Rent & Move

Ovädersgatan 3A, 418 34 Göteborg — Visa karta

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan du dessutom hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Men förutom Göteborg med omnejd så täcker vi större delen av Sverige när det kommer till flytt. Från Göteborg till Malmö och hela vägen upp till Stockholm. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 198 kunder tycker om Rent & Move

• 2019-12-05

Lars B skrev om Rent & Move
    Väldigt trevligt bemötande, hög service-nivå både innan och under tiden. Smidigt och väl utfört arbete på plats. Varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-12-05

Jacob S skrev om Rent & Move
    Toppen! Snabba, punktliga, noggranna! Har använt dom från allt från enstaka flyttar till tömning av en hel källare (30+ förråd) Högsta betyg! Rent & Move har alltid varit toppen! :D Läs mer
  • 2019-11-28

Maria E skrev om Rent & Move
    Flytt av möbler. Bra kontakt före flytten, kom i tid, trevliga flyttkillar, inga problem. Läs mer
    2019-12-04 Rent & Move svarar Maria E
    Hej Maria!
    Vi vill tacka för utfört uppdrag åt er och kul att ni upplever vår tjänst så bra.

• 2019-11-26

Martin C skrev om Rent & Move
    Superbra hjäkp vid flytt av vinkyl. Bra kontakt, enkelt och smidigt. Läs mer
    2019-11-27 Rent & Move svarar Martin C
    Tack för ert fina omdöme Martin.
    Hoppas vinkylen kommer väl till användning.

• 2019-11-25

Anneli K skrev om Rent & Move
    Bra service trevligt bemötande Läs mer
    2019-11-25 Rent & Move svarar Anneli K
    Hej Anneli!
    Skönt att ni är nöjda med vår service och trevliga personal.

Lycka till i ert nya boende!

• 2019-11-24

Eva C skrev om Rent & Move
    Andra gången vi flyttade med Rent & Move, snabba killar som är försiktiga med sakerna. Förhoppningsvis dröjer det till nästa flytt nu men då anlitar vi dem igen. Stort tack för hjälpen Georg med kollegor! Läs mer
    2019-11-25 Rent & Move svarar Eva C
    Hej Eva!
    Stort tack för ert fina omdöme om vårt företag och personal.

Hoppas ni trivs bra i er nya bostad!

• 2019-11-24

Elisabeth H skrev om Rent & Move
    Effektivt och trevligt bemötande 😀 Läs mer
    2019-11-25 Rent & Move svarar Elisabeth H
    Hej Elisabeth!
    Härligt att vår personal lever upp till era förväntningar.

Vi önskar dig lycka till i er nya bostad!

• 2019-11-07

Stefan P skrev om Rent & Move
    Flytt å kökspackning. Allt funkade enligt förväntningarna. Bra å enkel personal.
    Klart nöjda. Läs mer
  • Jerry L

2019-11-07

Jerry L skrev om Rent & Move
    Moved many boxes and furniture, they were fast, careful and with no issues.
    Fair price and would definitely use and recommend them again! Läs mer
  • 2019-11-05

Marita B skrev om Rent & Move
    Lätt att boka
    Trevligt bemötande
    Har använt deras tjänster förut, väntade samma proffsiga attityd ,vilket de levde upp till
    Vänligt snabbt och inget problem💞 Läs mer
  • 2019-10-24

Synnöve S skrev om Rent & Move
    Var inte så nöjd med packarna. Men inget var trasigt när jag packade upp😀
    Mina nerpackade kläder var mkt skrynkligs!
    Det finns speciella kartonger för kläder så att de kan hänga! Detta saknades!!!
    Killarna som lämnade mitt flyttlass var MyCKET snabba och hjälpsamma!! Läs mer
  • 2019-10-23

Åsa L skrev om Rent & Move
    Köpt flyttservice med magasinering. Mycket proffsiga och serviceminded personal och flyttkillarna var otroligt effektiva. Dock har jag en del skavanker på möbler vilket gör stt betyget inte blir 5 av 5. Läs mer
  • 2019-10-23

Kristin C skrev om Rent & Move
    Very friendly and professional service, from emails with Christopher to set up a time (and changing it), to the actual delivery day. It went smoothly and quickly and I will highly recommend Rent & Move to friends.
    Thank you!
    Kristin Läs mer
  • 2019-10-17

Maria M skrev om Rent & Move
    Finns Inget att klaga på.Utmärkt! Läs mer
  • Claes L

2019-10-04

Claes L skrev om Rent & Move
    Alla kontakter har känts bra. Klara rediga svar på frågor. Trevliga och hårt arbetande killar som bar och packade bilarna. Inte deras fel att jag har så mycket prylar med i flytten.
    Kan rekommendera dem varmt för din flytt. Läs mer
  • Tanja B

2019-10-04

Tanja B skrev om Rent & Move
    Enkelt att göra offert förfrågan på nätet. Punktliga. Trevligt bemötande av både personal på plats och över telefon. Läs mer
  • 2019-10-04

Ing-Britt E skrev om Rent & Move
    Snabba, effektiva ooh mycket trevliga killar. Kan varmt rekommendera dem😀 Läs mer
  • 2019-10-04

Martin H skrev om Rent & Move
    Jätte bra killar som hjälpte med flytten. Snabba och ordentliga.
    Enkelt att få en offert och sedan kunna boka flyttiden direkt via en länk i offerten.

Hade anlitat dom igen! Läs mer
  • 2019-09-24

Lars-Erik A skrev om Rent & Move
    Har beställt flytt utan nerpackning. Valde företaget för att jag anlitat dem tidigare , med gott resultat. Kom på avtalad tid och genomförde lastning på ett föredömligt sätt. Artigt och korrekt bemötande. Avlastning gjordes galant trots svåra förhållande. Fakturan blev lägre än offerten. All heder åt grabbarna.
    Lars-Erik Andersson Läs mer
  • 2019-09-19

Rune K skrev om Rent & Move
    Fantastiskt service, Rent & Move löste flytten på ett snabbt och effektivt sätt. Kan verkligen rekommenderas. Hälsningar Rune Kjellgren Läs mer
  • 2019-09-18

Jonas K skrev om Rent & Move
    Trevlig telefonkontakt. Snabba mailsvar och snabbt genomförande av tjänsten. ( pianoflytt) Mycket nöjda. Personalen var sena på morgonen men de ringde och meddelade detta så det var ok.

Tack. Läs mer
  • 2019-09-09

Carina H skrev om Rent & Move
    Vi gjorde ett bra val som valde rent&move trevlig personal jobbade bra och var noga o hjälpsamma Läs mer
  • 2019-09-06

Lena T skrev om Rent & Move
    Flytthjälpen och packhjälpen gick otroligt smidigt och snabbt. MYCKET trevliga och vänliga killar som utförde jobbet. En stor eloge till dom!! Läs mer
  • 2019-09-02

Maria N skrev om Rent & Move
    Köpte flytttjänsten och vart mycket nöjd. Grymt trevliga och duktiga flyttkillar, de gjorde ett kanonjobb. Kommer att rekommendera er starkt. Läs mer
  • 2019-08-20

Ann-Christine F skrev om Rent & Move
    Vi anlitade Rent & Move för vår flytt och är helnöjda! Vilka killar!!! Utan överdrift: trevliga, snabba och starka! Vi kan varmt rekommendera denna flyttfirma! Ann-Christine o Björn Friberg Läs mer
  • 2019-08-15

Sara F skrev om Rent & Move
    Kan varmt rekommendera Rent&Move. Flytten gick utmärkt med proffsig, effektiv och duktig personal. Bra priser och ett plus för möjligheten att kunna magasinera bohag. Läs mer
  • 2019-07-14

Vineet T skrev om Rent & Move
    The personnel were friendly and warm. They were efficient too. We had a quotation for 4 hours but it was done in 2.5 hours. Very happy with the experience and will be using your services again in the future. Keep up the good work! Cheers Läs mer
  • 2019-07-12

Maria N skrev om Rent & Move
    Duktiga, effektiva killar som snabbt flyttade det de skulle, rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-02

Jack M skrev om Rent & Move
    Flytthjälp. De kom i tid, jobba konstant trotts att de man betala per timme och de kunde slappat lite. Fick en beräkning på att det skulle ta runt 6 h med de löste det på 3,5 h. Utöver det va de trevliga. Läs mer
  • Majwor B

2019-07-01

Majwor B skrev om Rent & Move
    Jag beställde en flytt och allt fungerade utmärkt från offert till flytt, trevlig personal Läs mer
  • Nina S

2019-06-17

Nina S skrev om Rent & Move
    Flytt vid lägenhetsbyte. Oerhört hjälpsamma och trevliga i kontakten. Grym service och de skötte min flytt perfekt och priset och tid i offert stämde precis! Jag är bara nöjd, toppenföretag. Läs mer
  • 2019-06-03

Johanna A skrev om Rent & Move
    Jag beställde flytthjälp. Killarna som hjälpte mig var både trevliga och snabba. Rekommenderas. Läs mer
  • Måns Tor Pär F

2019-05-30

Måns Tor Pär F skrev om Rent & Move
    Supertrevliga och duktiga. Bra kontakt inför och under tiden. Läs mer
  • Kent A

2019-05-21

Kent A skrev om Rent & Move
    3e ggn ag anlitar Rent&Move för flytt/transport/hämtning o leverans av möbler.
    Alltid lika tydlig kommunikation. Alltid i tid. Alltid hjälpsamma o proffsiga. Och alltid mycket prisvärda. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-19

Lovisa B skrev om Rent & Move
    Smidigt enkelt och pålitligt! Rekommenderas Läs mer
  • 2019-05-14

Gabriella N skrev om Rent & Move
    Flyttstädning som överträffade förväntningarna. Det blev snyggt och utfördes på bra sätt och i tid. Positiv kontakt med företaget som utförde jobbet och återkopplade på frågor och funderingar snabbt. Läs mer
  • Anita F

2019-05-12

Anita F skrev om Rent & Move
    Snabbt och med omsorg flyttades mina möbler av trevlig personal. Läs mer
  • 2019-05-10

Fredrik S skrev om Rent & Move
    Flytten av grejerna för min pappa gick jättebra med killarna från rent&move. Dom var punktliga, snabba o mycket trevliga. Kan stark rekommendera detta företag! Läs mer
  • 2019-04-16

Annika L skrev om Rent & Move
    Flytt. Trevligt bemötande, effektiva och kunniga. Allt var alldeles utmärkt 🤓🤪 Läs mer
  • 2019-04-16

Pontus P skrev om Rent & Move
    Rakt, tydligt & tillmötesgående kommunicerat & levererat. Proffsigt men soft & avslappnat. Läs mer
  • 2019-04-09

Lena Å skrev om Rent & Move
    Flytt mellan två fastigheter. Ni kom punkligt och var trevliga och hjälpsamma. Kommer att rekommendera er till andra Läs mer
  • 2019-04-03

Jan Ö skrev om Rent & Move
    Mycket nöjd med hela processen. Enkel, snabb och tydlig offert. Mycket professionella flyttgubbar, de gjorde jobbet på 2h under angiven uppskattad tid så fakturan blev därmed 20% lägre än initialt uppskattat. Jag kan varmt rekommendera Rent & Move. Läs mer
  • 2019-04-01

Tina N skrev om Rent & Move
    Snabbt, effektivt och trevliga killar.
    Högsta betyg av mig Läs mer
  • 2019-04-01

Nadia A skrev om Rent & Move
    Bra killar. Väldig trevliga och serviceinriktad. Gjorde allt utan förlorar tid. Läs mer
  • 2019-03-21

Houshang Rostami skrev om Rent & Move
    Rekommenderar STARKT!
    Duktiga killar, inga dolda avgifter och inga skador.
    Du ångrar inte, om du väljer rent&move 🌺

/Houshang Läs mer
  • 2019-03-15

Amelia T skrev om Rent & Move
    De skulle flytta min säng, kom lite senare än vad de sa men var väldigt effektiva väl där! Fick även ta med min golvlampa vilket var jättesnällt. Supertrevliga båda två!!!! Läs mer
    2019-03-18 Rent & Move svarar Amelia T
    Tack för rekommendationen, hoppas allt kommer på plats och att du gillar ditt nya boende!
    // Georg på Rent & Move
  • Maria V

2019-03-11

Maria V skrev om Rent & Move
    Jag Kontaktade dem på torsdag förmiddag, och på lördagen skedde flytten. Tre väldigt trevliga, noggranna och snabba killar gjorde jobbet.
    Jag är otroligt nöjd med allt! Läs mer
  • 2019-03-08

Kevin B skrev om Rent & Move
    Köpte flytthjälp. Fick bra bemötande och de var schyssta grabbar. De arbetade väldigt snabbt. Big up! Läs mer
  • 2019-03-07

Pernilla R skrev om Rent & Move
    Jag anlitade Rent&Move för flytthjälp och flyttstäd. Allt gick väldigt smidigt. Uppskattade den snabba och tydliga mailkontakten med företaget.

Det finns inga tveksamheter, jag skulle definitivt anlita företaget igen och rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2019-03-01

Anna K skrev om Rent & Move
    Flytt av bohag till magasinering, blev otroligt bra bemött av kunnig personal med hög tillgänglighet via mail och telefon. Vi är supernöjda!! Läs mer

Ovädersgatan 3A, 418 34 Göteborg