OKQ8-Verkstaden som satsar på kundnöjdhet

PUBLICERAD: 7:e mars 2017 kl 13:29

OKQ8-Verkstaden som satsar på kundnöjdhet

Bil och Släp i Tyresö är en OKQ8-verkstad som ständigt jobbar för att lägga ribban högt, och målet är självklart att 100% av kunderna ska vara nöjda. Bosse som driver verkstaden har arbetat inom branschen länge. Han jobbar aktivt för att vara en förebild genom sitt goda miljöarbete och har så länge han kan minnas samarbetat med lokala gymnasieskolor för att erbjuda praktikplatser för ungdomar som vill börja arbeta som bilmekaniker – någonting Bosse anser är ett samhällsansvar alla etablerade verkstäder bör ta.

Genom sina 30 år i branschen har Bosse hunnit med att driva fyra olika OKQ8 verkstäder och han menar att det varje år är lika svårt att bestämma vad marknadsföringsbudgeten ska gå till.

“Man slåss hela tiden om att ligga rätt i pris och servicenivå och det är svårt att veta vad som verkligen gett resultat. Jag pratade med ett par branschkollegor som tyckte att rekommendationer är ett bra sätt att visa upp sin kvalitét på, därför valde jag att testa Reco.”

Innan Bosse började arbeta med att samla in rekommendationer hade han uppfattningen att Reco.se endast var en plats för elaka tungor och att företag gick in och skrev om sig själva – en uppfattning som nu förändrats till det motsatta.

Mycket nöjd. Engagemang och service av hög kvalitet.” Arne F skrev om Bil och Släp Tyresö - OKQ8 Bilverkstad

Bil och Släp i Tyresö har tidigare inte jobbat någonting med insamling av rekommendationer. I december 2016 började de samarbeta med Reco och har under den relativt korta perioden lyckats samla in tillräckligt med rekommendationer för att bli ett så kallat “rekommenderat företag 2016”, någonting som Bosse tycker var väldigt befriande att få se svart på vitt.

Han fortsätter med att förklara att det unika för verkstaden är deras tillgänglighet – bilen kan hämtas eller lämnas från tidig morgon till sen kväll och det finns alltid en mekaniker till hands för frågor per telefon. Någonting som även kunderna tycks uppskatta.

Jag är så nöjd! Dessa killar var riktiga räddare i nöden. I stället för att åka hem Fredag kväll stannade dom kvar och hjälpte mig med min trasiga bil. Och den fungerar fortfarande” Helena Birgitta G skrev om Bil och Släp Tyresö - OKQ8 Bilverkstad

4,5 av 5 i betyg är inte bara ett högt betyg som ger bekräftelse på att man gjort någonting rätt, det är även en trygghet för potentiella nya kunder. Genom en widget på den egna hemsidan kan betyget och rekommendationerna visas upp och generera nya kunder. Dessutom kan Bosse använda sig av sina rekommendationer i tryckt annonsering, exempelvis nu när det är dags att annonsera inför alla däckskiften.

– Kunder kommer åkandes från områden som ligger utanför Tyresö och säger att de kommer till just mig efter att de läst rekommendationerna jag har fått på Reco.

Bil och Släp i Tyresö visar upp rekommendationer på sin hemsida

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad