Rekommendationer ger redovisningsbyrån fler affärer

PUBLICERAD: 29:e september 2016 kl 13:55

Rekommendationer ger redovisningsbyrån fler affärer

Win Win Ekonomi är en redovisningsbyrå belägen i centrala Stockholm. Sedan 2011 har de arbetat med att skräddarsy lösningar till små och medelstora företag i hela Sverige. Martin Grimlund, Marknads- och utvecklingsansvarig på Win Win Ekonomi menar att de sedan starten har lagt full fokus på sina kunder och alltid satsat på långsiktig utveckling.

Win Win började samarbeta med tredjepartssajten Reco.se 2015 och har där samlat in 50 rekommendationer från sina tidigare kunder med ett snittbetyg på 4.6 av 5. Grimlund förklarar att de alltid har fått, och fortsätter att få de flesta av sina kunder på rekommendation från tidigare kunder.

Win win ekonomi sköter vår bokföring och de är professionella och man får alltid ett mycket bra bemötande. Snabb återkoppling och personliga kontakter gör att vi är mycket nöjda med win win.Markus V skrev om Win Win Ekonomi Globen

9 av 10 litar idag på rekommendationer på nätet lika mycket som om de kom från en personlig kontakt vilket innebär att Win Win kan sprida sina rekommendationer till många fler utan att nödvändigtvis behöva den personliga kontakten, på sin sajt visar de nämligen upp rekommendationer genom en widget som visar upp de senaste rekommendationerna de fått på Reco.

Grimlund fortsätter med att förklara att de bara över de senaste två åren har sett en väsentlig skillnad sedan tidigare då det börjar komma allt fler förfrågningar via internet, och på ett annorlunda sätt än hur det har gått till förut. Då ville kunderna framförallt anlita företag som erbjöd ett lågt pris, idag menar Grimlund att det handlar det mer om att bygga förtroende och förmedla en riktigt bra kvalité på det utförda arbetet.

Win Win Ekonomi har hand om redovisningen för mitt bolag. Deras hjälp är ovärderligt. Utan de hade jag kort och gott inte kunnat driva mitt bolag. Omtänksamma och tillgängliga, utan att för dess skull missa att ta fram pekpinnen när det behövs justeras i redovisningen. Tack! Parham S skrev om Win Win Ekonomi Infra City

- Vi har i flera år jobbat aktivt med sökordsoptimering och har sedan vi började samarbeta med Reco lyckats fånga in många fler av de besökare som kommer till vår sajt från exempelvis Google. Detta kan vi härleda till att de rekommendationer vi visar upp på sajten ökar vårt förtroende och därmed leder till fler nya kunder, säger Grimlund.

Eftersom att Win Win Ekonomi är en lite mindre redovisningsbyrå blir det oerhört viktigt att arbeta långsiktigt med de kunder som anlitar dem, att göra varje enskild kund nöjd och sedan arbeta med dessa för att kunna visa andra potentiella kunder vad tidigare kunder tycker om dem.

Lyssnar på kunden. Utmärkt förståelse för mig som enmansföretagare. Litar helt och fullt på dess redovisningskonsulter. Per N skrev om Win Win Ekonomi Globen

Har du också nöjda kunder som du vill visa upp för potentiella kunder? Boka ett möte med någon av våra rekommendationsexperter så kan vi prata om hur du kan börja samla in rekommendationer - och hur du kan använda dem.

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad