Rent A Mover

Rent A Mover

rentamover.se
  • BadgeSixYears

Vi är en flyttfirma med minst 20års branscherfarenhet, har flyttmästare och packmästare upplärda i generationer och drivs nu i familjeregi. Vi värdesätter kundens hela flyttupplevelse och med professionalism, flexiblitet och erfarenhet genomför vi en smidig, säker och effektiv flytt, oavsett om det är en bohagsflytt eller en...

568 omdömen om Rent A Mover

Emma L
Skrev om Rent A Mover

Trevliga, lätta att få tag på, lösningsorienterade. Köpte flytt, uppsättning av gardiner, städ och släng.

Helene T
Skrev om Rent A Mover

Trevliga och hjälpsamma killar, tycker dock om man kommer för sent bör man meddela det

First-Name L
Skrev om Rent A Mover

Enkelt och med bra bemötande. Flexibla vid ändrade krav.

Joa S
Skrev om Rent A Mover

Dom var trevliga och dom jobba bra,

Mimmi L
Skrev om Rent A Mover

Proffsig flytthjälp, allt gick jättesnabbt och smidigt. Ett stort plus för den trevliga personalen.

Camilla B
Skrev om Rent A Mover

Smidiga och hjälpsamma, kommer på utsatt tid när vi behövt hjälp med tunga lyft Använt oss av dem flera gånger med bra resultat

William F
Skrev om Rent A Mover

Superbra och bra killar som körde! Gick väldigt fort med flytten tack vare er!

Johan M
Skrev om Rent A Mover

Väldigt effektiv pianoflytt. Bra upplysning om rutavdrag.

Shara S
Skrev om Rent A Mover

Anlitade Rent A Mover för att flytta ett piano. De kom på utsatt tid och genomförde flytten snabbt och smidigt. Trevliga och kunniga!

Carl Martin B
Skrev om Rent A Mover

Vi beställde flytthjälp och är supernöjda från första kontakt till att killarna bar in sista lådan! Smidig bokning med snabba och informativa svar och väldigt prisvärt fastpris på tjänsten. Killarna som kom var alla jättetrevliga och glada och var försiktiga med våra saker. Bra kommunikation genom hela flytten och vi kände att vi fick allt där vi ville ha det. Vi är jättenöjda och kommer välja Rent A Mover nästa gång också!

Nando I
Skrev om Rent A Mover

Man märker att ni har professionella arbetare som gör ett bra jobb

Peter K
Skrev om Rent A Mover

Vi har flyttat flera gånger senaste åren och detta var första gången vi använde Rent A Mover. Över förväntan. Snabba, trevliga och kundvänliga. Plastade och förpackade våra ömtåliga saker mycket bra. Mycket bra upplevelse!

Åsa E
Skrev om Rent A Mover

Allt flöt på bra. Snabb och tydlig hantering.

Helen F
Skrev om Rent A Mover

Mina varmaste rekommendationer till detta företag.. Effektiva,vi fick snabb hjälp, trevligt bemötande både på plats och på kontor. Högsta betyg

Kersti D
Skrev om Rent A Mover

Ok utfört, dock kom de två timmar för sent och kontaktade inte den person som skulle ta emot.

Ella K
Skrev om Rent A Mover

Prisvärda, flexibla och kundvänliga!

Kirsi H
Skrev om Rent A Mover

Fixade flytt av piano utan anmärkningar! De vet verkligen vad de gör!

Lars L
Skrev om Rent A Mover

Snabb hantering, trevligt bemötande.

Stephanie C
Skrev om Rent A Mover

Vi använt deras tjänster flera gånger och är mycket nöjda. Otroligt bra service. Har gått snabbt att boka, allt löser sig. Kommunikativa och lätta att ta få tag på.

Viktor E
Skrev om Rent A Mover

Smidigt! De bar upp ett piano till vår lägenhet. Enda som drar ner betyget från en femma är att de kom senare än förväntat.

Nils D
Skrev om Rent A Mover

Proffsigt och trevligt bemötande. Blev lite för tight i kalendern och de blev tvungna att skjuta på flytten av min flygel, men de lyckades klämma in detta ett par dagar senare, på en lördag. Inga konstigheter, men bra och snyggt hanterat!

Ruth E
Skrev om Rent A Mover

Trevliga och duktiga som levererade i tid

Kjell P
Skrev om Rent A Mover

En av de mest professionella i Stockholm på tungtransporter av speciellt pianon och flyglar. Högeligen rekommenderas denna firma för dessa jobb speciellt. Kjell Palmberg Östbemanningen

Lisbet L
Skrev om Rent A Mover

Grym service - från order till leverans. Snabb återkoppling, flexibla och trevliga i bemötandet. På plats gav de även det lilla extra som man inte förväntat sig. Service i världsklass!

Ekerö A
Skrev om Rent A Mover

Trevliga, extremt snabba och noggranna. Erfarenheten märks tydligt. Hur de sätter på selen, kommunicerar med varandra och gör det riktigt snyggt. Proffesionellt till skillnad från de flesta inom flytt.. Fem av fem!

Diana K
Skrev om Rent A Mover

Trevligt bemötande från första kontakt. Professionella, lösningsorienterade och varsamma. Vi beställde en helhetslösning där firman packade våra saker, flyttade samt utförde städ. Rekommenderar starkt till alla att välja Rent A Mover!

Erica M
Skrev om Rent A Mover

De var väldigt trevliga i alla kontakter. Dessvärre bokade de om pga sjukdom på firman och på flyttdagen hade de fått ytterligare sjuka, så de var 3,5 timmar sena, vilket är lite jobbigt när man sitter och väntar i ett tomt hus. Men eftersom vi hade frånträde på huset inom kort så ville jag inte boka om. När de kom var de bara 2 pers som jobbade superproffsigt och effektivt med att packa och flytta vår fina Steinwayflygel. Högsta poäng för ansträngning och kundbemötande.

Ulf T
Skrev om Rent A Mover

Superbra flyttfirma. Flygeflytten fungerande väldigt smidigt och snabbt!

First-Name L
Skrev om Rent A Mover

En klockren flytt. Trevliga och noggranna. Väldigt tacksam över hur snabbt ni löste problemet med att flygeln inte gick att bära upp genom trapphuset och att ni snabbt fixade dit en lyftkran så att flygeln istället kunde hissas upp via balkongen. Väldigt hjälpsamma både före, under och efter flytten. Rekommenderar starkt.

Bror P gillar detta
Christian E
Skrev om Rent A Mover

Ett gäng grymma grabbar som flyttade en hyfsat imponerande flygel på ett sätt som fick en att fundera hur många 1000 gånger de hade gjort detta. Försiktiga och noggranna, lysande helt enkelt.

Vy V
Skrev om Rent A Mover

Bra, smidigt och prisvärde dock lite förvirring i kommunikationen.

Kjell I
Skrev om Rent A Mover

Helt Ok Besöket tog 5 min. Hur ska jag kunna ge ett trovärdigt betyg? Och varför? Jag tycker att ni ska sluta jaga "likes". Grabbarna gjorde sitt jobb professionellt, effektivt och smidigt. Är ni så rädda att de inte skulle klara av jobbet? //trött på alla som ska ha feedback

Rolf T
Skrev om Rent A Mover

Snabba, trevliga, försiktiga och duktiga med flytten och hanteringen av vår flygel . Vänlig, alert och tillmötesgående kundservice. Bra pris. Rekommenderas!

Istvan H
Skrev om Rent A Mover

Felfritt i alla avseenden.

Katarina S
Skrev om Rent A Mover

Jag är jättenöjd. Det gick snabbt och bra med att packa och flytta möblerna. Trevliga killar!

Anders B

Snabbt bra och proffsigt. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anders D
Skrev om Rent A Mover

Fick snabbt hjälp. Trevlig bemötande. Flytten gick snabbt.

Josefine E
Skrev om Rent A Mover

Så proffsiga och trevligt bemötande! Kommer definitivt rekommendera alla jag känner att anlita Rent a Mover vid flytt!

Niclas H
Skrev om Rent A Mover

Trevliga och bra tempo, även fast en flyttperson var lite sen vid det första tillfället. Det som drar ner betyget är att jag inte fick återkoppling på mitt mail angående en lampa som gick sönder i flytten. Ytterligare blev det ett missförstånd kring en tyngre inventarie. Det verkar inte som om administrationen inte är i synk med utförare.

Svar från Rent A Mover

Hej Niclas! Tack för att du lämnade omdöme, det är mycket uppskattat med feedback! Vi ersätter givetvis lampan, vill du maila om den igen? Det mailet har vi inte sett tyvärr. Vad gäller vapenskåp och tyngre inventarier behöver det alltid vara flera personer som säkrar upp dessa tunga transporter för att det ska vara säkert för möbeln och personalen. Vi tar tacksamt emot den informationen vid en beställning. Vi är glada att allt kunde lösa sig så bra och maila igen om lampan så löser vi det. Allt gott och lycka till i nya boendet!

Ulrika B
Skrev om Rent A Mover

Behövde flytta ett piano. Snabbt och trevligt svar vid kontakt. Snabb bokning av tid. Bra formulär för offert på nätet gjorde att inga extra frågor behövde ställas och därmed inga extra kostnader som dök upp. Märktes att de var vana att flytta piano. Super rakt igenom.

Lise-lotte S

Lösningsfokuserad, lättkommunicerat och vänliga

LINNÉA W
Skrev om Rent A Mover

Fick hjälp att flytta ett piano 26 mil. Allt funkade kanon. De visste verkligen vad de gjorde, svarade snabbt och trevligt på mail och flytten gick smidigt.

Gerhard A
Skrev om Rent A Mover

Snabba, vänliga, transparent offert, enkel att förstå, inga dolda eller smygande tillkommande avgifter. Inga om och men. Bara snabbt, effektivt och tillmötesgående. Genomfört utan några som helst problem tvärs över landet på ganska kort varsel. Absolut noll konstigheter.

Tillit A
Skrev om Rent A Mover

Smidigt, snabb och flexibla, kan varmt rekommenderas. Proffs i sin bransch!

Pia-Anette Ö
Skrev om Rent A Mover

-Pianoflytt- Vänligt bemötande hela vägen från bokning till leverans och betalning. -Rekommenderas!!- Med vänlig hälsning, Pia Ö

Nils A
Skrev om Rent A Mover

Trevliga grabbar snappt och duktiga på att hämtat vårt piano 🎹

Lyssarides A
Skrev om Rent A Mover

Bra, smidigt, seriöst. Enkla att ha göra med. Prisvärt!

Ingrid G
Skrev om Rent A Mover

Lätt att beställa, förstod mina behov, glada och flexibla. Kan bara ge mina varmaste rekommendationer till detta grymma gäng. Fick kontakt via min farbror som de hade hjälpt, och som var lika nöjd.

Kjell G
Skrev om Rent A Mover

Förstklassig flytthjälp. Gjorde mycket research innan jag valde flyttfirma, mycket pga. fördomar om branchen och tidigare dåliga erfarenheter. Efter att ha fått perfekta svar på alla mina frågor via mail kändes valet lätt. Skeptisk som man var så följde jag ändå upp tidsplanen och dubbelkollade så vår bokning inte var bortglömd, etc. Nu med facit i hand hade jag inte behövt vara orolig och följa upp. Rent-A-Mover kom enligt plan och i tid både för att lämna kartonger, för packhjälp dagen innan flytten och på själva flyttdagen....

Sonde J
Skrev om Rent A Mover

Rätt från början till slut. Tack