer questions. His experience and knowledge of the USA was particularly valuable to me (also his English was excellent). I would recommend Real Finance and Försäkring to anyone interested in knowing more about, and investing in, the Swedish market.

Beatrice S
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag har fått en fin hjälp med att förvalta mina sparmedel i fonder där pengarna successivt vuxit till. Under flera år nu haft en god och kontinuerlig kontakt med företaget. Det är alltid givande att träffas och få gå igenom min ekonomi, få resonera om möjliga vägar, få förklarat kring områden jag inte är så insatt i och få värdefulla råd. Har alltid blivit väldigt väl bemött. Jag rekommenderar varmt en kontakt med Kristin Westberg, för hennes professionalitet och kunnande samt för hennes varma tillmötesgående!

Susanne R
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag hade mycket god kontakt med Ricard Nylund. Han var alltid snabb att svara och mycket bra att förklara sånt som jag inte är så insatt i. Kände mig väldigt trygg i våra möten.

Christine T
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag är Amerikansk/Svensk medborgare. Det innebär utmaningar när man vill investera pengar även här i Sverige! Många av mina vänner som är Ex-Patrioter som jag förstår inte hur krångligt det faktiskt ÄR! USA är INTE lätt när det gäller regler, vad som beskattas, och vad jag "får" äga utan att riskera en skattesmäll därifrån. Och tyvärr, förändras det regelbundet. Jag är INTE rik, men vill att dem pengar jag ju har ska arbeta för mig. Fick kontakt med Fredrik Lanner och Real Finans och Försäkring AB via det företaget...

Johan S
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Bra utveckling och en tät kontakt både i bra och dåliga tider. De har regelbundet uppföljningar med mig och håller mig väl informerad om hur det går. Vi har bra diskussioner kring olika fonder och de kommer med förslag på fonder jag inte själv tänkt på. Jag är en mycket nöjd kund och kan varmt rekommendera dem!

Brunhild T
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Vi anlitade Real och Försäkring AB vid placering av sparade pengar till Aktieindexobligationer och Försäkringar. Bemötandet där var mycket professionellt och även personligt, vi träffades en gång om året och gick igenom utvecklingen av våra investeringar, det kändes tryggt och tillfredsställande.

Herta Ingrid P
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag är uppfostrad till sparsamhet som de flesta i min generation och därför är det så skönt att ha träffat på någon som förstår detta. Vid varje träff är Kristin mycket väl förberedd och jag känner mig trygg och nöjd med henne. Hon ger mig förslag på placeringar som är (nåja!) någorlunda säkra. och så kanske en liten kittling nånstans med liten risk ! Precis vad en 83-årig tant behöver ! Någon som har överblick och stort intresse för detta i all synnerhet som mitt ekonomiska sinne är begränsat... Därför känner jag att...

Helen F
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Trevligt bemötande ! Får bra hjälp och även med "lätta frågor" som man borde kunna själv. Känner ingen tidspress även om jag har förstått att tiden nog dragit ut en del. Kunnig personal. Känns seriöst och vill kunden väl.

Hillevi Ingrid B
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Hjälp med att placera ett arv. Över förväntan mycket bra placeringar. Har givit bättre resultat än jag väntade mig. Min kontaktperson är förtroendeingivande, förkovrar sig årligen på kurser, mycket kunnig i både finans- och försäkringsfrågor, bokar alltid ett nytt möte med mig, ringer alltid tillbaka till mig om personen är upptagen, trevligt kontor i centrala Stockholm. Hillevi B

Ulf E
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Trevligt bemötande och placeringar som gett god avkastning. Jag är mycket nöjd

Lena R
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Real Finans har under flera år varit ett pålitligt, professionellt och kunnigt team, som förvaltat mina tillgångar på ett förtjänstfullt sätt. Jag har stort förtroende för deras kunnande. Lena Rydell

Lise-lott J
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Även om jag inte har stora pengar att använda till min så kallade portfölj har jag alltid känt att man ser mina förutsättningar. Då jag tidigare haft lite otur med mina pengar var mina förväntningar inte så höga. Vad säga jag niger och bockar för hur man bemöter mig och ansvaret Real Finans tar för mina pengar. Jag rekommenderar verkligen Real Finans. Vänligen Lilo

Ulf D
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Min fru och jagar varit kund hos Fredrik Lanner, Real Finans under många år och konstaterar att han skött vår ekonomiska förvaltning på ett utmärkt och förtroendefullt sätt. Han har alltid gett oss väldigt professionellt intryck och ett vänligt bemötande.

Christer B
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Jag känner mig personligt bemött varje gång jag besöker Real Finans och Försäkring AB .Jag känner mig viktig, trots min ringa portfölj.Mina uppsatta mål har infriats. Ser fram emot ett fortsatt samarbete.

Conny K
Skrev om Real Finans och Försäkring AB

Har köpt fonder och fått mycket bra rådgivning i samband med det. De förväntningar som jag haft på avkastningen har mötts så jag är mycket nöjd.