Rena Hem Stockholm AB

Rena Hem Stockholm AB

Vi hjälper dig med hemstädningen! Du väljer själv om du vill få städat en veckovis, varannan vecka eller kanske en gång i månaden. För att göra det så enkelt och flexibelt som möjligt för dig erbjuder vi städhjälp alla veckodagar.

För att du ska känna dig trygg och bekväm ser vi till att det alltid är samma person som kommer hem till dig och städar. Är denne sjuk eller har fått förhinder får du veta och fatta ett beslut - det är ditt hem och där bestämmer du!

Vi har ansvarsförsäkring, kollektivavtal för våra anställda, kontrollerar varje ny anställd genom belastningsregistret och erbjuder Nöjd-kund garanti på allt vårt arbete. Vi vill att du ska känna dig trygg med din städhjälp och veta vad du får när du anlitar oss.

Behöver du lite extra städhjälp vid ett specifikt tillfälle? Även flytt-, visnings- och storstädning samt fönsterputs är tjänster vi på Rena Hem kan erbjuda.

Kontakta oss och berätta hur vi kan hjälpa just dig till en enklare vardag!

Läs vad 70 kunder tycker om Rena Hem Stockholm AB 2

2021-11-15
    Vi är så nöjda! Trevligt bemötande, punktliga och noggranna. Vi tog hjälp med packning, flytt och städ. Rekommenderar varmt RenaHem.
    2021-11-02
    Trevligt bemötande, bra flyttstädning & snabb/smidig flytthjälp.
  • LOVA A
    2021-10-15
    Effektiva, noggranna och ett super bemötande! Rekommenderar starkt Rena hem om du behöver hjälp att flytta.
    2021-10-13
    Väldigt bra service och trevliga medarbetare, noggranna och snabba.
    2021-10-13
    Riktigt bra företag, städade mycket fint och dem var noga med detaljerna. Kommunikation var perfekt. Rekommenderas!
    2021-10-07
    Supernöjd! Jättebra flytthjälp och städning! Rekommenderas!!
    2021-09-29
    Vi anlitade Rena Hem för fyttstäd och flytthjälp.
    Lite miss i kommunikationen men det löste sig.
    2021-08-26
    Nej nej nej, ta inte detta företag om ni ska boka flyttstäd!
    Vi hade bokat dom mellan 08.00-11. 00. Och planerat vår dag efter detta, med allt vad flytt innebär.
    Om man beskriver sig som ett professionellt företag förväntar man sig att man anländer ca 10-15 min innan avtalad städtid.
    Jag satt och väntade på att dom skulle komma i 3 timmar - 3 timmar!!! Under all kritik!!! Man bokar ju flyttstäd för att underlätta flytten (åtminstone vi) men det här skapade bara mer stress och vår planering sprack fullständigt pga detta.
    Det var ingen som hörde av sig och informerade om att dom skulle bli sena, och när jag försökte ringa företaget för att försöka få reda på vad tusan som sker, så var det jätte svårt att komma fram. Och när jag väl gjorde det, så var det verkligen inget bra bemötande servicemässigt; ”Ha tålamod” fick jag till svar efter 1,5 timme. ”Dom kommer snart” och jag fick vänta ytterligare 1,5 timme. Totalt 3 timmar.
    Nej fy, verkligen ingen trevlig upplevelse.
    Fick betala extra på hotellet för att kunna checka ut senare pga detta (flyttat X antal mil bort och åkte tillbaka enbart för att kunna släppa in städarna, då vi inte kunde göra på annat sätt)
    Välj ett annat företag säger jag bara!
    2021-07-24
    Beställde flytthjälp från rena hem när jag flyttade för några veckor sen. Väldigt nöjd med deras hjälp! Flytten gick väldigt snabbt, inget blev skadat, det var ett bra pris, och de flyttade även mina växter utan att skada de.
    2021-06-20
    Helt ok! Bra service efter kommentar på städningen
    2021-06-20
    Helt okej, bra service efter kommenter på utfört jobb
  • JENNY U
    2021-06-03
    Mycket bra flyttstäd, kan varmt rekommendera. Tack!
  • Lena Charlotta E
    2021-06-03
    Ägaren/ arbetsledaren visade sig vara en mycket opålitlig person. Inledningsvis så var han trevlig och tillmötesgående och bekräftade saker som han sedan ändrade sig om. Det framgick av offerten att de skulle ingå lån av flyttlådor men vad som inte framgick eller informerades om var att man sedan blev debiterad leveranskostnad av lådorna. Kommunikationen var också dålig. Många gånger svarade han varken på mejl eller telefonsamtal. Själva flytthjälpen och städningen fungerade dock bra.
    2021-05-30
    Jag var så osäker med att köpa en piano för tanken på att flytta den fick mig att bli trött, men tack vare rena hem och deras duktiga medarbetare så gick allt så smidigt. Tack
    2021-05-30
    Efter en jobbig period i mitt liv med min skilsmässa så har detta varit det enklaste dagarna ja har haft med att flytta och gå vidare med mitt liv på den smidigaste sättet som
    Möjligt. Tack rena hem :)
  • MARYAM A
    2021-05-30
    Efter en stökig födelsedagskalas med massa småttingar springande runt hela huset behövdes verkligen en hjälpande hand och det fick jag verkligen och det känns så skönt att ha tid över att spendera denna helg. Uppskattar verkligen så duktiga dem va 🤩
    2021-05-30
    Mycket nöjd med min flytt &städ. Jätte tåliga personal då jag hade lite mer möbler etc än va räknat med 🤦‍♀️
    2021-05-28
    Bra hjälp vid flytt och städ. Flyttat i april.
  • MALIN S
    2021-05-22
    Slarvigt städat och förstörde även parkettgolvet p.g.a att de spillt något medel. Detta förnekade de. Ägaren sjukt oseriös då jag förklarade problemet. Svarar inte ens på mejl.

Så... VARNING för detta oseriösa, usla företag!!
    2021-05-10
    Smidigt flytt med proffsiga killar. Kändes väldigt tryggt. Har flyttat många gånger med andra flyttfirmor men för en gång skull blev jag supernöjd! Rekommenderar starkt att man anlitar Rena Hem!
    2020-12-27
    Väldigt nöjd med all service, städning och fönsterputs!
    Mycket tillmötesgående, de är måna om sina kunder.
    2020-11-30
    Jättebra städning! Seriöst bolag och väldigt flexibla. Kommer använda mig av detta bolag fler gånger!
  • Ivar M
    2020-11-29
    Toppenstädning! Har provat flera bolag men RenaHem är definitivt mest prisvärd. Rekommenderas till alla stockholmare.
    2020-11-26
    Bra kommunikation och nöjd med städningen.
    2019-11-26
    Det är helt obegripligt att detta företag har fått så bra recensioner!

Listan kan göras lång!

1. Jag hade beställt en morgontid men dom började städa på eftermiddagen.

2. Dom hade blandat ihop arbetsordern så att dom trodde att min lägenhet var mindre, så arbetsledaren ringde mig och gav mig en tillbakavisning, hon ringde dock tillbaka och bad om ursäkt, likaså ägaren mailade mig och bad om ursäkt.

3. När jag skulle kontrollera städningen så var majoriteten i princip slarvigt städat.

4. Åkte tillbaka dagen efter för att kolla igen när det var ljust.
    Då såg man verkligen mer slarv, bara en sån sak att fönsterbrädorna fortfarande var smutsiga och en del fläckiga.
    Dom kom dock väldigt snabbt när jag ringde.

Jag mailade till ägaren för att beskriva mitt missnöje och det hela slutade i att jag fick 10% på slutpriset.

Men det jag reagerade mest på var städledarens attack mot mig och ägarens bortförklaring att hon var stressad. Det ska ALDRIG gå ut över kunden.
    Rena Hem hade nog inte räknat med att jag utbildar personal i kundservice i mitt arbete.
    2019-10-19
    VARNING. Riktigt blufföretag. Utförde aldrig städningen men skickade ändå faktura. Går inte att nå dem via telefon. Har via mejl bestridit fakturan eftersom städningen aldrig utfördes, men de återkopplar inte, och har nu skickat ett inkassokrav. Detta är riktiga skojare.
  • Tereza H
    2019-08-01
    Don't recommend this service to anyone. Really terrible cleanig (flyttstädnig) - our landlord had to order another cleanig company to do their job, so we ended up paying twice for the same job, because this company refused to lower their fees, refused to take our complaint and even threatened to send the issue immediately to kronofogden if we decided to not to pay because of "reklamation" - which is possible, according to Swedish law.

We even sent the company the photos of their bad cleaning - no appliances were really clean, filters all dirty, spots on floor, dust, and the terrace which we paid extra for was not cleaned properly either. Plus they broken the handle from the fridge and lost the screw.

After the cleaning, the cleaners spent another hour by removing the worst mistakes, but at the end just told us that we cannot except anything better from moving-out cleaning and just considered the cleaning approved, although we did not agree with that.

On top of that, when we complained to the company, they lied by saying that they were waiting for us for an hour - actually we came half an hour earlier than we agreed on and the lady (which was there alone and did not speak either English or Swedish) was very surprised and it was impossible to communicate with her.

So: if you want to avoid paying extra money and/or lot of wasted time and nerves: do not make the same mistake as us and do not use this company for your cleaning. It is not worth it.
  • Najd D
    2019-02-11
    Great service , Staff were really polite and nice and did the job very well , Will definitely use this service again .
    2018-12-19
    Verifierad kundrelation
    Riktigt bluffföretag! Akta er för detta företag!

På deras hemsida står följande:

"Med Rena Hem har du alltid tillgång till proffsig städserviceutförd av duktiga lokalvårdare. Vi hjälper dig att lägga upp din städning så att den passar dina behov och önskemål. "

Rent ut sagt skitsnack, detta företag har varken trevlig personal, i kundservicen eller städarna.

Det gör varken jobbet korrekt eller noggrant. De är oansvariga, sena vid bokad tid, man får ett fruktansvärt bemötande samt helt omöjliga att resonera med.

Släpp inte in Rena Hem Stockholm AB i era hem, det är slöseri med tid, pengar och det tar oerhört på psyket när deras anställda står och gapar på en i sitt egna hem. Det skapar oro och otrygghet
    Det är minst sagt fruktansvärt obehagligt!

Kundservicen finns en dam, med brytning med ett fruktansvärt synsätt på mänskligheten. Otrevlig, skriker, kallar en för dum i huvudet med en skitig attityd.
    Sånna personer hör inte hemma i service yrket.

Med detta sagt, slösa inte er tid och värdighet på Rena Hem Stockholm AB

Ett bluff företag som bara vill åt era pengar.
    2017-09-16
    Trevliga, pålitliga & med kollektivavtal. Elena som städar hos mig är både trevlig och seriös, hon gör ett proffsigt arbete!
    Mia
    2017-09-12
    Bokade 3 timmar provstädning. De accepterar och skriver att det kan ta upp till 5 timmar vilket jag invänder emot. Alla andra städfirmor har klarat att städa min 2a på 3 timmar. Jag utgår från att jag endast ska behöva betala för 3 timmar eftersom det är det jag har beställt. De skickar faktura på 5 timmar! Och städningen var inte ens bra! Den var helt okej men andra städfirmor gör lika bra eller bättre på 3 timmar! Välj någon annan städfirma!
  • Rebecca N
    2017-05-08
    Verifierad kundrelation
    Är väldigt missnöjda med Rena Hem Stockholm. Det hela började i april 2016 då vi tecknade oss för hemstädning varannan vecka med Rena hem. Provstädningen skulle vi får gratis om vi tecknade oss för minst 5 timmar/månad vilket vi också gjorde. På provstädningen så slipade de upp vår köksbänk så att det blev fula fläckar. Vi var tvungna att slipa och olja in bänken på nytt. Vi blev dock erbjudna en gratis städning för detta så det var vi okej med. Vi lämnade våra nycklar till Rena Hem så att vi inte behövde vara hemma när de städade. I juni efter några städningar hade vi fortfarande inte fått någon faktura för någon av de städningar vi haft hittills, så vi mejlade dem om detta. De lovade oss att skicka den hem till oss. Ingen faktura kom.
    Den 12 juli, då vi vanligtvis skulle haft hemstädning kl 08.00 på morgonen så får jag ett mail (inte ett telefonsamtal) att städerskan som skulle ha kommit har blivit bestulen på sin väska på tunnelbanan med våra nycklar i. Jag ringer genast upp Rena Hem då jag vill veta om nycklarna var märkta. Jag får inget svar trots att jag ringer flera gånger. Då jag inte vågar ta några risker så åker jag hem från jobbet för att vakta lägenheten samt beställer byte av lås. Enligt nyckelkvittensen så ska Rena Hem ersätta låsbyte vid tappande av nycklar vilket de också till slut gör efter många om och men. Efter detta oprofessionella hanterande av situationen så känner vi oss inte trygga med Rena Hem längre och avslutar all städning med dem.
    Som sagt så fick vi aldrig någon faktura fast vi efterfrågat det. Nu i April 2017, nästan ett år senare, fick vi en fodran från inkasso för en faktura de har utställt i december. Vi har inte fått någon faktura varken på mail eller hemskickad till oss. Fakturan som de har skickat är dessutom betydligt högre än vad vi kom överens om enligt avtal.
    Enligt det avtal vi hade tecknat skulle dels skulle den första Provstädningen på totalt 2028kr vara gratis om man tecknade avtal om minst 6h städning/månaden i 3 månader. Här hade vi all intention på att fullfölja avtalet och låta det löpa men situationen som uppstår när Rena Hem AB slarvar bort våra hemnycklar gör oss väldigt osäkra på denna leverantör samt orsakade otrygghet och tidsåtgång för oss att omgående få tag i låssmed, ordna med ny nyckelbricka, avregistrera den gamla, samt åka hem från våra jobb och "vakta" lägenheten tills låsbytet var gjort samt faktureringsarbetet och kvittohantering.
    Vi hade även valt städning mån-tor vilket innebar en timkostnad på 155kr. Vi blir dock fakturerade på en timkostnad på 169/timme.

Vi bestrider givetvis denna faktura och säger att vi vill betala det vi kommit överens om. Vi skickar med alla mail-konversationer, avtal m.m. Rena Hem avslår vår bestridan då vi inte har fullföljt avtalet med 6 timmar/månad i en tremånaders period. Med tanke på allt extrajobb detta inneburit för oss tycker vi att de allra minsta Rena Hem kunnat göra är att endast fakturera oss för det vi kommit överens om och bortse från att vi avslutat abonnemanget tidigare då vi endast gjorde det på grund av deras slarviga hanterande och dåliga bemötande.
    2017-02-21
    Bra genomfört arbete. kan rekommenderas till andra.
    2017-01-24
    Bra kontakt och utmärkt resultat
  • Jessica S
    2017-01-23
    Städningen blev helt okej. En gång var det lite mycket saker som inte var tillbakaställda på sin plats. En gång hade en kaffebryggare slagits sönder. Den ersattes dock.
    2017-01-23
    Vi har alltid blivit väldigt bra bemötta!
    Rena hem anstränger sig för att du som kund ska vara nöjd!
    Kan starkt rekomendera dom.
    Skulle du inte vara nöjd med din städare så föreslår dom gärna en ny.
    2017-01-21
    Enkelt att boka, bra uppföljning efter provstädning. Provstädningen gjordes slarvigt och tog lång tid för en liten lägenhet. Önskade en ny provstädning med en annan städerska och resultatet var mycket bättre. Bra städtutiner som täcker det viktigaste och mycket trevlig personal.
  • Christian H
    2017-01-21
    Bra jobb och trevliga personer som tar initiativ. Ägarna är oxå flexibla vid ändringar.
  • Helena B
    2017-01-21
    Väldigt bra städning men tyvärr redan kl. 8 på min enda lediga dag. Jag har pratat med företaget men de kan inte göra något om jag vill behålla samma tjej.
    2017-01-19
    Superbra och pålitliga, alltifrån städning till tidsboknibg o enkelhet
    2017-01-19
    Väldigt nöjd med provstädningen. Dock faller kvalitet med varje gång - vilket är tråkigt. Har framfört detta nu så hoppas på förbättring
    2016-11-24
    Vi är nöjda trots en mindre miss med nycklarna.
    Själva städarbetet sköttet prickfritt.
    2016-11-21
    Bemötandet från allra första dagen vänligt o bra.Medarbetarna har överlag varit vänliga,trevliga o effektiva.Vänligt bemötande trots ibl. Rel. stora språksvårigheter
    Eventuella brister i utförandet av uppdraget har snabbt rättats till o det har ej varit svårigheteratt kommunicera med ansvariga på företaget.
    Sammanfattningsvis så har våra förväntningar uppfyllts samt nu dessutom förefaller det som att kontinuiteten av samma medarbetare har ordnat sig. Ger trygghet!
  • Else E
    2016-11-02
    Bra städresultart (utom vid ett tillfälle), trevlig personal och bra kontakt med företaget.
    Extra eloge för gåvan till Barnvancerfonden❤️
  • Johanna
    2016-10-30
    Väldigt nöjd, de är serviceinriktade och vill hjälpa till. Tjänsterna håller hög kvalitet också. Både fönsterputs och städ, men dem missade emellertid ett litet fönster. Vilket jag själv märkte först efteråt.
  • Christina
    2016-10-30
    Flyttstädningen var utmärkt! Personalen var jätte trevliga men dem kom några minuter försent pga jag var stressad och behövde gå. Men lägenheten blinkade!
    2016-10-30
    Flyttstädningen sköttes utmärkt. Tack för ett bra jobb!
    2016-10-27
    Mycket snabba att svara på mail. Flexibla och trevlig personal. Vi var mycket nöjda med arbetet som utfördes!
  • Freja B
    2016-10-16
    Varning! Jag beställde en Storstädning från rena hem Stockholm AB med adressen webbadressen renahemstockholm.se och adress catalinavägen. Det var det värsta jag någonsin varit med om. Bla var alla dörrkarmar dammiga, man hade inte dammsugit under sängen, inte torkat av spisen eller kakelplattorna, inte torkat av utsidan på ugn, fläkt osv osv. Vi fick en omstäd men fortfarande var resultatet inte alls bra och flera av missarna (som vi så snällt tagit bilder på) var fortfarande inte åtgärdade. Jag ville då ha någon typ av rabatt men har skickat två mail och inte fått svar på snart en vecka. Dessutom har personalen varit otrevlig och inte visat någon förståelse. Detta är nog det sämsta köp jag någonsin gjort, 1500 kr i soptunnan. Känner mig verkligen lurad. Jag förstår inte varför detta företag fått så bra betyg. Det finns två företag med nästan samma namn, båda i täby, kanske använder de detta som någon typ av ursäkt för att kunna ta bort dåliga reviews och säga att "det där gäller andra företaget"? Välj något annat städbolag!!
    2016-10-04
    Skinande rent och fint överallt!