Rekomo AB

Flöjelbergsgatan 11, 431 37 Mölndal — Visa karta

Hos oss hittar du nya och begagnade kontorsmöbler av alla slag. Vi erbjuder allt från IKEA till Arne Jacobsen, för både konferensrum, fikarum och kontor. Du kan se de flesta möbler vi har till salu eller uthyrning på vår hemsida, eller besök någon av våra butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Att vi köper in, restaurerar och säljer vidare begagnade kontorsmöbler gör att vi sparar på miljön. Genom att återanvända högkvalitativa möbler får de ett andra liv istället för att de ska hamna på soptippen.

Vi är ett miljövänligt och prisvärt alternativ när det kommer till kontorsmöbler och givetvis levererar vi i hela Sverige. Välkommen till oss på Rekomo!

Läs vad 39 kunder tycker om Rekomo AB

• Tord K
    Tord K skrev om Rekomo AB
    Har inköpt konferensbord, stolar, förvaringsskåp, en powerdot och kabellist till golv. Fick snabbt respons de satte i Powerdoten i bordet. Så nöjd med köpet och bemötandet och leveransen att vi beställde mer möbler därifrån. Har rekommenderat Rekomo till andra och kommertt göra så fram över.
  • Agneta O
    Agneta O skrev om Rekomo AB
    Jättebra bemötande, alltid tjänstvilliga. Väntar på nya kontorsstolar som ska komma in. Köpt tidigare kontorsstolar, konferensbord, konferensstolar, skrivbord och bokhyllor.
    Väldigt nöjd med både varorna och bemötandet.
  • Line A
    Line A skrev om Rekomo AB
    Vi är supernöjda med ALLT.
    God och snabb service!
    Alltid trevligt bemötande.
  • Ulf M
    Ulf M skrev om Rekomo AB
    Vi har köpt ett komplett kontor. ca 1600kvm.
    Lev har tagit totalansvar, från att avveckla gamla möbler till att inreda et helt nytt kontor med enbart begagnade möbler.
    Vi kan varmt rekommendera Rekomo AB till andra kollegor, vänner.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Rekomo AB
    Vi har vid ett flertal tillfällen köpt beg kontorsmöbler som varit till vår fulla belåtenhet. Vi har också fått den hjälp vi behövt att hitta rätt.
  • Martin L
    Martin L skrev om Rekomo AB
    bra service vid beställning , trevlig personal
    fast vi har beställt ett skåp med lite väl lång lev.tid
    men det var ej Rekomos fel men det gick tyvärr ut över oss
    Annars kanon bra.
  • Kari N
    Kari N skrev om Rekomo AB
    Mycket professionellt från a- ö Rebecka Thörn var helt fantastisk sedan var vi inte nöjda med konferensbordet men det löste Rebecka även det till det bästa.
    Vi handlade kontorsbord - konferensbord - stolar - hurtsar - hög skåp.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Rekomo AB
    Med hjälp av Rekomo har jag möblerat min advokatbyrå på ett snyggt, snabbt och kostnadseffektivt sätt, ur ett rikt urval, med både med nya och äldre möbler och jag är utomordentligt nöjd med resultatet. När jag behövt komplettera möblemanget har Rekomo gett mycket snabb och bra hjälp. Rekomo jobbar med mycket hög servicenivå och trevligt bemötande, när jag hade bråttom vid senaste inköpet så monterade säljaren själv skrivbordet som levererades dagen efter beställning. Detta är en servicenivå utöver det vanliga!
  • Hanna J
    Hanna J skrev om Rekomo AB
    Vi inredde ett helt nytt kontor med möbler från Rekomo. Vi fick jättefina möbler till ett bra pris, mycket trevligt och professionellt bemötande från första möte genom hela processen. Rekomo följer upp och kommer när de lovar. Vi är väldigt nöjda!
  • Per B
    Per B skrev om Rekomo AB
    Vi har hyrt möbler från Rekomo i många år till våra kunder som hyr moduler från oss. Jag har alltid fått snabba svar vid offertförfrågan samt ett bra bemötande från personalen. Vid leveranser klarar deras montörer att leverera och montera på utlovad tid, vilket är en viktig punkt som vi har som mätbara mål när vi pratar med vår kund. Vi har ett högt förtroende på Rekomos möbler när det gäller kvalité och leverans.
  • Lena K
    Lena K skrev om Rekomo AB
    Jag driver kontorshotell och har i princip handlat alla mina möbler hos Bafab/Rekomo sedan hösten 2013.
    Alltid bra service, och bra kvalitet på såväl begagnade som nya möbler.
  • Sami E
    Sami E skrev om Rekomo AB
    En fantastisk leverantör och samarbetspartner genom många år, alltid snabb och utmärkt service med flexibilitet och kundfokus.

Vi har arbetet med Rekomo (fd. Bafab) i många år och har alltid varit nöjda med det trevlig och professionella bemötandet från företagets alla medarbetare.

Rekomo har hjälpt oss med att bytt in och förnya våra egna kontorsinventarier, men Rekome är även en förstklassig samarbetsparter som vi arbetar med i våra bärkraftig avvecklingsprojet där vi hjälper våra kunder som står inför en förändring av sin befintliga arbetsmiljön.

Stort tack från oss alla på Movare
  • Mia A
    Mia A skrev om Rekomo AB
    Jag har köpt kontorsmöbler och även fått kontorsmöbler reparerade och servade. Det har alltid fungerat jättesmidigt och snabbt. Jag är väldigt nöjd med Rekomo.
  • Nimrod I
    Nimrod I skrev om Rekomo AB
    Mycket bra hela vägen, snabb service och flexibilitet!
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Rekomo AB
    Mycket bra - fått hjälp av Lisa hela vägen. Kommunikationen har fungerat väl i processerna och jag har fått tips och hjälp genom henne till andra leverantörer.
  • Malin B
    Malin B skrev om Rekomo AB
    Bra bemötande, mindre nöjd med produkterna som varit trasiga vid leverans. Har bett att ni ska komma och åtgärda, men ännu inte fått besök av er på flera veckor.
    2017-05-15 Joel W svarar Malin B
    Hej Malin,
    Först vill vi be så hemskt mycket om ursäkt, vi tar till oss av din feedback. Vi har hittat anledning till problemet och en lösning är på gång, vi kommer kontakta dig med information. Återigen, vi är hemskt ledsna för att du fick anledning att vara missnöjd och för att du fått vänta.
    Med vänliga hälsningar
    Rekomo
  • Annika F
    Annika F skrev om Rekomo AB
    Jag har vid flera tillfällen jobbat med Rekomo & har alltid fått toppen service från både säljare (Sebastian) & montörer. Dom gör alltid sitt yttersta för att lösa allt snabbt & smidigt! Ett stort plus är att dom alltid återkopplar så att man har full koll på vart i processen ärendet är.

Kan varmt rekommendera dom! :)
  • Hanna J
    Hanna J skrev om Rekomo AB
    Alltid trevligt bemötande och bra service
  • Eva R
    Eva R skrev om Rekomo AB
    Bra med återanvändning! Lisa Johansson är min 'personal shopper'!! Hon är bäst! Vi tittar alltid hos er först.
  • Katrine S
    Katrine S skrev om Rekomo AB
    Begagnade skrivbord och stolar.
    Har sedan tidigare upparbetad kontakt med person på Bafab. Svarar snabbt och är hjälpsam. Kollar upp och kommer med förslag. Inga problem.
    Dag för leverans kollas upp att det passar, dock svårt av vad jag förstått praktiska problem att få tidsangivelse när på dagen - det är inget stort problem men kan vara svårt att se till att man är tillgänglig.
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Rekomo AB
    Våra upplevelser betr. leveranser m.m. av Rekomo har alltid varit goda. Snabba återkopplingar och svar från säljare och leveranser i tid.
  • Tommy I
    Tommy I skrev om Rekomo AB
    Kundsupporten och de snabba svaren!
  • Jonna T
    Jonna T skrev om Rekomo AB
    Mkt god service, tillgängliget och ett fantastiskt gott bemötande.
  • Sara H
    Sara H skrev om Rekomo AB
    Väl mottagen. Mötte önskemål om SNABB leverens i allt som fanns tillgängligt.
    Trevliga "montörer" vid leverens.
  • Mats P
    Mats P skrev om Rekomo AB
    Bra och trevliga.
    Flexibla med de förändringar som alltid uppstår med möbler, leveranstider etc.
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Rekomo AB
    Hej,
    bemötandet från Rekomo har alltid varit mycket bra. Fått en bra service och de har alltid försökt att hitta en lösning.

Det som kan bli bättre är leveransen av de köpta produkterna. Ibland glöms det bort så att man får ringa och påminna.

Vi har köpt skrivbord, kontorsstolar, besöksstolar, ljuddämpande skärmar mm. Produkterna vi har köpt har alltid varit av hög kvalité. Om det någon gång har varit något problem så har Rekomo alltid varit snabba på att rätta till problemet kostnadsfritt.
  • Milotte V
    Milotte V skrev om Rekomo AB
    Kan bara varmt rekomendera Rekomo...har alltid från första kontakten och ännu idag fått ett toppen bemötande.
    Vi flyttade till nytt kontor Feb-16 och har köpt 99.9% av inredningen från Rekomo. Det är en arbetsplats till 250 personer. Rekomo levde upp till alla våra förväntningar.
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Rekomo AB
    Allt är perfekt, 100%. Sebastian är bäst. Lycka till
  • Lisbeth E
    Lisbeth E skrev om Rekomo AB
    Alltid trevliga och tillmötesgående. Har varit kund på Bafab i många år och är alltid nöjd. Jag handlar olika möbler till en förskola och grundskola, dock ej bord, stolar mm till klassrummen.
  • Viktoria D
    Viktoria D skrev om Rekomo AB
    Bara bra.
    God kommunikation inför beställning.
    När det blev fel i leveransen så åtgärdades detta snabbt.
  • Felicia W
    Felicia W skrev om Rekomo AB
    Bra dialog och stort engagemang från vår säljare/kontaktperson. Kunnig och lättsam, väldigt icke-säljig. Mån om att hitta de bästa priserna och möta våra väldigt hårt ställda och specifika krav.
  • Leif S
    Leif S skrev om Rekomo AB
    Överlag en bra upplevelse med seriös hantering samt bra support med de saker som inte blev riktigt som vi tänkt oss.
  • Annica A
    Annica A skrev om Rekomo AB
    Alltid ett väl bemötande från företaget.
    Bra service.
    Vi har köpt kontorsarbetsplatser och några enstaka arbetsstolar.
  • Frieda S
    Frieda S skrev om Rekomo AB
    Mycket bra bemötande och en fantastisk service
  • Richard L
    Richard L skrev om Rekomo AB
    Köpt skrivbord/ljudabsorbenter/stolar mm. Toppenservice, aldrig några som helst problem, snabb och korrekt leverans.
  • Roger K
    Roger K skrev om Rekomo AB
    Sköna lirare som kan sin sak tar emot i receptionen. Gött med kaffe från en riktig kaffemaskin och att man inte känner sig tvingad att köpa. Varorna, bord & skåp, vi har köpt har hållit bra kvalité, så det är bra.
  • Karin B
    Karin B skrev om Rekomo AB
    Mycket bra bemötande.
    Leveranstid - mycket bra timing.
    Handlat konferensmöbler, soffor, bord, skåp mm
    Dock var en del av möblerna lite väl slitna.

Kommer dock att fortsätta att handla hos Rekomo.
  • Peter S
    Peter S skrev om Rekomo AB
    Enkelhet och smidighet, fackkunskap om det de säljer och dessutom fördelaktiga priser. Bra råd med val av skrivbord och kontorsstolar. Ansvarfulla i relationen och vill att kunden ska vara nöjd med köpet. Rekomo har överträffat min förväntningar flera gånger.
  • David J
    David J skrev om Rekomo AB
    Ortoligt mycket möbler. Bra service. Billigt. Köpte en kontorsstol från kinnarp långt under halva nypriset.

Flöjelbergsgatan 11, 431 37 Mölndal