Ren & Fino Stockholm AB

Kaggeholmsvägen 13, 122 60 Enskede — Visa karta

Ren & Fino i Stockholm grundades år 2000 och vi har sedan dess vuxit och blivit ett tryggt och väletablerat företag. Vi erbjuder städtjänster till privatpersoner och företag i Stockholm med flexibelt och individanpassat upplägg. Till exempel flyttstädning, hemstädning, fönsterputsning, kontorsstädning, hotellstädning och mycket mer. Vår service håller hög standard och vi kan rycka ut med kortvarsel om så krävs. Personalen utbildas kontinuerligt och vi värnar om miljön i produktval och tänk i verksamhetsutvecklingen. Tack vare vår 20 år långa erfarenhet i branschen har vi ett vinnande koncept som byggs på kvalitet, trygghet, god kommunikation och miljömedvetenhet. Välkommen till oss och få din städpartner för livet!

Läs vad 95 kunder tycker om Ren & Fino Stockholm AB

Marcus B skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vår städerska Juana gör ett fantastiskt jobb, och det underlättar så oerhört att få hemmet fixat några timmar varannan vecka.

Aldrig krångel med betalningar eller annat. Läs mer

Peter M skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Rekommenderas! Haft rof oki flera år och varit mkt nöjd Läs mer

Marie C skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    De har varit väldigt bra , tillmötesgående o pålitliga Läs mer

Eva-lii M skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Jag har veckostädning i hemmet och är väldigt nöjd med hela processen från att boka tider, tjänstens utförande och fin personal som är noggranna och duktiga. Jag har anlitat Ren&Fino Stockholm AB i många år och har aldrig blivit besviken. Läs mer

Anna-lena D skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Jag köper regelbundet städtjänster av Ren&Fino. Jag är oftast nöjd med utförda städningar när de görs av ordinarie städare. Jag uppfattar det som att vikarier kan vara slarviga/okunniga om vad som ska göras.

Som leverantör av en kontinuerlig tjänst till mitt hem skulle jag uppskatta en återkommande uppföljning av tjänsten. Dvs hur tycker jag resultatet blir, behöver jag komplettera med någon information, behöver jag utöka eller minska tjänstens omfattning. Jag uppfattar att jag får en bra tjänst, men den är exakt samma tjänst som den vi kom överens om för över 5 år sedan. En dialog om utveckling vore önskvärt, gärna på initiativ från leverantören. Läs mer

Charlotte O skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Alltid trevligt bemött. Bra med egen städare. Läs mer

Mathias B skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Städning varannan vecka. Håller tider, väl utfört arbete. Bra att kunna köpa till extratjänster som storstädning eller fönsterputsning. Läs mer

Maria L skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi har varit nöjda kunder hos Ren & Fino i väldigt många år, med kontorsstäd varannan vecka. Pålitliga och trevliga! Läs mer

Ibrahim S skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Jag tycker de sköter städningen mycket bra och utför arbtet till vår belåtenhet. Läs mer

Ingrid E skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Hej!
    Jag använde både visningsstädning och flyttstädning. Bra service vid bokning. Fick genast svar på frågor. Hade några synpunkter på visningsstädningen, men de små bristerna åtgärdades snabbt. Flyttstädning utan anmärkningar.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. Bra service, lätta att boka, svar på frågor. Resultatet utan anmärkningar.
    Kan varmt rekommendera Ren & Fino.
    Ingrid Läs mer

Elisabeth Y skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Alltid gott bemötande och flexibla. Läs mer

Daniel C skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Jag har haft hemstädning från Ren & Fino i ca 8 år nu och är valdigt nöjd. Läs mer

Julia M skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi är mycket nöjda med vår hemstädning. Speciellt nöjda är vi med företagets flexibilitet och kommunikation! Läs mer

Ann-marie P skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    - Fönsterputs
    - Flexibelt personligt och bra service!
    - Mycket bra!
    - Utmärkt! Läs mer

Gunilla D skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Fönsterputsning! Jag fick en tid väldigt snabbt efter trevligt bemötande. Noggrant jobb! Läs mer

Pia W skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi är nöjda och tycker att det flyter på bra med städningen. Vi tycker också om personalen som ni skickar. Läs mer

Minna W skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Superbra bemötande och service! Läs mer
  • Anita S

2020-11-30

Anita S skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi har många års erfarenhet av detta företag och vi kan varmt rekommenderar dem. Läs mer

Christopher M skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Jobbat länge med Ren & Fino, de är riktigt bra på städing och service!
    Rekommenderas varmt. Läs mer

Arne B skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Städning av trapphuset och några andra utrymmen.
    Företaget är mycket bra att ha och göra med.
    Företaget sköter sitt åtagande mycket bra.
    De har ett trevligt bemötande. Läs mer

Suzanne A skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Hej, Har arbetat med Ren & Fino i många år dels genom upphandlad städning i vår bostadsfastighet, kontorsstädning i SkandiaMäklarnas lokal samt flyttstädning åt våra kunder.
    De håller alltid en hög kvalité och man får alltid ett positivt bemötande. Kan varmt rekommendera dem!
    Suzanne Markai Läs mer

Erik A skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Städning 1 ggr/vecka på vårt huvudkontor i Stockholm.
    Jättenöjda och tycker alltid det är rent och snyggt när vi kommer på måndag morgnarna. Läs mer

Pernilla K skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi har städning varje vecka och är supernöjda. Aldrig något krångel! Läs mer

Louise E skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Hemstädning varannan vecka. Städerskan är noggrann och alltid trevlig. Ren & Fino är alltid hjälpsamma och serviceminded när vi t ex behöver flytta städtiden pga sjukdom. Hade blivit full poäng om de använt mer miljövänliga produkter. Läs mer

Helena B skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Bra, pålitliga. Vi har anlitat dem i 10 år. Läs mer
  • Cathryn T

2020-11-30

Cathryn T skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Pålitliga, punktliga och noggranna Läs mer

Martina G skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Bra städbolag som även fixar fönsterputs och trädgårdsfix. Vi har haft samma städerska i alla år och är jättenöjda. Läs mer

Johanna L skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    När jag kom för att kontrollera flyttstädet som jag beställt från Ren & Fino upptäckte jag ett antal missar utifrån överenskommet avtal. Det handlade om fläckar i skåp, på listar, på golvet, lite småskräp/damm kvar på golvet etc. Inga stora grejor men sammantaget ändå tillräckligt mycket för att inte vilja lämna lägenheten i det skicket. Eftersom jag hade flyttat hade jag ingen städutrustning kvar att ta hand om det själv så jag ringde till firman som lovade att åtgärda dagen efter. Jag skickade foton på allt som behövde åtgärdas. När jag kom på morgonen dagen för tillträdet var fortfarande inte alla fläckar åtgärdade. Jag fick ta min handske och doppa den i vatten och på så sätt lyckades jag gnugga bort de sista fläckarna. Var inte riktigt vad jag hade förväntat mig när jag köpte tjänsten. Läs mer

Rolf A skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    xxx xxx xxx xxxx yyyy yyyyy yyhyyy yy

bbbbb Läs mer

Robert A skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Rent o fint blir det. Fantastisk service. Läs mer
  • 2020-11-29

Helen K skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Nöjda med städning av vårt kontor.
    Perfekt att kunna få storstädning vid behov. Läs mer
  • 2020-11-28

Tove R skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi är mycket nöjda! Alltid rent och fint. Läs mer
  • Lena K

2020-11-26

Lena K skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Det är alltid en fröjd att komma hem när det har varit städdag! Har anlitat Ren & Fino i många år, både hemma och när jag tidigare hade kontorshotell. Alltid proffsiga och trevliga. Supernöjd! Läs mer

Thomas F skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Bra sakligt och alltid positivt bemötande. Gör till 95% ett bra jobb Läs mer

Tatjana S skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Städning varannan vecka.
    Företaget har alltid varit flexibelt, och lyhörda för min upplevelse.
    Kvalitén på städningen har varierat under åren men mestadels bra.
    I vissa fall kommunikations svårighet med städare, då alla inte pratat svenska el. engelska.
    Bra pris.
    Jag har varit nöjd med deras utförande. Läs mer

Madelene Och Erik L skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi har anlitat Ren & Fino i många år för städning varannan vecka, samt då och då en extra storstädning och fönstertvätt.

Vi blev rekommenderade dem när vi ville byta från en annan firma som inte levde upp till förväntningarna. Dessutom var det viktigt för oss att företaget skulle ha kollektivavtal och schyssta villkor.

Vi har varit otroligt nöjda. Ren & Finos personal är alltid väldigt trevliga och duktiga på information. Mycket hög kvalitet på städningen också. Kan bara rekommendera Ren & Fino! /Madelene Läs mer
    2020-11-26 Göran S svarar Madelene Och Erik L
    Hej Madelene och Erik,
    Tack för sådana fina ord. Vi kommer att berätta för Mercy så hon blir glad.
    Tack för ert förtroende i så många år.

Hälsningar
    Ana med personalen.
  • 2020-08-27

Eva Cecilia Ellinor J skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi bokade flyttstäd på rekomendation av vår mäklarfirma och blev tyvärr inte nöjda. Efter första städningen var det synligt suts kvar både på dörrar, sockel i köket samt vid lister till skjutdörrar. Vi påtalade detta och de kom dagen efter för att åtgärda. Efter andra städningen var det fortfarande inte ordentligt städat. När vi påtalade detta fick vi ingen återkoppling och fick tyvärr lämna över lägenheten till de nya ägarna trots dålig städning. Läs mer
    2020-11-26 Göran S svarar Eva Cecilia Ellinor J
    Hej Eva Cecilia,
    Vi beklagar att vårt kvalitet var inte till belåtenhet och vår miss i kommunikationen . Vi har redan tagit åtgärder för att försäkra oss att våra kunder alltid ska få snabb svar.
    Tack för att du berättar för oss vår miss så vi kan bli bättre med vår kvalitetskontroll från våra arbetsledarna efter utförd uppdrag.

Med vänlig hälsning
    Ren&Fino Team.
  • 2019-07-12

Helene R skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Jag har anlitat Renofino i många år nu, till flyttstädningar, storstädningar och regelbunden städning hos min mamma. Alltid supernöjd med resultat och bemötande! Läs mer
  • 2018-09-20

Helena E skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Bokade i absolut sista minuten, men de ordnade det utan problem. Vi är supernöjda över kvalitén på vår storstädning och våra fönster gnistrar! Ett extra plus i kanten för att de lagade vårt duschmunstycke som vi tänkt byta ut! :) Vi kommer definitivt boka in dom igen och vi rekommenderar Reno Fino utan minsta tvivel! Tack för ett rent och fint hem! Läs mer
    2018-09-21 Göran S svarar Helena E
    Hej Helena,
    Vad glad jag blir att läsa den fina recension.Vad kul att höra att Lorenzo, Carlos och Manolo gjorde ett bra jobb. Vi är här för våra kunder och kommer alltid att försöka undelätta för er. Hoppas att besiktning av huset idag, går jättebra !

Hälsningar Ana och Ren&Fino teamet.
  • 2018-04-14

Harry M skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi har anlitat Ren & Fino i flera år. De gör ett fantastiskt jobb, har trevliga, personliga och duktiga städare. Administrationen är lyhörd till förändringar. När vår jobbsituation ändrades gick de med på att snabbt ändra vårt avtal trots av vi egentligen hade uppsägningstid. Likaså är de flexibla till när vi behöver extratjänster. Jag kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • 2018-03-19

Maria T skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi har haft städning varannan vecka sedan mer än 4 år. Det har emellanåt varit problem med städningen på så sätt att det slarvats med den så att jag själv fått städa. Det har vid några tillfällen hänt att städaren skadat saker (av misstag antar jag) i vårt hem tex ramar som ramlat ner. Städaren har då inte meddelat att detta har hänt. Jag tycker städaren ska medd när sådant händer till arbetsledaren som sedan kan höra av sig till mig som kund ang ersättning. Det borde vara en självklarhet. Det vore bra om städaren kan prata lite svenska så man kan ha en enkel konversation om det skulle behövas. Läs mer
  • Daniel A

2018-03-18

Daniel A skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Ren & Fino Stockholm AB är en fantastisk företag med profesionella medarbetare som har väldigt fokus på kontroll och kvalitet av sina tjänster, dem har jobbat hos oss på HSB Stockholm i flertal år på områdeskontor och alltid erbjudit under alla dessa år garanti arbetet, kvalitet och entusiasmen i sina medarbetare. Bra firma att rekommendera! Läs mer
  • 2018-03-16

Markus Ö skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Hemstädning. Lätta att ha att göra med, nöjd med städningen. Blir alltid trevligt bemött vid kontakt med dem. Läs mer
  • 2018-03-13

Anna S skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Trevliga personer, håller tiderna, städar fint Läs mer
  • 2018-03-12

Marie louise R skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Vi är mycket nöjda med Ren& Fino som leverantör.
    Sköter sitt uppdrag utmärkt

Uppskattar att vi har samma utförare, av tjänsten hos oss

Avonova Hälsa Läs mer
  • 2018-03-12

Ewa Ö skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Städning och tvätt funkar bra. Lätta att nå Läs mer
  • 2018-03-10

Sara B skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Mycket nöjda med både bemötandet och städningen. Läs mer
  • 2018-03-07

Johan Lindqvist L skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Jätteproffsiga, duktiga och kundfokuserade. Alla oberoende roll har varit detta. Både kontoret, arbetsledning samt på plats i hemmet. Läs mer
    2018-03-07 Göran S svarar Johan Lindqvist L
    Tack Johan! Det du nämner är helt i linje med hur vi vill att vår verksamhet skall fungera och uppfattas av våra kunder!
    Bästa hälsningar från Ren & Fino Stockholm
  • 2018-03-06

Theresa och Christer H skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Alltid snabba svar. Fint städat. Trevligt bemötande både av städpersonal och administration. Läs mer
    2018-03-07 Göran S svarar Theresa och Christer H
    Tack Theresa och Christer! Ni har varit med oss under väldigt många år och det uppskattar vi! Ert fina omdöme gör oss alla glada och inspirerade! Hälsningar från teamet på Ren & Fino Stockholm.
  • Raber A

2018-03-05

Raber A skrev om Ren & Fino Stockholm AB
    Bra bemötande, lösningsorienterade och upplever att dem gör det där lilla extra. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte