renewed.se, sid 2

586 omdömen om renewed.se

Sedan starten hos Reco 2021
    2023-01-30 Verifierad kund
    Jag har beställt en mobil på nätet, så jag har inte varit i kontakt med någon i ert företag på annat sätt. Har blivit tipsad om Renewed av en bekant. Mobilen levererades efter 2 dagar. Snyggt förpackad. Bra hemsida, lätt att få överblick och beställa Allt var lätt och smidigt. Ett stort plus att ni stödjer Barncancerfonden!
    2023-01-29 Verifierad kund
    Snabb leverans och utmärkt produkt
    2023-01-27 Verifierad kund
    Inget bemötande förutom mail som informerade om leveransen.
    Snabb leverans och bra pris
    2023-01-27 Verifierad kund
    Jag hade beställt en vit AppleWatch men fick en blå! Lite tjurigt men eftersom jag ogillar transporter generellt valde jag att inte kontakta Renewed varför jag inte kan värdera deras bemötande! Klockan jag fick var annars i toppskick trodde först att den var ny!
    2023-01-27 Verifierad kund
    Helt klart 👍🏼. Köpte en iphone 8.
    2023-01-27 Verifierad kund
    Allt fungerade som jag förväntar mig bra orderregistrering och snabb leverans.
    Inte minst så funkar produkten alldeles utmärkt.
    Bra jobbat.
    2023-01-26 Verifierad kund
    Superbra service och leverans 🤗!!
    2023-01-26 Verifierad kund
    Bra pris, snabb service bra hemsida ++++++
    2023-01-25 Verifierad kund
    Snabb leverans och prisvärt telefonen såg fin ut hel och ren kostade 8000kr för en iPhone 13! Helt klart värd det
    2023-01-23 Verifierad kund
    Snabbt svar på mitt köp och snabb leverans och vänligt bemötande.
    Jag köpte en iPhone för en vecka sedan och som verkar vara riktigt fin.
    2023-01-22 Verifierad kund
    Mycket bra ! Snabb leverans, köpte iPhone 13 och allt var som nytt.

Mycket väl paketerat.

Dock priset var väldigt högt endast 1200 kr skillnad mellan nyskick och en helt ny iPhone från Apple.

Rekommenderar starkt
    2023-01-22 Verifierad kund
    Mobilen kom fort och var i bättre skick än vad jag trodde den skulle vara. Rekommenderas starkt.
    2023-01-20 Verifierad kund
    Inte haft någon kontakt
    Köpt en iphone, tidigare bara haft Android-mobiler.Saknde en komigång Guide för nybörjare.
    Tveksamt om jag kan komma att lära mig användaden nya mobilen
    2023-01-19 Verifierad kund
    Köpte en veg mobiltelefon o är mycket nöjd
    2023-01-19 Verifierad kund
    Ett bra bemötande,och en fantastisk fin telefon!Tack
    2023-01-19 Verifierad kund
    Väldig bra kundtjänst! De var väldig trevliga och snabba med återkopplingen. Även om till slut köpte jag inte igenom de för att den modellen som jag ville fanns inte, jag kan tänka mig att köpa från de i framtiden utan tvekan!
    2023-01-18 Verifierad kund
    Fantastiskt fint skick på telefonen, den var verkligen nyskick som utlovades.
    2023-01-18 Verifierad kund
    Väldigt snabb leverans. Även snabb återkoppling vid en fråga jag ställde till kundtjänst. Det är bara tumme upp från mig.
    2023-01-18 Verifierad kund
    Det svara inte på mailen som man har skickat till de

Jag trodde att det var ett bra företag efter som vimla hade dem som reklam

Har köpt en telefon som fungera dåligt och jag vet inte hur jag får hjälp med den
    Hej Evy,
    Tråkigt att höra att du känner att du fått bra support. Vi försöker alltid svara på våra kundmejl så snabbt vi kan. Jag ser i ditt ärende att du mejlade in till vår kundservice idag den 18/1 och att du fick svar under dagen om att testa uppgradera och återställa din telefon för att se ifall problemet förvinner.
    Du är välkommen att höra av dig till oss ifall det inte hjälper så kommer vi göra vårt bästa för att vara behjälpliga och lösa problemet åt dig.
    Med vänliga hälsningar,
    Bra.
    Snabb leverans.Inge krongel
    Smart Watch
    2023-01-17 Verifierad kund
    Superservice, smidigt, snabb leverans, jättenöjd med telefonen
    2023-01-16 Verifierad kund
    Fick hjälp av en vän att beställa en iPhone 12. Nöjd med logistiken och varan som jag håller i handen just nu 🤗
    Supersnabb leverans!
    Fanns många alternativ på telefoner till bra pris.
    Snygg och exklusiv förpackning.
    2023-01-16 Verifierad kund
    Snabb leverans och skicket på mobilen var långt över förväntan!
    2023-01-12 Verifierad kund
    Snabb leverans, utmärkt produkt.
    Prisvärd om man jämför med liknande.
    Köpte en IPhone 12 PRO.
    2023-01-11 Verifierad kund
    Jag beställde på nätet ett skärmskydd till min telefon. Tyvärr så fick jag inte rätt på det, blev luftbubbla som inte gick bort, så det blev tyvärr så att det fick slängas.
    2023-01-10 Verifierad kund
    Snabb leverans. Köpte en iphone 11.
    Mycket nöjd med varan.
    2023-01-09 Verifierad kund
    Jag köpte en Samsung S20FE via nätet.
    Den motsvarade vad ni lovat och leveransen var snabb. Jag är mycket nöjd.
    Allt skötes online.
    Det gick snabbt och smidigt
    Jag fick telefonen efter några dagar
    Sonja
    2023-01-09 Verifierad kund
    Är helt nöjd så här långt, telefonen ser som ny ut och funkar bra. Känns tryggt med garanti också. Kom i snygg låda.
    2023-01-08 Verifierad kund
    En begagnad iPhone 12 mini anlände i en jättefin ask, var i jättebra skick och hela köpet fungerade hur smidigt som helst.
    2023-01-07 Verifierad kund
    Perfekt skick. Precis vad jag beställde
    Mycket bra.
    Snabbt och smidigt.
    Snabb leverans
    Köpte en iphone 12 mini billigaste valet
    Perfekt skick
    2023-01-07 Verifierad kund
    Väldigt nöjd. Telefonen kom snabbt och funkar väldigt bra. Köpte en iPhone 12 i bästa skick och såg inget fel på den alls.
    2023-01-06 Verifierad kund
    Köpte en begagnad mobiltelefon i kategorin Bra skick. Funktionerna var som förväntat, utseendemässigt skick var över förväntan. Väldigt fint inpackat då paketet kom fram. I sin helhet var köpupplevelsen över mina förväntningar och känner mig väldigt nöjd.
    2023-01-05 Verifierad kund
    Snabb leverans! Rejält inpackade.
    2023-01-05 Verifierad kund
    Bra pris, bra websida, enkelt beställning och liverans Produkt i bättre skit än förväntat
    2023-01-05 Verifierad kund
    Snabb hantering. Snyggt förpackat.
    2023-01-05 Verifierad kund
    Jag köpte en begagnad Apple Watch se. Leveranstiden var kanon. Men när jag fick den gick det inte att parkoppla med mobilen.
    Hej John,
    Tack för att du kontaktar oss och vi är glada att det löste sig med att parkoppla klockan efter att du uppgraderade programvaran till senaste version. Tveka inte att höra av dig ifall du behöver support från oss. Med vänliga hälsningar, Renewed
    2023-01-05 Verifierad kund
    Ännu inte fått telefonen, mer än en vecka senare. Därav svårt att utvärdera.
    Hej Samuel,
    Tack för att du kontaktar oss! Vi beklagar för besväret med din leverans där ditt paket kom bort i terminalen hos vår transportör DHL. Vi hoppas du är nöjd med den nya telefonen som vi skickade ut till dig och som är uthämtad. Tveka inte att höra av dig ifall du behöver support i framtiden. Med vänliga hälsningar, Renewed
    Hej!

Jag brukar inte svara på sådana här omdömesfrågor men gör ett undantag och kanske hade jag gjort det oavsett om ni skänker pengar till barncancerfonden eller inte men jag tycker också det är fint att ni gör det!

Jag tycker det är bra att telefoner återanvänds och det faktum att så mycket nytt produceras är rent förskräckligt. Jag köpte en iphone 12.

Bemötande från företaget har varit utmärkt och såhär långt är jag nöjd med produkten, jag förväntar mig att telefonen ska hålla i minst 12 månader och helst längre än så. Jag vill att de varor jag köper ska vara av god kvalité så att jag inte behöver köpa nytt och i onödan bidra mer än nödvändigt till konsumtionssamhället! Tyvärr uppdateras överlag produkternas form och innehåll alltför ofta och blir obrukbara, det var därför jag blev tvungen att kassera min gamla telefon, det var inget fel på den men för "gammal".

Det vore bra, tänker jag, om man kunde skicka in den nu köpta telefonen till er och få den lagad om ifall den skulle sluta fungera eller gå sönder.

Slutligen vill jag säga att det är fint att företaget även har hölurar, laddare etcetera att komplettera med, däremot fanns det inget skal till telefonen så det fick jag köpa på stan.

Vänligen
    Anne
    2023-01-04 Verifierad kund
    Fick produkten som den var: i nyskick. Otroligt nöjd med service, garanti, betalning och snabb frakttid.
    Bara bra snabbt o enkelt 11¹22222221111
    Snabb o precis leverans.
    Produkten var i förväntat skick.
  • Jenny-Maria E
    skrev om renewed.se
    2023-01-03 Verifierad kund
    Köpte en iPhone 12, i ”bra skick”. När den kom var skärmen full av små sprickor. Skärmen var inte heller i original utan i plast och började bubbla när vi försökte sätta på skärmskydd. Uselt.
    Hej Jenny-Maria,
    Vi beklagar att du fick en dålig upplevelse. Jag vet inte vad som hänt här men jag vet att våra tekniker undersöker detta och ska ha skickat ut en ny telefon till dig.
    Tveka inte att höra av dig till oss på kontakt@renewed.se ifall du har några problem framöver, så ska vi självklart även då se till att du eventuella fel korrigeras.
    Med vänliga hälsningar,
    2023-01-03 Verifierad kund
    The waiting time while trying to contact Renewed via telephone is unpleasant. The staff however were kind on the call and offered various directives.
    I expected a smooth pickup but the delivery agent said I did not have the required documentation (Personal Number). This requirement was not stated on the purchase website, hence I was hugely disappointed.
    Overall, I felt highly let down as I could not collect my package despite having other forms of identification (Passport, Residence permit card, and My Country's ID). Renewed promised a refund within 3 working days so I am still waiting. From the horrid experience, I don't feel I will be using renewed anytime soon.
    Hi Brian,
    Thank you for your patience. Unfortunetly we can not control what requirements Postnord and DHL have when picking up a package. In Sweden it is standard that delivery companies require personal number for identifying that the correct owner is picking up the package in question. This is due to avoiding fraud and the value of some packages are quite substanstial. We have informed the delivery agent to return your package before as fast as possible and we will of course refund you as soon as the package is back at our warehouse.
    Best regards
    2023-01-03 Verifierad kund
    En mobil, Samsung. Bra beskrivet i annons, snabb leverans och nöjd med varan😀
    Hej Lena,
    Det glädjer oss att du är nöjd med ditt köp och att du väljer ett alternativ som är bra för miljön. Tack för att du handlar av oss och för att du tog dig tid att ge oss ett så fint omdöme. Med vänliga hälsningar, Renewed
    2023-01-02 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med Renewed AB! Jag beställde en iPhone 13 i mycket gott skick och blev inte besviken utan snarare tvärt om överraskad över hur bra skick den var i. Och dessutom mycket snabb leverans. Helt lysande.
    Hej Joel,
    Tack för att du handlar av oss och för att du tog dig tid att ge oss ett så fint omdöme. Det glädjer oss att du är nöjd med ditt köp och att du väljer ett alternativ som är bra för miljön. Med vänliga hälsningar, Renewed
    2023-01-02 Verifierad kund
    Bra service och snabb leverans, och så bra att det går att köpa begagnat för de som inte har råd med en helt ny mobil.
    Graderna de satt på kvalitén stämmer verkligen:)
    Är jätte nöjd med min Iphone 13:)
    Hej Monica,