Hjälp Hemma ligger i framkant i en konjunktursdrabbad bransch

PUBLICERAD: 30:e augusti 2016 kl 15:19

Hjälp Hemma ligger i framkant i en konjunktursdrabbad bransch

Hjälp Hemma arbetar i en bransch som genom åren haft sina svängningar. När företaget grundades 2007 var hemstädning fortfarande någonting som man inte skyltade med. När RUT-avdraget infördes samma år exploderade branschen och flera nya aktörer dök upp. Jag har pratat med Katarina som är VD på Hjälp Hemma för att ta reda på hur de gjort för att lyckas så bra i en konjunkturdrabbad bransch full av konkurrens.

Hjälp Hemma har sedan starten jobbat aktivt med att leverera ett riktigt bra resultat till sina kunder, där de alltid följt upp resultatet för att säkerställa att kunden är nöjd med det utförda arbetet. De förstod tidigt att nöjda kunder var extremt viktigt för att kunna attrahera nya kunder. Konceptet med word-of-mouth blev deras främsta verktyg för att dels behålla befintliga kunder men även för att kunna attrahera nya.

Hjälp Hemma är ett företag stationerat i Stockholm och arbetar mot privatpersoner.
De gör allt från hemstädning till fönsterputs och strykning av tvätt. Katarina berättar att de från början arbetade mycket med att bygga förtroende gentemot sina kunder, de hade en brun sajt som ingav förtroende och kommunicerade till sina kunder att det var säkert att anlita en städfirma. Katarina menar att det runt 2011 hände någonting i branschen, det blev allt vanligare att man tog hjälp av olika firmor för att klara av vardagssysslorna och plötsligt hade kunderna allt fler valmöjligheter. Framför allt kände de sig tryggare med att lämna ut nycklar till en firma och skaffade sig en vana för hur det skulle fungera och började därmed också ställa krav mot de städfirmor som fanns.

Hjälp Hemma förstod tidigt vad som behövde göras, de profilierade om sig till ett modernare alternativ jämfört med övriga firmor i branschen och hade många innovativa lösningar som bidragit till att de ständigt legat i framkant när det kommer till utvecklingen av städbranschen. Bland annat var de tidiga med att kunderna själva kunde räkna ut vad jobbet skulle kosta direkt på sin egen sajt, de var även först med att skaffa en app till smartphones.

Idag uppmanas varje kund att lämna ett omdöme efter varje städning, samma kväll. Detta för att kunna säkerställa kvalitén och kunna arbeta proaktivt med sin personal för att kunna erbjuda marknaden det den vill ha. Hjälp Hemma är noga med att ge sina anställda förmåner såsom fri massage för att de ska kunna leverera ett så bra resultat som möjligt till sina kunder och att samtidigt få sina anställda att tycka det är roligt att gå till jobbet, varje dag!

Vi är mycket nöjda med städningen från Hjälp Hemma. Duktiga medarbetare, bra information och utmärkt service!Per Olov J skrev om Hjälp Hemma

Hjälp hemma sätter sina kunder i fokus och arbetar idag inifrån med ett lojalitetsprogram där omdömena blir en central del i deras dagliga arbete. Hjälp Hemma har det fina betyget 4,6/5 på Reco.se. För att på ett transparent sätt visa vad kunderna tycker fortsätter Hjälp Hemma att leda branschen genom att använda sig av tredjepartslösningen Reco där alla kunder tillåts recensera sin åsikt. Det leder till att Hjälp Hemma blir en mer trovärdig sajt och får fler nöjda kunder.

Vi är mycket nöjda med Hjälp Hemma. Det har fungerat klanderfritt de året vi anlitat Hjälp Hemma. Vid kontakt med dem är det alltid snabba svar och vänligt bemötande.Hans W skrev om Hjälp Hemma

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad

Dela den här artikeln:

Artiklar

Success stories