Rent & Move Sweden AB

Rent & Move Sweden AB

Ring 031-340 92 92 www.rentandmove.se
4.5

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten! Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan du dessutom hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana...

553 omdömen om Rent & Move Sweden AB

Tsvetelina Borisova M
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Mycket nöjd med servicen jag fick från Rent & Move. De kom i tid, jobbade jättesnabbt och var väldigt noggranna med mina saker. Kan rekommendera de till alla!

Guldhedens Flyttexpress AB
4.8/5 i betyg av 706 omdömen 4.8 av 706 omdömen

Vi fick så sjukt bra service från killarna som va hos oss och flyttade vårt hem. Super duktiga , erfarna killar så trevliga och trygga. In

Elfriede P Elfriede P
Tony W
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Vi anlitade Rent & Move för att jag har tidigare bra erfarenhet av dem. Denna gången har vi tyvärr fått en helt annan upplevelse. Vi anlitade Rent & Move men på flyttdagen står det ett helt annat flyttbolag utanför. Cityflytt. Vi fick ingen information om detta. Vi fick först då reda på att R&M endast är en förmedling av flytt-tjänster, vilket inte framgår på deras hemsida eller på deras offert. När vi ifrågasatte detta fick vi inget svar alls. Flytten tog längre tid än förväntat och vi upplevde att det sölades en hel...

Monica B
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Jag är inte nöjd med hur min flytt sköttes. Arbetet var dåligt organiserat, flyttkillarna verkade helt sakna vana och rutin. Dom blev snabbt trötta och utslitna. Därför tog flytten väldigt lång tid, 7 tim istället för beräknade 4-5 tim, och blev mycket dyrare än tänkt. Jag kommer inte att rekommendera er firma.

Maria S
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Två personer och en bil. Personerna var otroligt noggranna med att få mina saker flyttade på ett säkert sätt.

Anja L
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Bra flyttfirma men kan inte passa tider. Fick vänta på ett kolli från 4/12 till 20/12. Inte bra

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Anja! Tack för ert omdöme. Tyvärr fick flyttpersonalen med sig er verktygslåda av misstag. Men den har du fått tillbaka :) God Jul!

Flyttfirma.nu A
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Vi är väldigt nöjda över samarbetet med Rent & Move. Snabba beslutsvägar och trevlig personal.

Felix L
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Kortfattat: Missade avtalad tid, sa inget om det, städade väldigt dåligt, felaktig kostnad, vägrar kompensation. Ringde för att boka en akut städning/flytt då andrahandshyresgästerna hade lämnat lägenheten i befintligt skick. Fick svar på onsdag att dom skulle komma på torsdag, med ny hyresgäst inflyttandes på fredag. På torsdag åker jag till lägenheten och lämnar över nycklarna till dom, lämnar sedan i tron att dom ska hålla sitt löfte och städa lägenheten, pratade om vilken tid dom skulle vara klara bland annat framför...

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Felix! Du bokade flytthjälp och flyttstädning dagen innan i ett månadsskifte. Bostaden var väldigt smutsig och ni hade beställt en vanlig flyttstädning inte en sanering som bostaden var i behov utan. Städpersonalen har utfört en normal flyttstädning och det ni fått betala.

Aleksandra W
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Killen var trevlig visst, men vad hjälper det när han och hans kollega arbetar så otroligt slött och ineffektivt. Började bära ut till flyttbilen själv i ren frustration, trots att jag var sjuk. Kan inte annat än att hålla med en tidigare recensent; maskar, drar benen efter sig så det blir parodiskt! På grund av det har jag betalat drygt 2000 kr mer än de angav i offerten. Dessutom gick en tv-bänk sönder. Kan tyvärr inte rekommendera denna flyttfirma.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Aleksandra! Tråkigt att du är missnöjd med vår utförda tjänst. Efter samtal med personalen så har dem arbetat i normalt tempo och du bodde på våning 5 med hiss så det tar tid att köra ner hissen och tömma och sedan köra upp den igen. Nu hade du beställt flytthjälp av halva bostaden men personalen flyttade merparten av bostaden och då tog det längre tid än beräknat eftersom det krävdes två vändor med lastbilen. Därför har du fått ett högre belopp att betala jämfört med offerten. TV-bänken tar vi på oss och lagar vi så klart.

Hélene Susanne Birgitta N
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Fick hjälp snabbt. Trevliga och allt gick smidigt och lätt. Punktliga.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Hélene! Tack för ert fina omdöme om oss och våra kollegor som utfört er flytt. Vi önskar er lycka till i ert nya boende.

Krister O
Skrev om Rent & Move Sweden AB

En snabb och effektiv flytt och trevliga ”flyttgubbar”

Svar från Rent & Move Sweden AB

Tack för din fina recension om oss och personalen som flyttade åt er. Varmt välkommen igen när du behöver flytthjälp.

Stig A
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Dom fick kämpa hårt, var bara 2 man, men var mycke noggranna o trevliga . Har inget att anmärka på.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Stort tack för ert omdöme Stig. Vet att personalen gör sitt yttersta för att du som kund ska bli nöjd med utförd tjänst. Lycka till i din nya bostad!

Sajjad A
Skrev om Rent & Move Sweden AB

My experience was very bad, the moving team left my luggage on the road side during the transfer. Some items were lost, I didn't get any refund for my lost items. On contact they didn't cooperate.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hi Sajjad! We didn´t left your luggage on the road side and nothing was lost during the move. You said that you miss one moving box but you find it the next day.

Charlotte E
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Bestämde oss för att anlita Rent & Move igen för hjälp med vår flytt. Detta då vi var väldigt nöjda sist gång vi anlitade dem. Men inte lika nöjda denna gång. Vi hade packat och monterat ner möbler och övrigt själva. Vi magasinerade även möbler och övrigt hos Rent & Move under 3 veckor. Killarna som hämtade våra möbler mm därifrån vi flyttade samt de som kom och lämnade detsamma dagen för inflyttningen var mycket duktiga, snabba och varsamma om våra saker. Inget var skadat eller borta. Det enda vi har att klaga på är de som planerar när jobbet ska göras. Flyttkillarna var nästan 1 timme sena.

Bengt A
Skrev om Rent & Move Sweden AB

När flyttlasset var stuvat visade det sig att allt inte fick plats i bilen som skulle till Uppsala. Ca 10 saker kördes då till förvaring hos Rent&Move. Vi tog ett foto på de saker som kördes iväg. När de förvarade sakerna 5 månader senare levererades till Uppsala saknades två möbler. När vi undrade var de tagit vägen och visade fotot svarade företaget ”ingen aning”. Enligt Bohag 2010 som företaget då påstod sig följa, är transportören ”skyldig att ersätta konsumenten för skada som denne tillfogats till följd av …förlust...

Emma G

helt okej.....................

Kalle V
Skrev om Rent & Move Sweden AB

De kom tre timmar för sent. Det verkar som att de hade missat att vi hade en beställning. Sedan hade en av de två flyttgubbarna aldrig flyttat förut, det var hans första dag. Men det gick bra till slut ändå.

Aida G
Skrev om Rent & Move Sweden AB

De skadade min soffa men fick ändå betala hela summan

Lena S
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Snabb hantering av ärendet mycket bra bemötande

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Lena! Stort tack för ert fina omdöme om oss och lycka till med din nya bostad.

Elli N
Skrev om Rent & Move Sweden AB

En super bra städfirma som gör ett otroligt bra jobb, noggranna och snabba. Jag behövde boka ett flyttstäd med kort varsel och trots i sista sekund så löste dem det jättebra. Jag är supernöjd!

Svar från Rent & Move Sweden AB

Tack för ert fina omdöme om städpersonalen och vår kundservice.

Kim C
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Hej, Vi köpte flytthjälp, jag och min dotter. Vi bytte hus med varandra vilket innebar en del småstrul som tog tid. Men allt gick strålande tack vare dessa tre killar som hjälpte oss. Det blev flera vändor mellan våra hus och vi ändrade oss lite hit och dit, men de var fantastiskt förstående och med glatt humör under hela dagen. Tack så mycket!

Anne O
Skrev om Rent & Move Sweden AB

De tog kontakt och meddelade att de var försenade pga trafiken, vilket uppskattades. Lastningen genomfördes noggrant och metodiskt. Fick kvitto på vad som lastats och sedan faktura via e-post. Servicen var toppen! Mycket nöjd!

Oili O
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Trevliga killar som gjorde allt för att hjälpa till med det praktiska! Rekommenderas!

Svar från Rent & Move Sweden AB

Stort tack för ert fina omdöme!

Anna B
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Mycket effektiva, trevliga, flexibla och tillmötesgående! Vi känner stort förtroende för dem.

Kristina B
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Oerhört vänliga, hjälpsamma och kom med tips på lösningar. Flyttade större hushåll och fick tips om magasinering

Odd P

Rak kommunikation - inga missförstånd! M.v.h. Odd o Elisbeth Persson

Arunee B
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Det är otroligt personal som orka och jobba så många timmar ,det tar alldrig slut med för packning ar ,men ändå trevliga och glada. Tack så mycket att ni hjälper mig.

Jonathan B
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Trevligt bemötande av de som genomförde flytten kändes försiktiga och noggranna. Ringde dock och bytte flyttdag för mig typ 3 dagar innan bokat datum vilket inte var speciellt kul. Speciellt inte när jag bokat ett bra tag innan flyttdatum och det absolut fanns gott om tid att höra av sig eller lösa problemet tidigare. Tog längre tid än offerten uppskattade att det skulle göra. Överlag ok men kommer inte boka samma igen.

Bodil V
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Jag tycker det har fungerat bra med min magasinering och dom gångerna jag har flyttat o flyttat tillbaka. Jag har tyvärr ådragit mig en skuld hos er för att jag under mitt fd. alkoholmissbruk inte skötte mina betalningar. Är idag nykter o betalar mina räkningar. Tacksam att jag fått behålla mina saker ändå! Hoppas kunna bli av med min skuld så fort som möjligt! Jag är alltså nöjd med er som situationen är. Om det blir någon förändring hos er så hoppas jag att jag får veta och att jag inte blir av med mina saker! Tack! Mvh Bodil Westlund.

Malin S
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Jag blev proffsigt och vänligt bemött när jag hade kontakt med dem. Jag hade valt Rent & Move Sweden AB efter rekommendation av andra, så jag visste att det var ett smidigt och bra företag. Det levde de verkligen upp till även denna gång. Flytten gick snabbt och smidigt. Jag är jättenöjd med hur min flytt sköttes och hela den dagen blev en positiv upplevelse.

Benjamin A
Skrev om Rent & Move Sweden AB

De hjälpte med en akutflytt sedan den andra flyttfirman bara ställde inte med några timmars varsel. Fint bemötande, god tillgänglighet. Priset är standard för tjänsten. Inga skador eller borttappade föremål.

Solveig S
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Trevliga och kunniga män. Rädd om möblerna. Fick tips av vänner att anlita och det ångrar vi inte. Kan rekommendera vidare.

Kim N
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Mycket bra planerad och utförd flytt.

Jasmin P
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Trevliga flyttgubbar och väldigt hjälpsamma.

Angelica L
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Proffsiga och trevligt bemötande. Flytten gick otroligt smidig och bra!

Johan W
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Bra jobbat, bra service, allt helt

Karolina J
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Jag fick betala 2,500 kr mer än offerten för flytthjälpen.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Karolina! Eftersom det skulle lastas och lossas på 3 olika adresser i Kungsbacka, Hyssna och Björketorp beräknade vi tidsåtgången till ca 5-6 timmars arbete och du trodde själv att det bara skulle ta 4 timmar. Uppdraget tog sammanlagt 6,5 timmar och då jobbade personalen på effektivt och varsamt under hela jobbet. Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Magnus H
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Jag beställde packning och flytt till magasin. Jag hade fått rekommendation att anlita er. Mina förväntningar uppfylldes med råge. Jag blev informerad om alla steg som skedde.Trevligt och kompetent bemötade. Fick intrycket att det var hög kvalite i det utförda arbetet även om jag inte var på plats under hela proceduren. Jag beställde även flyttstäd där jag har några mindre anmärkningar.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Stort tack för ert fina omdöme om oss och våra medarbetare Magnus! Väldigt kul att du fått oss rekommenderat och att vi levde upp till dina förväntningar. Önskar dig lycka till med din nya bostad.

Åsa L
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Mycket proffsigt och trevligt bemötande från såväl kundservice som flyttkillar.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Åsa! Vi tackar ödmjukast för ert fina omdöme om vår duktiga personal på fältet och kontoret. Välkommen igen när du är i behov utav våra tjänster.

Heru S
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Väldigt bra. Flytten blev snabb klart.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Tack för ert fina omdöme Heru! Vi har erfaren och duktig personal som alltid gör sitt bästa för att du som kund ska bli nöjd. Önskar dig lycka till med din nya bostad!

Deepa P

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Deepa! Vad härligt att du är så nöjd med våra tjänster och ger oss "tummen upp" =) Lycka till i ditt nya boende!

Maria B
Skrev om Rent & Move Sweden AB

1. Alltid trevliga och hjälpsamma 2'. Enkla att ha att göra med och ordning o reda 3.Nöjd och kan rekommendera dem mycket

Svar från Rent & Move Sweden AB

Hej Maria! Stort tack för ert fina omdöme om vårt företag och våra anställda som hjälpt er. Varmt välkommen igen!

Annika K
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Det som skulle bli bättre är att fakturan kom tidigare än den gör idag. Annars är dom hjälpsamma när jag hör av mig.

Lars B
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Tjänsten infriade mina förväntningar.

Svar från Rent & Move Sweden AB

Tack för ert fina omdöme Lars!

Linnea T
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Detta är tredje gången jag anlitar Rent & Move och jag är supernöjd som vanligt. Trevligt bemötande, de dök upp i tid, bra kommunikation, rimligt pris, och flytten utfördes snabbt och smidigt utan att något gick sönder eller repades. Helt perfekt!

Tony J
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Enkelt att boka och få en offert på hemsidan

God A
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Bra service, trevlig personal, god återkoppling.

Alina R
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Vi bokade bärhjälp till vår flytt då vi behövde hjälp upp med alla möbler till tredje våningen. Kom två fantastiska killar! Det gick snabbt och smidigt och de var glada och trevliga under hela tiden trots mycket spring i trappor. Vi kunde inte vara nöjdare, rekommenderar verkligen dem!

Jane K
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Trevlig bemötande av kundservice när jag ringde för att beställa. Även gubbarna som kom var trevliga och proffsiga däremot jobbade de alldeles for långsamt. Fakturerat timmar blev dubbelt så mycket med vad vi hade kommit överens vid beställning.

Eva E
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Trevliga och allt var möjligt. Kom med kort varsel.

Simon D
Skrev om Rent & Move Sweden AB

Smidig flytt. Trevligt och bra bemötande. Väldigt nöjd.