Så stärker Agilokliniken sitt varumärke

PUBLICERAD: 22:e september 2016 kl 10:40

Så stärker Agilokliniken sitt varumärke

Agilokliniken är en Naprapatklinik i Stockholm som genom effektiva och individuellt anpassade naprapatbehandlingar hjälper sina patienter ifrån smärtor och besvär i muskler och leder. Med 19 000 behandlingar år 2015 var Agilokliniken en av Sveriges mest erfarna naprapatkliniker. Kliniken tar hjälp av tredjeparssajten Reco för att samla in och lyfta rekommendationer från sina kunder och har sedan 2014 samlat in upp emot 600 rekommendationer med ett helhetsbetyg på otroliga 4,6.

Personligt bemötande och proffsig behandling. Även flexibelt med tider. Jag känner mig alltid väl omhändertagen och har rekommenderat Gabriella för kolleger och vänner.Cecilia B skrev om Agilokliniken - City

Agilokliniken har alltid arbetat med högt fokus på kunskap och erfarenhet. Deras ledord är kvalitet och effektivitet. De som jobbar på Agilokliniken har mycket kunskap och erfarenhet av att behandla framför allt smärtor och besvär i rygg och leder. Agilokliniken har 15 medarbetare fördelade över tre mottagningar runt om i Stockholm och vad som är lite unikt med Agilokliniken jämfört med andra kliniker är att de ger sina anställda en fast lön som som leder till att det blir minskad konkurrens mellan de som jobbar där. Det gör i sin tur att den som vänder sig till Agilokliniken kan vara säker på att de får träffa rätt person med rätt kompetens.

Patrik som är klinikchef för södermalm- och citykliniken menar att de redan från starten förstod sig på vikten av att ha nöjda kunder. Nästan alla nya kunder kom på rekommendationer från tidigare kunder och idag kan de med hjälp av Reco nå många fler potentiella kunder, dels genom profilen på Reco men även genom att visa upp rekommendationerna direkt på sin egen sajt med hjälp av widgeten.

- Många av våra patienter säger att de testat andra kliniker och behandlingar tidigare utan att uppnå resultat, då har de valt att gå över till oss efter att ha läst rekommendationerna på Reco, säger Patrik.

Bra tillgänglighet - fick tid dagen efter kontakt. Fick stötvågsbehandling under fot som förbättrade den. Bra och proffsigt bemötande. Kommer garanterat gå tillbaka om behov finns. Kan rekommendera till andra!Annika L skrev om Agilokliniken - Söder

Idag använder Patrik sitt bokningssystem för att ladda ner listorna från tidigare kunder. Dessa skickar han till den oberoende tredjepartssajten Reco som sedan gör ett utskick. Det senaste året har de haft en svarsfrekvens på 32 procent. Genom att visa upp vad tidigare kunder tycker via en tredje part ökar trovärdigheten med upp till 12 gånger!

Jag går regelbundet hos Agilokliniken och får hjälp av naprapat. Jag tycker att Agilokliniken hela tiden har mött upp till mina förväntningar och att jag får den hjälp jag behöver. Det är professionellt bemötande och jag har rekommenderat dem till flera vänner och bekanta.Chatarina A skrev om Agilokliniken - City

Är du intresserad av att börja samla in och lyfta rekommendationer från dina tidigare kunder så ses vi gärna och svarar på dina frågor och berättar mer.

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad