Relax Rör & Värme IVT Center

Relax Rör & Värme IVT Center

• BadgeThreeYears

Sedan 2003 har vi på Relax Rör & Värme givit allt i vårt arbete och inte nöjt oss med något halvdant. Idag är vi ett stolt, om än litet, IVT-auktoriserat bolag. Vi jobbar med svanenmärkta IVT-värmepumpar som kan minska din energikostnad ordentligt. När du funderar på att byta uppvärmningssystem gör vi en grundlig inspektion...

182 omdömen om Relax Rör & Värme IVT Center

Sedan starten hos Reco 2015

Fifty Shades Of Green A
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Smidig kommunikation med företaget. Installation som inte störde vår verksamhet och kunniga tillmötesgående installatörer. Fakturering som stämde med offert.

Mats W
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Nyinstallerad för tidigt att yttra sig om den framtida driftsäkerheten. Dock gick installationen smärtfritt. Trevlig personal med servicetänk.

Björn H
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Snabba och gjorde precis det som de lovat.

Kristoffer J
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Bra dialog gällande mina behov och bra leverans av den värmepump jag beställde. Vissa småsaker missades men inget allvarligt. Tipset är dock att du bör ha lite egen koll för att själv kunna kontrollera så att installation och inställningar görs utifrån de bästa förutsättningar gällande just din anläggning.

Margareta Elisabet W
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Köpte en värmepump.Blev väl bemött med hembesök innan köpet. Fick en ordentlig offert o tidpunkt för installation. Teknikern kom o var väl förberedd o trevlig Jobbet tog ca 5 Tim . Tyvärr tog han inte med sig det gamla Materialet o den utbytta värmefläkten men efter påstötning blev allt ok. Fakturan stämde med offerten men med bara 10 dagar för betalning funkar det inte med Post Nord. Fakturan utskriven 16/2 o jag fick den 26/2 men efter telsamtal löstes även detta. Mycket nöjd

Pia E
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Snabb och proffsig hjälp! Både vid felsökning och installation av ny bergvärmepanna.

Rickard M
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Vi fick hembesök redan dagen efter offertförfrågan av Anders på Relax Rör & Värme som sedan snabbt kalkylerade fram vårt behöv av produkter. Två veckor efter godkänd offert fylldes vår parkering med servicebilar och bytet av vårt gamla luftvattenpumps system samt några radiatorer bytes ut på bara en dag. Rördragning och elinstallation är mycket snyggt gjort och vår nya AirX 409 med AirModule E9 är nu smycket i vår källare, i alla fall enligt mig:)(tekniknörd). Vi har gått från ca 80-120kwh (dygn) till 30-50kwh (dygn) vintermånad...

Anna Helena B
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Mycket väl bemött! Ni levde verkligen upp till mina förväntningar. Vi köpte ny bergvärmepump.

Yvonne L
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Har flera gångerna bett om en offert på att byta ut mina gamla reglage på elementen efter att hembesök gjorts. Ingen har återkommit trots påminnelse, verkar som de inte vill ha jobbet. Är besviken

Maher S
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Kom med en seriös offert. Tydlig kommunikation o bra introduktion till maskinen. Kan absolut rekommendera Relax Rör.

Cristoffer G

Mycket bra bemötande, service, kunskap och pris. Beställde bergvärme IVT HEC6

Tord J
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Har köpt IVT frånluftvärmepump som ersatt uttjänta. Det har även krävt uppdatering av golvvärmen. Har fått suveränt snabb och fin service av Relax. med installation och service! Jag är toppennöjd med företaget och deras personal!!! :-)

BERHE H
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Jag beställde en Paket 1 service för min IVT vent 402, och två personer kom - en reparatör och en elev. De konstaterade att värmepumpen läckte och att förångaren måste bytas. Av alla serviceåtgärder utförde de endast rensning av magnetfiltret. Vid öppningen av magnetfiltret använde de verktyg och skadade den röda avstängningsventilen (kranen). De lovade att byta ut den, men återkom aldrig. Istället skickade de en faktura endast för att de hade registrerat servicepaketet. Efter dem kom andra tekniker och utförde alla åtgärder...

Johan A
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Niklas med kollegor gjorde ett fantastiskt jobb att installera bergvärmepumpen och konvertera till vattenburna radiatorer. De är väldigt serviceorienterade och ställer upp även utanför arbetstid om det behövs.

Tulip Food Company Ab T
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Bra bemött och mycket proffsig och trevlig personal. Kan rekommendera relax rör då man ska installera bergvärme.

Rebecca V
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Trevligt bemötande samt snabbt och smidigt utfört uppdrag. Rekommenderar varmt!

Gösta S
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Dock verkar innerdelen sitta lite snett

Henrik J
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Köpte en Nibe värmepump. Bra bemötande med tydliga besked och bra information samt konsultation. Installationen gick smidigt och var färdig enligt plan.

Barbro P
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Lite svårt att få kontakt och information i början men jobbet snabbt och proffsigt utfört av Rikard med kollega och värmepumparna , IVT o Michubishi fungerar fantastiskt bra. Nu hoppas jag att de fortsätter så och sparar värmekostnader åt mig nu och i framtiden. Barbro P

Magnus S
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Bra bemötande stämde med vad jag hade hört om företaget innan beställning Köpte en luftvärmepump

Einar Z
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Mycket bra bemötande snabbt jobbat vi är mycket nöjda Eje och Christina

Ester V
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

Jesper Ö
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Helt klart ett företag att anlita. Fån första kontakt fick vi direkt bra känsla (vi har varit med förr) Vi installerade luft/vatten samt luft/luft Offert och faktura stämde inga ”dolda” avvikelser. Gubbarna som utförde arbetet var även de grymma, det städades av och allt skräp samlades i en hög som efter några dagar blev bortforslad. Supernöjda och rekommenderar stark detta företag. Mvh Det varma huset

Charlotta A
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Vi fick tjata om att få offert och när vi väl efter tre månade fick den gick det snabbt och proffsigt att få luftvärmepumpen installerad.

Gunilla B
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Mycket bra på alla sätt. Trevlig och kunnig kille som utförde arbetet.

Åsa Margareta Christina S
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Värmepumpbytet sköttes hel som vi lkommit överens om. Tack

Lukas F
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Bra service, snabb leverans. Trevliga!

Margareta Ö
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Mycket nöjd med Relax Rör & Värme. Har anlitat dem i 20 år och kan varmt rekommendera dem.

Sandra T
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Jag har ingen bra erfarenheter av denna firma tyvärr. Jag fick en faktura i september i år på ett hembesök i november 2022, dvs nästan ett år senare, och som jag dessutom tyckte var felaktig. När jag bestred fakturan fick jag inget svar, trots att jag påmint dem och de skrev att de skulle återkomma, vilket de sen inte gjorde. Istället skickade de bara ut fakturan på nytt en månad senare. Mejlade igen men inget svar. Tycker i det hela att det verkar vara struliga. Även vid installation av ny pump så hade man inte framfört hela min beställning till de som skulle installera pumpen.

Lukas K
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Mycket bra och snabbt utförd installation av luftvatten-värmepump.

Anoushe S
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

De var hjälpamma att i installera snabbt men sopporna hämtade de 2 veckor efter arbetet. Ingen riktig o seriös genomgång av apparatens instruktioner efteråt. Faktura hade felaktigt faktureringsdatum. Alltså ett datum 20 dagar innan de egentligen Skickat fakturan. Men det beror möjligen

Svar från Relax Rör & Värme IVT Center

Hej Anoushe, Jag beklagar att soporna blev stående så länge. En genomgång av värmepumpen ingår i din offert och kan självklart bokas in i efterhand, ring oss gärna så bokar vi det så snart vi kan. Vad gäller fakturan så vet jag inte vad som hänt då fakturan gått ifrån oss 11 dagar efter installation, hoppas att detta inte ställde till det allt för mycket för er. Med vänlig hälsning, Relax Rör & Värme

Marianne J
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Mycket bra. Lätt att få kontakt med och trevlig personal som utförde arbetet.

Ulrika G
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Proffsiga, snabba och dessutom väldigt trevliga.

Johan L
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Hög service, professionellt bemötande genom hela affären. Är helnöjd med valet av Relax Rör!

Anders D
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Proffsigt bemötande. Snabb installation av bergvärmepump.

Anders Staffan S
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Har blivit bemött på bästa sätt! Förväntningar att få tillgång till varmvatten. Och även värme i huset till hösten. Har nu både varmvatten och värme. Fick genast låna en varmvatten beredare. Sedan efter min semester installerades en ny värmepump IVT Greenline He C6. Det hela har skett på utmärkt sätt och i god tid Innan höstkylan kommer. Är fullkomligt nöjd. Staffan

Berth E
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Snabb installation av kompetenta installatörer.

Mårten L
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Enkelt och effektivt hela vägen. Tydliga offerter, inga överraskningar på fakturan . Trevliga och kunniga!

Ulf R
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Bra jobbat, värmen och avloppet fungerar nu perfekt. Tack!

Emil M
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Jag anlitade Relax för att byta ut en frånluftsvärmepump som var på väg mot pension. Det gick fort och enkelt och blev väldigt bra. Relax finns även konstant behjälpliga för frågor och rådgivning. Jag anlitade dem i våras igen för att installera en luftluft-pump för uppvärmning av övervåningen. Installationen var ganska komplex med rördragning en bit inomhus men Relax fixade det galant! Bemötandet av Relax har varit kanon och långt över förväntan. När jag behöver en till värmepump i attefallaren kommer jag att ringa Relax och jag rekommenderar även alla mina vänner att vända sig till Relax.

Fredrik B
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Anlitar Relax Rör & Värme för jobb rörande värmesystemet hemma. Riktigt duktiga killar som har känsla för rördragningar och problemlösning. Kan inte annat en rekommenderad detta företag

Monica K
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Bra och proffsigt jobb & bemötande

Toni R
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Kunniga och svarar på frågor. Dyker upp på avtalad tid. Acceptabla priser. Trevliga.

Hans B
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Professionella och trevliga. Inget mer att önska.

Benny T
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Alltid trevlig och serviceinriktad personal.

Marcus S
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Väldigt proffsigt bemötande från alla på bolaget. Väldigt bra kommunikation från alla, från säljaren till installatörer. Känns verkligen genuina och några man kan lita på, inga konstiga överraskningar.

Eva D
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Mycket professionellt och trevligt bemötande. Nöjd med allt från offert till färdig installation

Harald L
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Kunniga, snabba och serviceminded. Lyssnar på nu den. Rekommenderas.

Christer H
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Väldigt bra återkoppling. Hade lite problem från början med spöklarm från installlalerade IVT luft / vattenpumpen. Det var inget snack de byte ut styrmodul och kopplingslåda på en gång. Väldigt trevliga tekniker och ägare. Kan varmt rekommendera företaget.

Johanna E
Skrev om Relax Rör & Värme IVT Center

Ett stabilt och bra företag , andra gången jag får hjälp av dem och allt fungerar smärtfritt .