Showroom och långsiktiga relationer

PUBLICERAD: 26:e oktober 2016 kl 10:48

Showroom och långsiktiga relationer

2016 finns det ett hav av nyetablerade takfirmor att som konsument förhålla sig till jämfört med hur det såg ut för bara 3 år sedan. Som företagare blir det därför naturligt svårare att konkurrera med pris, samtidigt tycker konsumenten att det blir allt svårare att hitta en takfirma där man kan lita på att man får den kvalitet man betalar för.

Pettersson Tak & Bygg är en väletablerat liten takfirma som med 7 år i branschen har utvecklat en stor kapacitet. Ronnie Pettersson, VD för Pettersson Tak & Bygg menar att de trots ökad konkurrens ändå lyckats bibehålla sin plats på marknaden. Anledningen? De fokuserar på långsiktiga relationer med sina kunder.

För att kunna ha en nära relation till samtliga kunder har de en rutin för hur de går tillväga när de träffar en ny potentiell kund. Det börjar med att Ronnie själv kommer ut till kunden och tittar på vad som ska göras, sedan får kunderna följa med till ett showroom - en plats där de byggt upp olika typer av tak för att kunderna själva ska kunna se hur deras tak kan komma att se ut när allt blir klart.

Första kontakten var ett personligt möte. Fick ett stort förtroende för företaget. Blev mycket bra informerad om företaget och dess uppbyggnad. Fick en offert redan vid första besöket. Bestämde mig omgående för att anlita företaget för omläggning av radhustak. Snabb leverans och trevlig och tillmötesgående personal på plats. Kan varmt rekommendera Pettersson Tak & bygg i Haninge.Nils O skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson Tak & Bygg började samla in och synliggöra digitala rekommendationer 2013 med hjälp av tredjepartssajten Reco, ett steg i riktningen mot att förmedla sin höga kvalitet gentemot potentiella kunder. Idag har de uppnått det fina betyget 4,3 av 5 och fortsätter samla in rekommendationer från alla sina kunder. Ronnie förklarar att en anledning till det fina betyget är att personalen alltid är engagerade när det är ute hos kund och gör allt för att tillmötesgå deras behov.

- Jag tror att traditionell reklam kommer att tappa sitt värde. Genom att istället visa upp vad våra tidigare kunder säger om oss bygger vi upp vårt rykte på ett trovärdigt vis, menar Ronnie Pettersson.

Lade om plåttak, rivning, byggt nytt undertak, avrinning, inplåtning av skorstenar, byggt nya takfötter etc. Allt utfört till belåtenhet, prydligt och snyggt. Trevlig personal, korrekt prissättning. (Inte superbilligt, men korrekt)Tommy H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Idag visar Pettersson Tak & Bygg upp sina rekommendationer på sin egen sajt med hjälp av Recos widget för att öka trovärdigheten genom att direkt visa upp vad tidigare nöjda kunder säger om dem. Ronnie brukar också själv skriva ut rekommendationer som han sedan visar upp för personalen kring fikabordet, främst för att motivera dem men också för att ta till sig av konstruktiv kritik för att fortsätta utveckla sig till att bli en ännu bättre takfirma.

När det kommer till takbyten i Sverige har det skapats ett missförstånd mellan firmorna som utför jobben och beställaren. Många i Sverige verkar tro att det inte går att byta tak på vintern, medan det i själva verket finns många fördelar med att byta just då, bland annat så läcker det ingenting om det är minusgrader ute.

- Vi får in många rekommendationer från kunder som anlitat oss även på vintrarna. Detta är någonting vi skulle vilja förmedla ytterligare till potentiella kunder, det kan vi göra med hjälp av de rekommendationer som finns på Reco.se.

Pettersson Tak & Bygg bytte vårt tak. Bemötandet och arbetet var toppen från första till sista dagen.Kenneth B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Är du intresserad av att visa upp den kvalité du står för? Börja samla in och synliggöra rekommendationer från dina kunder idag. Kontakta oss för att komma igång!

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad