Rent & Move Sweden AB

Vi på Rent & Move hjälper dig med flytten!

Vår flyttjänst är komplett och vi kan hjälpa till med allt från pack- och bärhjälp till städning och magasinering. Vi flyttar även otympliga eller ömtåliga föremål och möbler, som till exempel pianon. Hos oss kan du dessutom hyra flyttbil och flyttkartonger vid behov och vi är vana vid att hantera kontorsflytt också.

Personlig service och att sätta dig som kund i fokus är viktigt för oss och vi tror att det gjort att vi kunnat etablera oss så starkt här i Göteborg. Men förutom Göteborg med omnejd så täcker vi större delen av Sverige när det kommer till flytt. Från Göteborg till Malmö och hela vägen upp till Stockholm. Vi har lång erfarenhet i branschen och hanterar dina saker tryggt och säkert genom hela flytten!

Läs vad 480 kunder tycker om Rent & Move Sweden AB 2

2022-12-01 Verifierad kund
    I know that moving is a physically demanding job and that's why I hired for professional help. But I don't think Rent&Move didn't provide the right (physically fit) team for the job. And because of that it took a lot longer than was needed and also I had to help a lot myself since one of them was not well and also to get it done faster.
    I'm not happy with the service from this company as compared to services I got from other companies previously.
    2022-11-30 Verifierad kund
    Underbara svenska killar som var glada och trevliga.
    2022-11-30 Verifierad kund
    Flytt från en trea i Göteborg.

Beställningen gick enkelt och även att ändra datum senare via telefon var smidigt. Tydliga mailbekräftelser.

Bägge arbetarna var sociala och trevliga.
    De ringde när de var på väg från kontoret och kommunikationen var tydlig. De hjälpte oss också med att bära möbler som skulle kastas, till en skräpcontainer på gården.

Allting skyddades bra i deras lastbil och de var varsamma att inte slå i väggar och dörrkarmar.
    De arbetade på effektivt hela dagen. Inga konstigheter, mycket praktiska. Även vid tunga lyft som vapenskåp och akvarium nedför två våningar utan hiss höll de ett glatt humör och skötte det toppen.

Bra genomgång av kostnader på slutet och det stämde bra överens med offerten vi fått. Inga otäcka överraskningar :)

Vi är mycket nöjda! Rekommenderas varmt.
    2022-11-25 Verifierad kund
    The moving guys were super professional and helpful. The only thing I have to point out as negative was that the quoted hours were fairly underestimated, making the final price quite higher than the one agreed on the quote.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Bra bemötande och utförande med flytthhälp och flyttstäd.
    Stort tack för ert fina omdöme om oss och vår personal.
    Varmt välkommen igen!
    2022-11-24 Verifierad kund
    Mycket trevlig killar. Positiva . Trots en del tunga möbler o pågående renovering i trapphuset. . Hjälp med flytt av möbler
    Tack för att vi fick hjälpa er med flytten och ert fina omdöme. Rent & Move Sweden AB
    2022-11-11 Verifierad kund
    Proffsiga och med ett trevligt bemötande!
    Vi hade hjälp med flytt.
    Hej Erland!
    Vi tackar ödmjukast för ert omdöme om oss och våra medarbetare.
    Lycka till i er nya bostad!
    2022-11-09 Verifierad kund
    "Flyttgubbarna" var bra och anpassningsbara till vad som dök och allt flöt på på ett perfekt sätt.
    2022-11-06 Verifierad kund
    Toppen Använt dem förr och kommer säkert att använda dem igen
    2022-11-04 Verifierad kund
    Mycket nöjda med flytthjälpen! De kom i utsatt tid, var riktigt effektiva samt trevliga. Det gjorde en annars väldigt stressig dag med flytt till lugn och harmonisk.
    Rekommenderar starkt!
    2022-11-02 Verifierad kund
    Flyttbil med 2 man. De var trevliga och villiga att aebeta. Helt otroliga på att stuva in i bilen. Gjorde inte en skråma på varken godset eller huset eller lägenheten. De får högsta betyg av mig
    2022-10-29 Verifierad kund
    Privat flytt. De ringde samma dag och undrade om de kunde komma 2 1/2 timma tidigare än avtalat, det blev stressigt för mig men jag godkände det.
    Tyvärr var en av flyttkillarna helt oerfaren så flytten tog 2 timmar längre tid än offerten visade. Jag hade förberett allt för att underlätta och snabba på flytten men det hjälpte inte. Jag hade talat om vad jag hade i bohag och som låg som grund till tiden i offerten. Jag bjöd dem även på fika som de tackade ja till men som de debiterade som tid.
    Lite konstigt för mig. Jag får betala 1600 kr mer än jag tänkt . Inte kul. Tycker inte jag ska betala för detta Jag mailade ekonomiavdelningen men har fortfarande inte fått något svar.
    Mvh Anna-Lena Engwall
    2022-10-28 Verifierad kund
    Ett fantastiskt trevligt bemötande.
    Som kund är du lite orolig innan ”vad tar dom?” ”Kan dom bära det här?” Osv. Då är det skönt att mötas av en ”inga problem” attityd.
    Nä, riktigt nöjd
    2022-10-19 Verifierad kund
    Kom på utsatt tid
    Bar ut en otymplig tung bänk 1,5 tr ner utan synliga problem.
    Tack
    2022-10-18 Verifierad kund
    Väl bemött, bra service, snabb återkoppling
    2022-10-10 Verifierad kund
    De kom kl 16 och avslutat lasting kl 20:30 och möblerna övernattade i last bilen för att det var bara en person som lastade hela två rummares möbler.
    2022-10-07 Verifierad kund
    Tiden av transport ändrades först från 7.00 till 12 och sedan stod min sambo redo 12 för att slutligen möta upp flyttkillarna vid 14.30. Stackars städet fick endast 20 min att färdigställa när allt var tömt.
    2022-10-06 Verifierad kund
    Bättre flyttfirma finns inte.
    Så otroligt snabba och tillmötesgående.
    Rent and Move levde upp till alla våra förväntningar.

Rekommenderar ALLA att använda sig av Rent and Move
    Stort tack för ert fina omdöme och er rekommendation Therése!
    Vi önskar dig lycka till i er nyproducerade bostad.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Snabbt och bra körde möbler till återvinningen
    Vi tackar för att vi fick förtroendet att hjälpa er med uppdraget. Rent & Move Sweden AB
    2022-09-28 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, det som saknades var flyttkartonger. Hade inga hemma. Ornades dock av R & M genom att låna av en annan flyttfirma.
    Hoppas ni kommer trivas i er nya större bostad Claes.
    Vi önskar er lycka till!
  • Thomas Å
    2022-09-27 Verifierad kund
    Punktliga. Proffesionella. Trevliga. Allt gick väldigt bra. Kanske att timpriset på 1.500 är högt för flytthjälp. Men det är för 2 personer. Kanske ok. Jag har dålig koll. Rekommenderar dom. Smart lösning med träcontainrar.
    Vi tackar för ert fina omdöme Thomas och att vi fått hjälpa dig med flytthjälp och magasinering. Rent & Move Sweden AB
    2022-09-27 Verifierad kund
    The gentleman who helped me with the move was professional and friendly. It was easy to book your service, and the price is reasonable. Thank you.
    2022-09-26 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande och professionella.

Överträffade mina förväntningar

Vår upplevelse av flytthjälpen var enbart positiv och skulle utan tvekan välja Rent & Move igen.
  • Lars-Runo T
    2022-09-20 Verifierad kund
    Blev väldigt bra bemött.
    Förväntningar uppfyllda.
    Helt perfekt tjänst.
    2022-09-20 Verifierad kund
    Allt funkade jättebra.
    Köpte tjänsten på telefon.
    2022-09-15 Verifierad kund
    Vi fick hjälp med flytt och är SÅ nöjda! Duktiga, noggranna och dessutom fantastiskt trevliga. TACK Oscar och Martin🙏🏻 Rekommenderas varmt!
    2022-09-13 Verifierad kund
    They arrived a bit earlier than I expected them, but apart of that all was perfect. They are fast, friendly and efficient. Totally recommend them
    2022-09-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och en snabb och enkel flytt.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Bemötande vid beställning och fakturering helt OK

Utförandet under all kritik
    2022-09-10 Verifierad kund
    + Rent, bra service och smidigt.
    - Dåliga försäkringsvilkor. Ingen rabatt på längre förvaring.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Superbra företag, kanonbra service och extremt kunniga och proffsiga flyttgubbar!
    Vi tackar ödmjukast för ert fina omdöme om vårt företag och vår personal. Rent & Move Sweden AB
    2022-09-05 Verifierad kund
    Fick tips av en bekant som var nöjda . När jag ringde upp så fick jag bra information direkt. Förväntade mig att allt skulle fungera med tider och arbetslag.
    Vi köpte både hjälp med flytt och städning av en stor villa.
    Delvis magasinering. Killarna som jobbade med flytten var snabba och duktiga samt mycket praktiska.
    Vi har senare rekommenderat Rent & Move till goda vänner och det är väl ett gott betyg om något.
    2022-09-02 Verifierad kund
    Skötte det hela utan strul och löste problemen som uppstod!
    2022-08-28 Verifierad kund
    Eftersom jag anlitat Rent & Move ett flertal gånger under årens lopp så vet jag att de utför jobbet på ett professionellt sätt och håller vad de lovar, så även denna gång.
    Tack, bra jobbat.
    Hälsningar Lars - Erik Andersson
    2022-08-21 Verifierad kund
    Perfekt flytt och magasinering! Bra bemötande!
    2022-08-19 Verifierad kund
    Mycket bra.

Allting vad bra mycket trevliga.

Flytthjälp och Flyttstädning.
    2022-08-12 Verifierad kund
    Mycket bra och smidigt bemötande när jag bokade flytten och mycket bra bemötande av Martin och Oscar vid själv flytten. Allt gick väldigt smidigt.
    2022-08-11 Verifierad kund
    Kom en halvtimme för sent ,skrev upp fler timmar och flytt från ett ställe till ett annat när vi bara beställt nedbärning till egen bil
    De nekade trasig badrumsspegel
    2022-08-08 Verifierad kund
    Tack för ett bra arbete. Väldigt service minded och tillmötesgående . Vi fick hjälp med att montera upp en del möbler. Värdefullt när man är en liten organisation och få händer
    2022-08-02 Verifierad kund
    Jag köpte tömning och städning av lägenhet efter min 93 åriga mamma som somnat in.
    allt sköttes mycket smidigt och snabbt.
    2022-07-28 Verifierad kund
    Noggranna, duktiga och trevliga!
  • Elsa B
    2022-07-24 Verifierad kund
    Flytt tjänst. Anlitat företaget tidigare. Alltid bra bemötande. Lätta att föra en diskussion med. Jätte trevlig personal. Lugna och trevliga killar som sköter flytten. Jobbar effektivt. Vi är helnöjda med flytten. Rekommenderar gärna vidare till andra.
    2022-07-22 Verifierad kund
    De 2 flyttkillarna lämnar kvar en massa saker i förrådet trots att jag sagt att jag kan köra några kassar, eftersom de INTE KÄNDE FÖR att flytta. Så, jag var tvungen att åka i 3 omgångar inklusive hyra ett släp för att få med en stor skänk.
    I offerten som säger 5295 kr för 6-7 timmars arbete ändras dock till strax över 7000 kr när de insett att det var på en lördag den 16 juli.
    Jag kontaktade Rent and Move angående att JAG var tvungen att tömma allt som lämnats i förrådet och att jag ville ha prisavdrag, men det fick inte. Inte ens en ursäkt!

Jag skrev att jag inte avser att betala de 8200 kr (!!) räkningen var på och om vi inte kunde komma överens, så får vi ta det med ARN.
    En Rickard ringde mig igår den 21 juli och undrade om de kan komma under dagen och få med det sista. Jag hade inte tid, då jag jobbade.
    Jag undrade också varför räkningen var över 1000 kr mer, men fick inget svar.

Och trots att jag loggat från det att de lämnade företaget till dess att de kommit tillbaka och de varit borta i 6 h 27 min, så säger Rickard att de mycket väl kunde ringa på vägen och att det inte alls var säkert att flyttkillen talade sanning när han ringde mig då de lämnade kontoret.

Vidare berättade jag att de inte gärna ville (?) köra de 7-8 kassarna med böcker och annat ej ömtåligt. Då svarade Rickard att de helst (?) ser att allt ligger i kartonger. Ja, sa jag, så om man inte har fler kartonger utan ikea-kassar och dubbla papperskassar istället, så kan de mycket väl lämnas kvar. DÅ SLÄNGER HAN LUREN I ÖRAT PÅ MIG OCH HÖR VARKEN AV SIG PÅ SMS ELLER SAMTAL PÅ HELA DAGEN, trots att jag initialt trodde att det bröts och att jag ombad honom att ringa upp på nytt.
    Jag tar ärendet till ARN så skonar jag många av er andra som tänkt anlita dem.
    Det finns andra flyttbyråer.
    Hej Stefan!
    Vår personal har flyttat hela er bostad som var packad och förberedd.
    När ni meddelade att även ett förråd skulle med så tar vi gärna med det men inget i förrådet var nedpackat och förberett. Vi kom inte åt byrån i förrådet eftersom det var fullt med saker som stod i vägen.
    Du sa då till vår personal att du kunde ta sakerna i förrådet själv.
    Eftersom du hörde av dig till oss några dagar senare och meddelade att du inte kunde ta och flytta byån själv erbjöd vi oss att flytta byrån men det vill ni inte längre.
    Vi anser att uppdraget är utfört och avslutat.
    2022-07-14 Spontant omdöme
    Själva flytten var absolut bra men städet var under all kritik. Dom skyllde på att en soffa stod i rummet och då använde det som ursäkt för att inte städa rummet i detalj. Sedan lovas nöjd kund garanti från rentandmove men det var tyvärr bara snack...
  • Taylor H
    2022-07-13 Verifierad kund
    Överraskat bra på alla plan hittills 🌟🌟
    Hej Taylor!
    Stort tack för ert fina omdöme om oss.
    Lycka till i er nya bostad.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Det är inte jag som har träffat företaget så jag har svårt att svara på frågorna. Det jag har hört är att flytten fungerade enligt planering.
    2022-06-20 Verifierad kund
    Enligt offerten skulle flytten ta 4 timmar men det tog 7 timmar, så fakturan blev nästan dubbelt så dyr som offerten.

De hävdade att jag hade för mycket saker för de kvadratmeter jag angivit, men detta var inget som de kommenterade när jag gick igenom det som skulle flyttas med flyttkillarna. Jag har i efterhand gjort en uppskattning på antal kubikmeter bohaget är på och det är helt orimligt att det skulle vara så stort som chefen för flyttfirman hävdar.

De ställde sig inte heller på den närmaste parkeringen och angav även det som anledning till förseningen, att det var längre till parkeringen än jag angivit.

Jag hade bokat flytten till en fredag kl 8. På onsdagen hörde de av sig och undrade om de kunde komma på torsdag vid 12:30 istället och jag gick med på det. På torsdagen vid 11:30 ringer de och säger att de kommer kl 14 istället pga uppdraget på förmiddagen dragit ut på tiden och bilarna havererar. Vid kl 14 ringer de och säger att de kommer vid 15:30-16 för bilarna är på verkstaden. Vid kl 16 ringer de och säger att de inte hinner med flytten och får ta det på torsdag eftermiddag istället. När jag frågar om kompensation erbjuder de att flytta på fredag kl 8, alltså den ursprungliga tiden, vilket jag inte ser som någon kompensation. När jag ringer igen har chefen inte tid att prata, eller svarar inte. Tillslut får jag tag på honom och när jag frågar om kompensation klickar han mig. På fredagen kom de mer än 1 timma sent och jag fick ringa för att få reda på att de väntar på en reservdel till bilen.
    2022-06-19 Verifierad kund
    20220619:
    Jag hyr magasinering av bohag. Hittills har jag inga klagomål./med vänliga hälsningar Lars-Göran Olsson.
    Tack för er fina omdöme Lars.
    Trevligt att ni är nöjd med våra tjänster och magasinering.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Snabbt service och trevligt bemötande
    Tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er med flytten.
    Lycka till i er nya bostad!
    2022-06-17 Verifierad kund
    Rent and Move hjälpte mig med flytt och flyttstäd. Det som är bäst med dem är att de verkligen vill ha nöjda kunder och gör det lilla extra.

Jag rekommendera dem.

Uffe
    Vi vill tacka för ert fina omdöme om oss Ulf!
    Kul när ni som kund uppskattar våra tjänster och att ni är nöjd med vårt utförda arbete.

Varmt välkommen igen!