Ren & Fino Stockholm AB

Ren & Fino Stockholm AB

www.renochfino.se
  • BadgeFiveYears

Ren & Fino Stockholm grundades år 2000 och vi har sedan dess vuxit och blivit ett tryggt och väletablerat företag. Vi erbjuder städtjänster till privatpersoner och företag i Stockholm med flexibelt och individanpassat upplägg. Till exempel flyttstädning, hemstädning, fönsterputsning, kontorsstädning, hotellstädning och mycket...

319 omdömen om Ren & Fino Stockholm AB

Sedan starten hos Reco 2013

Therese H
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Bra service, snabba svar vid kontakt. Prisvärt!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Therese, Tusen tack för att du tog dig tid att berätta för oss hur du upplevde vår bemötande, service. Tveka inte att ringa eller maila om du önskar boka igen. Hälsningar Ana

Sabina C
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Smidig bokning och trevlig kontakt.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Sabina, Tack för att du tog dig tid att skriva omdöme om vårt jobb. Vad bra att du uppskattade vår service och kontakt med oss på kundtjänsten. Hälsningar Ana

Chris W

Nöjd kund. Vänlig Sandra som gjord ett bra jobb

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Chris, Tusen tack för att du tog dig tid att skriva om vårt jobb Vad roligt att vi kunde hjälpa till med en enstaka hemstädning nu när du behövde det. Sandra blir glad att höra att du var nöjd. . Hälsningar Ana

Lennart A
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

flyttstädning bokning och förberedelser var jättesmidigt städningen var det si och så med, många områden som var glömda tyvärr upptäckte vi inte detta förrän 3 veckor efter städning därav ingen reklamation fönsterna var väldigt fina, ugnen smutsig , halva toaletten rengjord, undersida av handfat ej rengjort, lister och dörrar ej avtorkade mm

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Lennart , Vi är här för er och ni skulle har ringt till oss oavsett hur lång tid hade gått . Vi vet att ni inte skulle vara i lägenheten . Jag kommer att ringa Katarina för att se till om vi kan kompensera er för det jobbet som vi lovade att göra bra och inte gjorde det. Tusen tack för att du berättade. Hälsningar Ana

Adam E
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Punktliga och noggranna. Väldigt bra service och vi är nöjda med resultatet!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Adam, Vad glada vi blir att du tog dig tid att lämna omdöme. Tack. Så kul att ni uppskattade både fönsterputsningen och nu rengöring av era fina gård. Tveka inte att ringa oss om ni behöver andra av våra tjänster. Hälsningar Ana och Robertos team.

Marianne J
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Vi beställde en storstädning och vi blev mycket nöjda.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Marianne, Vilken vacker lägenhet ni har! Det var ett nöje att göra fint för er nu till våren. Tack för dina fina ord . Magdalena med sitt team tackar för dina fina ord. Hälsningar Ana

Denise H
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Rekommendera företaget. Snabb återkoppling vid bokning och väldigt nöjd med städningen!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Denise, Vad glada vi blir att du tog dig tid att skriva några rader om resultat på flyttstädningen vi gjorde och hur du upplevde kvaliteten och servicen. Jag kommer att berätta för Roberto med sitt team som städade hos dig. Välkommen igen när du vill att boka våra tjänster . Hälsningar Ana och Robertos team.

Eva-lii M
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Klara och tydliga överenskommelser och jag har alltid blivit nöjd med städuppdrag oavsett om det varit veckostädning, fönsterputs eller flyttstädning.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Eva-Li, Du har varit så länge en trogen kund att jag har glömt om det är nästa 20 år och vi är så glada att vi kan underlätta för er i vardagen. Tack för att du alltid ringer oss och vill ha alla möjliga tjänster som vi utför. Vi är här alltid redo. Tack tack . Hälsningar Från Ana och Elsie som hjälper er.

Helene H
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Bra kommunikation, duktiga medarbetare, vettig prisbild. Jag har ett stort förtroende för Ren & FIno vårt samarbete har fungerat utmärkt i båda riktningarna.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Helene, Tusen tack för att du tog dig tid att lämna omdöme om vårt samarbete och våra duktiga medarbetare. Lilian blir glad att höra att hon med sitt team gör ett bra jobb hos er. Hälsningar Ana med Lilian och sitt team.

Maria Å
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Snabb service och god kommunikation. Uppdragstagaren var mycket nöjd med fönsterputsningen.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Maria, vad glada vi är att du tog dig tid att ge omdöme om vår fönsterputsning som vi gjorde i ditt förra boende. Kul att nu köpare kan njuta av fina rena fönster . Tack igen för att du anlitade oss och tveka inte att ringa om om du behöver anlita oss igen. Hälsningar Ana med Ibrahim och Roberto som ordnade det uppdraget.

Susanne F
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Jag har haft den absolut mest noggranna och energiska städerska nånsin Fantastisk människa så tacksam. Många andra medarbetare är så bra och jag är en väldigt glad och tacksam kund och rekommenderar dom till alla jag känner.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Susanne, Vad glad Jenny blir att du gillade hennes jobb .Vi ska alltid göra vårt bästa för att du blir nöjd vår trogen kund . Ring oss om du önskar fönsterputsning till våren till din fina lägenhet. Hälsningar Ana

Nina Sofia L
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Bra och tydlig information från första kontakt. Vår inglasade balkong behövde en rejäl fönstertvätt för att bli ren, vilket vi diskuterade innan vi fick offerten. Mkt prisvärda, bra kommunikation, väl genomfört arbete och fönstren på inglasningen av balkongen blev skinande rena. Vi är så nöjda och kan varmt rekommendera Ren & Fino Stockholm AB! /Nina

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Nina, Så glada vi blir att du har tagit dig tid att skriva några rader om oss.Tusen tack . Bra att du uppskattar vårt sätt att jobba. Vi kommer att berätta för Ibrahim och hans team att jobbet vart utförd som du önskade . Välkommen tillbaka när du önskade. Lycka till i nya boende. Hälsningar från Ren&Fino

Per S
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Vi är nöjda med stäeningen. Och den som säljare är trevlig

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Per, kul att vi utförde jobbet enligt dina förväntningarna. Vi kommer att informera Ana om det jobbet hon gör uppskattas. Välkommen när du behöver vår hjälp igen.

Magnus V
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Mycket bra upplevelse, rent och fint samt bra bemötande!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Magnus, Tusen tack för att du anlitar oss igen. Vi informerar Roberto och Lilja Maria om ditt fina omdöme för jobbet som utfördes hos er. Tack igen.

Jonas S
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Klockren service, kommunikation och leverans. Har under flera år varit kund hos Ren & Fino å alltid varit supernöjd. Rekommenderar varmt Ren & Fino!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Jonas, Tack för att du är en trogen kund. Mery blir glad att höra om din fina omdöme.

Torbjörn J

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Torbjörn, Tack för att du anlitar oss både på jobbet och privat. Det uppskattar vi. God jul !

Helena E
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Vi har haft Ren & Fino som leverantör i många år och är väldigt nöjda. De tjänster vi köper är veckostädning och fönsterputsning.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Helena! Du skriver att ni är väldigt nöjda vilket vi såklart är glada för. Dock får vi endast 4 av 5 möjliga recos. Finns något vi skulle kunna förbättra? Vi strävar alltid efter att bli bättre.

Ibrahim S
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Vi har storstädning i både kontor och lager varannan vecka, och vi tycker att det fungerar bra; är det något som vi har synpunkt på framför vi det till Ren & Fino, och det åtgärdas omgående.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för ert omdöme! Ni har varit kunder hos oss länge vilket vi är tacksamma för! Vi kommer kontakta er för att höra om det finns något vi kan förbättra.

Kristina L
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Har haft dom ca 6 år. Är så nöjd med dom.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Vi tackar för ditt fina omdöme, Kristina! Känns bra att du är så nöjd!

Thomas J
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Pålitliga och bra kommunikation.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för att du tog dig tid att lämna detta omdöme, Thomas! Ni har nu varit kund hos oss sedan fyra år och förhoppningsvis under många år till!

Kajsa R
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Hej, Vi har anlitat Ren o Fin i många år i vår bostadsrättsförening och är mycket nöjda med det arbete de utfört. Vi uppskattar dessutom mycket deras bemötande när vi i bostadsföreningen haft vissa problem i och med byte av ekonomisk förvaltare. De har fortsatt leverera trots försenade betalningar. Därför var det självklart för oss att skala upp vår beställning att även få våra planteringar omhändertagna av dem. Vi kan varmt rekommendera Ren o Fin till kommande kunder. Hälsningar Kajsa Rehnman ordförande Kolonnen 4

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Kajsa, för den fina rekommendationen! Det är ett nöje att få jobba hos er!

Lars Wilhelm Svennerheim S
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Alltid bra bemötande från både företag och lokalvårdare. Mycket nöjd med personalen.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Stort tack för ditt omdöme! Tack för att ni är kunder hos oss!

Helen A
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Hej. Jag har alltid blivit bra bemött och de har varit väldigt tillmötesgående om det varit något. Rent och fint och lyhörda på våra önskemål.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Helene, för ditt omdöme! Låter som att vi sköter oss ganska bra. Ni har ju varit kund hos oss länge. Finns det något vi kan göra ännu bättre?

Ulla E
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

En trevlig firma som har ett vänligt bemötande och gör ett bra jobb i vår bostadsrättsförening.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för att du tog dig tid att lämna detta omdöme, Ulla! Vi är tacksamma för att er brf är kund hos kund sedan våren. Vad kan vi göra ännu bättre? Vad skulle ge oss 5 i betyg? Vi strävar alltid efter att bli bättre i vårt arbete.

Marie F
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Utmärkt bemötande! Har städning i lägenhet 1 gång per månad. Noggrant utfört - fantastiskt fina resultat speciellt i badrum och kök! Blir det något mankemang åtgärdas detta i god ton. Haft detta upplägg i ca 2 år, samma duktiga städerska. Rekommenderas!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Marie, för all beröm! Låter ju som att du är väldigt nöjd med allt. Är det kanske ett misstag att vi endast fått tre av fem möjliga recos i betyg? Om inte hör av dig till oss! Vi har högre ambitioner!

Mats Och Elisabeth L
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Jag blir bra bemött och städningen är alltid perfekt. Vi har städning var 6:e vecka.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Mats och Elisabeth, Tack för era fina ord. Sandra blir glad. Vi vill försätta att leverera samma kvalitet till er i många år till .. Hälsningar Ana

Annika C
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Blir alltid bemött på ett bra sett. Levererar ett välstädat trapphus när de varit hos oss. Städning av trapphus fyra hus i bostadsrättsförening.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Annika, för ert fina omdöme! Vi är glada för att er bostadsrättsförening varit kund hos oss sedan början av 2021!

Ingela H
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Alltid jättenöjda med vår ordinarie städerska. Renofino är lätta att kommunicera med, flexibla och tillmötesgående.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Ingela! Det är fina ord!

Björn A
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Trevlig personal som alltid kommer i tid och städa r toppen min lägenhet

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Björn, för ditt fina omdöme!

Solveig W
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Vi ville ha en rejäl storstädning av vår lägenhet och kontaktade Ren & Fino. Blev väldigt trevligt och proffsigt bemötta ... och två dagar senare infann sig fyra högeffektiva städare. Fem timmar senare var lägenheten perfekt städad, och de hade t.o.m. dammat och rengjort på ställen vi inte hade förväntat oss. Vi är verkligen nöjda och kan varmt rekommendera Ren & Fino!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Solveig, vi är så tacksamma för det fina omdömet! Välkommen åter!

Charlotte O
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Pålitliga och professionella, duktiga på vad de gör!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för ditt fina omdöme, Charlotte! Vi är glada för att du anlitar oss för din hemstädning sedan våren 2022!

Marike S
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Bra service. Trevlig personal. Positivt att man kan göra uppehåll under t.ex. sommarperioden och avboka enstaka tillfällen.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för att du tog dig tid att lämna detta omdöme, Marike! Du har ju varit kund hos oss länge: över 10 år! Vad kan vi förbättra för att uppnå fem recos? Vi vill ständigt förbättra vår service!

Henriette G
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Alltid fint resultat och alltid tillförlitliga. Mycket vänlig administration. Jag anlitar dem både för egen hemstädning och rekommenderar dem till mina kunder. Bara positivt!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för fina omdömet, Henriette! Det värmer!

Kristina R
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Alltid tillmötesgående angående önskemål kring t.ex pauser i städningen eller ändring av omfattningen. Alltid trevligt bemötande. Fakturorna har alltid stämt. Det har inte varit helt välstädat varje gång sedan vi fick en ny städerska men de tar till sig feedback och brukar rätta till det. Man bör vara medveten om att de flesta städerskorna talar spanska och mycket lite svenska så kommunikation måste ske genom städledare eller andra ansvariga på kontoret om man inte kan spanska.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för att du tog dig tid att lämna ditt omdöme, Kristina! Du har rätt när det gäller en del anställdas språkkunskaper. Vi får titta på vad vi kan göra för att förbättra läget. Du kan alltid kontakta din arbetsledare eller vår kundtjänst så hjälper de med kommunikationen med städaren.

Monica H
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Alltid trevliga att prata med och har man en anmärkning på städningen rättar de alltid till det.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Monica, för de fina orden om oss! Ska föra det vidare!

Lars E
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Väl bemött som vanligt hel nöjd med tjänsten, avtesestädning av lägenhet, mycket trevlig!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Kul att höra att du är så nöjd, Lars!

David E
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Kan varmt rekommendera! Superfint arbete och slutresultat, kommer garanterat anlita igen.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, David, för ditt fina omdöme! Välkommen åter!

Lena K
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Har haft Ren & Fino som min städleverantör både privat och i mitt företag i 12 år nu. Är supernöjd med service, städpersonalen. Alltid proffsigt och välstädat. Behöver man något extra hjälper de gärna till.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Lena, för de värmande orden! De uppskattas verkligen!

Per H
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Trevligt bemötande. Men jag förstår inte varför duchbrunnen aldrig blir rengjord ordentligt.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Per! Tack för ditt omdöme! Du har ju varit kund hos oss under många år och för oss är det viktigt att du är nöjd. Mycket tråkigt att städaren missade att städa duschbrunnen senast. Ska föra det vidare så det blir gjort framöver. Du vet att du alltid är mycket välkommen att kontakta vår kundtjänst per telefon eller mejl så ordnar vi sådant som vi missat att göra tillräckligt bra. Beklagar verkligen misstaget från städaren! Vi kan bättre!

Sofie A
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Nöjd kund i över fem år. Alltid bra bemötande i kundtjänst och alltid bra service! Värdesätter också kontinuitet - att det alltid är samma person som kommer. Köper också extra hjälp som fönsterputsning.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack, Sofie, för ditt fina omdöme om oss! Vi är tacksamma för att du varit kund hos oss under alla år!

Göran L

Ordning och reda Lite dyra Trevliga

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för att du tog dig tid att lämna ditt omdöme! Lite tråkigt att du uppfattar oss som lite dyra. Jag vet inte vad du jämför med men för oss är det viktigt att erbjuda våra anställda ordentliga anställningsvillkor. Vi är medlem i Almega och har kollektivavtal. Detta påverkar naturligtvis våra kostnader jämfört med andra städbolag som inte har detta. För oss är det ett aktivt val. Vi vill inte konkurrera på att vara billigast genom att ha sämre anställningsvillkor.

Lars A
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Toppenbra utförd städning.Är helnöjd.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Lars! Vi gläds över att du är så nöjd! Tack för att du varit kund hos oss sedan 2021!

Egil B
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Positiva rakt igenom! Inställning och genomförande av städningen.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för ditt omdöme, Egil! Vad hade vi kunnat förbättra för att nå fem recos? Som kund hos oss sedan många år är det värdefullt med din feedback!

Erik L
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Trevliga och professionella i allt de gör! Det blir rent varje gång och vi litar fullständigt på företaget och deras anställda.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för all beröm, Susanne och Erik! Fantastisk att ha er som kunder under alla dessa år!

Ilona K
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Omsorgsfullt och fin personal som ofta gör det lilla xtra.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för ditt omdöme, Ilona! Du har ju varit kund hos oss länge. Vad skulle behövas för att du skulle ge oss fem recos?

Inga O
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Genomgående positiv upplevelse av kontakt med företaget, lätt att anpassa utförande och tidpunkter efter mina behov. Utmärkt jobb av Lilja Marie o Lorenzo.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för det fina omdömet, Inga! Vi uppskattar att du varit kund hos oss så länge!

Martina G
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Trygga och bra med bra service

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, Martina! Vi uppskattar verkligen att du varit hemstädningskund hos oss under så många år! Vad skulle vi kunna förbättra för att nå högsta betyg (fem recos)? Vi strävar alltid efter att bli bättre och göra kunden ännu nöjdare.

Elisabeth Y
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Fint bemötande. Flexibla. Alltid fantastiskt resultat, gör det där lilla extra. Rekommenderas starkt!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack för de fina orden, Elisabeth! Det värmer ...

Madelene Och Erik L
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Vi har regelbunden städning av Ren & Fino sedan flera år och vi har alltid varit väldigt nöjda. Det är ordning och reda på bokningarna och mycket trevligt bemötande. Och städningen görs professionellt och noggrant. Det känns också bra att veta att företagets anställda har schyssta villkor och kollektivavtal. Vi rekommenderar varmt att anlita Ren & Fino!

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Hej Madelene och Erik! Tack så mycket för ert fina omdöme! Vi anser att kollektivavtal för våra anställda är viktigt! Vi är medlem i Almega.

Anders D
Skrev om Ren & Fino Stockholm AB

Mery har städat hos Carlota och mig i många år vid det här laget - kanske åtta eller nio. Hon har alltid utfört sina uppgifter samvetsgrant. Hon gör rent ordentligt, dammsuger effektivt, torkar noggrant av och skurar i kök och våtutrymmen. Flera gånger har hon gjort mer än vad som kan förväntas av henne, vilket uppskattas. Det har aldrig varit något krångel med Merys uppgifter, och vi har lätt att komma överens. Hon är lyhörd, och hon lämnar alltid lägenheten ren och prydlig efter sig.

Svar från Ren & Fino Stockholm AB

Tack så jättemycket, Anders, för de fina orden om Mery! Vi ska se till att vidarebefordra ert beröm!