Alla kategorier E-handel Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Reco.se Recoanvändare
3.3 / 5 i betyg — 85 rekommendationer

Läs vad 85 användare tycker om Recoanvändare

• Marian
    Marian skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Det är konstruerade betyg här på nätet i Reco och Rejta.
    Varför knappt någon lämnat sitt fullständiga namn ens vid positiva omdömen, visar att personerna med omdömen är påhittade och dt hela fejkat.

Dessutom heter nästan alla typ: Förnamn E som t ex "Fredrik E" vilket inte säger något om personen finns i verkligheten!?

Det kan ju inte vara skamligt att ge ett gott betyg på ett städföretag man anlitat vid t ex flytt...
    2016-11-03 Jonathan R svarar Marian
    Hej Marian,

På Reco får man inte skriva anonyma rekommendationer. Skulle det hända att någon uppgett felaktiga användaruppgifter eller inte varit kund hos företaget hen skriver en rekommendation om skickas dessa rekommendationer till vår granskningsavdelning. Där säkerställs att rekommendationerna som skrivs håller sig inom lagen och att personen som skrivit rekommendationen har varit kund hos företaget. En rekommendation tas aldrig bort från Reco.se så länge den håller sig till våra villkor. Anledningen till att vi visar upp förnamn och första bokstaven i efternamnet på våra användare är att vi värnar om deras personliga integritet.

Jag hoppas att jag har gett ett bra svar på dina funderingar. Skulle du undra över någonting annat är du välkommen att höra av dig till mig på jonathan@reco.se

Varma hälsningar
    Jonathan
  • Anna H
    Anna H skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Bra sida som man kan kolla upp ev leverantörer på innan man bokar en service eller tjänst. Bra service med relativt snabb feedback.
    Linnea N gillar detta
  • Jens M
    Jens M skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Reco har jag tittat på när jag valt fastighetsmäklare.
    När jag nu blivit så nöjd kommer jag säkert använde reco när det gäller andra branscher. // Jens Malmberg
    Linnea N gillar detta
  • Mila K
    Mila K skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Älskar att man kan boka bord på restauranger via Reco nu! :-)
    Tobias J, Noel H, Linnea N gillar detta
  • Anders E
    Anders E skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Skrev ett omdöme och skapade ett konto. Fick aldrig någon verifiering av kontot på mail. Omdömet kom aldrig in. Någon funktion för in och utloggning går ej att hitta. Skrev ett mail till reco om problemet som dom aldrig svarade på. (Och inte på detta heller)
    2015-12-15 Linnea N svarar Anders E
    Hej Anders!

Vi är ledsna att dröjt med publiceringen av de recos du skrivit om olika företag, vi har haft ett enormt inflöde av rekommendationer och vi har inte hunnit med publiceringen. Alla rekommendationer du skrivit är nu publicerade förutom den du skrivit om företaget c.b ekfeldt bygg Lekeryd som vi inte kan hitta. Har du möjlighet att återkomma med ett orgnummer eller mer information om det företaget så lägger vi upp det också?

Önskar dig en fin dag!
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Man kan i FAQ läsa:

Fråga: Vilka företag finns med?
    Svar: Alla företag finns med.

Nej, alla finns inte med. En hel del företag som jag försöker rejta finns inte med, åtminstone inte under något annat än sitt egentliga företagsnamn. Jag har slutat kolla reco.se eftersom jag alltför ofta inte hittar det här, men hittar det på Eniro, Yelp eller Facebook Platser.
    2015-09-17 Linnea N svarar Marcus B
    Hej Marcus!

Vår databas är uppbyggd på data från SCB, oftast är företagen med men med annat namn eller adress och det är det datat vi har utgått ifrån när vi har publicerat företag på reco.se. Vi vet att det inte alltid är korrekt, därför får du gärna ge exempel på företag du saknar så att vi kan lägga upp dessa omgående!

Önskar dig en fortsatt fin dag!
  • Sara
    Sara skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Hej, jag skapade ett Reco-konto enbart för att lägga en positiv rekommendation för Flyttfabriken eftersom jag verkligen tycker att de förtjänar det.

I övrigt har jag aldrig använt Reco och försöker hålla nere mina olika medlemskonton.

MEN kan inte hitta något ställe där man kan ta bort sitt konto.

Dessutom råkade jag posta kommentaren två gånger eftersom jag postade den innan jag skapat konto, när jag skapat konto såg jag inte min post så postade igen, ett tag senare dök båda upp. Verkar inte som att jag kan ta bort den heller.

Kan ni hjälpa mig med det tack?
    2015-05-18 Linnea N svarar Sara
    Hej Sara!

Vad roligt att läsa att du är nöjd med Flyttfabriken och att du vill rekommendera dem! Vi har nu tagit bort en av dina två rekommendationer från deras profil.

Anledningen till att man behöver skapa ett konto för att skriva rekommendationer är för att vi inte vill ha några anonyma rekommendationer och jag hoppas att du vill ha kvar ditt konto hos oss och fortsätta skriva rekommendationer om andra företag i framtiden! Du kommer inte märka av att du har ett konto då vi inte kommer att skicka mail till dig. Företagen du rekommenderar kommer att dra nytta av dina rekommendationer!

Om du verkligen vill ta bort kontot kan jag hjälpa dig med det, men då kommer de rekommendationer du skrivit att försvinna.

Ha en fortsatt fin dag!
    Erica G gillar detta
  • Annie O
    Annie O skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    jag tycker det är förkastligt att reco är partiska och raderar missnöjda omdömen efter företags påtryckningar
    2015-04-29 Lisette O svarar Annie O
    Hej Annie

Vi tar bara bort recos som inte följer våra riktlinjer tex när den som skriver inte kan bekräfta att de varit kunder eller inte håller sig inom PUL. Du kan läsa mer om vad som gäller på http://www.reco.se/write_review.seam.
  • O
    O skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Det är helt värdelöst hur man måste gå igenom en lång process av registrering etc. EFTER att man har "postat" sin långa sammanfattning. Sedan måste man skriva om allt igen, eftersom det nya kontot inte går att använda förrän man har bekräftat mailet osv. Sjukt värdelöst.
    2015-01-13 Lisette O svarar O
    Hej

Vad tråkigt att du har en dålig erfarenhet av att skriva på vår sida. Att vi kräver att man registrerar sig beror på att vi är väldigt noga med att alla rekommendationer är legitima och att ingen ska kunna skriva utan att bekräfta vem man är. Men det verkar som att det blivit något fel om du har fått skriva om din rekommendation, det ska man inte behöva och vi kommer självklart se över vad som har hänt.
  • Eva
    Eva skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Njaa tycker det är dåligt av reco att inte kunna besvara mail. Gjorde konto på reco för inte så länge sedan,skrev en rekomendation om ett företag som inte var positivt. Fanns ingen personlig utpekning i texten osv. Men någon dag senare var både min recotext borttagen och företaget gick inte att hitta. (företaget går dock under flera namn på samma adress som lustigt finns kvar med endast positiv kommentar då) Skrev flera mail till reco varför dom tagit bort min text? Fick bara ett svar vilket företag det gällde? Svara på det samt senare att jag fortfarande vänta på svar från reco. Men ingenting. Skriver här som i mailet att ska ni radera ens kommentar (vilket säkert finns ett fyndigt svar på plötsligt)sen inte svara på varför så kan ni lika gärna "radera" mitt konto här.Tack.
    2013-12-20 Tobias B svarar Eva
    Hej Eva.

Den här rekommendationen fick oss verkligen att höja på ögonbrynen. Vi raderar aldrig aktiva företag från siten. De enda företag vi plockar bort är inaktiva företag som har upphört. Det stämmer dock att företaget har blivit bortplockat manuellt av någon med behörighet.
    Vi har återpublicerat företaget efter att du har påtalat felet. För att undvika att liknande situation skulle uppstå igen har vi begränsat möljligheten att plocka bort företag för alla anställda och underleverantörer.

Vi beklagar det inträffade och vill vara tydliga med att kritiska rekommendationer om företag är lika viktiga som positiva tips. Vi hoppas därmed att du behåller ditt konto på Reco och fortsätter att skriva rekommendationer.
  • Marie E
    Marie E skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Jag har aldrig bett att få vara med på reco med mitt företag, men det är tydligen anarki-fachism när det gäller nätet. Lagarna har inte hunnit med. Vem som helst kan skriva och kritisera. Obehagligt.
    Dessutom måste jag betala reco om jag vill svara på en kund som har gett kritik...troligtvis till fel företag? Reco tjänar pengar på andras företag det är deras leverbröd.
    Vissa företag passar inte att vara med på reco exempelvis veterinärer eller företag där det finns konkurrenter nära intill osv. Jag som äger företaget måste själv få bestämma om jag vill vara med på reco själv?
  • Sara E
    Sara E skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Blev precis uppringd av en man som ringde från reco.se och ville tala med ägaren av ett företag som jag inte hade mobilnumret till och ägaren inte var där. Istället för att då be att få återkomma blir jag nästan utskälld och ifrågasatt om det inte jag som är VD:n till företaget och att jag ljuger. Personen tjafsar vidare och jag ångrar att jag inte bara la på men eftersom jag har lite vett och etikett i kroppen försöker jag vänligt avsluta samtalet men personen slutar inte att bete sig otrevligt. Tyvärr uppfattade jag inte hans namn. Det skulle vara intressant att få ett svar från er på reco.se varför ni har personal som beter sig såhär. Jag känner mig fortfarande lite illa till mods efter det här samtalet.
    2013-12-20 Tobias B svarar Sara E
    Hej Sara.

Tack för din rekommendation. Vi är uppriktigt tacksamma att du har delat med dig av din erfarenhet. Vår målsättning är att alltid vara professionella, kompetenta och ödmjuka i våra kundkontaker.

I det här fallet har vi uppenbarligen misslyckats och det ber vi om ursäkt för. För att kunna
    säkerställa att motsvarande beteende inte ska upprepas behöver vi veta vilket företag du
    representerar och vilken dag du fick samtalet. Du kan givetvis maila oss detaljerna
    på hr@reco.se. Därefter återkopplar vi på mail vad som har skett och hur vi har hanterat
    problemet.
  • Zammy C
    Zammy C skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Skickar spam till mig som jag aldrig varken bett om eller godkänt att jag vill ta emot. När man klickar på avregistreraknappen så händer inget! Mycket oseriöst.
    2013-12-09 Tobias B svarar Zammy C
    Hej Samir,

tack för din feedback! Som jag skrev till Mats hoppades vi att du/ni skulle uppskatta mejlet, din rekommendation undanröjer bortom all tydlighet att vi inte lyckades så bra. Det är vi ledsna för, vi gillar inte att tränga oss på och plockar givetvis bort dig från vår mejl-lista.

Att dessutom länken för avanmälan inte fungerade som väntat är något vi måste fixa - så tack för att du gjorde oss uppmärksam på det. Vi önskar dig en trevlig jul och hoppas att vi får se fler av dina rekommendationer i framtiden.
  • Mats
    Mats skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Använder sitt e-postadressregister för att skicka spam till mig trotts att jag aldrig någonsin godkännt att man använder mina personuppgifter i det syftet. Dålig stil och oseriöst.
    2013-12-08 Tobias B svarar Mats
    Hej Mats,

tack för din feedback! Beklagar att du inte gillade vårt nyhetsbrev om Julen. Det var med en god tanke att du och alla andra kanske skulle gilla det vi skrev. Vi ser givetvis till att plocka bort dig från vår mejl-lista och ber om ursäkt för att vi trängde oss på i din mejlkorg.

Ps. I alla mejl vi skickar kan du enkelt avanmäla dig från fler mejl genom att bara klicka på länken längst ner till vänster. Nu behöver du såklart inte göra det eftersom vi plockar bort dig efter din tydliga rekommendation.
  • Gustaf B
    Gustaf B skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Behövde en bilverkstad och lade in en förfrågan vid midnatt. Klockan 8 morgonen efter ringde en suvereän bilverkstad, jag fick tid direkt och problemet var löst halv tio. Bra tjänst!
    Björn W, Jakob J, Tobias B, Cajsa J gillar detta
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Reco.se suger!
    De tar bort inlägg som är obekväma.
    Svepskäl som att det inte är jag som är kund hos det aktuella företaget räcker för att inlägget ska tas bort!
    Vad har det för betydelse om det är jag eller min flickvän som är kund???

Använd andra kanaler för att klaga!
    Reco är köpta!!!

Allt gott
    Ingemar (kund hos reco, i alla fall innan detta inlägg)
  • A
    A skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Varför kan man själv inte ta bort SINA EGNA inlägg? Och varför besvarar ni inte mail?
    2012-06-30 Joakim B svarar A
    Hej A,
    Man kan stötande-anmäla sina recos. De kommer då att granskas av oss innan de plockas bort.
    Vi har gått igenom vår kundtjänst-databas och letat efter mail från den adress du angett på denna profil. Vi har inte hittat något mail och vet därför inte vad du önskat hjälp med. Vår ambition är att inom 24 timmar svara på mail. Om det är något mail som inte besvarats vill vi gärna reda ut varför det är så och vi vill gärna ha en dialog med dig så att vi kan bringa klarhet i detta. Maila oss på we@reco.se och informera om vad du inte fått hjälp med så ska vi skyndsamt åtgärda det. Vi är tacksamma för din feedback som hjälper oss att hitta brister i våra rutiner och på så sätt bli bättre.

Allt gott

we @ reco.se
  • Anonym D
    Anonym D skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Bra hemsida, där man kan få reda på om företaget är en bluff eller om det är seriöst.
    De som ger reco.se dåliga omdömen äger säkert ett företag med dåliga omdömen via reco. Så det så!
    Mikael gillar detta
  • Anna S
    Anna S skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Så länge man har något positivt att komma med ligger ens rekommendation kvar. Företag kan lätta själva manipulera hur bra betyg de får...
    2012-05-24 Tobias B svarar Anna S
    Hej Anna och tack för din feedback. Det är viktigt för Reco att presentera riktiga rekommendationer från kunder som har erfarit hur det är att använda sig av ett företag. Det är då, och endast då, ens rekommendationerna fungerar som en bra guide för andra kunder som funderar på att använda ett företag.

Företag kan inte ändra, moderera eller annat sätt påverka sina betyg. De kan dock svara på negativa rekommendationer - precis som vi gör här och nu. Du är mer än välkommen att mejla mig för att utveckla ditt resonemang; tobias [at] reco . se
  • Gunilla K
    Gunilla K skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Jag rekommenderar reco.se för att det är förhållandevis enkelt att ge betyg till företag, både ris och ros. Den personal jag har haft kontakt med har varit både trevliga och hjälpsamma. Vi konsumenter behöver verkligen sätt att påverka och möjlighet att berätta för andra om våra upplevelser. Företagen kan komma med kommentarer och bemöta sina kunder, vilket också är bra. En öppen dialog är förutsättningen för konstruktiv kritik och är enligt min mening bara bra, aldrig dåligt!
    Tobias B gillar detta
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Märkligt att man får skriva kommentarer om företag annonymt, se till att personerna som gömmer sig bakom synonymer att de tar med sina riktiga namn o kontaktuppgifter.
    Otroligt dålig sajt som inte har krav på detta.
    Det är mycket enkelt att skapa en hotmail eller yahoo adress för att lägga in kommentarer annonymt !
    Förstår ni inte att vem som helst kan sänka eller höja företag !!
    Dessutom har ägaren/personalen en egen vinkling på vad som skrivs på Reco.
    Ägarna o personal väljer sida och litar på en privatperson i alla lägen, företagen lyssnar de inte alls på. Nicke L. har bla själv suttit o kommenterat inlägg spydigt om företag, o vem är då Nicke L. (Lindqvist)? Jo en av de som driver Reco.se.
    Ni hittar honom på Facebook, sök på Nikke Index
    Vi har screendumps om ni vill se hur de sitter o manipulerar sajten.
    Skriv gärna en kommentar då mailar vi över bilder på hur de skrivit kommentarer på företag de överhuvudtaget inte känner till.

Thomas
    2012-02-04 Nikke L svarar Thomas H
    Hej Thomas! Jag har använt Reco.se långt innan jag blev anställd, eftersom jag gillar sajten och gillar idén att man som kund kan rekommendera företag man gillar och på det sättet kan hjälpa sina vänner och även helt okända vännner att hitta bra företag och tjänster. Jag gillar också effekten att varna sina vänner för företag som man av någon anledning inte är så nöjd med.

De allra flesta företag har en majoritet nöjda kunder. Det är helt naturligt, för annars så håller inte företaget, och de går så småningom under.

Tvärtom vad du skriver, är Reco.se den enda rekommendationssajten som faktiskt har ett krav på att användarna verifierar sin identitet, och inte skriver helt anonymt. Det ger oss en möjlighet att följa upp omdömen där företaget flaggar för att den som skrivit troligen inte har varit kund. Det gör vi också, och om medlemmen inte längre går att få tag på (för att e-posten inte används) eller inte kan uppvisa någon form av bevis på att de verkligen har varit kunder, så tas omdömmet så småningom bort. På ditt företag har jag för mig att jag har tagit bort tre omdömen, varav ett var ditt eget (ett uppenbart brott mot våra användarregler).

Mitt arbeta på Reco.se har främst varit att vara den som (ofta i konflikt med annan personal) alltid står på användarnas sida, tills motsatsen har visats, på det sätt jag beskrivit ovan. Att det har gett mig fiender bland företagare är inte alls konstigt, men jag är väldigt nyfiken på dina skärmdumpar, du har ju mailat mig förr. Maila dem gärna igen så att jag kan reda ut eventuella missförstånd.
    Ann S, Gunilla K gillar detta
  • Emma A
    Emma A skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    har bara positiva erfarenheter från Reco.se. Snabb respons, enkelt att hitta och kunde även ta del av ett förmånligt erbjudande när jag skulle lämna ett omdömme-mycket uppskattat!!
    2011-12-01 Tobias B svarar Emma A
    Underbart att höra Emma. Kul att du gillar tjänsten.
    Jakob J gillar detta
  • Putrik N
    Putrik N skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Måste säga att ett företag som uppenbarligen har förtjänat en dålig rekomendation kan klaga hos er och få den dåliga rekomendationen bortagen. Medans företagaren själv sitter och lägger in goda omdömen om sitt företag utan att ni ifrågasätter. Visar att denna site endast är reklam för företaget och inte har något som helst med rekomendationer att göra.
    2011-08-24 Nikke L svarar Putrik N
    Hej Putrik! Heter du så?
    Jag skrev ett mail till dig i början av sommaren där jag bad dig ta kontakt med oss angående den recension som du nu har fått borttagen. Du återkom inte med något svar och eftersom jag då inte kunde få någon bekräftelse på att du verkligen har köpt den soffa som du utgav dig för att ha köpt, så måste jag enligt våra regler ta bort recensionen. Det skär lika mycket i hjärtat varje gång jag tvingas göra det, men om du 1) börjar uppträda under ditt riktiga namn, så att företagarns känner igen dig i kundregistren och och
    2) kontaktar mig med någon sorts bevis på att du eller någon i samma hushåll som du verkligen har handlat från butiken ifråga
    Ja då är du mer än välkommen att återkomma med din Reco. Men om du är en ondsint konkurrent, som bara utger dig för att ha varit kund i butiken ifråga, ja då förtjänade din Reco bara att tas bort. Håller du inte med mig om det? Tänk om det dök upp omdömen om det företag du arbetar på från någon som inte finns i kundregistren. Hur skulle du vilja att jag reagerade då?
  • Goa G
    Goa G skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Det här verkar vara en bland de smartaste webb-siderna som jag kan komma på.
    Oerhört smart att göra en sådan här lätt men ändå så utsträckt sida.
    Reco.se visar verkligen att den hör hemma bland dom största sidorna ute i webb-världen!

MYCKET enkel att hantera, lättläst och även sköna färger!
    Här slipper man googla runt sida efter sida för att hitta företaget man söker, det är så enkelt som att bara skriva in det i sökfältet så hittar reco.se företaget direkt.
    HÖGT rekommenderat!
    Jakob J, Sara S gillar detta
  • Martin D
    Martin D skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Jag rekommenderar inte bara företaget som sådant, utan även deras geniala upplägg att låta företag tjäna pengar på sitt goda rykte.

Att kunna lägga upp erbjudanden som företag, som riktas mot mig som konsument utan att jag behöver ta del av ett par hundra spam-mail.

Nej, nu får jag ett erbjudande hos företaget jag besöker innan jag ens lyft luren för att boka bord/massage/klippning eller va det nu må vara.

Bra idé, denna sida ska spridas vidare som en löpeld.
    Nästan dags att öppna mitt Facebook-konto enkom för detta.

Keep up the good work, you WILL dominate...

// Martin
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Bra idé, men hittar ingen knapp för att tabort ett konto som man råkat registrera dubbelt, en med facebook och en med twitter.
  • Roland F
    Roland F skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Jag har igår rekommenderat ett helt underbart och prisvärt hotell neranför Höga kusten bron. Jag var lite osäker på om betyget 4 eller 5 och bestämde mig för 4. När jag nu tittar efter på reco.se så anger man enbart en 3a. Tydligen har reco.se ett dåligt system eller ett horn i sidan till detta hotell. Ja det blev 397 tecken och troligen de sista jag skriver hos detta icke marknadsvärda företag
    2011-06-13 Tobias B svarar Roland F
    Hej Roland,

tack för din rekommendation. Om du tittar på det specifika företaget:
    http://www.reco.se/bjorkudden-hotell-och-restaurang så ser du snabbt att hotellet har sitt rätta betyg.

Anledningen att du tror att företag har en 3:a i betyg är att du tittar i en träfflista:

Det korta svaret är att vi inte vill att något företag (det gäller alla företag) med för få rekommendationer ska kunna påverka sin ordning i träfflistan efter en enskild väldigt positiv, eller negativ rekommendation.

Vi beskriver den här "viktningen" här:

Vi hoppas att det här svaret förklarar det du upplever som väldigt dåligt. Om du fortfarande tycker att vi inte riktigt har förklarat oss är du mer än välkommen att höra av dig igen till info@reco.se.

Tack för din feedback!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Den som missat att "word of mouth" är den bästa marknadsföringen ska bläddra tillbaka till sida 1A! Varför då inte göra en samplingsplats där människor kan dela med sig om något är grymt, kasst eller mediokert?

Det här är något vi borde använda tusen gånger mer, för då kommer verkligen både de vita och de svarta fåren fram tydligare!

Så rekommendera folk till Reco.se och make the world a better place...
    Andreas S, Tolga E, Christian L, Sara S, Tobias B, Nikke L gillar detta
  • Jan V
    Jan V skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Siten börjar bli riktigt bra, man hittar ofta rekommendationer på vart man bör/inte bör gå. Perfekt, bra jobbat!
    Jakob J, Nikke L, Tobias B gillar detta
  • Johan W
    Johan W skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Trevlig sida, har inte varit så aktiv ännu då sidan varit lite långsam, men jag tycker den börjar bli rappare nu.

Idén är bra och sidan är lättnavigerad, gillar även Nikkes närvaro.

Blir en femma när sidan när ännu snabbare och det blir fler användare och recos!
  • Anders K
    Anders K skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Intressant site som jag dels använder för att följa mitt egna företags utveckling samt läsa om företag jag funderar på att handla ifrån. Enkelt att få tag i support om det är något man undrar över och jag gillar skarpt kopplingen med olika sociala medier. Som företag är Reco.se ett måste!
    Charles M, Jakob J, Tobias B gillar detta
  • Maria H
    Maria H skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    En sajt med rekommendationer är ju genialt. Reco har utvecklats enormt det senaste året. Den största förbättringen är att jag nu vet vilka ställen mina vänner rekommenderar och inte. Något som för mig blir en vesäntlig skillnad från tidigare. Sedan är det ju alltid kul med lite smågodis som badges och sånt. Dessutom är killarna på reco trevliga och svarar alltid på frågor eller löser eventuella problem i raketfart.
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Gillar verkligen appen och att ni också hakat på hela Location-based prylen. Riktigt bra....nu ska jag bara komma ihåg att använda den =)
  • Mimmi L
    Mimmi L skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Jag är hooked. Mycket snygg och användarvänlig sida. Bra grej med pengar till stadsmissionen var gång man skriver långa inlägg. Jag blir överförtjust när jag hittar mina favoritbutiker i malmö eller bästa utestället i Växjö med gott omdöme. I framtiden kommer jag få lite insede info om företag som jag av olika anledningar kan komma att kolla upp.
    Sirke, Erik P, Nikke L gillar detta
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Sajten fungerar väldigt bra och problemfritt, men iPhone appen fungerar inte alls. Kan inte logga in med mitt facebook konto.
    2010-11-18 Nikke L svarar Mårten S
    Hej Mårten! Det var ju jättetråkigt att höra och jag skulle verkligen vilja höra mer om vad som händer när du försöker logga in med Facebook-kontot. Jag har just testat på två olika iPhones och där gick det hur fint som helst.

Kan du ge oss en ny chans? Det skulle glädja mig väldigt mycket om du vill testa ännu en gång, ta skärmdumpar på de felmeddelanden du får och sedan skicka dem till mig på nikke [at] reco.se.

Tack på förhand! // Nikke
  • Crille N
    Crille N skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    lätt att regga och använda sig av. En smart idé som jag hoppas sprider sig.Utöver det - bra support när jag inte fattade.... Fixade mitt problem på ett kick!
  • Henrik I
    Henrik I skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Jag gillar Reco och hoppas att fler och fler börjar använda sajten. Det är nämligen det som kommer att bli (och i viss mån redan är) styrkan. Att många är inne och skriver sina synpunkter.

Tycker tekniken funkar bra och sajten är snygg. Jag ger just nu en trea. Fyran kommer om de versaliseringar som finns här och där fixas. Femman kommer när användandet ökats ordentligt och Reco blivit en maktfaktor.

Listar här lite versaliseringar så att Reco kan ordna:
    Min Profil (toppmenyn)
    Senaste från dina Vänner (startsidan)
    Mer från dina Vänner (startsidan)
    Frågor och Svar (sidrubriken samt i sidfoten)
    2010-11-10 Tobias B svarar Henrik I
    Tack för riktigt trevlig feedback, känns helt klart som vettiga åsikter som vi löser snarast. I alla fall versalerna :) Maktfaktorn ger vi några månader ;)
  • M
    M skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Personalen på Reco.se e supertrevliga och stämningen överlag är fin! :)
    Betygssättningen funkar bra och möjligheten till att ställa frågor är riktigt bra.

Skulle dock önska att man kunde söka bland frågor/svar, att man kan meddela företag GENOM Reco.se och tipsa om att lägga till sitt företag (så att beskrivningen blir komplett).
    Härligt med en plats där man kan skriva av sig om både positiva och negativa upplevelser!

Tillägg:
    Ge mig en Iphone App! ^^
    2010-10-08 Nikke L svarar M
    Tack för berömmet!

Sök bland Frågor/svar är definitivt något vi måste titta på framöver, liksom att kunna avgränsa dem geografiskt. Vad gäller företagsbesrkivningen så rekommenderar jag att du mailar oss på foretag@reco.se eller använder Feedback-knappen.

iPhone-appen är på G. Det finns fortfarande några betaplatser kvar. Anmäl dig här:
    http://blogg.reco.se/reco-se-som-iphone-app/ Vi hoppas på att betan kommer nästa vecka :)
  • Kenneth A
    Kenneth A skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Suverän tjänst som är förvånansvärt komplett med ställen och företag, och med Facebook-login kan nog den kritiska mängden omdömen och rekommendationer få rejäl fart! Blir liksom inget motstånd att säga vad man tycker, plus lite ärligare och korrektare när man inte kan vara anonym...

Ser att en iPhone-app är på gång, vilket är klart användbart kombinerat med inbyggda GPSen. Men förvånar mig att man inte gör en enkel mobil webb-version först (eller det kanske finns?), som ju funkar till precis alla devices, oberoende av plattform. Och personligen skulle jag vilja ha en Android-app.

Och tänker man lite mer B2B vore det grymt med en API där man kan plocka ut Reco-omdömen (väldigt gärna också adress och beskrivning) och visa på andra siter!

Räknar med att dessa förbättringar är på gång, och ser fram emot fortsatta framsteg!
  • Bengt
    Bengt skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Tycker nog att det fungerar ganska bra. Problemet är nog att användare skriver positivt och inte är ärliga med vad de tycker.

Tipsar om polarns företag. Fast å andra sidan alla ska ha rätt att klappa varandra på ryggen...
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Gillar kombon mellan spel och telefonkatalog 2.0. Går även lätt att få kontakt med folket bakom om man har frågor.
  • Kristoffer F
    Kristoffer F skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Folket på Reco.se är verkligen toktrevliga och servicen är på topp. Det enda jag saknar är en iPhoneapp som gör användandet lite smidigare när man är ute på stan. Det äger att se ofiltrerade omdömen om företag!
    Erik P, Nikke L, Jan V gillar detta
  • drom p
    drom p skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Bra med betygsättning och kommentarer men för att idén ska fungera och folk ska börja skriva så måste det vara enkelt att kommentera. Registreringen gör att folk inte "orkar".
  • Martin P
    Martin P skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Gillar verkligen tanken bakom Reco.se. Men riktigt användbar blir såklart inte sidan förrän fler företag och många fler recensioner finns på plats. Kör hårt!
  • Håkan W
    Håkan W skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Allt konsumentstöd är bra!

Men att på grund av "branschfolk" tvingas till att registrera sig på den här sajten för att konstatera att den till största del handlar om pajkastning mellan individer. objektivitet, förstahandsfakta m,m m,m är helt utelämnat.

Vid en närmare undersäkning visar det sig att det är många egna företagare som ägnar sig åt att baktala, angripa individer inom företag.
    Dom samlar sig och blir vänner där man sen eggar upp varandra i pajkastningen.

Jag välkomnar Datainspektionens nya riktlinjer.
    Nu återstår det bara att se om reco klarar av att leva upp till de riktlinjerna.

Att driva en konsumentsajt likt denna ställer höga krav på integritet och moral.

Per i dag saknar jag tyvärr de båda på den här sajten..
  • Olle A
    Olle A skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Reco.se svarar inte på mejl. Reco tar inte bort kränkande omdömen. Reco lyssnar inte på användarna.
  • Greta M
    Greta M skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Har bara positivt att saker att nämna om Reco.se
    Nu behöver man inte "chansa" på att man får en bra hantverkare. Här har jag hittat rätt alla gånger. Mitt nya kök blev precis så som jag ville ha det.

Tack vare min nya naprapat så har min rygg också blivit helt bra..

..och allt är tack vare internet och reco
    2009-10-26 Tobias B svarar Greta M
    Tack för det Greta! Glädjande att vi har kunnat hjälpa dig till rätt val av leverantör. Vi ses mer på Reco.
  • Marc S
    Marc S skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Ganska intressant att läsa tråden nedan. Uppenbarligen har även Reco haft sina brister när det gäller fundamentala företagsprinciper som transparens och tillgänglighet med mera (som bolaget har uppenbarligen adresserat), men man ska komma ihåg följande.

1. Människor yttrar sig ju hela tiden på nätet i alla fall, i tiotusentals olika forum, bloggar, twittrar, i kommentar fält på redaktionella sajter osv osv. Den stora skillnaden (och fördelen) mellan dessa sajter och Reco är just att kritiken (positiv som negativ) kanaliseras och att företagen ges en möjlighet att ta ställning till den. Även om Reco skulle stängas ner, som någon föreslår, kommer knappast kritiken att tystna, tvärtom.

2. "The Wisdom of Crowds" och "Flock theory" är bara två i en lång rad nya modeller som beskriver bland annat hur sociala media och sociala nätverk fungerar - förenklat uttryckt är slutsatsen att en tillräcklig stor grupp människor har alltid (eller oftast) rätt. Konkret betyder det: Har ett företag fått många rekommendationer, är bedömningen i regel mycket korrekt. Och det beror ju på att de flesta människor är ärliga och ger en i grunden korrekt bild. Problem kan uppstår när ett företag bara har fått ett fåtal rekommendationer och de ibland oundvikliga "svarta får" förvrider bilden. Det gäller alltså att snabbt få in ett större antal rekommendationer, någonting som Reco för övrigt hjälper till med.

Det är som alltid, företag som verkligen engagerar sig i sina kunder kommer att få många nöjda kunder och därmed även många positiva rekommendationer och därmed ännu fler nöjda kunder.
    Fredrik E, Björn W gillar detta
  • Magnus N
    Magnus N skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    SKRÄP..

Trots att vi kontaktade företaget RECO.SE för att informera om att en "person" skrivit om tredje persons uppgifter om vårt företag så ansåg de att den inte stred emot deras policy..... MÄRKLIGT eller hur? Hur kan uppgifterna vara sanningsenliga om de återges i tredjepersonsförhållande....

UNDVIK/LÄGG NER DETTA FÖRETAG OM INTE BÄTTRING SKER!
  • Gustav K
    Gustav K skrev om Recoanvändare en del av Reco.se
    Ett kommunistiskt påfund som förlitar sig på att alla talar sanning. går inte att lita på eller förlita sig till. Tråkigt att det finns folk som lägger ner tid och själ i det
    Magnus N gillar detta