K2 Energi AB

Robertsviksvägen 13, 182 35 Danderyd — Visa karta

Välkommen till K2 Energi AB!

Vi på K2 Energi AB är inte bundna till någon specifik leverantör.
Detta gör att vi kan se till dig och ditt behov. Vilken värmepump är egentligen bäst för just dig? Vi tar ett helhetsansvar genom hela processen med installation och service. Våra duktiga medarbetare har mångårig erfarenhet av lyckade installationer.

Ett byte till ett energieffektivare värmesystem betyder en viktig insats för klimatet. Starta din resa idag mot effektiv energibesparing och miljövänlig uppvärmning. Vi skänker 500 kronor per såld värmepump till Världsnaturfonden.

Läs vad 62 kunder tycker om K2 Energi AB

• 2020-09-13

Amanda A skrev om K2 Energi AB
    Vi hade ett mycket bra samarbete med K2 energi och Thomas Tarp. Vi fick alltid snabb återkoppling vid frågor. Då vi även renoverade vår tvättstuga där pumpen skulle stå är vi enormt tacksamma för K2:s flexibilitet vid installationen då vi behövde flytta fram datumet. Installatörerna o våra byggarbetare samarbetade o vi har fått en mycket bra service där vi även hyrde en tillfällig vattenberedare o element under en period. Tack Thomas o K2 för er professionalitet o flexibilitet för att göra vårt projekt lyckat! Amanda Läs mer
  • 2020-09-07

Alena L skrev om K2 Energi AB
    Thomas är mycket professional och trevlig person!!!
    Stort tack för fantastiskt jobb! Läs mer
  • 2020-08-31

Anders L skrev om K2 Energi AB
    Vi installerade bergvärme och valde K2 Energi som installatör av värmepumpen.
    Arbetet gick väldigt snabbt och smidigt och det var lätt att få tag på bolaget när vi behövde kontakta dem. Även deras underleverantörer gjorde ett bra arbete.
    Vi kan varmt rekommendera K2 Energi
    Anders Lundin Läs mer
  • Rawand S

2020-08-27

Rawand S skrev om K2 Energi AB
    K2 energi AB hjälpte oss med att välja rätt värmepump till huset och dem är riktigt kunniga jag har varit för det mesta med Thomas på K2 han har varit mycket behjälplig och förklarat varje detalj och har varit mycket nöjd med mötet.

Jag rekommenderar starkt K2 energi AB Läs mer
  • 2020-07-08

Claes L skrev om K2 Energi AB
    K2 Energi och Thomas Tarp var den första leverantören, efter många möten med andra företag, som fick mig att förstå hur en bergvärmelösning fungerar och vad som krävdes av borrhål och VP för just mitt hus. Samtliga andra intressanta leverantörer ändrade i sina offerter till mig efter det att jag påtalade det som Thomas informerat mig om.

Mycket kunnig, lösningsorienterad och framförallt ärlig, är egenskaper som jag skulle vilja framhäva i min kontakt med Thomas och K2 Energi. Läs mer
  • 2020-07-08

Shahla S skrev om K2 Energi AB
    Jag installerade bergvärme i huset. Bemötande var väldigt bra. Och värmt rekommenderar K-2 energi. Företaget gjorde precis som de skulle göra. Jag är mycket nöjd med min investering för huset.
    P.s. Glöm inte tillstånd för borrning från kommunen som du bor i. Det finns hur mycket som helst information som man kan googla och läsa.
    Glöm inte grannar och samfälligheten. De måste informeras också och samfälligheten måste godkänna tillståndet. Läs mer
  • 2020-04-29

Stefan Orehed
    Munsö Läs mer
  • 2020-04-17

ANDERS K skrev om K2 Energi AB
    Vi anlitade k2 energi för att borra och installera bergvärmepump.

Allting flöt på väldigt smidigt och vi var väldigt nöjda. Vi tog in flera offerter men upplevde Thomas Tarps offert som den mest seriösa och rimliga. Läs mer
  • STEFAN LENNART G

2020-02-27

STEFAN LENNART G skrev om K2 Energi AB
    Thomas T tog sig alltid tid att svara på mina frågor och han har sett till att jag fått den mest prisvärda lösningen för mitt behov. Alla delmoment har fungerat och de småproblem som uppstått blev snabbt lösta. Läs mer
  • 2020-02-13

LEIF S skrev om K2 Energi AB
    Hej, jag har anlitat Thomas Tarp och K2 Energi 2 ggr. Först för 5 år sedan och nu senast i januari 2020.

Första gången visste jag mycket litet om bergvärme. Försökte läsa på m m. Jag tog in 12 st offerter. Vissa lade ned mycket jobb och andra skrev bara en snabb offert (ofta till överpris). Vissa var krångliga (som jag upplevde det), bl a med förslag att sätta in mera radiatorer, vilket ledde till en dyr offert förstås..
    Efter mycket koll och tänkande stod det mellan K2 och en lokal vvs-entreprenör. Prismässigt var den senare något billigare (ca 10 000kr). Till saken hör att dessa två gav det klart bästa priset.

Att jag valde K2 berodde på att för en ganska liten summa extra, alltså 10 000 kr, fick ett borrhål på 240 m (den andre föreslag bara 135 m) och fick en bra och stark värmepump Nibe 1255-16. (den andre föreslog ett svagare alternativ).
    När jag i ett annat hus skulle installera bergvärme igen, tänkte jag förstås på Thomas Tarp och K2 Energi.
    Jag blev så nöjd med resultatet av det första huset. Jag tog in 3 st offerter. En krånglig och dyr, en ganska ok (dock lite dyrare än K2 och mindre borra och lägre effekt på pannan) samt K2 offerten. Den senare ansåg jag bäst.

Nu hoppas och tror jag att jag blir lika glad och nöjd med min andra K2-installation.
    Kan rekommendera Thomas Tarp och K2 Energi på det varmaste på detta snåriga område.

Leif S Läs mer
  • Mats Christoffer Z

2020-02-11

Mats Christoffer Z skrev om K2 Energi AB
    Tomas är en mycket kompetent rådgivare kring bergvärme som alltid tar sig tid att svara på frågor, högt som lågt. Tomas gör sitt yttersta för att nå en så bra lösning för kunden som möjligt. K2 Energi rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-02-06

HAWRAZ S skrev om K2 Energi AB
    Thomas har stor kunskap om bergvärme. Han har förklarat på ett enkelt och bra sätt, Kunniga, serviceinriktade och trevliga. Läs mer
  • 2019-12-25

RIKARD S skrev om K2 Energi AB
    Thomas på K2 är mån om en långsiktig och en efter huset anpassad lösning. Vi beställde bergvärme och fick god hjälp med allt från val av maskin, borrdjup, ansökan till installation. Gick helt enligt tidplan.

Pannan kärvade dock lite efter ett år, en ventil hade pajat, slut hos tillverkaren/leverantören. Thomas hjälpte till utöver vad man kan förvänta sig för att hitta en lösning med sina kontakter.

Om det inte var för att vi fick kallt i huset någon dag så skulle det bli fem av fem, felet på panna var dock inget som kan klandras K2 utan ett rent fabrikationsfel. Så lite orättvist av mig. :-) Läs mer
  • 2019-12-05

JOHAN N skrev om K2 Energi AB
    Vi är jättenöjda med jobbet som Thomas och K2 gjorde hos oss, kunniga, bra pris och allt gick smidigt trots att vi hade speciella önskemål angående installationen och dragning av rör. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-11-20

Ulla-britt K skrev om K2 Energi AB
    Vi bytte till Daikin bergvärme pump efter den gamla pannan började fungera allt sämre trots flertal rep. Installationen gick smidigt och snabbt . Vi är mycket nöjda både de som gjorde jobbet och Tomas som sålde pannan. Det enda jag skulle önska att Daikin manualen skulle vara mer kund och läsvänlig. Ulla-Britt och Herbert Läs mer
  • 2019-11-12

Hans Jonas N skrev om K2 Energi AB
    Bra utfört arbete av Tomas o dom som monterade in bergvärmepumpen .. Läs mer
  • Ali Naghi H

2019-11-03

Ali Naghi H skrev om K2 Energi AB
    Jag rekommenderar varmt K2 Energi AB för deras mycket professionellt arbete. Jag har fått offert från några företag men valde utan någon tveksamhet detta företag. Det viktigaste anledningen var att Thomas Tarps lösning för byta av min 17 år gamla varmepump och vattenberedare var den mest genomtänkta. Han vann mitt förtroende genom att komma med en mer fördelaktig och genomtänkt lösning, dvs. att byta bort både varmepumpen och vattenberedaren i ett smäll något som andra företag inte tänkt på. Nu är hela systemet uppdaterat och nytt dessutom med ett bra pris! Teknikar som instalerade maskiner var mycket duktiga och professionella och utförda arbetet snabbt, nogrannt och effektivt! Dessutom åtnjuter Thomas och hans medarbetare ett rikt social kapital, de har varit mycket sympatiska, socialt! Stort tack! Läs mer
  • 2019-11-03

Carl Tomas W skrev om K2 Energi AB
    Vill starkt rekommendera K2 Energi med Thomas Tarp. Då min gamla bergvärmeutrustning lade av efter drygt 20 år, behövde jag byta till nytt system. Det var inte helt okomplicerat pga installation i källare med lågt i tak, separat värmeaggregat och varmvattenberedare, och okänt djup på borrhål. Thomas guidade mig igenom olika alternativa system, berättade hur jag kunde via kommunen få uppgift om borrhålet djup, för att sedan föreslå ett mycket bra system. Installationen gick smidigt trots att det var "trång och besvärligt", all heder till K2 Energis underleverantörer, som både fick bort den gamla utrustningen, en föredömlig installation av nytt system, allt rent och snyggt, och snabbt installerat. Var lite svårt att få kontakt med underleverantören för kompletterande frågor, men det är ju positivt att de har mycket att göra. Ordnade sedan en smärre installationsjustering, kostnadsfritt och utan diskussion. Kompetenta, trevliga och håller vad de lovar!!! Brukar inte ge betyg fem, men detta var över förväntan:) / Tomas Läs mer
  • 2019-10-27

Elise D skrev om K2 Energi AB
    På rekommendation av min granne valde jag K2 Energi för installation av bergvärme. Från första mötet till slutförd installation har allt fungerat jättebra. Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera K2 Energi. Läs mer
  • 2019-10-15

Björn H skrev om K2 Energi AB
    Jag skriver sällan omdömen men nu måste jag verkligen göra det.
    Min mamma 84 år lät installera en bergvärmepump igår. Mamma trillade i trappan på vägen ner i källaren, rörmokaren ringde Thomas Tarp våran projektledare som kom förbi och hämtade mamma för att köra henne till akuten. Thomas inväntade mig. När jag kom hem med mamma på eftermiddagen så stod det en bukett blommor vid dörren med ett meddelande där det stod välkommen hem , hoppas allt gått bra. Helt fantastisk! En stor kram till rörmokaren och Thomas Tarp. Kan samtidigt berätta att k2 Energi med Thomas Tarp som projektledare gjort min bergvärmeinstallation för fyra år sedan och till tre av mina bekanta, alla är vi mycket nöjda.
    Rekommenderar gärna K2 Energi till alla. Läs mer
  • Yagmur K

2019-10-13

Yagmur K skrev om K2 Energi AB
    Akta er, icke-professionell och osaklig företag.
    Rasist och trångsynta arbetare, full med fördomar.
    Kom hem till oss för att ge offert men slutade med att kritisera våra utländska utseende.
    Riktigt uselt! Läs mer
    2019-10-17 K2 Energi AB svarar Yagmur K
    Hej Yagmur,

Tack för din återkoppling, vi tar till oss dina synpunkter.

Vi är specialiserade på bergvärme och luft/vattenvärmepumpar till villaägare. Vi skickar ca 400st offerter per år. Innan vi skickar en offert gör vi alltid ett hembesök för att gå igenom huset för att se om förutsättningarna för en värmepump är rätt. Ibland är det så att en värmepump inte är rätt pga tunna rördimensioner eller om radiatorerna inte är tillräckligt stora och då vill vi vara ärliga och inte offerera. Om ni väljer att installera bergvärme så hoppas jag att ni får användning av råden av val av bergvärmepump och borrdjup som jag gav er.

Hälsningar
    K2 Energi
    Thomas Tarp
    070-7731193
  • 2019-09-26

Emma Viktoria G skrev om K2 Energi AB
    Vi är så nöjda, bra kommunikation från start till mål. Thomas Tarp som var vår projektledare och alla inblandade hantverkare var toppen. Välj K2 Energi så kommer ni bli jättenöjda! Läs mer
  • 2019-09-26

Carl A skrev om K2 Energi AB
    Installerade Bergvärme av Thomas och allt gick mycket smidigt. Vid problem kom han väldigt snabbt. Nibe pumpen startade inte först pga kylan men han löste det direkt - rekommenderar K2 starkt. Läs mer
  • 2019-07-01

Drab G skrev om K2 Energi AB
    Vi var tre grannar som köpte bergvärme
    tillsammans av K2 Energi. Projektledaren var Thomas Tarp, han skötte
    logistiken och kommunikationen exemplariskt. Alla är vi mycket nöjda. Vi
    kan varmt rekommendera K2 Energi. Läs mer
  • 2019-05-27

Per David T skrev om K2 Energi AB
    Snabba och enkla att ha att göra med. Läs mer
  • Erik Anders R

2019-04-26

Erik Anders R skrev om K2 Energi AB
    Vi är mycket nöjda med bergvärmeinstallationen som Thomas och K2 Energi utförde. Thomas är mycket kunnig, kundinriktad och trevlig. Hela processen gick fort och smidigt.
    Jag kan varmt rekommendera K2 Energi. Läs mer
  • 2019-04-14

Lars R skrev om K2 Energi AB
    Jag är extremt nöjd med hela bergvärmeprocessen som K2 och Thomas Tarp erbjöd! Fick det största förtroendet för Thomas och alla delar i utförandet från planering till borrning, grävande och installation gick snabbt och helt enligt plan! Och viktigast av allt så blev det slutgiltiga resultatet perfekt! Rekommenderar K2 och Thomas till 100% Läs mer
  • Janne B

2019-03-08

Janne B skrev om K2 Energi AB
    Kontakten med Thomas Tarp ock K2 Energi fungerade mycket bra och den rekommenderade pannan Daikin fungerar perfekt. En miss var dock att borrfirman lämnade kvar containern på gatan med borrmaterialet oskyddat i flera dagar. Grannens barn blev nyfikna och hoppade i ett obevakat ögonblick ner i containern och kunde inte ta sig upp. Det kunde ha slutat illa! Läs mer
  • 2019-03-05

Simon N skrev om K2 Energi AB
    Jag vet knappt vart jag ska börja. Första pannan som installerades var trasig, man ville då byta flödessensor, och kretskort men vi tyckte att en ny panna borde installeras.
    Detta gjordes och den utbytta pannan blev ståendes i garaget en länge tid då det blev mitt (kundens) ansvar att ordna med returen av den utbytta pannan.

Problemen har där efter fortsatt, nu är både flödessensor och kretskort utbytt på den "nya" pannan.
    Nu låter den istället som om någonting är löst inuti den då det knackar och slamrar när den går.
    Detta har jag mailat Tomas Tarp om den 1/2-19 men ingen åtgärd har gjorts på detta.

Sämsta möjliga service och det är inte det värsta.
    Bemötandet mot min sambo får karln att framstå som oerhört oproffsig, att nedvärdera och förminska en kund på det sättet är helt obegripligt.

Jag råder inte ens min värsta fiende till att välja Thomas Tarp och hans K2 Energi. Läs mer
    2019-10-17 K2 Energi AB svarar Simon N
    Hej Simon,

Tack för din återkoppling, vi tar till oss dina synpunkter och kommer använda detta i vårt arbete för att förbättra vår service.

Vi har installerat mer än 2300st bergvärmepumpar och arbetar bara med kvalitets-märken. Jag har aldrig varit med om att någon har varit i närheten av att ha sådan otur som du har haft med bergvärmepumpen, och jag ber verkligen så mycket om ursäkt för trasslet. Vi installerade bergvärmepumpen och den gick inte som den skulle, tillverkarens garanti-service var hos dig vid ett flertal tillfällen för att få bergvärmepumpen att gå som den skulle. Till slut föreslog du att vi skulle byta ut bergvärmepumpen mot en ny och så gjorde vi. Tyvärr så fick du problem med den nya bergvärmepumpen också. Alla inblandade ställde verkligen upp och gjorde vad de kunde för att få bergvärmen att fungera som tänkt men tyvärr blev det ett antal besök och jag har verkligen full förståelse för att du var både irriterad, ledsen, besviken och frustrerad över att installationen inte gick som du hade tänkt dig.
    Vi kompenserar dig gärna för det.

Hälsningar
    K2 energi
    Thomas Tarp
    070-7731193
    2019-10-17 Simon N svarar K2 Energi AB
    Spännande uppfattning.
    Då det är mycket du nämner i ditt svar såhär drygt ett halvt år efter min recension av dig/er som enligt mig inte stämmer. Det får dock stå helt för dig/er.
    En sak gör mig trots allt lite nyfiken.. Hur hade ni tänkt er att den kompensationen du nämner skulle matcha dom problem detta har skapat för oss?

Faktumet kvarstår att vi fick själva lösa problemet då återkopplingen från dig var obefintlig på utsatt datum/tid.

Det här blev plötsligt en pajkastning på dagisnivå.
    Att skriva följande: "Vi har installerat mer än 2300st bergvärmepumpar och arbetar bara med kvalitets-märken."

Mitt svar: det är ju kul för er. Men hur hjälper det mig när det inte fungerar?

Nej du Thomas Tarp jag står fast vid ovanstående recension, och jag tycker själv att den är mild mot dig och K2Energi.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Stellan S

2019-03-05

Stellan S skrev om K2 Energi AB
    Några dagar efter installationen av en Daikin bergvärmepump fungerar allt till belåtenhet. Pumpen ersätter vår 20 år gamla trotjänare som till sist gav upp. Thomas på K2 Energi rekommenderade en inverterstyrd pump som anpassar sig till vilken kapacitet som går att ta ur borrhålet vilket verkar vettigt med tanke på att man inte borrade lika djupt i början på 2000-talet. Efter beställning skedde leveransen på en vecka. Installatören var både kunnig, snabb och trevlig. Fyra killar kom och baxade ned nya pumpen för källartrappen samt tog med den gamla utan en skråma på väggar eller golv. Allt var klart på mindre än en dag. Läs mer
  • Dan B

2019-02-28

Dan B skrev om K2 Energi AB
    Thomas är mycket kunnig inom området och förklarar/resonerar på ett begripligt sätt vilket gör att man som kund kan komma till beslut. Väldigt serviceinriktad! Läs mer
  • 2019-02-27

Thord R skrev om K2 Energi AB
    Thomas har stor kunskap om bergvärme. Han har förklarat på ett enkelt sätt till mig. Jag känner mig nästan som en expert inom bergvärme efter Thomas förklaring om hur det fungerar med bergvärme-energin.
    Installation av bergvärmen har utförts av kunnig personal från borrhål-borrning in genom husvägg-rivning av gammal panna-transport av gammal panna- transport av ny panna-montering av panna-muntlig instruktion till mig om nya pannan. Läs mer
    Thord R gillar detta
  • Fredy R

2019-02-21

Fredy R skrev om K2 Energi AB
    Vi är jätte nöjda med jobbet som Thomas Tarp utförde hus oss. Snabb, kunnig och kundinriktad. Vi är nöjda och kan ge våra rekommendationer för att anlita K2 Energi AB. Bergvärme är en bra investering som dessutom skapar perfekt inomhusklimat. kramar till Thomas Tarp. Fredy Rivera Nordostpassagen 4 136 49 Vega. Läs mer
  • Carl F

2019-02-20

Carl F skrev om K2 Energi AB
    Imponerad av Thomas kompetens och bemötande. Lyssnade verkligen på min situation och mina behov. Kom också med ett mycket attraktivt förslag! Läs mer
  • Andrej K

2019-02-12

Andrej K skrev om K2 Energi AB
    Vi är mycket nöjda med jobbet som Thomas Tarp utförde hos oss. Snabb, kunnig och kundinriktad. Vi är nöjda och kan ge våra rekommendationer för att anlita K2 Energi AB. Bergvärme är en bra investering som dessutom skapar perfekt inomhusklimat. Andrej & Katja i Rönninge Läs mer
  • Johan Ö

Caroline S skrev om K2 Energi AB
    Mycket kunnig och bra service. Rekomenderas absolut! Läs mer
  • 2019-01-29

Magnus Åkerström skrev om K2 Energi AB
    Serviceminded tills pengarna var på kontot. Har nu problem med vatten som sipprar från pumpen, men Thomas varken svara på telefon eller mail.

Bra och saklig genomgång, snabb och smidig installation. Kan varmt rekommendera.
    /Magnus Läs mer
  • Jan-Olof B

2018-12-19

Jan-Olof B skrev om K2 Energi AB
    Tack för en bra installation av ny bergvärmepump. Bra info innan som hjälpte till ställningstagande om vilken pump. Sen bra utfört arbete, snabbt och proffsigt! Läs mer
  • Daniel L

2018-12-18

Daniel L skrev om K2 Energi AB
    Precis fått vår gamla oljepanna utbytt till en Nibe f1255 av K2 och Thomas på K2 Energi, smidig att ha och göra med och efter hålet var borrat och slangen indragen tog inkopplingen en halv dag innan värmen åter strömmade ut i elementen 👍👍👍 Läs mer
  • 2018-11-30

Hans N skrev om K2 Energi AB
    Oj nu kom kylan. Nibe-pumpen krånglade och vi stod utan värme i
    torsdags kväll, vi ringde K2 Energi och Thomas Tarp var ute hos oss
    två timmar senare på torsdagskvällen och placerade ut lösa
    el-element i huset som en tillfällig lösning. Eftermiddagen
    därpå kom rörmokaren och bytte ett kretskort så nu har vi värme
    från bergvärmepumpen igen. Ett stort tack K2 Energi för snabb
    hjälp! Läs mer
  • 2018-11-28

Johan E skrev om K2 Energi AB
    Tack Thomas och övriga hantverkare för en snabb och proffsig installation av min nya bergvärmepump som levererar "go värme" i kylan
    / Johan Läs mer
  • Pelle M

2018-10-22

Pelle M skrev om K2 Energi AB
    Vi är jättenöjda med K2 och deras installation av vår nya bergvärmepump.
    Och är glada för att Thomas Tarp föreslog bergvärme för vårt hus istället för
    luft/vatten värmepump.
    /Pelle Läs mer
  • Kristian D

2018-10-17

Kristian D skrev om K2 Energi AB
    Vi valde K2 Energi för att byta ut vår trasiga bergvärmepump eftersom Thomas Tarp är otroligt kunnig och verkligen bryr sig om sina kunder. Från första samtal till installerad pump har allt varit supersmidigt. Installatörer kom punktlig och gjorde ett fantastiskt bra jobb. Vi kan varmt rekommendera K2 Energi. Läs mer
  • 2018-10-17

Johan skrev om K2 Energi AB
    Jag är mycket nöjd med K2 Energi. Borrning, dragning av rör samt installation av bergvärmepump sköttes seriöst.
    Thomas Tarp känns väldigt kunnig på området och fick mig att känna mig trygg och insatt.

Rekommenderas

/ Johan Läs mer
  • 2018-10-07

Tina G skrev om K2 Energi AB
    Jag är mycket nöjd med seriös och saklig information, i mitt fall gällande en frånluftsvärmepump. Vill tacka K2 Tomas Tarp och rekommender därför företaget.

Tina Gylling Läs mer
  • Lars G

2018-09-18

Lars G skrev om K2 Energi AB
    K2 med Thomas Tarp i spetsen, inklusive installatörsteamet har gjort ett bra jobb från första besök, offert och fram till installation och igångkörning. Thomas är kunnig, seriös och sköter dialogen mycket professionellt och trevligt. Vi jämförde med 2 andra alternativ och K2 kom ut bäst i alla kvalitetsaspekter, men även i pris. Läs mer
  • Johan B

2018-09-05

Johan B skrev om K2 Energi AB
    Fick offerter från 4 st olika leverantörer av bergvärme och den som jag valde blev K2 Energi.
    Allt var proffsigt från början till slut. Bra första möte med Thomas som frågade ut mig om förutsättningarna
    Och när det kom till installationen av bergvärmepumpen gjorde killarna ett kanonjobb.
    Kan varmt rekommendera K2Energi. Läs mer
  • 2018-08-26

Bo R skrev om K2 Energi AB
    Jag kan bara varmt rekommendera K2 Energi AB. Jag hade ställt in mig på att installera luft-/vattenvärmepump, och hade begärt in flera offerter för detta. När Thomas Tarp från K2 Energi kom på besök så sa han att han vägrade att lämna in en offert för luft-/vattenvärmepump, utan tänkte bara lämna en offert för bergvärme. Det är jag tacksam för. Kostnaden för bergvärme från K2 Energi, låg i flera fall lägre än de offerter jag fått för luft-/vattenvärmepump från andra leverantörer. Thomas var kunnig och saklig i sin argumentation för att jag skulle installera bergvärme istället för luft-/vattenvärmepump. Även om Thomas inte själv var delaktig i den rent praktiska installationen av anläggningen, så har han omgett sig med ett gäng mycket kompetenta underleverantörer, som utförde ett utmärkt arbete. Kan varmt rekommendera K2 Energi AB.
    Bo R. Tyresö. Läs mer
  • 2018-05-22

Anders L skrev om K2 Energi AB
    Kan varmt rekommendera K2 Energi. Kunnig och objektiv rådgivning som ingav förtroende. Kände mig respekterad som kund och Thomas var alltid tillgänglig för frågor efter vår första träff. Borrkillen var snabb och effektiv. Slangkillen var flexibel och snabb. Rörmokarna var kunniga, effektiva och förde en bra dialog. Slutligen så var det mycket viktigt för mig att hantverkarna städade efter sig och det gjorde dem. /Anders Tyresö Läs mer

Robertsviksvägen 13, 182 35 Danderyd