Rent & Move Sweden AB

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan du dessutom hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Men förutom Göteborg med omnejd så täcker vi större delen av Sverige när det kommer till flytt. Från Göteborg till Malmö och hela vägen upp till Stockholm. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!

Läs vad 381 kunder tycker om Rent & Move Sweden AB 2

2021-11-30
    Trevligt bemötande vid första telefonkontakt. Mats och Mekvin var trevliga och arbetade effektivt. Jag rekommenderar Rent and move. De flyttade min 2a.
    2021-11-28
    Jag köpte flyttstäd. Mycket bra bemötande och gott städresultat. Enda nackdelen var att toarullen städades bort.
    2021-11-27
    Ytterligare en problemfri flytt med trevligt bemötande. Har anlitat Rent and move vid alla mina flyttar, både privat och i jobbet, sedan närmare 20 år tillbaka. Mycket nöjd!
    2021-11-22
    Smidigt, proffsigt, och jättetrevliga
    2021-11-12
    De gjorde det de skulle snabbt och effektivt!
    2021-11-04
    Fick hjälp att tömma och flytta ut en lägenhet från Eriksberg av två trevliga medarbetare på Rent & Move Sweden AB
    2021-11-02
    Väldigt trevligt att jag blev kontaktad angående datum innan offerten skickades. Snabba svar på mail. Fantastiskt jobb under själva flyttdagen med mycket trevligt bemötande. Är jättenöjd! Tusen tack!
    2021-11-01
    very professional and great company to have worked with
    2021-10-26
    Fin service på telefon efter missförstånd och utrett problem.
    2021-10-24
    Mycket bra bemötande , flytt sköttes snabbt och smidigt, de var dessutom väldigt varsamma om både möblemang och de nymålade väggarna. Högsta betyg, rekommenderar rent &move å det varmaste:)
    2021-10-16
    Flyttningen flöt på mycket bra, trevliga och snabba flyttkillar.

Flyttstädningen däremot inte riktigt lika bra, då vi fann en stor vattenpöl framför tvättmaskinen. Det visade sig att det fanns en massa blött damm under tvättmaskinen.
    2021-10-14
    Trevligt bemötande, fick snabbt svar på mejl. Överlag bra process från offert till genomförd flytt. Flytten löpte på smidigt.
    2021-10-11
    Väl bemött i alla led, tyvärr var en person sjuk på flyttdagen men de två som genomförde flytten slet verkligen och visade gott humör ändå.
    Hej Fredrik!
    Härligt att ni blev nöjd med resultatet trots att det bara var två som hjälpte er med flytten.
    Vi önskar er lycka till i er nya bostad!

2021-10-07
    Trevligt bemötande ända från första telefonkontakten. Trevliga killar som flyttade våra möbler på ett tryggt sätt, samt var de mycket trevliga.
    Hej Elisabeth!
    Det gläder oss att ni fått bra kontakt och upplevelse med oss från början till utförd flytt.
    Önskar er stort lycka till med er nya bostad!

2021-10-02
    Inget krångel med att beställa en flytt. En enkel enkät att fylla i mitt behov. Betalar där efter, så smidigt. Rent&Move uppfyllde alla mina kriterier.
    Själv blev jag rekommenderad Rent&Move och jag kommer att göra det samma framöver. Mycket priisvärt. 🌺
    Hej Ingela!
    Vi är nöjda när våra kunder är nöjda med vår insats och utförda uppdrag.
    Tack för att ni rekommenderar oss vidare!

2021-09-30
    Mycket seriösa och duktiga! Andra gången jag anlitar företaget och varit väldigt nöjd vid båda tillfällena.
    Hej Marcus!
    Härligt att vår personal återigen levererade en smidig flytt åt er.
    Varmt välkommen igen när det är dags!

2021-09-17
    very professional, on time, and efficient!
    Hi Stephen!
    Thank your for a great review.

Customer service
    2021-09-16
    Företaget levde inte upp till förväntningarna då de inte städat ordentligt. De fick komma igen när inflyttning skett och städa men det var fortfarande inte gjort ordentligt. Det skapade extra arbete för mig, min mäklare och köparen. Trots detta fick vi betala fullt pris. Skulle absolut inte rekommendera Ren and move till någon.
    2021-09-14
    Snabbt och smidigt bemötande. Otroligt fint städad lägenhet efter att de varit där.
  • KAROLINA S
    2021-09-09
    Nej, detta var ingen bra upplevelse. Jag förväntar mig en ren lägenhet när jag kommer till mitt nya hem, från golv till tak, bakom, under, bredvid, det ska bara vara rent. Vilket jag känner är en rimlig förväntning på en proffisionell städfirma. Men 2 timmar efter deadline när jag öppnar dörren sitter städarna i köket och har paus. Får höra från de tidigare hyresgästerna som vi bytte lägenhet med att städarna varit 1,5 h sena och flyttgubbarna fått ringa efter dem. Jag förklarar att vi har en liten son som behöver komma in här nu för han måste äta och sova, så jag skulle uppskatta om ni jobbade på, eftersom det skulle vart klart för 2 timmar sedan? Då får jag till svar att "vi är kanske klara om 2-3 timmar".

Så min första fråga till er är, informerar inte ni er personal om vilka tider det är som gäller?

De blev klara efter ungefär en timme, men när vi sedan vaknar dagen efter och börjar packa upp våra tillhörigheter upptäcker vi fläckar, matrester, smutsansamlingar, kalklagringar, LAGER av damm. Skurvattnet var näst intill svart de första två vändorna, likaså trasorna vi torkade ur skåpen med, tvättmaskinen var inte rengjord varken invändigt eller utvändigt och vattenlåsen i kök/badrum ska vi inte ens prata om. Min man ställer sig och gör rent allt det värsta och jag tar ledigt från jobb för att vår son överhuvudtaget skulle kunna krypa omkring här hemma. Jag kontaktar Rent and move direkt på måndagen och får prata med en tillmötesgående kvinna som ber mig skicka bilder på det vi inte var nöjda med. Sagt och gjort, 18 bilder, men fler togs i efterhand.

Min andra fråga till er som företag, vad har ni för policy kring era uppdrag? Följer ni en checklista på allt som ska städas eller har era anställda friheten att skippa 90% av det som förväntas ingå i en genomgående flyttstäd?

Jag blir dagen efter uppringd av en man som bokar in en omstäd 1 vecka senare. Jag förklarar att vi inte alls är nöjda och han försäkrar mig om att han sett bilderna och att det ska åtgärdas, men det är mycket att göra i månadsskiftet, vilket självklart är helt ok. Bara det blir en ordentlig städning. Idag kommer samma städare varpå den ena har en sämre attityd och bemöter mina anmärkningar med, och jag citerar: "det går inte" och "kan inte". Till exempel det 5mm tjocka lagret med dam bakom elementen, "går inte". Listen uppe vid taket, "kan inte". Öppna spisen, "nej, finns inget att göra rent". Till och med displayen på spisen där det var synliga matrester och smutsansamlingar i samtliga hörn (som inte vi orsakat), *spray spray tork tork*, "titta, inget smuts". Jag tar min pincett och petar bort allt gegg för att visa, jo det gick att få bort. Jag tänkte i mitt stilla sinne att jag inte ens skulle behöva visa något, de har ju sett bilderna och vi har blivit lovade en genomgående flyttstäd.

Så min tredje fråga till er, vad har era anställda för utbildning? Och vad har ni för mindset som ni förmedlar till era ansikten utåt?

Jag förväntar mig nämligen att de proffisionella städarna som kommer - på utsatt tid - ska ha både kunskap och verktyg för att få ett helt hem helt rent. Jag anser att om man behöver göra det tunga jobbet själv, som tex vattenlås och badrum, dessutom visa "proffset" vart smutsen sitter och hur den ska tas bort, då har ni som firma misslyckats totalt. Den andra kvinnan var betydligt mer serviceminded men ingenting mer än det vi pekade på gjordes, förutom det de ansåg vara omöjligt då som de hoppade även denna gång. Jag själv som också jobbar inom service och tjänster försöker att alltid se detaljerna. Till exempel när jag torkar ett eluttag, torkar jag snabbt en vända och går vidare eller kollar jag så att det blev rent även runt sladden? Jag hade tänkt "var kunderna missnöjda förra gången, ja okej, då gör vi det superbra denna gången. Låt oss kolla alla uttag". Men det var absolut inte fallet här idag.
    Mitt syfte med detta och det jag vill är att ni tänker ut förbättringar och sätter dessa i verket. Om inte vill jag varna andra. Hoppas ni tar det till er.
    2021-09-09
    Jag blev vänligt och professionellt bemött av alla personer som jag hade kontakt med, fr de som tog min beställning till flyttkillarna. Jag beställde en flytt från ett fritidshus som låg minst sagt otillgängligt. De två flyttkillarna var fantastiska, positiva och effektiva trots läget.
    Jag är mycket nöjd med Rent and move.
    2021-09-08
    Mycket bra bemötande vid flytt. Duktiga killar. Det är min mamma som rekommenderade er, hon och hennes ex har båda använt sig av er vid flytt.

Med vänlig hälsning
    Veronica Öqvist
  • Maria L
    2021-09-08
    Jag fick hjälp med att frakta en säng från en terminal till mitt hem och dessutom bärhjälp upp till 4.e våningen (ingen hiss).
    Supertrevliga killar och snabb och effektivt utfört arbete. Kan verkligen rekommenderas.
    2021-09-05
    Jag hade beställt flytthjälp till ALLT min bohag levererat på EN flyttdag. När lastbilen väl kommer så har de inte tagit med något från källarförrådet samt ”glömt” att tömma en låda i köket, alla taklampor, diskstället, skärbrädor och annat i köket. Det fick inte plats i lastbilen och ingen plan när det skulle hämtas. Efter samtal med kontoret så skulle det hämtas vid 17 dagen efter men det blev så försenat så jag blev tvungen att själv bära ut allt från förrådet och ställa i trapphuset så flyttgubbarna kunde komma åt grejerna. Portkoder messade jag till chauffören så de kunde komma in. Som tur var blev inget stulet. Köket fick jag själv tömma så städfirman kunde påbörja sitt jobb. Nycklarna till lägenheten skulle lämnas tillbaka till hyresvärden den dagen så jag hade ingen tid att vänta kvar på flyttfirman.

Några saker gick sönder, hoppas jag får någon kompensation för det trasiga för någon kompensation för allt annat strul det får man inte av Rent & Move… Kan verkligen inte rekommendera denna firma!

Dessutom blev fakturan ca 3000 kr dyrare än orderbekräftelsen.
    2021-09-03
    Easy to book.
    Good care of my things.
    But they should tell you if they are overbooked so they do not delay.
    2021-08-29
    Bra bemötande och trevlig kundtjänst men fick inte städat dagen vi kommit överens om och att bli ringd kl 12:00 om detta samma dag är inte ok! I all flytt behöver man inte den stressen…

Kommer ej rekommendera Rent & Move vidare och värsta av allt att det var min mäklare som rekommendera er! Fick ju informera Erik Olsson om läget med!
    2021-08-27
    Det var snabb service med enkel och bra information. Både sms och mail.
    Bra pris och snabba svar när jag hade följdfrågor.
    Bra och väl utförd flytthjälp med trevlig personal!

Tack!
    2021-08-21
    Flyttstäd. Jag träffade aldrig de som utförde arbetet. Resultatet rent och snyggt.
    2021-08-20
    Positiva tillmötesgående och effektiva. Mycket nöjd. 👍
    /Sonny
  • Bengt Roland Bertil W
    2021-08-20
    Punktliga och proffsiga! Rekommenderas!
    2021-08-19
    Är nöjd med flytten, trevlig personal och de var varsamma om mina saker.
    Kan rekommendera er för vänner o bekanta.
    2021-08-19
    Jätte trevliga killar som var snabba och effektiva!
    Supernöjd!
    2021-08-18
    Bemötandet var mycket bra. Dock hade jag förväntat mig att inte behöva bära så mycket själv.
    2021-08-18
    Fick Hjälp med flytten av två trevliga gubbar får rent & move som gjorde ett bra jobb!
    2021-07-28
    Bra bemötande! Allt enl avtal!
    Tack för ert fina omdöme Gun.
    Vi önskar dig lycka till i din nya bostad!

2021-07-28
    Kan starkt rekommendera Rent & Move. Mycket trevliga, effektiva och varsamma.
    Stort tack för ert fina omdöme Håkan!
    Varmt välkommen igen när det är dags för flytt.

2021-07-28
    för tidigt med omdöme,, vi flytter, dvs utnyttjar företaget på riktigt först i samband med flytten i slutet av augusti
    Hej Lars!
    Vi ska göra allt för att ni ska bli nöjd med våra tjänster.
    Hoppas ni kan lämna ett toppbetyg när vi hjälpt er med flytten =)

2021-07-24
    Trevliga killar som hjälpt till med flytten. Snabba men försiktiga med våra grejor
    Bra att ni är nöjd med vår service och att vår personal var effektiva men varsamma med ert bohag.
    Lycka till med er nya bostad!

2021-07-23
    Raska, noggranna och trevliga gossar. Hjälpte oss flytta runt på möblerna utan problem trots extrem värme. :)
    Att Ni dessutom kunde ställa upp på kort varsel var ett stort +
    Kul att vi kunde hjälpa er Annika och tack för ert fina omdöme om oss och våra medarbetare.

2021-07-22
    Som kund blev vi hjälpta på ett professionellt sätt.
    Då vi är kollegor så väntade vi oss att det skulle fungera så.
    Vi köpte tjänst att man skulle hämta in vår kund gods till deras lager för att vå bil skulle hämta upp det.
    Härligt att ni är nöjda med vår service Håkan och med vårt samarbete.

2021-07-21
    Gjorde om vårt fastpris till timpris utan att meddela oss utan det märktes först på fakturan. Väntar återkoppling på hur de hanterar ett skadat matbord (som de försökt laga men inte lyckats med) för att kunna ge ett ordentligt betyg.
    Hej Johan!
    Eftersom det blev ändringar från er bokade order så påverkade det även priset för flytten.
    Ni har fått rabatt på flytten samt att vi hämtat era flyttkartonger som ni lånat utan extra kostnad.
    Dessutom har vi lagat bordet som det blev några märken på och ni har även fått en skälig summa för skadan på bordet.
    Vi önskar er lycka till i er nya bostad!

2021-07-21
    Otroligt trevliga och lättsamma flyttgubbar som var effektiva och hjälpte oss hur bra som helst. De var noggranna med möbler och ömtåliga grejer. Kundservicen är också suverän. Vi kommer absolut anlita rent and move igen! 10/10!
    Alltid lika trevligt med nöjda kunder som uppskattar vår hjälp.
    Lycka till med ert nya boende!

2021-07-20
    Snabb och smidig flytt. De kom på utlovad tid och gjorde ett jättebra jobb. Ingenting gick sönder. Detta är andra gången jag anlitar dem och jag är supernöjd!
    Kul att ni blev lika nöjd som sist vi hjälpte er.
    Önskar er lycka till med er nya bostad!

2021-07-10
    Helt underbara! Kan verkligen rekommendera er.
    Stort tack för ert fina omdöme Gill.
    Lycka till i er nya bostad!

2021-07-08
    Trötta flyttgubbar, mycket pust å stånk. Ville helst inte bära upp möblerna till övervåningen i huset trots att vi specificerat att vi hade två våningar.
    Städservicen för flyttstäd var undermålig. De hann inte klart på utsatt tid och kontaktade oss ej utan vi fick ringa dem när vi upptäckte att de ej städat klart. Kan dessvärre ej rekommendera.
    2021-07-08
    Företaget bemötte mig på ett föredömligt sätt
    Då min dotter anlitat företaget två tillfällen tidigare så förväntade jag mig att allt skulle klaffa och det gjorde det. Finns inget att anmärka eller klaga på.
    Har bara gott att säga om vår flyttning som gick både smidigt och snabbt. Raska killar som kan sin sak.
  • Lisa S
    2021-07-05
    Trots alla sjukdomar för både mig och företaget gjordes vad som var möjligt. Vi fick ALLA kämpa för att packa,flytta och städa! I värme och förseningar över nya Göta Älv bron, och mat till oss, så kom bohaget och vi alla sov nog gott den natten! Vi måste ALLA förstå varann i svåra tider och flyttar jag igen, och efter lite snack med chefen och Bostadsbolaget, anlitar jag gärna Allan, Jim Ricky och en tyvärr jag inte kommer på namnet på, så blir det förstås Ni!!
    (Med reservation för diskussion om betalning) 😁 Tack Rentandmove!!! ❤️
    2021-06-25
    Trevliga och rutinerade killar, slet som sjutton i gassande sol. Supernöjd och rekommenderar varmt!
    Tack för ert fina omdöme om vår fantastiska personal Frida.
    Ha nu en härlig sommar!

2021-06-24
    Trevliga, noggranna och proffsiga- rekommenderas varmt! Dessutom väldigt konkurrenskraftigt pris.
    Hej Sandra!
    Stort tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er med flytten och kul att ni blev så nöjda.

2021-06-21
    Hela flytten flöt perfekt och allting kom på plats helt och rent.
    Hej Börje!
    Tack för ert fina omdöme och lycka till i den nya bostaden.