Alla kategorier Snickare Stockholms län Stockholm Östermalm Renoverus AB

Renoverus AB

Valhallavägen 114, 114 41 Stockholm — Visa karta

BADRUMSRENOVERING – VÅR EXPERTIS
Vi på Renoverus har sedan 2007 specialiserat oss på renovering av badrum, främst åt uppdragsgivare som värdesätter kvalité och trygghet högre än prislappen. Våra kunniga projektledare involveras som regel tidigt i planeringsprocessen och ger stöd i valen av disposition, material, färg och form. Renoverus har samtliga behörigheter och kompetenser som fordras för badrumsrenovering, och utför i huvudsak så kallade funktionsentreprenader, där vår projektledare är kundens enda kontaktyta. Vår verksamhet utgår från Östermalm i Stockholm, uppdragen och kunderna finns främst innanför stadens tullar.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 26 kunder tycker om Renoverus AB

• Daniel
    Daniel skrev om Renoverus AB
    Seriöst bemötande med rak och tydlig kommunikation genom hela processen från offert till leverans. Proaktiv planering för att hantera eventuella problem som kunde ha visat sig under resan. Arbetet utfört snabbare än avtalad tid och med god kvalitet. Rekommenderar starkt.
  • Johan W
    Johan W skrev om Renoverus AB
    Bra projektledning och väl utfört arbete. Flexibla, inlyssnande och kom med bra förslag. Höll tiden bra trots oförutsedda hinder.
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Renoverus AB
    Rätt behörigheter och intyg, trevligt och proffsigt bemötande. Löpande dialoger under arbetet och i huvudsak mycket nogsamt och bra genomförande. Anlitar de gärna igen.
  • Mathias W
    Mathias W skrev om Renoverus AB
    Renoverus AB tog sig an att renovera vårt badrum i februari/mars 2016. Vi är mycket nöjda, från början till slut. Snabb återkoppling från vår projektledare i små samt stora frågor. För varje nytt påbörjat moment fick vi en avstämning av gjort arbete och frågor som dykt upp efter vägen. För oss precis som för många andra här var det viktigaste att vår anlitade entreprenör skulle gå att lita på och att vi kunde känna oss trygga med dem, det var också precis det vi fick.

Hantverkarna gjorde ett jättefint jobb och var väldigt trevliga, tack vare Renoverus totalentreprenad kunde allt arbete göras löpande och trots en mycket tight tidsplan blev vårt badrum klar ett par dagar innan utlovad tid.

Vi kan absolut rekommendera Renoverus vid en badrumsrenovering.
  • Maja L
    Maja L skrev om Renoverus AB
    Vi anlitade Renoverus för renovering av vårt badrum i mars 2016. Vi är väldigt nöjda med hela processen. De var genomgående proffsiga, projektledaren var tillmötesgående och gav oss bra råd kring de idéer vi hade om utförandet, var mån om att vi hade tänkt igenom våra val, gav återkoppling löpande under den pågående renoveringen. För oss var det viktigt att känna oss trygga med att det företag vi anlitade var seriösa, så vi tog in ett antal offerter innan vi slutligen bestämde oss för Renoverus. De var varken billigast eller dyrast av de offerter vi fick in, valet föll på dem pga att de fått goda omdömen på bl a reco och reita och att de vid offertförfarandet gav oss bra information kring hur det skulle gå till, verkade kunniga och lätta att ha att göra med. Innan vi skrev avtal ringde vi också på ett antal referenser hos deras tidigare kunder och det stärkte intrycket av ett seriöst och bra byggföretag.
    Hantverkarna var skickliga och gjorde ett väldigt fint jobb. De blev till och med färdiga före beräknat datum, vilket var en positiv överraskning. På grund av en miss från vår sida blev leveransen av en mindre del till duschen försenad men Renoverus kom då tillbaka och satte upp det utan tilläggskostnad, något som vi uppskattade.
    Vi kan varmt rekommendera andra att anlita Renoverus vid badrumsrenovering, vi kommer göra det igen om vi flyttar framöver och skulle behöva renovera på nytt.
  • Christian L
    Christian L skrev om Renoverus AB
    Vi renoverade vårt badrum med totalentreprenad från Renoverus. De är mycket kompetenta, trevliga och håller vad de lovar. De höll tiden de sagt och vi är mycket nöjda! Kan varmt rekommendera Renoverus!
  • Hampus E
    Hampus E skrev om Renoverus AB
    Anlitade Renoverus för att göra en omfattande renovering av vårt badrum i Norrviken. Är väldigt nöjd med företaget! Dom kom och jobbade varje dag på utsatt tid och enda gången det var ett uppbrott var för att huvudkranen inte gick att stänga av vilket inte var deras fel. Noggranna och duktiga och klara på tid, städade även efter sig efter varje arbetsdag! Kontaktpersonen svarade inom två ringsignaler när man ville honom något vilket är något jag aldrig upplevt med andra hantverkare!

Anlitar gärna detta företag när det blir dags att renovera gästtoaletten i framtiden!

Hampus
  • Christian
    Christian skrev om Renoverus AB
    Professionellt bemötande redan från första stund. Rent och snyggt under hela bygget, och skönt (ovanligt tyvärr) med en firma där allt löser sig och där man verkligen får känslan av att det viktigaste är att kunden blir nöjd. Badrummet blev perfekt, och allt som dök upp under tiden rättades till efter våra önskemål till slut. Självklart dyker det upp en del både mindre och lite större grejer under byggets gång (vi byggde ut badrum i ett sekelskifteshus…) men det är en del av processen som vi ser det och slutresultatet blev perfekt utan att det för den delen drog ut på tiden mer än vad som leveransproblem bidrog med. Tog lite tid att få sista efterarbetet, men allt gjordes och våra anmärkningar rättades till.
    Vi hade kontakt med Sajad under projektets gång, och det var väldigt skönt att allt kunde tas med en och samma person oavsett vilken del av ombyggnationen det rörde. Samarbetet fungerade väldigt bra med både tydlighet och högt i tak, och vi kunde ha en dialog om såväl regler som design och rekommendationer.
    Resultatet blev ett både funktionellt och lyxigt badrum. Vi stormtrivs, och rekommenderar Renoverus till er som vill ha en byggare som kan sin sak och både vågar säga till när kunden har tänkt lite galet, men som även lyssnar när man som vi hade egna lösningsförslag och tankar vilka genomfördes.
  • Johan E
    Johan E skrev om Renoverus AB
    Bra bemötande och ett jättefint badrum. Men satte in ett vattenlås som vi var tvungna att byta redan efter två år.
  • Johan S
    Johan S skrev om Renoverus AB
    Arbetet påbörjades i tid, avslutades ett par dagar efter planerad slut :( Bra kommunikation med hantverkarna och med projektledaren. Badrumsrenoveringen pågick under 16 dagar, och hantverkarna städade efter sig varje dag. Slutpriset blev samma som i offerten i början. När vi ska renovera badrum igen kommer vi att anlita er
  • Elias  J
    Elias J skrev om Renoverus AB
    Renoverus fick i uppdrag att renovera vårt källarutrymme till ett badrum med bastu. Arbetet blev bra, slutkostnaden blev en aning dyrare pga lite tillval. Bra planering och återkoppling av projektledaren.
  • Peter N
    Peter N skrev om Renoverus AB
    Jag var noga i val av hantverkare, och jämförde en hel del innan jag bestämde mig för att anlita Renoverus. Jag tog mitt beslut utifrån helhetsintrycket samt referenser. Arbetet blev bra, slutkostnaden blev exakt som jag räknat. Det positiva med företaget var att de lyssnade på mina synpunkter, och ändrade saker som jag ville ändra på under resans gång. Jag rekommenderar Renoverus, och kommer anlita de igen.
  • Markus N
    Markus N skrev om Renoverus AB
    Väldigt bra tempo och förtroendeingivande i början. Efter ett tag blev det svårare att få tag i deras kontaktman och Jag tycker finishen blev sådär. Elarbetet var katastrofalt - gjordes om efter påtalad brist av en annan elektriker. I kontraktet utlovades omfattande dokumentation (foton m.m.) som efter påtryckningar bara blev en standardiserad blankett. Priset var bra, men så här i efterhand hade jag gärna betalt mer till en entreprenör som hållt hela vägen.
  • Reza E
    Reza E skrev om Renoverus AB
    De är bäst på att utveckla dröm till verklighet. De gjorde två fina badrum så man kan drömma om.
  • Ylva J
    Ylva J skrev om Renoverus AB
    Jag har anlitat Renoverus vid två olika tillfällen och är väldigt nöjd. Dels byggde de om mitt kök, gick rekordsnabbt och resultatet blev över förväntan. Sajad är väldigt duktig på att ge goda råd inredningsmässigt och det gav resultat. Nästa tillfälle två år senare byggde de nytt badrum och det var samma bemötande den här gången. Bra råd inför planering och inköp. Det gick snabbt och resultatet blev toppen helt enkelt. Jag kommer att att anlita Renoverus även i framtiden. Nu har jag äntligen hittat bra hantverkare och det känns tryggt och bra. Mina varmaste rekommendationer från Ylva i Stockholm.
  • Aline S
    Aline S skrev om Renoverus AB
    Otroligt bra bemötande och kanon jobb. Är super nöjd. Tack igen bästa Renoverus
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Renoverus AB
    Renoverus gav ett bra intryck och hade ett lågt pris i sin offert. De höll sin utlovade tidsplan och jobbade hårt, ofta mer än åtta timmar per dag. Finishen i vissa detaljer var kanske inte riktigt 100-procentig men där fick man vad man betalade för. Slutresultatet var dock helt klart acceptabelt och helhetsintrycket mycket bra.
  • Elisabet P
    Elisabet P skrev om Renoverus AB
    Vi är väldigt nöjda med företaget. De var lätta att ha att göra med och gjorde ett bra jobb.
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Renoverus AB
    Finns absolut ingenting att klaga på vad gäller Renoverus! Problem som uppstod klarades av utan problem.
    Rekommenderas! Badrummet blev precis som vi tänkt oss från början!
  • Joakim K
    Joakim K skrev om Renoverus AB
    Duktiga killar. Utförlig offert samt avtal. Blev klar inom angiven tidsram.
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om Renoverus AB
    Jag är nöjd med bemötandet. Fick en offert som klart visade vad som ingick i priset. De lovade att det skulle vara klart ett datum och det höll de. Resultatet blev som jag ville.
  • Farzad F
    Farzad F skrev om Renoverus AB
    Mycket kunniga och kan sitt arbete till 100%. Arbetar enligt avtal och håller det dom lovar.
  • Didi J
    Didi J skrev om Renoverus AB
    Renoverus anlitades av oss, och fick i uppdrag att totalrenovera våra två badrum. Väldigt duktiga hantverkare, som dessutom är väldigt trevliga.

Bra projektledning av arbetsledarna,

VI rekommenderar er till alla som ska renovera badrum.

/Didi
  • Micke
    Micke skrev om Renoverus AB
    Vi fick en vattenskada och en avfuktning påbörjades av ett företag som försäkringsbolaget skickat. I början gick allt bra, tills själva arbetet skulle påbörjas. Inget gjordes på flera veckor och efter mycket om och men lyckades vi kasta ut hantverkarna. Vi började leta efter andra företag och kom i kontakt med renoverus.
    Arbetet utfördes bra, köket blev snyggt, badrummet värdsklass.
  • Mathias E
    Mathias E skrev om Renoverus AB
    Vi är en Bostadsrättsförening som anlitade Renoverus AB för att renovera 8 badrum i vår fastighet. Arbetet genomfördes inom angiven tidsram. Alla kunder/boende är nöjda med det utförda arbetet. Kommunikationen mellan alla berörda parter sköttes smidigt. Vi valde inte billigaste anbudet, utan vi gick på referenser och även helhetsintrycket som vi fick. Företaget rekommenderas varmt! MVH BRF Propellern
  • Anders A
    Anders A skrev om Renoverus AB
    Väldigt seriösa, duktiga och noga i planering samt utförande. Tyvärr blev det lite försening eftersom Centro Kakel inte levererade plattorna i tid. Hantverkarna klarade av uppdraget bättre än förväntan. Rekommenderas varmt!

Valhallavägen 114, 114 41 Stockholm