Fokusskifte: Från pris till kvalitét

PUBLICERAD: 18:e oktober 2016 kl 14:01

Fokusskifte: Från pris till kvalitét

Per Mallander, VD för familjeföretaget JP Godstransport & Flyttservice har sedan starten jobbat aktivt med att tillhandahålla sina kunder en fulländad kundupplevelse genom att leverera en flyttjänst av högsta kvalitet där kundnöjdhet är av viktigaste prioritet.

De första åren använde sig JP av en tjänst där man kunde tävla om offerter med andra företag. Efter ha upplevt en resa där fokus, istället för att ligga på den höga kvalitet företaget levererar snarare hamnade på att tillhandahålla marknaden med det lägsta priset började Per känna att de ville ändra på detta och på ett tydligt och snyggt sätt visa upp kvalitén som kunderna betalar för istället.

- För oss handlar det inte enbart om att fysiskt transportera möbler, vi strävar efter att ge våra kunder en trygg, säker och smidig flytt där riktigt bra personlig service levereras genom hela processen, säger Per Mallander.

För att förverkliga sin vision om att flytta fokus från pris till kvalitet kontaktade Per Reco.se, Sveriges största oberoende rekommendationssajt. Sedan april 2015 har JP använt sig av Reco för att samla in och synliggöra digitala rekommendationer från deras kunder och redovisar idag ett resultat på 4,9 av 5 i betyg av 86 rekommendationer

Varför använder ni Reco?

- Vi använder Reco för att vi vill visa upp den kvalitet vi står för, snarare än att lägga fokus på priset. Genom att visa upp vad våra tidigare kunder tycker verifierar detta synen som potentiella kunder får av oss och bidrar till en trygghet som gör att fler väljer oss framför andra flyttfirmor, säger Mallander.

Kan inte bli mer nöjd! Bra kontakt och snabba svar. De ordnade både flytt och flyttstädning utan några problem och flyttkillarna var supertrevliga. Rekommenderar varmt JP flytt!Sylwia P skrev om JP Godstransport & Flyttservice

Han fortsätter med att förklara att de sedan samarbetet startade har fått en bra respons från Reco då många av deras kunder refererar till att de varit inne och läst rekommendationer innan de anlitade företaget.

Hur använder ni er av Reco?

- Reco har gett oss ett inlogg till vårt företagskonto, där kan vi själva göra utskick till våra kunder, låt säga en gång i månaden. Vi fyller bara i kontaktuppgifterna till de kunder vi haft den senaste tiden och då skickas automatiskt en förfrågan från Reco till våra kunder om att de ska beskriva sin upplevelse med oss.

Dessutom använder JP Godstransport & Flyttservice Reco på många andra sätt, dels visar de upp sina rekommendationer direkt på sin egen sajt med hjälp av Recos widget som höjer förtroendet för företagets tjänster, men även hjälper JP att bygga sitt varumärke. Melander menar också att de använder sina rekommendationer för att stimulera de anställda samt att det är ett sätt för dem att ta till sig kritik för att förbättra sig och kunna erbjuda en ännu bättre tjänst framöver.

Vilken effekt har ni sett efter att ni inledde ert samarbete med Reco?

- Framför allt är det många kunder som säger att de sett rekommendationerna och att de verifierar den service och kvalitet vi står för, vilket är väldigt viktigt för oss eftersom att vi då kan fortsätta fokusera på att leverera en riktigt bra tjänst till våra kunder då vi kan satsa på kvalitet istället för ett lågt pris. Vi har blivit ett ännu tryggare alternativ för våra kunder i och med de rekommendationer vi samlar in och också kan visa upp, dels på vår sajt men även direkt på Reco.se, avslutar Mallander.

Jag har flyttat många gånger men har aldrig tidigare blivit så nöjd! Jag anlitade JP Flytt för att flytta bohag från Stockholm till Norrköping och för flyttstädning. Samtliga uppdrag utfördes professionellt och med stor omsorg. Jag fick snabba svar på mina frågor och korrekt information från första stund. JP Flytt höll allt vad de lovat. De var flexibla och hade inga problem med att tillmötesgå mina önskemål. De var försiktiga med mina saker och hjälpte mig att komma på plats på ett bra sätt i nya bostaden. Bemötandet var fantastiskt, det finns inget annat ord för det:-).Camilla S skrev om JP Godstransport & Flyttservice

Idag har JP Godstransport & Flyttservice blivit utnämnda till “Rekommenderat Företag” både 2015 och 2016, vilket är en tydlig indikation på att företaget övertygar genom att leverera på sina kunders förväntan.

Är du också intresserad av att låta ditt företag bli rekommenderat? Hör av dig till oss så kan vi prata om hur ni kan samla in och synliggöra digitala rekommendationer.

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad