Viktigast för affärerna är tidigare nöjda kunder

PUBLICERAD: 17:e augusti 2016 kl 11:12

Viktigast för affärerna är tidigare nöjda kunder

Sajten Driva Eget har publicerat en artikel där de tar upp vikten av att ha nöjda kunder. Enligt en undersökning som Visma Infoline gjort är återkommande kunder småföretagens absolut största inkomstkälla och rekommendationer från tidigare kunder är den bästa typen av marknadsföring.

I artikeln presenteras en lista över hur man når nya kunder, vilken toppas av inget mindre än just rekommendationer, enligt artikeln kommer 69% av de nya kunderna från rekommendationer.

Det verkar onekligen som att den säkraste vägen till framgång är genom att göra tidigare kunder nöjda. I artikeln har de frågat 400 företagare om var deras intäkter kommer ifrån, vilket gav det tydliga svaret att 66% av omsättningen hos företagarna kommer från återkommande kunder.

På andra plats i listan över var nya kunder kommer ifrån är företagens egna webbplatser, 35% av kunderna kommer den vägen. Genom att visa upp rekommendationer från tidigare kunder på er egen webbplats kan ni därmed öka både er försäljning och er trafik. I och med att goda kundrelationer är grunden till allt hjälper det föga hur mycket ni annonserar så länge inte kunderna pratar gott om er.

Genom att visa upp rekommendationer från en tredje part på er sajt bygger ni förutsättningar för att öka er försäljning med upp till 18%. Boka en gratis demo med en av våra rekommendationsexperter så kommer vi gärna ut och svarar på era frågor om hur ni kan använda er av digitala rekommendationer i er marknadsföring.

Källa

Intresserad av Reco?

Bli rekommenderad

Dela den här artikeln:

Artiklar

Success stories