Entreprenadhuset - Kvalitet, kompetens och trygghet

PUBLICERAD: 7:e oktober 2016 kl 15:10

Entreprenadhuset - Kvalitet, kompetens och trygghet

Entreprenadhusets resa tog sin början redan år 1987 med företaget Duvbo Bygg, sedan dess har företaget vuxit sig starkt och utökat verksamheten för varje år som gått. Dan Runelind, VD för Entreprenadhuset menar att de lyckats växa sig så starka genom att ha höga ambitioner, engagerad personal och nöjda kunder. Idag har de förutom Duvbo Bygg även samlat Duvbo Kakel och Duvbo Måleri under samma tak för att kunna erbjuda sina kunder en helhetslösning i deras projekt.

- Vi har alltid drivit företaget med känslan av att vara en familj, detta är något som genomsyrar hela verksamheten i allt från den interna känslan mellan medarbetarna till våra underleverantörer och även våra kunder. Vi vill förmedla en känsla av tillhörighet, menar Runelind.

2013 började Entreprenadhuset arbeta med tredjepartssajten Reco som hjälper till att samla in och lyfta rekommendationer från deras egna kunder, på en tillförlitlig och trovärdig plattform. Runelind menar att det är någonting som ökar tryggheten för kunderna när de anlitar Entreprenadhuset då vi även visar upp rekommendationerna på vår egen webb med hjälp av Recos widget.

Vänligt och trevligt bemötande från alla på företaget, mycket kunniga snickare som löser allt på ett professionellt och smidigt sätt. Jag har rekommenderat företaget till många personer.Viveka M skrev om Entreprenadhuset

- Att marknadsföra sig med nöjda kunder har alltid fungerat, när en nöjd kund pratar med sin granne väcks ett intresse och vi får då fler jobb den vägen, fortsätter Runelind.

När Entreprenadhuset stod inför beslutet att anlita Reco eller inte fanns det andra tjänster på kartan också, men efter att ha blivit införstådd i Recos system och värderingar tyckte Runelind de stämde så väl överens med deras policy att de valde att testa ett samarbete genom att låta Reco samla in och lyfta rekommendationer och på så sätt göra Entreprenadhuset mer synliga.

Mycket bra utfört arbete vid totalrenovering av badrum. Noggrannt jobb, bra kommunikation kring detaljer, arbetet klart inom angiven tid. Rekommenderar Entreprenadhuset!Klas P skrev om Entreprenadhuset

- Det har slagit mycket väl ut, idag får vi ständigt förfrågningar från nya kunder som kommer till oss efter att ha läst rekommendationerna. Vi är också väldigt måna om att tillgodose och överträffa våra kunders förväntningar vilket är en stor anledning till att vi får så bra rekommendationer, fortsätter Runelind.

Runelind och Entreprenadhuset använder sig av sina tidigare nöjda kunder av flera anledningar, dels är det för deras branding och profiliering, men de använder de även i arbetet att skapa ett helhetsbegrepp som är kopplat till Entreprenadhuset.

- Kvalitet, kompetens och trygghet är våra ledord, och Reco är en mycket bra marknadsföringskanal för att styrka dessa begrepp och bygga trovärdighet, avslutar Dan Runelind

personlig service, hög kvalitet, omsorg om kunden.Per M skrev om Entreprenadhuset

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad