Rent & Move Sweden AB

Rent & Move Sweden AB

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan du dessutom hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Men förutom Göteborg med omnejd så täcker vi större delen av Sverige när det kommer till flytt. Från Göteborg till Malmö och hela vägen upp till Stockholm. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!

Läs vad 318 kunder tycker om Rent & Move Sweden AB 2

2021-05-07
    Flyttjanst och forvaring av flyttgods.

Trevligt bemotande

Jag fick vad jag forvantade mig
    2021-05-07
    Behövde lite, brådskande, hjälp med att bära ett större kolli från gata till lägenhet samt köra större möbel till tippen/återvinning. Tog max två timmar.
    Denna tjänst fick jag till ett mkt bra pris precis när jag behövde ha den. Mkt nöjd, trevlig personal, de tog med allt emballage också. /AB
    2021-05-07
    Flytt mycket bra bemötande att flytten blir så bra som möjligt
    2021-05-06
    Hej, anlitat Rent & Move AB under flera år avseende både flytt, städ och magasinering. De är duktiga och effektiva och jag har bara gott att säga. // Nicole
    2021-05-03
    Jag köpte flyttstäd och blev otroligt nöjd med resultatet! Personalen var mycket punktliga, väldigt snabba och lägenheten blev skinande ren! Även på svåråtkomliga ställen hade de rengjort mycket noggrannt. Otroligt bra!
    2021-05-01
    vi beställde flytt samt förvaring av bohaget under en vecka och är supernöjda. Så proffsigt och bra organiserat, flytten gick smidigt och snabbt. Dessutom väldigt trevlig och glatt bemötande, hög servicenivå!
  • Catrine E
    2021-04-23
    Hyr ett förråd av rent and move
    2021-04-23
    Trevliga killar som hjälpte oss med att bära ut och köra till tippen.
    2021-04-23
    Bara positivt hjälpsamma hyrt förvarings box
    2021-04-23
    Rent&move är den bästa flyttfirma jag någonsin anlitat. De har erbjudit alla tjänster jag har behövt; magasinering, uthyrning av flyttkartonger, flyttning, flyttstädning! Det har varit lätt att komma i kontakt - trevlig och serviceinriktad personal på kontoret- , lätt att avtala och allt har varit punktlig levererat och fakturerat enligt avtal. Flyttning och städning har skötts mycket professionellt och dessutom med gott humör och trevligt bemötande av hårt arbetande och effektiv personal! Högsta betyg!
    2021-04-23
    Flyttningen med Rent and Move var kanon.
    Den kan jag verkligen rekomendera.
    Flyttstädningen var inte på samma nivå som flytten.
    2021-04-14
    Mycket bra och proffsigt jobb.
    Tack för ert fina omdöme och att vi fick förtroendet att hjälpa er med flytten Mikael. Önskar er lycka till i er nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-04-10
    Jag fick god hjälp med mitt flyttlass. Bära ut, transport, bära in.
    Tyvärr blev en man sjuk inför min bokade flytt så istället för kl 8 blev min flyttid flyttad till strax efter kl 14, vilket meddelades dagen innan. Förstår att det blir körigt flyttfirman när folk blir sjuka. Jag tyckte inte att jag hade något annat val än att acceptera läget för jag behövde ju få flyttat, men det kostade mig dyrbar tid.
    Bortsett från att tidsschemat sprack är jag tacksam över en hyfsat smidig flytt och god service!
    Hej Kristina! Tyvärr blev en av våra anställda sjuk och vi fick planera om i vårt schema. Vi värnar om vår personal och våra kunder i rådande pandemi och hoppas att ni har överseende med detta. Självklart sätter vi er som kund och våra anställda i första hand och undviker onödiga risker. Önskar er lycka till i er nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-04-10
    Mycket bra service inför min flytt
    Tack för ert fina omdöme Sara. Lycka till med ert nya boende! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-04-10
    allt gick snabbt å smidigt mycket nöjd
    Härligt att ni är nöjd med vår flyttservice Adrian. Varmt välkommen igen när ni är i behov utav våra tjänster och lycka till med er nya bostad. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-04-08
    They replied to me very quick.
    They were efficient, helpful and fast! Definitely recommend this
    company if you are moving.
    Thanks Kyoko for your review! Good luck in your new house. Customer service Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-04-08
    Rent and Move har utfört en flyttning för mig för ett par år sedan och det var en självklarhet att välja dem igen nu när jag skall flytta igen.

Alltid trevliga och ger bra service.

Rekommenderas utan tvekan.
    Hej Patrik! Vi vill tacka för att vi återigen fått förtroendet att hjälpa er med flytten. Önskar er stort lycka till i er nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-03-31
    Trevlig och effektiv personal. Allt utfördes till vår belåtenhet.
    Stort tack för ert fina omdöme och skönt att ni är nöjd med vår service. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-03-30
    I had a nice experience with Rent & Move. I had a small move with only many box (no furniture), and they were professional, quick and flexible with the booking. I recommend them for a move.
    Hi Francisco! Thanks a lot for your great review. Customer service Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-03-27
    Jättenöjd med flytten. Trevliga killar. Kom i tid som vi bestämt. Inget blev skadat under färden på den dåligt underhållna vägen.
    Helt nöjd. Förväntningarna infriades.
    Härligt att ni är mycket nöjda med vår personals insats. Varmt välkommen igen och stort lycka till med er nya bostad. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-03-24
    Flytthjälp. Slet hårt! Jätteduktiga. Enda minus då den ena inte kunde läsa svenska så alla lådor hamnade huller om buller fast jag markerat vilket rum lådan skulle till. Men snabba o trevliga!
    Tack för ert fina omdöme Anna! Vi tar till oss det med att era flyttlådor inte hamnade i det rummet som ni angivit och ber om ursäkt för detta. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-03-19
    Företaget är seriöst. Håller vad dom lovar.
    Jag fick hjälp med packning, körning, magasinering och flyttstädning. Trevlig personal. Är nöjd med bemötandet.
    Hej Marianne! Vi vill tacka för ert fina omdöme om oss och våra medarbetare. Stort lycka till i er nya bostad och varmt välkommen igen när du är i behov utav våra tjänster. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
  • Ralf K
    2021-03-17
    Snabbt, effektivt och med mycket trevlig personal.
    Stort tack för ert fina omdöme Ralf. Varmt välkommen igen när ni ska flytta =) Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-03-04
    Flytt av få saker mellan två lägenheter.
    Trevligt bemötande, hade önskat att det fanns en flexibel prissättning då vissa flyttar bara tar 1,5 till två timmar. Företaget hade som minimum tre timmar. Har påpekat detta men fick betala för minimi tid. Kommer att ta en firma med flexibel prissättning nästa gång.

Var väldigt nöjd med de som flyttade, trevliga och snabba

Vänliga hälsningar
    Hej Birgitta! Vi försöker att ha en så tydlig prisbild som möjligt för våra flyttjänster. När vi skickar ut en offert så har vi 3 timmar som minsta debitering inklusive fram- och hemkörning till vårt kontor. Lycka till i er nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
  • Irja C
    2021-03-03
    Trevliga killar som hjälpte oss med vår flytt!
    Hejsan Irja! Härligt att ni är nöjd med vår hjälp och att vår personal var trevliga. Varmt välkommen igen när ni är i behov utav flytthjälp. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-03-02
    En helt enastående flyttfirma - jag är så tacksam och glad! Tveka inte, anlita denna flyttfirma! Jag lovar, ni kommer inte att bli besvikna. Rent & Move Sweden AB gör flyttdagen till en dans. Supereffektiva, lyhörda och varsamma i hanteringen.
    Stort tack för ert fina omdöme om oss och vår personal Susanne! Det är vårt mål att våra kunder ska vara nöjda med vår service. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-03-01
    Flytta runt möbler i en lägenhet.
    Hej Inge-Maj! Hoppas ni blev nöjd med ommöbleringen i lägenheten. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-02-26
    Effektiva, trevliga och försiktiga om bohaget vid flytt. Tummen upp.
    Hej Ina! Tack för ert fina omdöme om oss och våra medarbetare. Lycka till med er nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
  • Catarina L
    2021-02-15
    Mycket nöjd! Tyvärr lite rörigt inför med lite otydlighet i vad som var bestämt. Men det rättades upp på ett bra sätt. Mycket nöjd med städningen!!
    Hej Catarina! Vad bra att ni är nöjd med våra utförda tjänster. Varmt välkommen igen när ni är i behov utav hjälp. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-02-03
    Är mycket nöjd med flytthjälp från Rent & Move. Proffsigt och snabbt utfört, måna om att det skulle bli rätt och dessutom väldigt trevlig personal. Ingenting skadades eller hamnade på fel ställe, allt utfördes väldigt smidigt.
    Hej Frida! Stort tack för ert fina om omdöme. Lycka till i er nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-01-21
    Rent&Move flyttade snabbt och säkert och utan problem. Jag blev vänligt bemött och allt flöt på smidigt. Professionellt handläggande helt enkelt.
    Hej Barbro! Härligt att ni är nöjd med vår flytthjälp och att vår personal var duktig och effektiv i sitt arbete. Önskar er lycka till i den nya bostaden! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-01-19
    Funkade utmärkt, hjälpsamma och måna om att det skulle bli en bra flytt
    Hej Henrik! Stort tack att vi fick förtroendet att utföra er kontorsflytt. Lycka till i era nya lokaler! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-01-13
    Flytthjälp samt städhjälp
    God bemötande
    Mycket duktiga städpersonal som utförde ett utmärkt arbete.
    De två killar gjorde ett utmärkt arbete trots trångt utrymme i bilen. Lägenheten var en trea på 74,5 kvm.
    Max 30 kubik bohag stod på offert och vi hade en fastpris.
    Lastbilen var för liten och killar fick kämpa att få plats i lastbilen med alla möbler och kartonger. Det tog flera timmar än vi räknade med. Från Göteborg till Jönköping med fullpackad lastbil kändes inte otrygg.
    Hej Stella! Härligt att ni är nöjd med vår flytthjälp och flyttstädning. Vi utförde er flytt med en lastbil på 30 kubik och allt i er bostad fick plats :) Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2021-01-12
    Flyttstäd. Proffsigt bemötande och tydlig information. Anlitat dem för och varit supernöjd även då.
    Hej Ulf! Stort tack för ert fina omdöme och trevligt att ni är så nöjd med våra tjänster. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-17
    Jag beställde flytthjälp av några stora möbler och en del kartonger. Personalen var mycket duktig och effektiv. De tog isär en soffa utan problem och byggde sen ihop den på nya stället. Jag är mycket nöjd
    Hej Matilda! Kul att upplever att vår erfarna personal utförde sitt uppdrag på ett effektivt sätt. Lycka till i er nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-16
    Trevlig och tillmötesgående personal. Gjorde sitt jobb mycket bra med flytt och flyttstädning.

Sammantaget en bra positiv upplevelse. Kontaktar er gärna igen.
    Hej Anita! Stort tack för ert fina omdöme och att ni är så nöjd med flytt och flyttstädning. Stort lycka till i den nya bostaden! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-16
    Jag köpte tjänsterna packning, flyttning & städning. Blev mycket väl bemött av personalen.
    Jag ville ha ett företag som kunde fixa allt för mig, eftersom jag är 88 år, och tycker dom gjorde det riktig bra. Företaget levde upp till mina förväntningar/ Elsa Skoglund
    Hej Elsa! Vad kul att du tycker att packning, flytt och flyttstädning gick smidigt. Önskar dig ett stort lycka till i din nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-15
    Blev rekommenderad er av min stylist. Jag skickade mejl och fick svar omgående. Jag begärde en offert på flytt och städning. Fick ett mycket snabbt svar. Beställde flyttkartonger och fick dem snabbt. Hade en mycket bra samtal vid avlämningen av kartongerna med Ricky hur flytten skulle bli effektiv med tanke parkeringssvårigheterna framför mitt hus ( t-korset). Vi kom fram till en bra lösning. På fredag är det dags! Vänliga hälsningar Kerstin
    Hej Kerstin! Det gläder oss att ni är nöjd med vår service hittills. På fredag kommer vår duktiga flyttpersonal och hjälper er. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-13
    Hjälp med flytt och förvaring av bohag under drygt 1,5 år. Har fungerat utmärkt. Mycket vänligt bemött vid telefonkontakt.
    Hej Bo! Tack för ert fina omdöme och att ni är så nöjd med vår service samt tjänster. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-13
    Magasinering av bohag. Väldigt bra service och bemötande på dagen då vi magasinerade. Även snabba svar på mail vid frågor inför magasineringen. Toppenbetyg förtjänas!
    Hej Viktor! Härligt att vi levererar med god service, det gläder oss. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-13
    Har ett förråd som jag hyr, mycket trevlig personal som är hjälpsamma.
    Hej Catrine! Tack för ert fina omdöme och trevligt att ni är nöjd med vår personal samt magasinering. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-13
    Beställde flytt av lägenhet.
    Bemötande av företaget var bra dock blev det en del missar i kommunikationen vilket gjorde det hela lite struligare.
    Förväntade mig att flytten skulle gå snabbt och enkelt. Det må ha varit enkelt men jag upplevde att det tog orimligt lång tid för den lilla mängd som skulle flyttas. Så är det väl när man får betalt per timme.
    Fick även ett par möbler (ca fem saker) skadade i flytten och för det fick jag en väldigt liten ersättning, knappt så att det räcker till en lunch.
    Det blir en annan flyttfirma nästa gång.
    Hej Emil! Vi utförde er flytt på bästa sätt under rådande situation. Tyvärr inträffade 2 st skador som du skickade bilder på till oss. Vår skadereglerare kontaktades omgående och åtgärdade skadan på ett bord samt att ni fick en rimlig ersättning för ett enklare IKEA soffbord. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-11-13
    Enkelhet + smidighet! Bemöttande är väldigt bra från företaget. Hade inga speciella förväntningar men sköter sitt uppdreg med väl godkänt.
    Hej Jens! Så bra att ni är nöjd med våra tjänster. Varmt välkommen igen när det är dags. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    Köpte flyttningar&städningar som fungerade perfekt. 100% nöjd med Rent&Move
    Hej Anders! Stort tack för ert fina omdöme och att ni är så nöjd med våra tjänster. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-10-17
    Superbra service hela vägen. Grymma flyttkillar!
    Hej Joakim! Vad kull att ni är så nöjda med vår service och personal =) Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-10-16
    Trevliga killar som verkligen månade om ens grejer. Dock tog flytten 6 h iställlet för beräknade 4, så det blev lite stressigt på slutet. Trots detta skulle jag absolut kunna tänka mig att anlita dem igen!
    Hej Hanna! Tack för ert fina omdöme om oss. Ni är varmt välkommen igen när det är dags för flytt. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-10-15
    Beställde flytt och städ. Allt utfört mycket bra. Trevlig och tillmötesgående personal! Bra priser. Rekommenderar er verkligen!!😊 med vänlig hälsning margareta
    Hej Margareta! Trevligt att ni är så nöjd med våra tjänster, det värmer :) Vi önskar er lycka till er i nya bostad! Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-10-15
    Trots jag hade liten framförhållning så löste R&M mina flyttar och städningar. Tack!!
    Hej Anders! Skoj att vi fick förtroendet att utföra era flyttar och flyttstädningar. Ni är varmt välkommen framöver. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-10-15
    Flytt av piano. Allt gick som smort!
    Hej Joel! Vad bra att flytten av pianot gick så bra och att ni är nöjd med vår service. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB
    2020-10-06
    Fick inte in den stora soffan i hissen. Behövde två bärare till två trappor upp.
    De kom snabbt och var jättetrevliga. På 10 minuter var det klart.
    Klart värt pengen.
    Ulf
    Hej Ulf! Kul att ni är så nöjd med vår snabba service. Varmt välkommen igen när det är dags för flytt. Kundservice Rent & Move Rent & Move Sweden AB