Rent Green AB

Rent Green AB

www.rentgreen.se
  • Badge2023

Välkommen till oss på Rent Green! Vi är uthyrningsföretaget för såväl hemmafixaren som byggföretaget och hjälper dig att komma upp i höjd på ett säkert och prisvärt sätt. Att känna sig trygg när du jobbar på höga höjder ska inte behöva kosta skjortan.Vi erbjuder uthyrning av allt från skylifts till rullställningar och fasadställningar....

78 omdömen om Rent Green AB

Sedan starten hos Reco 2018

Tomas P
Skrev om Rent Green AB

Trevligt och duktiga . Perfekt med säkra ställningar till vårt fasadarbete.

Tack för din fina recension Tomas! Vi uppskattar det! Allt gott! /Leo

Johan L
Skrev om Rent Green AB

Allt enligt beskrivning, mycket bra.

Svar från Rent Green AB

Stort tack för ditt omdöme Johan! På återseende!

Necati G

Hej Leo. Jag har svarat denna mail

Svar från Rent Green AB

Hej Necati! Tack för ditt omdöme! Ja precis, jag skickade länken att skriva omdöme på reco till din email. På återseende! /Leo

Solar A
Skrev om Rent Green AB

Helt perfekt. Allting fungerade utmärkt! Rekommenderas starkt!

Stort tack för ditt omdöme! Uppskattar det! Vi hörs! /Leo

Pernilla
Skrev om Rent Green AB

Snabba, trevliga och prisvärda!

Tack för fina ord! Vi uppskattar det! Allt gott! /Leo

Jimmy E
Skrev om Rent Green AB

Super trevlig och snabbt jobbat till bra pris

Tack för din recension Jimmy! Önskar dig en fin jul! Allt gott! /Leo

Linda L
Skrev om Rent Green AB

Trevligt och proffsigt bemötande. Vi kommer verkligen anlita er igen när vi behöver byggställning.

Svar från Rent Green AB

Hej Linda! Vad roligt att höra att du är nöjd och stort tack för recensionen! Önskar dig en trevlig jul!

Nevsat M

Fantastiskt service och mottagande

Svar från Rent Green AB

Stort tack för recensionen Nevsat! Kul att du är nöjd!

Jon H
Skrev om Rent Green AB

Vi hyrde en byggställning från Rent Green AB i Stockholm för att måla om vår villa. Eftersom taket stack ut på ena sidan behövde vi en del extra tillbehör som inte första företaget vi kontaktade kunde hjälpa till med. Rent Green hade däremot dessa delar. Ställningen levererades och monterades dagen innan målarna kom. Målarna var nöjda med att kunna arbeta säkert ända upp till nock. Vi är mycket nöjda med företagets service och pris. /Erik

Vad fint att höra att du är nöjd Jon! Önskar dig en fin jul! Allt gott! /Leo

Isa H
Skrev om Rent Green AB

Vi har ett utbrett samarbete med bolaget sen flera år tillbaka och är mycket nöjda med företaget tjänster! Prisvärda och håller vad det lovar! / Yasa Bygg AB

Svar från Rent Green AB

Tack för ditt omdöme Isa! Välkommen åter!

Leonard C
Skrev om Rent Green AB

Kan verkligen rekommendera Rent Green. Har hyrt stor byggställning och rullställning vid villabygge. Allt har gått supersmidigt och de har ställt upp på justeringar som skett under ställningsbyggandet. De är flexibla och snabba och till ett väldigt bra pris. Bättre pris än konkurrenterna! Leo är super att ha att göra med :)

Tack för din fina recension Leonard! Vi uppskattar det! Allt gott! /Leo

Per D
Skrev om Rent Green AB

Kunnig och hjälpsam personal. Rejäla byggnadsställningar utan att vara tunga. Det kändes tryggt att jobba även på hög höjd. Jag kommer att vända mig till Rent Green igen för ställning nästa sommar. /Per

Svar från Rent Green AB

Vad roligt att höra att du är nöjd Per! Välkommen åter!

Laila D
Skrev om Rent Green AB

Jag rekommenderar gärna och varmt Rent Green! Vi hyrde byggställning i samband med målningsprojekt och trevlig personal levererade enligt överenskommelse. De var dessutom flexibla när vi behövde ändra datum på kort varsel. Vi är mycket nöjda!

Svar från Rent Green AB

Vad roligt att höra att du är nöjd med byggställningen! Önskar dig allt gott! /Leo

Sofi S
Skrev om Rent Green AB

Hyrde byggnadsställning. Ställningen kunde levereras mycket snabbt trots semestertider. Leverans och montage gick smidigt och vi fick en kanonbra ställning som gjorde att vi kunde färdigställa målandet av vår fasad. Lätt och trevlig kommunikation hela vägen. Vi är mycket nöjda!

Hej Sofi! Tack för ditt omdöme! Uppskattar det verkligen! Allt gott! /Leo

Annika B
Skrev om Rent Green AB

Jag hyrde en fast byggställning som monterades på mitt hus framsida. Jag fick ett trevligt bemötande från första kontakten med Rent Green och bra service under hela processen. Snabba svar vid frågor. Jättetrevlig och bra personal som hanterade riggning och rivet av ställningen. Har aldrig hyrt ställning tidigare, men Rent Green levererade en kundupplevelse över min förväntan. Kan varmt rekommendera Rent Green.

Svar från Rent Green AB

Tack för ditt omdöme Annika! Missat detta! Uppskattar det! Önskar dig allt gott! /Leo

Anne-Sofie Eva Catharina P

Jättebra service. Vi hyrde en hög ställning för att lägga om taket. De satte upp ställningen när de skulle, hämtade när de skulle, satte igen och målade över alla hål i väggen orsakade av ställningen, och fixade akuta problem under tiden en lördag förmiddag! Smidiga att ha att göra med och lätta att få tag på. Över förväntan. Rekommenderas.

Svar från Rent Green AB

Vad roligt att höra att du var nöjd Anne-Sofie! Hoppas du får en trevlig jul! Allt gott! /Leo

Ulla-Maija J
Skrev om Rent Green AB

Mycket bra service! Snabba svar och bra killar som satte upp ställningen snabbt och smidigt.

Svar från Rent Green AB

Tack för din fina recension Ulla-Maija! Önskar dig en fin helg!

Håkan B
Skrev om Rent Green AB

Mycket nöjd med både bemötande och servicen. Allt fungerade perfekt. Och till ett bra pris

Svar från Rent Green AB

Stort tack för ditt omdöme Håkan! Uppskattar det! Önskar dig en fortsatt fin sommar! Välkommen åter!

Patrik S
Skrev om Rent Green AB

Snabb och bra kontakt, levererade och hämtade ställningen smidigt. Rekommenderar.

Svar från Rent Green AB

Hej Patrik! Stort tack för ditt fina Omdöme! På återseende!

MARIT L
Skrev om Rent Green AB

Vi hyrde en fasadställning anpassad för vårt lite speciella 20-talshus. Det var enkelt och smidigt att boka och få prisförslag. Mycket trevligt bemötande! Leverans och hämtning skedde helt enligt överenskommelse. Ställningsbyggarna var trevliga och vi hade en bra dialog om detaljer i placering och förankring. Det är läskigt (när man inte är van) att vara uppe och jobba på hög höjd, men ställningen kändes verkligen trygg och säkert förankrad så vi kunde slappna av och göra underarbete och målning utan problem. Pga många...

Hej Marit! Vad kul att höra att du är nöjd! På återseende! Allt gott! /Leo

Berit Maria L
Skrev om Rent Green AB

Snabb leverans och trevligt bemötande. Duktiga killar som både satte upp och tog ner ställningen. Kändes trygg att jobba på och var prisvärt. Högsta betyg

Stort tack för ditt omdöme Berit! Vi uppskattar det! Allt gott! /Leo

ANDERS H
Skrev om Rent Green AB

Snabb leverans av anpassad ställning till vårt hus. Proffsigt arbete av trevliga killar, vid montering och nedtagning som garanterade trygg och säker användning. Verkligen prisvärt!

Eva Marlene V
Skrev om Rent Green AB

Det var första gången jag hyrde och använde en tillställning för att måla takdelar på huset. Tyckte att själva ställningen var enkel att montera, den var lätt vilket underlättade då det endast var jag och min tonårsson. Vi hyrde bara en sektion så vår målning krävde mycket förflyttning, varför det var tacksamt med en lätt ställning. Väldigt smidigt att man kunde hyra så länge man behövde ställningen, i vårt fall drog det ut på tiden men då behövde vi inte stressa. Trevligt bemötande av uthyraren, det var smidigt och flexibelt vid hämtning och lämning.

Urban F
Skrev om Rent Green AB

Jag hyrde en rullställning, under vad som kändes som hela sommaren. Sista minuten-frågor och -korrigeringar togs emot med tålamod och flexibilitet. Redundans verkade finnas i lagerhållning av delar. Bemötandet var mycket gott. De enda negativa aspekter jag upplevde i ärendet var att produkten, på grund av dess relativt låga vikt, var vinglig vid arbetshöjd över 4 meter, förutsatt att man ej förankrat ställningen i väggen. Men varför detta upplevdes som negativt av mig beror nog på min okunskap. Det andra var att montören...

Svar från Rent Green AB

Hej Urban! Tack för din feedback. Glada att höra att du kunde få användning av ställningen trots att den kändes vinglig. Ställningen är godkänd för användning i Sverige men för att få bort den vingliga känslan är nästa steg att förankra i fasaden precis som du skriver, många tycker dock att det inte behövs. Är man van vid stål ställning kan aluminium ställningen kännas lätt det är dock det dom flesta använder sig av idag. Gällande den anställde som var ute hos dig så stämmer det att han var relativt ny på jobbet-...

Ylva H
Skrev om Rent Green AB

Jag kan varmt rekommendera Rent Green! Bra priser, bra och personlig service. Ställde upp och hjälpte till utöver förväntan när jag var i en svår sits. Tack Leo!

Tack för din recension Ylva! Glada att vi kunde hjälpa till! Allt gott! /Leo

Carina E
Skrev om Rent Green AB

Vi behövde hyra en ställning som skulle täcka hela ena sidan på huset, både i höjd och bredd, samt en speciallösning pga trädäck, altantrappa, källarfönster mm. De priser vi fick in från andra företag var inte rimliga, även om man får rotavdrag på arbetet för montering. När vi fick priset från RentGreen kändes det nästan ”för bra för att vara sant” och vi var faktiskt lite oroliga för vad vi skulle få för pengarna (du får det du betalar för), men gav dem - som tur var - en chans. All kontakt med RentGreen, arbetet de gjorde...

Svar från Rent Green AB

Hej Carina! Glada att vi kunde hjälpa till! Önskar er allt gott! På återseende! /Leo

Torbjörn K
Skrev om Rent Green AB

Vi var ute i sista minuten men fick ställningen som önskat och den blev bra monterad. Nermonterad blev den också. På det hela taget trevligt bemötande och bra service. Rekommenderas!

Hej Torbjörn! Vad kul att du är nöjd! På återseende! Önskar dig allt gott! /Leo

Anders C
Skrev om Rent Green AB

Rent Green med Leo i spetsen var en ren glädje att ha och göra med. Snabb med svar. Trots många bollar i luften. Håller vad han lovar och ställningsbygget / demontering av densamma sköttes på utsatt tid. Tillråga på allt till en hyfsad peng. Ringer garanterat Leo nästa gång. /Anders

Svar från Rent Green AB

Hej Anders! Stort tack för din recension! Önskar dig allt gott! På återseende! /Leo

Björn Kristofer R
Skrev om Rent Green AB

Mycket bra! Trevlig och kunnig personal, skulle utan tvekan använda tjänsten igen!

Svar från Rent Green AB

Tack för din recension björn! Bara slå en signal när det är dags igen! Önskar dig allt gott! /Leo

Patrik L
Skrev om Rent Green AB

Jag hyrde en fasadställning av Rent Green i början av sommaren 2019 för att måla huset. Allt har funkat helt perfekt, från beställning, leverans, montering och nedmontering. Leo och hans medarbetare har varit mycket lyhörda och serviceinriktade. De har alltid satt min säkerhet och mitt tidsschema främst och arbetat tidiga mornar och sena kvällar för att få ställningarna monterade och flyttade när jag har behövt det. Jag kan varmt rekommendera Rent Green!

Hej Patrik! Tack för din fina recension! På återseende! /Leo

Håkan Karl Magnus L

Hyrde ställningar i 1 vecka. Fick snabb leverans och montering. Bra service av trevlig personal. Rekommenderas.

Hej Håkan! Tack för din recension! Önskar dig allt gott! /Leo

Mange T
Skrev om Rent Green AB

God service och trevliga och engagerade montörer. Fräscha ställningar. Kan rekommenderas.

Hej Mange! Tack för din fina recension och trevliga bemötande! Allt gott! /Leo

Tomas H
Skrev om Rent Green AB

Hyrde en fasadställning en vecka, som Rent Green satte upp snabbt på någon timme. Jag är mycket nöjd med servicen. Mina förväntningar blev på det stora hela väl uppfyllda och jag kunde själv tvätta, skrapa och måla takfoten under den veckan. Jag kunde lätt spara 20 000:- på att göra jobbet själv mot för att lägga ut det på hantverkare. Snabbt, billigt och enkelt samt trevligt bemötande vid själva bokningen.

Svar från Rent Green AB

Hej Tomas! Tack för din recension. Vi uppskattar det! Vad kul att höra att du är nöjd med tjänsten. På återseende! /Leo

Grigoris P

Snabbt , enkelt , bra service. Med några ord Proffsig

Hej Grigoris! Tack för din recension! Önskar dig allt gott! /Leo

Pierre I
Skrev om Rent Green AB

Jag hittade företaget på internet och tittade sedan på tidigare omdömen. Sedan hade vi mail- och telefonkontakt och allt gick väldigt bra.

Hej Pierre! Vad härligt att höra, På återseende! /Leo

Sophie K
Skrev om Rent Green AB

Hyrde byggställning. Blev bra bemött. Lite förvånande att få leverans kl 23.30 men det gick det med.

Svar från Rent Green AB

Hej Sophie! Tack för din recension. Montören som skulle ut till er fick problem bilen men vi ville ändå se till att ni fick ställningen på rätt datum. Vi ber om ursäkt för den olämpliga leveranstiden ingen vanlig tid för oss att leverera ställning på. Våra leveranstider är annars mellan 08:00-20:00 under högsäsong. Önskar dig allt gott! /Leo

Mattias F
Skrev om Rent Green AB

Helt otroligt bra. Allt bara flöt på:)

Hej Mattias! Vad roligt att höra! På återseende! /Leo

Filip L
Skrev om Rent Green AB

Hyrde byggställning för att måla om huset. Ställningen levererades nästa dag och killarna som monterade den jobbade som myror och tipsade hur jag skulle göra för att komma åt i olika vrår på huset. Snabbt, smidigt och proffsigt. Betalde mindre än 10000 kr för hyra av ställning inkl målarfärg. Kan jämföras med de 85000 kr som det skulle kosta att leja ut jobbet till målarfirman.

Svar från Rent Green AB

Hej Filip! Vad roligt att höra att du är nöjd, ska se till att meddela det till montörerna som var ute hos dig. Vi uppskattar recensionen! Allt gott! /Leo

Fredrik S
Skrev om Rent Green AB

Rent Green levererade, monterade och demonterade byggnadsställningen jag hyrde precis som avtalat. Mycket bra kommunikation med mig som kund. Jag är mycket nöjd.

Svar från Rent Green AB

Hej Fredrik! Härligt att höra, kul att höra att du är nöjd med oss på kontoret. Önskar dig allt gott! /Leo

Johan P
Skrev om Rent Green AB

Hyrde byggnadsställning aug-2018. Plus för bra service och snabb och smidig leverans. Två små minus var att inget upphämtningsställe fanns i Uppsala så jag blev tvungen att betala för leverans och uppsättning samt att ett av hjulen saknades så ställningen gick inte att flytta så som initialt planerat. Ställningen i sig var stabil och kändes säker att arbeta på för byte av vindskivor på tvåvåningshus.

Svar från Rent Green AB

Hej Johan! Tack för din recension. Härligt att höra att du var nöjd! Vid framtida tillfälle kan du alltid ringa in till oss på kontoret så kan vi se till att det delar som eventuellt saknas vid initial leverans leveras. Vi ber om ursäkt för att det gick ut över arbetet. Vi ser fram emot nästa samarbete! Önskar dig allt gott! /Leo

Petra H
Skrev om Rent Green AB

Hyrde byggnadsställning som var jättestabil och överträffade alla våra förväntningar! Ovanpå detta var servicen en klar tio-poängare och personalen jättetrevlig! Vi kommer garanterat att återkomma till RentGreen när vi har behov av deras tjänster nästa gång!

Svar från Rent Green AB

Hej Petra! Ska se till att hälsa det till montörerna som var ute hos dig. Vi uppskattar din feedback! På återseende! /Leo

Joacim H
Skrev om Rent Green AB

Mycket bra kontakt med Leo, som var serviceminded. Inga problem att få leverans till önskad dag, och både montering och senare demontering skedde på ett utmärkt sätt. Rekommenderas!

Hej Joacim! Härligt att höra att du är nöjd. :) Önskar dig allt gott! /Leo

Anna A
Skrev om Rent Green AB

Enkelt och snabbt att hyra en ställning:-)

Svar från Rent Green AB

Hej Anna! Det är så det ska vara att hyra byggställning! Skönt att höra att vi uppnådde dina förväntningar av tjänsten. På återseende! /Leo

Mattias O
Skrev om Rent Green AB

Bokade en ställning utav Rent Green som föreslog en efter min beskrivning utav hur omgivningen såg ut. Jag fick en bra och snabb support då den behövdes kompletteras efter att ställningen hade blivit monterad. Kan med varm hand rekommendera Rent Green.

Svar från Rent Green AB

Hej Mattias! Skönt att höra att du när nöjd med vår tjänst. Tack för din recension! På återseende! /Leo

Sara L
Skrev om Rent Green AB

Jag hyrde en ställning från Rent Green för att kunna måla om mitt hus. Jag fick ett trevligt och positivt bemötande igenom hela processen, både i mailkontakten vid beställandet och när ställningen levererades och hämtades upp. Jag skulle rekommendera Rent Green till alla som behöver en ställning.

Hej Sara! Tack för din recension! Önskar dig allt gott! /Leo

Johan B
Skrev om Rent Green AB

Mycket bra o flexibelt bemötande av Leo på Rent Green. Väldigt bra att man kan få sin ställning levererad o monterad dagen innan man ska börja arbeta o att taxan stängs av samma dag som man ringer o är klar med sin ställning. Kan verkligen rekommendera bolaget

Svar från Rent Green AB

Hej Johan! Tack för din fina recension. Härligt att höra att du är nöjd. Trevlig kväll! /Leo

Zlatko P
Skrev om Rent Green AB

Byggställning, bemötande var bra rakt genom. Vissa funktioner glömdes att uppges för mig, annars var allt bra.

Stort tack för ditt omdöme Zlatko! Allt gott! /Leo

Jonny B
Skrev om Rent Green AB

Var ute efter en ställning och fann då Rent Green, fick ett proffesionellt bemötande och snabb service till rätt pris.

Svar från Rent Green AB

Härligt att höra att du är nöjd Jonny! På återseende!

Joakim G
Skrev om Rent Green AB

Jag och 4 av grannarna målade om våra hus och används då ställningar från Rent Green. Såväl initial kontakt med företaget som leverans, montering och upphämtning funkade perfekt. Bra inställning och härlig serviceminded attityd

Svar från Rent Green AB

Kul att höra Joakim! Bara höra av dig nästa gång du behöver ställning. På återseende!

Joakim M
Skrev om Rent Green AB

Kanon bra service, trevligt bemötande.

Härligt att höra Joakim! Allt gott! /Leo