Alla kategorier Bergvärme Stockholms län Danderyd K2 Energi AB

K2 Energi AB

Robertsviksvägen 13, 182 35 Danderyd — Visa karta

Läs vad 23 kunder tycker om K2 Energi AB

• Hans N skrev om K2 Energi AB
    Oj nu kom kylan. Nibe-pumpen krånglade och vi stod utan värme i
    torsdags kväll, vi ringde K2 Energi och Thomas Tarp var ute hos oss
    två timmar senare på torsdagskvällen och placerade ut lösa
    el-element i huset som en tillfällig lösning. Eftermiddagen
    därpå kom rörmokaren och bytte ett kretskort så nu har vi värme
    från bergvärmepumpen igen. Ett stort tack K2 Energi för snabb
    hjälp! Läs mer
  • Johan E skrev om K2 Energi AB
    Tack Thomas och övriga hantverkare för en snabb och proffsig installation av min nya bergvärmepump som levererar "go värme" i kylan
    / Johan Läs mer
  • Daniel skrev om K2 Energi AB
    Ok. Ska vi börja med det som faktiskt var bra... Thomas Tarp är duktig på att förklara och sälja in sin produkt. Rototec som var och borrade hos oss gjorde ett mycket bra jobb också.
    Sen tar det tyvärr slut där. Kan inte förstå hur K2 energi kan ha misslyckats så totalt med oss när andra verkar nöjda?!?
    Thomas är usel på att återkoppla dessutom var han helt okontaktbar när pannan installerades. (En hel vecka försökte jag nå honom)
    Jag fick i princip sköta all kontakt med kommunen gällande tillstånd.
    Rörmokaren spräckte en klinkerplatta i pannrummet (utan att berätta) lämnade dessutom källardörren öppen 30 cm i 6 timmar (svinkallt i hela undervåningen). Ingen återkoppling från varken rörmokaren eller Thomas.
    När jag ber om en instruktion om hur pannan fungerar hänvisar Thomas till rörmokaren som hänvisar till Thomas. Thomas hänvisar sedan till en ”film som Daikin ska lägga ut på youtube om 2 veckor”
    Efter många turer när jag berättar om hur besvikna vi är säger Thomas att jag får vända mig till Arn.
    Ingen som helst önskan om att lösa problemet och försöka göra oss mindre besvikna.
    Vi fick efter många timmars telefonsamtal 2.500 kr i kompensation efter Thomas motivering ”Jag tjänar bara 14.000 kr på er ändå efter allt...”
    Vi skulle beskriva Thomas Tarp som trevlig men usel projektledare, likgiltig och tankspridd.
    Helt enkelt en tråkig upplevelse och nu har vi en panna som vi inte har koll på... Läs mer
  • Pelle M
    Pelle M skrev om K2 Energi AB
    Vi är jättenöjda med K2 och deras installation av vår nya bergvärmepump.
    Och är glada för att Thomas Tarp föreslog bergvärme för vårt hus istället för
    luft/vatten värmepump.
    /Pelle Läs mer
  • Kristian D
    Kristian D skrev om K2 Energi AB
    Vi valde K2 Energi för att byta ut vår trasiga bergvärmepump eftersom Thomas Tarp är otroligt kunnig och verkligen bryr sig om sina kunder. Från första samtal till installerad pump har allt varit supersmidigt. Installatörer kom punktlig och gjorde ett fantastiskt bra jobb. Vi kan varmt rekommendera K2 Energi. Läs mer
  • Johan skrev om K2 Energi AB
    Jag är mycket nöjd med K2 Energi. Borrning, dragning av rör samt installation av bergvärmepump sköttes seriöst.
    Thomas Tarp känns väldigt kunnig på området och fick mig att känna mig trygg och insatt.

Rekommenderas

/ Johan Läs mer
  • Tina G skrev om K2 Energi AB
    Jag är mycket nöjd med seriös och saklig information, i mitt fall gällande en frånluftsvärmepump. Vill tacka K2 Tomas Tarp och rekommender därför företaget.

Tina Gylling Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om K2 Energi AB
    K2 med Thomas Tarp i spetsen, inklusive installatörsteamet har gjort ett bra jobb från första besök, offert och fram till installation och igångkörning. Thomas är kunnig, seriös och sköter dialogen mycket professionellt och trevligt. Vi jämförde med 2 andra alternativ och K2 kom ut bäst i alla kvalitetsaspekter, men även i pris. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om K2 Energi AB
    Fick offerter från 4 st olika leverantörer av bergvärme och den som jag valde blev K2 Energi.
    Allt var proffsigt från början till slut. Bra första möte med Thomas som frågade ut mig om förutsättningarna
    Och när det kom till installationen av bergvärmepumpen gjorde killarna ett kanonjobb.
    Kan varmt rekommendera K2Energi. Läs mer
  • Bo R skrev om K2 Energi AB
    Jag kan bara varmt rekommendera K2 Energi AB. Jag hade ställt in mig på att installera luft-/vattenvärmepump, och hade begärt in flera offerter för detta. När Thomas Tarp från K2 Energi kom på besök så sa han att han vägrade att lämna in en offert för luft-/vattenvärmepump, utan tänkte bara lämna en offert för bergvärme. Det är jag tacksam för. Kostnaden för bergvärme från K2 Energi, låg i flera fall lägre än de offerter jag fått för luft-/vattenvärmepump från andra leverantörer. Thomas var kunnig och saklig i sin argumentation för att jag skulle installera bergvärme istället för luft-/vattenvärmepump. Även om Thomas inte själv var delaktig i den rent praktiska installationen av anläggningen, så har han omgett sig med ett gäng mycket kompetenta underleverantörer, som utförde ett utmärkt arbete. Kan varmt rekommendera K2 Energi AB.
    Bo R. Tyresö. Läs mer
  • Anders L skrev om K2 Energi AB
    Kan varmt rekommendera K2 Energi. Kunnig och objektiv rådgivning som ingav förtroende. Kände mig respekterad som kund och Thomas var alltid tillgänglig för frågor efter vår första träff. Borrkillen var snabb och effektiv. Slangkillen var flexibel och snabb. Rörmokarna var kunniga, effektiva och förde en bra dialog. Slutligen så var det mycket viktigt för mig att hantverkarna städade efter sig och det gjorde dem. /Anders Tyresö Läs mer
  • Andreas K skrev om K2 Energi AB
    Kan varmt rekommendera Thomas Tarp och K2 Energi. Allt gick bra, från första mötet till pumpen i drift.

Thomas förklarade grundligt och man fick djup förståelse för vilken pump som passade vårt hus.

De som borrade och installerade pumpen var också mycket professionella.

Högsta betyg till alla inblandade. Läs mer
  • Christopher B skrev om K2 Energi AB
    Nu är installationen av bergvärmen klar, allt gick jättebra. Valde K2
    Energi för deras stora engagemang som gjorde att jag lättare kunde göra ett rätt val av bergvärmepump och borrdjup samt för deras märkesoberoende. Enda missen var att grossisten skickade fel bergvärmepump som gjorde att rörmokarna blev klara lite senare på dagen.
    Ett stort tack till alla inblandade och ett extra stort tack till borrkillarna som lyckades ta sig upp till
    borrplatsen på min kuperade tomt. Rekommenderar gärna K2 Energi. Läs mer
  • Hans B skrev om K2 Energi AB
    När vattnet släpptes på efter en reparation av ledningarna ute i gatan, började varmvattenberedaren i vår 19 år gamla bergvärmeanläggning att läcka kraftigt. Med föråldrade kunskaper inom bergvärmeområdet och inför den stundande påskens planerade släktträff, kände vi förvirring och osäkerhet om lämpliga åtgärder. Men med hjälp av Thomas Tarps engagemang i vår situation, bestämde vi oss för att byta hela den gamla bergvärmeanläggningen mot en varvtalsstyrd Daikin. Hantverkarna jobbade snabbt och proffsigt (och hann dessutom ge råd om koll av radiatorventiler). Den nya pumpen placerades så att pannrummets utrymmen nu går att utnyttja bättre än tidigare och alla nya rör och kablar är snyggt och prydliga dragna. Sammanfattningsvis kan vi varmt rekommendera K2 Energi! Läs mer
  • David A
    David A skrev om K2 Energi AB
    Fungerade jättebra för oss med installationen av bergvärmepump från K2 Energi.
    Uppskattade rådgivningen innan köpet och när vi väl bestämt oss för en Nibe pump var installationen snabb och smidig. Extra guldstjärna till rörmokaren Kenneth som lyckades få in nya varmvattenberedaren trots låg takhöjd! Läs mer
  • Klaes I skrev om K2 Energi AB
    Grymt bra och seriös!
    Allt fungerade från första besök till installationen
    Thomas vet vad han pratar om och alla som varit involverade har varit otroligt bra och skött dig!
    Nu för vi se hur allt fungerar framöver!!
    Hälsningar Igemo på Värmdö Läs mer
  • Oleksandr B skrev om K2 Energi AB
    Vi är mycket nöjda med K2 Energi som installerade bergvärme hos oss i december! Thomas är grym! Läs mer
  • Kjell B
    Kjell B skrev om K2 Energi AB
    För drygt två år sedan, i december 2015, fick vi en Daikin bergvärmepump installerad genom Thomas Tarp / K2 Energi AB's försorg. Daikin var okänt för mig men Thomas talade så varmt för dem och efter att ha gjort lite fristående efterforskningar slog vi till på Thomas erbjudande. Det har vi inte ångrat en sekund sedan dess! Allt fungerade prickfritt vid installationen och sedan dess har pumpen tuffat på utan att göra något väsen av sig, det har aldrig varit något problem med den. Jämfört med den halvdana luft/vattenvärmepumpen vi hade innan, är det stor skillnad - vi har sparat 15.000 kWh per år i elförbrukning, och med bättre komfort. Jag kan helhjärtat rekommendera Thomas och K2 Energi. Läs mer
  • Lasse skrev om K2 Energi AB
    Jag kan bara ge full pott till K2 Energi AB, så om ni funderar på vilka ni ska anlita så tycker jag ni ska välja detta företag.
    Det verkar som att K2 Energi AB har ansträngt sig med att anlita endast de bästa hantverkarna för att deras kunder ska bli så nöjda de bara kan.
    Jag ger mina bästa rekommendationer till K2 Energi AB

Lasse Läs mer
  • Jimmy H
    Jimmy H skrev om K2 Energi AB
    Thomas och K2 Energi är snabba, lyhörda och pedagogiska. De vet att du inte kan något om värmesystem. Men Istället för som många andra leverantörer bara kasta en pump på dig, så vill de att du ska förstå. Jag själv tycker bergvärme är ganska intressant så mig passade det utmärkt. Men även om du känner dig novis på området så tror jag Thomas har tid att förklara. De jobbar också med förstående och driftiga samarbetspartners. Sist men inte minst, de städade efter sig.

Jag vet att det ofta är stressigt under en renovering. Men ge Thomas 15min och en fika
    Har nu en Daikin bergvärmepump som står och spinner i huset! Läs mer
    Thomas T, Jimmy H gillar detta
  • Edgar N
    Edgar N skrev om K2 Energi AB
    Vi la ut en förfrågan och fick några offerter. Tyckte det räckte, och sa det till Thomas Tarp när han ringde, men han var så engagerad och övertygande så vi hade ett möte. Han förklarade så bra hur allt fungerade och varför varvtalsstyrd kompressor var bäst, så vi bestämde oss för att anlita honom. Det ångrar vi inte. Vi fick tillstånd tre veckor innan beräknat, och då ryckte hans underentreprenörer in med kort varsel, och gjorde en toppeninsats. Först borrarna, sen slangläggarna och sen installatörerna var trevliga att ha att göra med och jobbade undan bra. Vi är helnöjda och rekommenderar K2 Energi och Thomas Tarp varmt.
    Edgar och Annalena Nissen Läs mer
  • Miranda B
    Miranda B skrev om K2 Energi AB
    Haft mycket problem men det verkar som om det kommer lösa sig.
    Installationen gick fort och huset blir varmt i alla fall. Läs mer
  • Hans N skrev om K2 Energi AB
    Vi är så nöjda!
    Nu har vi bergvärme och installationen gick jättebra. Trevligt bemötande och bra kommunikation från alla inblandade.
    Jag kan varmt rekommendera K2 Energi. Läs mer

Grahamsvägen 15, 17446, SUNDBYBERG