Bilium växer med kundnöjdhet

PUBLICERAD: 31:e oktober 2016 kl 11:25

Bilium växer med kundnöjdhet

Bobby Johari, VD för Bilium har en lång erfarenhet av bilförsäljning. Efter att ha varit bilförsäljare hos en större aktör i många år valde han att säga upp sig och starta eget bolag. 2012 växte Bilium fram - en bilhandlare med visionen om att förmedla kvalitét men fortfarande vara bland de billigaste i Sverige.

Idag finns företagets filialer i Partille, Göteborg, men även som butik på Blocket och Bytbil.se. Bobby menar att det är på blocket man marknadsför sig bäst i och med att man syns mest. Men det är inte bara Bilium som syns på Blocket, när man söker efter en bil på sajten kan man få upp hundratals träffar, men det som utmärker Bilium är framförallt det låga priset, samt deras exceptionella kundnöjdhet.

Vår vision är att vara bland de tre billigaste bilarna i sökresultatet, samtidigt vill vi förmedla att vi står för kvalité då vi endast säljer svensksålda bilar som vi också servar när det behövs. Den kvalitén förmedlas enklast genom rekommendationer från våra tidigare kunder, säger Bobby.

Anledningen till att Bilium kan leverera så hög kvalitet till ett så bra pris beror till stor del på Bobbys affärskontakter sedan hans tid som bilförsäljare. De lyckas även ha låga kostnader vilket också bidrar till att de kan hålla sina konkurrenskraftiga priser. Idag samarbetar de med stora aktörer såsom Volkswagen, Skoda, Audi, Volvo, Toyota och BMW. På så sätt kan de ha en hög omsättning på bilarna och därmed färre lagerdagar.

Idag har Bilium fått 4.5 i betyg av 57 fina rekommendationer. Det har resulterat till att företaget blivit ett “Rekommenderat Företag” både 2015 och 2016 vilket är mycket imponerande.

- Våra nöjda kunder kommer ofta tillbaka igen, dessutom rekommenderar de oss till familj, släkt och vänner - Sedan vi började samarbeta med Reco kan vi också nå ut till många fler, fortsätter Bobby.

Jättenöjd, mycket trevligt bemötande på Bilium. Snygg och stilren liten bilsalong. Kändes lyxigt att handla där. Älskar min nya bil! Bilen är i superskick. En ren njutning att köra :) Alicia K skrev om Bilium

Bilium har ända sedan starten gått väldigt bra, främst eftersom de satsat på att hålla sig till sina låga priser men också eftersom de är måna om att erbjuda sina kunder trygghet. Trygghet i form av att ha pålitlig och kunnig personal men också genom att visa upp rekommendationer från en tredje part samt kunna erbjuda sina kunder garantier. Bobby menar att det är viktigt att ha en plats där man kan se vad kunderna verkligen tycker, dels för att utveckla sig själv och motivera sin personal men också för att andra potentiella kunder kan ta del av sanningen om Bilium. Därför visar Bilium upp rekommendationerna från Reco direkt på sin egen sajt med hjälp av Recos widget.

Inhandlade en första bil till dottern. Fick ett trevligt bemötande och bra service. De levererade dessutom bilen nybesiktigad trots att detta ej var avtalat. Fredrik M skrev om Bilium

Idag har Bilium vuxit så mycket att det finns planer på att utveckla hela verksamheten. Inom kort kommer Bobby påbörja bygget av ett komplett bilcenter där de kommer att ha en egen bilförsäljningshall, verkstad, och rekond under samma tak. - Detta är ett viktigt steg i riktningen mot att kunna erbjuda sina kunder ännu bättre service samt kunna säkra kvalitén ytterligare.

- Vi märker av att det ofta kommer in kunder som säger att de sett en bil på Blocket och då läst på om Biliums bakgrund där de sett alla fina rekommendationer och då valt att provköra eller köpa en bil, avslutar Bobby.

Vill du också börja samla in rekommendationer från dina nöjda kunder? Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång!

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad