Redita Service AB

Redita Service AB

Ring 08-515 141 44 www.reditastad.se
4.1

Letar du efter ett serviceföretag med "Det fixar vi"-attityd? Då har du hamnat helt rätt! Välkommen till oss på Redita Service! Vi är ett flexibelt städbolag med stort kundfokus. Genom att lära känna våra kunder och förstå deras behov, förväntningar och önskemål hoppas vi bygga långsiktiga relationer med varje kund. Vi är dessutom...

84 omdömen om Redita Service AB

Rut I Elisabeth R
Skrev om Redita Service AB

I början blev vi lovad att få samma person som kommer till oss .Först har det fungerat bra men tyvärr ser situationen inte så längre trots samtal till ansvarig om hur viktigt detta är för oss. Jag har förståelse att någon kan bli sjuk och annan behöver komma men den inte så ofta som det varit nu under för en lång tid. Mitt betyg baseras på löfte om att det inte ska komma olika personer.

Städgiganten AB
4.5/5 i betyg av 486 omdömen 4.5 av 486 omdömen

Tobias D
Skrev om Redita Service AB

Jag beställde två timmar städning. Det kom en städtjej från ett annat land som inte kunde prata någon svenska. Jag fick peka. Hon stod två timmar i mitt kök och gnuggade på diskbänken och lite grann i skafferiet. När hon gick därifrån var det lika smutsigt som innan i köket. Det enda som var renare var toaletten, hallen och vardagsrummet som jag själv städade med mopp och skkurtrasa. Jag läste här i recensionerna att de svarar att "du kunde ha hört av dig så hade vi erbjudit en extra städning" men det gör de absolut inte....

SOFIE MOAIAD H
Skrev om Redita Service AB

Allting började fel när chefen svarade inte på frågor om timpris utan bara bokade städningen och skickade personal utan att svara alla ställda frågor. Chefen försökte komma undan flera gånger att svara på frågor tills vi hamnade i tvist om timpriset. Bra start när man vill skaffa sig kunder. Tillit är A o O, men tyvärr på Redita får man inte det. Medans vi diskuterar fakturan så skickar de den till inkasso som straff att man har diskuterat med dem. Som chef ska man vara modig och inte gömma sig undan och be en annan ta kontakt med kunden. Personal är slarviga.

Rena Hem Stockholm
3.7/5 i betyg av 226 omdömen 3.7 av 226 omdömen

Anders A
Skrev om Redita Service AB

Har haft hemstädning 1,5 år nu hos Redita. Har under den tiden hunnit flytta en gång också och fick då en väldigt bra utförd flyttstädning. Inga klagomål från varken oss eller de som flyttade in efter oss. Vad gäller hemstädnignen så är vi genomgående väldigt nöjda med kvalitén, personalen vi haft hos oss och kontakten med kundtjänsten. Kan varmt rekommenderas!

Anna E
Skrev om Redita Service AB

Billiga för privatpersoner men man får vad man betalar för... de senaste gångerna var INTE bra och sen sista gången städfirman kom var en katastrof. Det var knappt städat... dammtussar under sängen, sophinken på toa var inte tömd, en använd blöt trasa låg släng på mitt tidningsställ så tidningarna blivit alldeles fuktiga, en lampa var omkullvält mot väggen, ljusstakar alldeles i oordning, en stol fram och bak, och det värsta av all, altandörren var helt öppen. Det var svinkallt i lägenheten. Väldigt olustigt att dörren...

Svar från Redita Service AB

Hej Anna! Vad tråkigt att du blev så missnöjd. Vi lämnar altid nöjd-kund garanti och du skulle ha begärt en ersättning städning. Vi ber om ursäkt för besväret. Med vänlig hälsning, Maria Redita Service

Städnivå AB
4.5/5 i betyg av 199 omdömen 4.5 av 199 omdömen

Farid M
Skrev om Redita Service AB

Tack så mycket för bra service!

Liselotte O
Skrev om Redita Service AB

Jag har i höstas tecknat ett städabonnemang och är hittills helt nöjd. Bra service, trevligt bemötande, mycket bra pris och ordning på fakturorna. Kan absolut rekommendera företaget.

Rozen Clean AB
4.6/5 i betyg av 303 omdömen 4.6 av 303 omdömen

Anton P
Skrev om Redita Service AB

Beställde flyttstädning av min studentlägenhet. Fick bra pris och bra service. Gillar att man kan betala mot faktura.

Marita J
Skrev om Redita Service AB

Blev tipsad av grannen och är nu en nöjd abonnemangskund. Får hjälp med städning varannan vecka och är mer en nöjd. Får alltid samma städerska som är både trevlig och proffsig. Rekommenderar verkligen detta företag!

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Peter S
Skrev om Redita Service AB

Supernöjd! Alltid rent och i tid. Rekommenderas!

Magne H
Skrev om Redita Service AB

Ett korrekt bemötande hela tiden av alla. Jag har haft städning varannan vecka, mycket bra och prisvärt.

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1230 omdömen 4.7 av 1230 omdömen

Paul L
Skrev om Redita Service AB

Har varit kund hur länge som helst nu. Fått hjälp med en massa tjänster, men främst så klart med regelbunden hemstädning. De sköter det galant. Kör det ihop sig någon gång får man alltid någon kompensation (Uppskattas!). Har genom tiderna lärt känna alla på deras kontor och flera av städarna. Alltid bra bemötande, rekommenderas!

Ewelina S
Skrev om Redita Service AB

Fick hjälp med flyttstädning i månadsskiftet. Det var smidigt att få prisuppgifter och boka direkt via telefon, fick sedan en tydlig orderbekräftelse på mejlen. De kom i tid, utförde allting snabbt, ringde när de var klara och undrade om vi ville inspektera jobbet. Ett par dagar efter hörde dock köparen av sig och hade lite synpunkter på städningen. Min sambo blev ganska irriterad och ringde då upp städfirman. De var ödmjuka och tillmötesgående, tog själva kontakt med köparen och bokade tid för kompletteringsstäd med honom...

Clean Casa
4.8/5 i betyg av 231 omdömen 4.8 av 231 omdömen

Olivia S
Skrev om Redita Service AB

Jag har under dem senaste tre åren beställt lite olika tjänster då och då: flyttstädning, vanlig hemstäd, fönsterputs, julstäd. Gillar att de då och då gör utskick med bra erbjudanden. Har fått lite olika städerskor varje gång (inte konstigt iofs då jag alltid beställt med kort varsel), alla gjorde ett bra jobb tycker jag. En gång var min städerska väldigt försenad, men då ringde jag till kontoret och de ordnade så jag fick ugnen rengjord som kompensation, det var värt besväret!

Martin S
Skrev om Redita Service AB

Har haft städabonnemang i över 2 år nu och är helt nöjda. De kommer varannan vecka och gör det de ska. Dessutom går det alltid att vid behov beställa extratjänster som till exempel strykning.

BA Prima Care AB
4.5/5 i betyg av 153 omdömen 4.5 av 153 omdömen

Inte alls bra. Han är kvalificerad för den tjänst.

Lea S
Skrev om Redita Service AB

Det gick snabbt att komma igång med abonnemanget. Jag fyllde i ett formulär på hemsidan, fick svar och bokningsbekräftelse samma dag. Dagen efter lämnade jag in min nyckel på deras kontor och fick en nyckelkvittens. Sedan dess får vi regelbundna veckostädningar som vi är väldigt nöjda med. Vi har inte träffat vår städerska då hon kommer medans vi är på jobbet, men hon är en pärla som gör det lilla extra som att kasta vissna blommor och skölja ur vasen eller sätta min sons nallar fint och prydligt på hans säng. Tack för bra service!

Madeleine S
Skrev om Redita Service AB

Har nu haft dom här på provstädning och upptäckte redan då att det var slarvigt städat, gav dom dock ytterligare en chans och blev än mer besviken. Kommer bestrida fakturan och inte betala. Bord var fortfarande dammiga, inte något var undanplockat på matsalsbordet vilket då innebär att bordet var ostädat. Två använda glas samt vinflaska från kvällen innan stod kvar ! Golv i köket var inte slutat . Så tråkigt att man inte kunde anlita dom något mer, får söka ny firma. Rekomenderar ej.

Svar från Redita Service AB

Hej Madeleine, vi lämnar nöjd kund garanti på varje hemstädning. Har vår personal inte gjort bra ifrån sig ska man så snabbt som möjligt höra av sig till oss och meddela det. Vi kompenserar alltid genom att kompletteringsstäda eller på något annat sätt. Beklagar verkligen att du blev så besviken, det blev vi med när vi nyss läste dina mail och denna kommentar. Vi kompenserar gärna dig för detta samt reder ut det med vår personal.

Vardagsfrid AB
4.2/5 i betyg av 709 omdömen 4.2 av 709 omdömen

Allt går bra. Efter första städning var jag så glad! Mina barn hjälper inte nye med hushållsvstädning, så jag känner bra efter jag fick hjäl

Jennifer T Jennifer T
Andreas L
Skrev om Redita Service AB

Vi har hemstäd varje vecka och är mycket nöjda med både personalen från kontoret och vår städerska. Alltid i tid, alltid rent och fint. Tack!

Isabella A
Skrev om Redita Service AB

Stort tack för er utmärkta service! Tack vare er hjälp har jag kunnat fokusera på barnen och jobbet och ändå ha det rent och fint hemma. Känns bra att ni har varit så flexibla när jag behövde ändra tid eller avboka med kort varsel, stressad ensamstående mamma som jag är! Nu tar vi paus under julen och kör igång abonnemanget från och med januari igen. MVH Isabella

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
Arvid A
Skrev om Redita Service AB

Utmärkt service! Rekommenderas starkt!

Jonas
Skrev om Redita Service AB

Detta är ett bluff företag. Funkade bra första 2 månaderna. sedan så börjar dem byta rutiner. Ändrar på avtalad tid utan att fråga om det är ok. Saker börjar går sönder och försvinna från lägenheten. Ibland så kom inte städerskan, utan en förklaring. När man ringer så svara dem inte, mailar dem så svar dem inte heller. Trots att städerskan inte kom vissa veckor så skickar dem faktura ändå. Till slut så blev det inte ens rent, städerskan typ dammar av lägenheten och lämnar fläckar och smuts på vanliga platser som är svårt...

Svar från Redita Service AB

Hej Jonas, vi har försökt hitta dig i vår kunddatabas för att se vem som har utfört dina städningar och ta reda på hur det har kommit sig att det har varit så pass dåligt. Dock så finns det ingen kund som heter Jonas och har ett efternamn som börjar på J. Har beställningen varit i ett annat namn? När du skriver att saker har försvunnit från ditt hem är det en allvarlig anklagelse och vi måste i så fall ta reda på vad som har försvunnit och vem som kan ha tagit det. Vänligen kontakta oss via info@reditastad.se eller på...

BVTLER AB
4.8/5 i betyg av 522 omdömen 4.8 av 522 omdömen

Martina N Martina N
Sara W
Skrev om Redita Service AB

Jag är mycket nöjd med allt de har gjort för mitt hem . Och många detaljer som de löst på mycket kort varsel.

Jenny W
Skrev om Redita Service AB

Bokningen gick smidigt och med ett trevligt bemötande men det var också allt. Personalen var sen och när jag ringde för att kontrollera om det skett ett missförstånd fick jag inga svar mer än att det kunde vara svårt för städarna att beräkna restid. När jag sedan skulle kontrollera städningen för den så kallade "på-plats-garantin" så var det flertalet brister i städningen vilket jag försökte påpeka för städarna. Då vi inte kunde göra oss förstådda inför varandra pga språksvårigheter så mailade jag i stället Redita Service...

Jordgubbsprinsen Flytt och Städservice
4.7/5 i betyg av 2171 omdömen 4.7 av 2171 omdömen

Elin J
Skrev om Redita Service AB

Utmärkt service och bemötande. Flexibla och tillmötesgående. Vår flytt höll på att bli en katastrof men Reditas personal ställde upp med kort varsel och gjorde ett superjobb. Tack!

Astrid A
Skrev om Redita Service AB

Snabb service och trevligt bemötande, från beställningen till utförandet av städningen. Kan varmt rekommendera företaget!

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1128 omdömen 4.7 av 1128 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Dennis R
Skrev om Redita Service AB

Beställde flyttstädning genom redita. Dagen efter städningen inspekterade jag städningen, då jag inte hann med det samma dag. Det var det flera saker som inte var städade! Till exempel lådor i köket, smuts på fönsterkarmen etc. När jag sedan kontaktade redita så vägrar de göra klart städningen. De hänvisar till "på-plats garanti", som det förvisso står i ett av deras email. Men på hemsidan står det att garantin gäller i tre dagar efter städningen. Men tydligen inte. Rekommenderar ej detta bolag.

Jonas B
Skrev om Redita Service AB

Städning. Mycket bra service, kontakt via telefon vid uppstart och via mejl vid frågor senare.

Tack för rekommendationen Jonas! MVH Helena

Hygienteknikerna i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 447 omdömen 4.6 av 447 omdömen

Elvira K
Skrev om Redita Service AB

I ordered cleaning by Redita service ab at the first time and I was pretty surprised that they did everything in a high class! Very clean, thank you! My husband was shocked because he never trusted such kind of companies. Since now-only Redita service! And thanks to their manager Maria- she was really polite and understandable and picked for us the suitable time.

Svar från Redita Service AB

Thank you for your recommendation, Elvira!

Estelle M
Skrev om Redita Service AB

Jättefint arbete, snabbt noggrant och ALLTID I TID. Super!

Mälardalenrent
4.4/5 i betyg av 138 omdömen 4.4 av 138 omdömen

EVA J
Skrev om Redita Service AB

Det är med sådan glädje och tacksamhet, att få ha Redita städ som ansvariga för min städning och fönstertvätt! Flexibla, tillmötesgående och alltid rent och snyggt. Dom har egen nyckel och jag behöver inte vara hemma och passa tiderna för städ. Jag rekommenderar med värme Redita städ! /Eva Jönsson

Christina K
Skrev om Redita Service AB

Jag har mycket nöjd med mina kontakter med Företaget Redita och den städhjälp, Gulia som jag nu haft ett tag Vänliga hälsningar Christina Klintberg

Tack för din rekommendation, Christina! MVH Helena

Birgittas Städ i Stockholm AB
4.8/5 i betyg av 583 omdömen 4.8 av 583 omdömen

Väl bemött av företaget. Förväntningarna uppnås. Mycket gott samarbete med städerskan.

Mårten H
Skrev om Redita Service AB

Rent och fint och luktar gott varje onsdag. Tack Redita och Maryam.

Hej Mårten, Tack för rekommendationen! MVH Helena

Josefine P
Skrev om Redita Service AB

Hej Redita! Tack så hemskt mycket! Mottagandet är mycket bra med den städhjälp vi får varje vecka. Hälsa Olga som städar hos oss :) Toppenperson och toppenjobb. Flera av mina vänner and släktingar använder Redita och samtliga är lika nöjda:))

Hej Josefina, Tack för rekommendationen! MVH Helena

Carolas Hem & Företagsservice AB
4.9/5 i betyg av 198 omdömen 4.9 av 198 omdömen

Christina K Christina K
Tomas W
Skrev om Redita Service AB

Bemötandet från början var bra och jag hade stora förhoppningar. Det gick bra under de första provmånaderna, förutom att man missade vid faktureringen och fakturerade fullt fast det skulle vara rabatt, men sen så missades datum och man ville inte längre vara flexibel och ville inte tillmötes mitt önskemål om städning 3:e onsdagen i månaden, vilket var ok under provperioden. jag har försökt på ett trevligt sätt förklara deras fel och försökt få dem att förstå att om de skärper till sig så stannar jag kvar som kund, men de...

Svar från Redita Service AB

Hej Tomas, Tyvärr är vi beroende av vårt schemaläggningsprogram som inte tillåter oss att lägga in en bokning var 3:e onsdagen i månaden. De alternariv som finns att välja på om man vill ha städning en gång per månad är var fjärde vecka eller månasstädning (ett fast datum varje månad). Det andra alternativet kanske skulle kunna vara något för dig? Hör gärna av dig i så fall. MVH Helena

Torbjörn R
Skrev om Redita Service AB

Vi är mycket nöjda med den städning som vi fått av vår trevliga städerska. det är krångligt att omboka städning tycker vi. fungerar inte så bra med mailservicen. tar tid innan vi får svar på ombokningar och även fakturafråga som vi fortfarande inte fått svar på. Vi vet inte om våra mail kommer fram borde finnas smidigare sätt.

Svar från Redita Service AB

Hej Torbjörn, Nu är vi tullbaka i full styrka och det ska inte ta lång tid att lösa ärenden. Beklagar besväret! MVH Helena

Rent 08 AB
4.7/5 i betyg av 83 omdömen 4.7 av 83 omdömen
BadgeFourYears

Jag är väldigt nöjd med Rent 08. Mycket snabbt och bra bemötande från företaget och framförallt fantastiskt kvalitet på städningen. Rekomme

Marco B
Skrev om Redita Service AB

Väldigt bemötande kundservice. Hade lite speciella behöv som de kunde lösa utan problem. Tänk på att implementera autogiro eller e-faktura för att förbättra kunderfarenhet.

Svar från Redita Service AB

Hej Marco, Tack för rekommendationen! Nya betalningsmetoder kommer inom kort, det är på gång. MVH Helena

Andreas I
Skrev om Redita Service AB

Duktig och trevlig personal. Prisvärda städtjänster.

Tack för rekommendationen, Andreas! MVH Helena

Tammo V
Skrev om Redita Service AB

Vi är mycket nöjda med Redita och deras personal som gör ett bra städjobb. Ett litet minus är att några inte kan varken svenska eller engelska, därför blir det 4 av 5 stjärnor.

Svar från Redita Service AB

Hej Tammo, Tack för rekommendationen! Tack vare att vi på kontoret talar flera olika språk har vi kunnat ge en möjlighet att få ett arbete även till personer som inte har hunnit lära sig svenska eller engelska. Många av våra kunder är inte hemma när städningen sker så det brukar oftast inte vara ett problem. Vi försöker dock alltid att anpassa oss och är det så att du som kund har ett önskemål om att få en städerska/lokalvårdare du kan tala med så kan vi ordna det. MVH Helena

Fredrik Ö
Skrev om Redita Service AB

Hej Vi har städning varannan vecka vilket vi är väldigt nöjda med, vi har samma städerska varje gång vilket är viktigt tycker vi. // Ewa

Tack för rekommendationen Ewa! MVH Helena

Elias O
Skrev om Redita Service AB

En mycket nöjd kund här! Bra bemötande från kontoret, flexibla och hjälpsamma. Trevliga städare som kommer varannan vecka. Oftast en och samma person. Rent och fint, inga konstigneter

Hej Elias, Tack för din rekommendation! Med vänlig hälsning, Helena

Ylva A
Skrev om Redita Service AB

Vi har veckostädning från Redita och vi har bara goda erfarenheter från företaget! Även om vi har haft olika personer som kommit och städat har resultatet alltid varit bra. Jätteduktig personal!

Svar från Redita Service AB

Tack Ylva, härligt att höra att du är så nöjd med våra tjänster! Med vänlig hälsning, Helena

Marina R
Skrev om Redita Service AB

På 2 månader har de sänt 3 olika städerskor som jag vid varje tillfälle fått ägna tid åt att lära upp. En av de kunde inte städa hon spillde enorma vattenmängder på golv och skåp och glömde att torka av spegeln i hallen samt kyl och frys. Ingen av de 3 talar Svenska alls och två talade inte ens knappt engelska.

Rut F
Skrev om Redita Service AB

Redita har varit riktigt duktiga på bemötandet och alltid kunnat tillmötesgå våra behov på ett flexibelt sätt då vi är en barnfamilj. Vi har nu mer hemstädning varannan vecka.

Svar från Redita Service AB

Hej Rut, Tack för din fina rekommendation! Härligt att höra att ni är så nöjda! Med vänlig hälsning, Helena

Christel C
Skrev om Redita Service AB

Städning. Från början bra bemötande men därefter förvirrat. De skickade olika städerskor fast jag sagt att jag ville ha samma och någon som jag kunde kommunicera med. Har fått anv Google translator flera ggr. Senaste två ggr en bra städerska som jag kan prata med.

Svar från Redita Service AB

Hej Christel, Tack för din rekommendation! Vi beklagar att du har fått stå ut med olika städare under en period och uppskattar att du är kvar hos oss som kund. Planen nu är att du framöver ska få behålla din städerska som du trivs med (med reservation för att hon eventuellt blir sjuk, får andra förhinder eller slutar hos oss, men detta kommer vi att meddela dig). Med vänlig hälsning, Helena

Daniel S
Skrev om Redita Service AB

1) Relativt dåligt städresultat (varje gång) -> Utbilda städpersonalen 2) Redita kontaktar oss ofta för att byta städtid. Ofta är de dessutom oförstående för att vi inte kan anpassa oss efter deras förutsättningar -> Utbilda kontorspersonalen i kundbemötande 3) Bra pris -> Här har ni er USP Sammanfattning: Om Redita satsar på att utbilda (1) sin kontorspersonal i kundbemötande och (2) städpersonalen i hur man uppnår gott städresultat så kommer vi vara mycket långsiktiga kunder

Svar från Redita Service AB

Hej Daniel, Tack för ditt omdöme och tips, det uppskattas! Med vänlig hälsning, Helena

Ingrid H
Skrev om Redita Service AB

Hej. Jag är väldigt nöjd med Redita Service AB och deras personal både gällande kontakt med kundtjänst samt deras städservice och den kvinna som kommer till oss. De har kommit punktligt varje gång och gjort ett fint arbete. Snabb respons på mailkontakt mm. Det enda som kan anmärkas på är att en lykta/glaset har gått sönder vid ett tillfälle. Jag informerades ej om detta av städerskan utan upptäckte det själv. Men det är sånt som kan hända. Annars överlag är jag mycket nöjd och har rekommenderat bolaget för bekanta. MVH Ingrid Hellström.

Svar från Redita Service AB

Hej Ingrid! Tack så mycket för din rekommendation. Du är alltid välkommen anlita oss igen! Med vänliga hälsningar, Maria Kundtjänst

Monica O
Skrev om Redita Service AB

Har köpt hemstäd från företaget. Varannan vecka på utsatt tid kom personalen och genomförde sitt uppdrag. Alltid samma person och mycket trevlig. Småpratar lite innan hon börjar jobba och jag går iväg till mitt jobb. Kommer hem på eftermiddagen/kvällen och lägenheten är nystädat och det doftar rengöringsmedel.

Hej Monica, Hjärtligt tack för rekommendationen! Med vänlig hälsning, Helena

Tina G
Skrev om Redita Service AB

Utmärkt och effektivt städat!

Hej Tina, Tack för din fina rekommendation! Med vänlig hälsning, Helena

Marcus A
Skrev om Redita Service AB

Bra service, men jobbigt med kommunikationen eftersom många varken talar svenska eller engelska.

Svar från Redita Service AB

Hej Marcus, Tack för rekommendationen och din synpunkt! När vi anställer försöker vi i första hand välja människor med god arbetsmoral och hög motivation. Då vi i administrationen talar flera olika språk har vi möjlighet att anställa personer som inte behärskar svenska eller engelska men är motiverade och effektiva. Det fungerar ofta bra då många av kunderna låter oss ha egna nycklar och utföra arbete medan de är borta. Är det däremot så att du som kund har önskemål om att kunna själv kommunicera med personalen får du gärna...

Lennart J
Skrev om Redita Service AB

Vi har haft Redita för hemstädning under ett antal år nu och är mycket nöjda med deras tjänster. Vi har en fast dag varannan vecka men ibland händer det att man har önskemål om att byta dag och det har aldrig varit problem, Redita har alltid ställt upp och bemött våra önskemål om tillfälliga förändringar. Deras personal är noggranna och lämnar alltid en ren och fräsch lägenhet efter sina besök. Vi har aldrig haft något att anmärka på under alla dessa år.

Svar från Redita Service AB

Hej Lennart, Hjärtligt tack för din fina rekommendation! Med vänlig hälsning, Helena