Guide: Recos API

PUBLICERAD: 7:e september 2016 kl 09:21

Guide: Recos API

Med ett API (application programming interface) tillåts programmerare att hämta eller skicka data till och från applikationer. På Reco tillhandahåller vi våra kunder med ett API som effektiviserar hur man kan samla in och lyfta rekommendationer på sin profil och på sin egen sajt.

Recos API tillåter er att hämta data för era rekommendationer så att ni själva kan välja hur ni vill visa upp rekommendationerna på er egen sajt. Dessutom kan ni genom vårt API skicka in kunduppgifterna till era kunder, när uppgifterna inkommer till oss skapas automatiska utskick. Vi kan också erbjuda en lösning där era kunder aktivt väljer om de vill dela med sig av sina kunduppgifter.

Att använda API:et är kostnadsfritt för våra kunder, det enda vi kräver är en äkta länk tillbaka till Reco.se. När man utformar hur man vill visa upp rekommendationerna på sin sajt rekommenderar vi att man använder våra “reco bollar” för att visa upp betygen. Då ökar trovärdigheten i rekommendationerna då man visar upp att de kommer från en tredje part. Genom att visa upp rekommendationer från en tredje part ökar man trovärdigheten med upp till 12 gånger.

Här är några inspirerande exempel på företag som använder sig av API:et.

För att få tillgång till API-lösningen skickar ni ett mail till api@reco.se med en förfrågan.

Har ni några frågor är ni välkomna att höra av er till mig på: jonathan@reco.se

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad