Effektiv marknadsföring med liten budget

PUBLICERAD: 6:e september 2016 kl 17:28

Effektiv marknadsföring med liten budget

Som marknadsförare kan det ibland vara svårt att veta hur man ska prioritera sin budget. De flesta har flertalet gånger stått och gnuggat sig i håret för att kunna lista ut ett smidigt sätt att nå fram med sitt budskap. Egentligen är det inte så svårt, du behöver bara låta dina kunder berätta för andra personer hur nöjda de är med dig via word-of-mouth. Men vad händer när man digitaliserar konceptet?

Forskning visar just nu att “word-of-mouth” är det viktigaste verktyget för mindre företag. Får man höra av en vän att ett specifikt företag är bra så litar man på det. Det handlar om allt från badrumsrenoveringar till frisörer.

Idag har rekommendationerna flyttat ut på nätet, och då gäller det att finnas där kunderna finns. Rekommendationer är ett väldigt effektivt sätt till att bygga förtroende eftersom att tidigare kunder rekommenderar just ditt företag och din lösning.

På Reco visar vi rekommenderade företag med uppriktiga rekommendationer. Här får man inte vara anonym när man lämnar en rekommendation och vi tar heller inte bort rekommendationer så länge de kommer från en tidigare kund som håller sig inom lagens ramar. Det innebär att om ett företag hör av sig till oss och ber oss ta bort en rekommendation så hör vi först av oss till kunden som skrivit den för att försäkra oss om att det verkligen är från en tidigare kund, är så fallet får den stå kvar.

Vissa företag tycker det är läskigt att man inte kan ta bort rekommendationer, men faktum är att negativa omdömen stärker förtroendet för de positiva rekommendationerna. Alla företag gör idag allt för att synas. Genom olika åtgärder och ändlöst SEO-jobb försöker man hamna högt i sökresultaten på Google. Rekommendationer hjälper företag att fånga in de personer som hittar till dig. Genom att visa upp vad tidigare kunder säger om dig via en tredje part höjer du förtroendet för ditt företag med upp till 12 gånger.

Tycker du att det låter intressant med rekommendationer så kan du bli kontaktad av våra rekommendationsexperter så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig att samla in digitala rekommendationer - och hur ni kan använda dem.

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad