Rena Hem Stockholm

Rena Hem Stockholm

renahemstockholm.se
  • Badge2021
3.7

Rena Hem Stockholm drivs numera av Go moving Sweden AB. Vi hjälper dig med hemstädningen! Du väljer själv om du vill få städat en veckovis, varannan vecka eller kanske en gång i månaden. För att göra det så enkelt och flexibelt som möjligt för dig erbjuder vi städhjälp alla veckodagar. För att du ska känna dig trygg och bekväm...

226 omdömen om Rena Hem Stockholm

Sedan starten hos Reco 2018

Elin J
Skrev om Rena Hem Stockholm

Trevliga och duktiga! Hjälpte mig med flyttstädningen.

Marina E
Skrev om Rena Hem Stockholm

Långt över förväntan! Kvinnan som kom hem o flyttstädade hos mig gjorde ett fantastiskt arbete. Långt över förväntan. Mina bänkskivor, ugn, micro, fönster, vitvaror blev som nya till ett Ville ge dricks men hon tog inte emot. Min kommentar får kompensera.

Victoria S
Skrev om Rena Hem Stockholm

Booked a move out clean for an apartment I had been renting. Fairly good communication before to organise. Although the apartment looked good when received - it was later discovered that part of the oven had been broken during the clean and the apartment owner was not happy with the clean (they thought it was just a normal clean not the standard of a move out clean and asked me to pay for further cleaning with another company). Would not use them again unfortunately

Els-Marie B
Skrev om Rena Hem Stockholm

Blev fint bemött. Stora förväntningar, blev nästan infriade. Anlitade firman för tre år sedan och allt blev mer än perfekt. Det var två män som srbetade hos mig. Nu kom en liten ung flicka. Jag tror det var lite för tungt för henne och jag tyckte synd om henne. En del områden var jättefina t ex ugnen. Jag skulle vilja veta hur lustan ser ut dom den anställde ska arbeta efter för att bedöma helheten. Det vore önskvärt. Jag vill inte anmärka på något som kanske inte ingår i arbetsbeskrivningen. Med vänlig hälsning, E-M Bjelkheden

Harriet K
Skrev om Rena Hem Stockholm

Tyvärr kom hon 3 timmar efter utsatt tid, vilket gjorde det lite svårt att planera vad jag och min hund skulle hitta på under dagen. Städningen upplevdes som välgjord. Fönstren var inte stängda och fönsterbänkarna inte helt dammfria. Detta tror jag berodde på att hon fick alltför kort om tid för en person att både storstäda och tvätta fönstren, alla fönster har olika stängningsanordningar. För att jag ska njuta fullt ut av ett rent hem vill jag att den som ska utföra arbetet ska har rimliga arbetsvillkor.

Caroline M
Skrev om Rena Hem Stockholm

Väldigt dåligt och oseriöst företag som jag inte rekommenderar någon att använda sig av. Jag beställde flyttstäd som var under all kritik, städaren var 20 min sen utan att meddela mig och när jag inspekterade senare på dagen hade hon inte dammsugit, torkat ytor eller moppat. Badrummet hade en hemsk odör som aldrig försvinner och utöver det gick en del av min ugn sönder som det ännu är oklart hur det ska kompenseras. De skickade en kille dagen efter som städade på nytt och då blev det okej, inte fläckfritt men han gjorde...

Maria Christina H
Skrev om Rena Hem Stockholm

Dåligt bemötande Dåligt städat, de hade sönder ett rör under badkaret utan att ersätta det. Jag fick skura golven igen på vissa ställen. Gällde flyttstädning.

Rabia B
Skrev om Rena Hem Stockholm

Jag är inte nöjd, jätte dåligt arbeta

Matilda B
Skrev om Rena Hem Stockholm

Otroligt nöjd med tjejen som städade hos mig på Östgötagatan. Jag vet inte vad hon heter tyvärr men hon talade inte svenska. Jag ger henne iallafall högsta poäng

Emma N
Skrev om Rena Hem Stockholm

Städaren var väldigt trevlig och blev väldigt rent och snyggt!

Camilla J
Skrev om Rena Hem Stockholm

Riktig katastrof. Vid flyttstädningen spillde de ut ett medel på golvet så det vart förstört. Detta 2 dagar innan den nya ägaren skulle flytta in. De skickade dit oseriösa hantverkare som skulle reparera golvet men som resulterade i att det förstördes ännu mer. De nya ägarna har fått anlita en egen hantverkare som ska fixa skadan. Det är fortfarande inte helt klart och de har ännu inte kunnat flytta in 2 veckor senare. Detta har resulterat i att jag kan bli bötfälld för avtalsbrott och kan behöver betala höga summor...

Annette B
Skrev om Rena Hem Stockholm

Mycket noggranna och duktiga. I tid och hade allt material med sig. Effektiva. Dom kan sin sak.

Hej Roligt att höra. Med vänliga hälsningar Rena Hem

Matilda L

Var 30 min försenade annars ok städat

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Trafiken kan vara en plåga och våra städare åker kommunalt. Ibland fastnar de i trafiken helt enkelt. Skönt att höra att jobbet utfördes bra. Med vänliga hälsningar Rena Hem

Charlotte P
Skrev om Rena Hem Stockholm

Hej, Det tog några dagar innan jag fick svar på min förfrågan men efter att jag hade ringt och påmint. När vi väl fick kontakt fick jag svar snabbt. När städningen skulle genomföras var alla på plats exakt på utlovad tid👍

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Periodvis har vi mycket att göra och endast en person på plats att svara på email och telefon. Tack för att du kontaktade oss igen och trevligt att höra att jobbet utfördes bra vilket alltid är vår målsättniing. Med vänliga hälsningar Rena Hem

Eva E
Skrev om Rena Hem Stockholm

Mycket fint och omsorgsfullt jobb

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Tack för ditt fina omdöme. Givetvis strävar vi efter att alla våra kunder skall vara nöjda. Vi sträcker på oss lite extra och sprider dina ord i organisationen. Med vänliga hälsningar Rena hem

Thomas N
Skrev om Rena Hem Stockholm

Bokade flyttstädning. Städaren pratade ingen svenska eller engelska utan bara spanska så var svårt att ge instruktioner. Sa att det skulle ta 7 timmar men lämnade efter 5 timmar. Sen visade det sig att de struntat i att städa köksfläkten så fick ägna en timme åt det själv. Uppenbara fläckar som de helt missat. När jag sen påpekar detta till firman så tjafsar de om att om jag inte har bra bildbevis på detta så ljuger jag och att jag inte kommer kunna driva detta vidare som första svar. Inte förlåt eller förstå min sida alls....

Rena Hem Stockholm gillar detta
George S
Skrev om Rena Hem Stockholm

Bra bemötande. Trevlig och duktig städpersonal. Inget krångel.

Hej Tack för ditt dina omdöme. Med vänliga hälsningar Rena hem

Bengt Erik S
Skrev om Rena Hem Stockholm

Fönstren var dåligt putsade. Kom för tidigt på morgonen, min son fick komma och öppna hade inga städredskap med sig. När vi kom till lägenheten 2 dagar senare var inte dörren låst.

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Vi jobbar ständigt på att bli bättre. Vi beklagar att fönstren var dåligt putsade och att dörren var olåst. Vi har all städutrustning i stora väskor som körs ut med bil då vår personal åker kommunalt. Ibland blir budbilen försenad i trafiken. Rena Hem

Åsa Helena C
Skrev om Rena Hem Stockholm

Mkt bra städat, lite svårt dock att kommunicera med städarna då de ej kunde svenska el engelska men det gick ganska bra ändå

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Tack för ditt fina omdöme. Vi har inte krav på att kunna svenska eller engelska då vår personal många gånger är nyinflyttade till Sverige och de lär sig efterhand. Dock ska vi gå igenom översättningsappar med vår personal som man enkelt kan använda i en mobiltelefon. Med vänliga hälsningar Rena Hem

Kia K
Skrev om Rena Hem Stockholm

I don't speak Swedish and cleaner that came also does not speak English so there was a bit of issue to understand each other. But it was nice the cleaning can take place on new year's Eve. Cleaner was very nice through out also despite the difficulty to communicate.

Hello Thanks for your kind words. Rena Hem

Acke P
Skrev om Rena Hem Stockholm

Enkelt och ett väl utfört uppdrag utan krångel!Helt enkelt superbra!

Louisa P
Skrev om Rena Hem Stockholm

Dåligt utförd städning, städare som var sen, kundtjänst som inte återkopplade, inga svar på mail med bestridande.

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Verkligen tråkigt att läsa. Vi jobbar ständigt på att förbättra oss. I detta fall hade vi sjukdom på nyckelpersoner. Rena Hem

Klara M
Skrev om Rena Hem Stockholm

Efter första städningen var helhetsupplevelsen att det var helt ostädat. Jag mailade. De kom tillbaka och städade igen. Det var fortfarande inte rent. Det var en flyttstädning och vi hade grundstädad ordentligt innan. Trots det fick vi städa igen själva. En hel del besvär skulle aldrig anlita dem igen.

Lina O
Skrev om Rena Hem Stockholm

Städaren dök inte upp på utsatt tid. De skickade iväg en annan städare men hann såklart inte bli klart i tid. När det gäller ett flyttstäd tycker jag att det är väldigt viktigt att respektera tider. Har försökt nå dem i efterhand för en kompensation men har inte fått något svar. Skulle inte våga anlita dem igen tyvärr.

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Lina Tack för ditt svar. Vi har tyvärr haft sjukdom på nyckelpersoner i omgångar och det har drabbat kvalitén i en del fall och du är tyvärr en av dom drabbade. Vi beklagar det som inträffat och det besvär det orsakat dig. Rena Hem

Eva-Carin M
Skrev om Rena Hem Stockholm

Otrolig personal som kom hem till oss och städade, proffsigt. De var inte bara duktiga, de var också väldigt trevliga⭐️ Lite mankemang när jag bokade, fick till svar att jag bokat flyttstäd. Påpekade att jag hade beställt storstädning. Fick påminna om bekräftelse. Annars superbra 🤗

Maria Kristin S
Skrev om Rena Hem Stockholm

Super bra Jag är jättenöjd med arbetet

Lise-Lott J
Skrev om Rena Hem Stockholm

Bra bemötande i telefonen. Kan tyvärr inte svara på om lägenheten blev bra städad för jag hade redan flyttat. Men nya hyresgästen har inte hört av sig så då antar jag att det blev tipp,topp.

Tomas L
Skrev om Rena Hem Stockholm

Bra städat och smidig bokning. Jag kunde inte närvara när de städade så fyllde i att de skulle kontakta mig för överlämning av nyckel vilket de inte gjorde - fick ta den kontakten själv dagen innan men då kunde det lösa det under samma dag.

Thomas S
Skrev om Rena Hem Stockholm

Bemötande var bra. Inga förväntningar, hoppades det skulle bli tillräckligt bra för den nya hyresgästen. Det blev mycket bra, rent och fräscht överallt.

Niklas L
Skrev om Rena Hem Stockholm

Gillar inte att ge negativa recensioner, men här måste jag göra detta. Kom inte i tid. Jag klagade på att dom inte hade gjort rent kaklet. Sedan, när nya ägarna hade flyttat in klagade dom på städningen i köket. Det positiva var att dom tjafsade inte utan kom och rättade till det direkt på morgonen efter.

Christian S
Skrev om Rena Hem Stockholm

De skötte hela städningen med bravur. Råkade skicka faktura både till mig o frugan. Det berodde på att vi båda talat med dom. När jag mailade dem om det tog det ingen tid alls att lösa det. De hade t.o.m. humor i mailet vilket jag uppskattade. Kan verkligen rekommendera dem.

Sebastian B
Skrev om Rena Hem Stockholm

Det blev så jävla dåligt städat. Värsta jag sett. Blev så arg, ledsen och besviken. Kommer aldrig våga köpa flyttstäda igen. Fick skura hela natten efter dem för att få klart. Personalen var först sena så jag kom sent till jobbet. Sen när jag kom hem efter jobbat var de kvar, utan att ha putsat fönster, fixat lister, golvet var kladdigt och luktade snusk. Var ej vara damsuget. Allt var fel. Fy fan för rena hem

Fahima M
Skrev om Rena Hem Stockholm

Proffsig och trevlig personal som kom i tid och gjorde ett fantastiskt jobb till ett mkt bra pris. Vi valde hemstäd och la till rengöring av insida ugn samt rengöring av fönster. Vi kommer att använda deras tjänster många fler gånger. Rekommenderas starkt!!

Anders D
Skrev om Rena Hem Stockholm

Flyttstädningen jag köpte - blev mycket väl utförd av Er personal (kvinna från Sydamerika). Snabbt på tid och noggrant. Jag är mycket nöjd. Anders Delphin

Emmy W
Skrev om Rena Hem Stockholm

Enkelt att boka och snabb återkoppling. Väl utförd flyttstädning.

Håkan J
Skrev om Rena Hem Stockholm

Allt var mycket bra! Pris helt ok och städning över förväntan.

Frida J
Skrev om Rena Hem Stockholm

Bokade Rena Hem för flyttstädning fick riktigt uselt resultat. Damm kvar på golvlister och fönster, smulor i lådor, ej dammsuget över huvud taget.. när vi sedan försöker reklamera och få det åtgärdat menar de att de ska lösa det och kontakta köparen av lägenheten för att boka tid men det har gått veckor och inget har hänt.. vi ligger på ich de lovar och livar men inget händer.. riktigt uselt hanterat alltihop.

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Frida Tråkigt att höra. Vi brukar få mycket jobb i månadsskiftet och denna gång sammanföll det med Covid hos ledande personal. Därav utbröt en viss oreda.

Owe W
Skrev om Rena Hem Stockholm

Trevlig o duktig personal, de hade först räknat fel på tid o kostnad men rättade till problemet efter bästa förmåga,!

Victoria K
Skrev om Rena Hem Stockholm

Dålig städning, ingen återkoppling på Mail

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Victoria Tråkigt att läsa. Vi har försökt jobba på en högre kvalité men misslyckats i ditt fall. Sen vart det rörigt med mail och annat då Covid slog till plötsligt.

Christian V
Skrev om Rena Hem Stockholm

Flyttstäd utfördes. Dagen innan den bokade städningen ringde en representant från företaget och frågade om de kunde ändra tiden till senare samma dag. Vi hade redan flyttat ut så det var inga problem att de städade senare på kvällen. Dagen efter kom vi till lägenheten för att kontrollera städningen. Tyvärr var den under all kritik. Dammråttor, ej avtorkade lister, garderoberna inte alls städade, hårtussar bakom toaletten osv osv. Jag ringde för att få kontakt med dem men lyckades inte nå dem då. Vi var tvungna att springa...

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Christian Vi driver nu Rena Hem under ny regi sedan två månader tillbaka. Tråkigt när det blir så här.

First-Name L
Skrev om Rena Hem Stockholm

Slarvigt städat & jätteotrevlig personal! Slarvigt städat, ringde tillbaka efter en dag för att be dom komma tillbaka och städa noggrant. Fick istället väldigt otrevligt bemötande via telefon, personen påstod att det jag informerade om inte stämde, att det är ord mot ord, dvs mitt ord mot städaren. Jag gav mig inte och ringde tillbaka till dom varje dag i en veckas tid och klagade på städningen, dom sa att dom skulle återkomma men ringde inte tillbaka. Det sluta med att dom inte slutförde städningen, så förutom att städningen...

Rena Hem Stockholm gillar detta
Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Anna ' Vi driver Rena Hem under ny regi sedan två månader tillbaka. Det du beskriver skall givetvis gå på garantin.

Carl Z
Skrev om Rena Hem Stockholm

Bokningen ”kom bort” med en del strul som följd. Själva flytten gick ganska bra, men lite ineffektivt. Städningen var bra.

Eiman A
Skrev om Rena Hem Stockholm

Ganska ok Jag hade några synpunkter på städningen.

Lina S

Inga problem alls! Rekommenderas

Amanda L
Skrev om Rena Hem Stockholm

Inte ordentligt städat och skador uppkom i golvet under städningen. Trots att detta påtalades gavs ingen ersättning utan man erbjöd endast omstädning vilket det inte fanns tid för innan tillträde. Avseende skador i golvet kommenterades detta inte ens, trots att bilder på detta skickades

Matej B
Skrev om Rena Hem Stockholm

Rengöringen var väl gjort, även om det tog lite längre än förväntat. Men resultatet var bra, vilket är min första prio.

Javed I
Skrev om Rena Hem Stockholm

Vi är nöjda med städning och priset

Eva- Lena N
Skrev om Rena Hem Stockholm

Bra bemötande. För liten bil kom för 95 kvm( lämnade en hel del möbler, men allt fick ändå inte plats Vlev merkostnad som jag kan tycka inte är mitt fel. Har betalt fakturan 2 ggr av misstag. Ser inte att jag fått 7400 kr åter...och inget svar Städningen var bra, men följde inte det vi kom överens om. Jag beställde taxibåt som städerskan inte tog utan fixade egen. Detta stökade till det mycket för mig.

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Eva-Lena Vi driver Rena Hem i ny regi sedan två månader tillbaka. Du kan maila in till oss på kundtjänst så ska vi försöka hjälpa dig.

Johannes B
Skrev om Rena Hem Stockholm

Helt otroligt vad dåligt det var, jag orkar inte ens återbesöka minnet av det för att skriva här, blir bara arg. Slutade med att jag städade klart själv. Värdelöst städ, dåligt bemötande och skitjobbigt överlag...

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Johannes Tråkigt att du känner så. Vi driver RenaHem i ny regi sedan två månader tillbaka och har noterat att utförandet tidigare varierat mycket.

Jenny S
Skrev om Rena Hem Stockholm

Svåra att få tag i, dålig kommunikation, kändes väldigt oseriösa och otrevliga vid kontakt. Av mina erfarenheter rekommenderar jag inte detta.

Svar från Rena Hem Stockholm

Hej Jenny Tråkigt att höra att du är missnöjd. Vi driver Renahem i egi sedan två månader tillbaka och har noterat att historsikt har kvalitén på arbetet varierat kraftigt vilket vi har förbättrat.