Alla kategorier Byggföretag Skåne Svalöv Reskon Byggentreprenad AB

Reskon Byggentreprenad AB

Herrevadsgatan 24, 268 31 Svalöv — Visa karta

Vi tror att KONtrollerat byggande ger bästa RESultat!

Varje nytt projekt är för oss början på en ny relation och vi sätter varje kund i fokus när vi jobbar. Med mycket personligt engagemang och gedigen erfarenhet och kunskap tar vi oss an de flesta byggprojekt.

Vi är gärna med redan från starten i ditt projekt, redan när det gäller bygglov, ritningar, konstruktion och projektering kan vi ge råd och stöd. En välplanerad projektering borgar för ett bättre slutresultat!

Inom företaget har vi snickare, murare och plattsättare. För övriga arbeten har vi ett starkt kontaktnät av markanläggare, elektriker, vvs:are, plåtslagare m.m. som vi litar på, och vi står självklart fortfarande för löpande kontroll och uppföljning genom hela projektet.

Välkommen till oss på Reskon Byggentreprenad!

Läs vad 6 kunder tycker om Reskon Byggentreprenad AB

• Fredrik A
    Fredrik A skrev om Reskon Byggentreprenad AB
    Har gjort ett omfattande husprojekt med tomas och Reskon. Totalentreprenad på murad villa. Reskon levererade villan komplett utvändigt och målningsklart utvändigt. En väldigt bra och öppen process från början till skut med full transperans och support mot inblandade UE's gällande ätor och rådgivning. Tomas var på min sida hela vägen igenom och vi upplevde det som en väldigt positiv sak. Vi kommer föra fler projekt ihop
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Reskon Byggentreprenad AB
    Reskon har hjälpt oss att renovera 11 badrum i en hyresfastighet och vi kan varmt rekommendera dem. De är tillmötesgående, håller tider och arbetet löper mycket smidigt. Kommunikationen är enkel, rak och vi känner oss mycket väl bemötta som kunder. Resultatet är jättebra och vi samt hyresgäster är ytterst nöjda!
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Reskon Byggentreprenad AB
    Jag är mycket nyd med arbetet som dom har gjort. Härliga killar och mycket noga.
  • Brian C
    Brian C skrev om Reskon Byggentreprenad AB
    Bra seriös och pålitlig företag som gör bra jobb och avslutar dem, vilket är ett problem med många andra hantverkare tyvärr.
  • Lars C
    Lars C skrev om Reskon Byggentreprenad AB
    Reskon har utfört flera ombyggnader och renoveringar på våra fastigheter de senaste åren, alltid till vår fulla belåtenhet.
    Ordning och reda med kostnadsberäkningar och redovisningar, en byggfirma som börjar på jobbet vid överenskommen
    tidpunkt och är klara som de lovat. Duktiga yrkesmän helt enkelt.
  • Mark T
    Mark T skrev om Reskon Byggentreprenad AB
    De har utfört vårt husbygge i Bunkeflostrand, men vi kan inte skriva gott om detta bolag. De har fuskat med allt de har kunnat. Bland annat har bjälklaget jämnats av med cellulärt istället för flytspackel (som är dyrare), lagt in mindre frånluftsaggregat än vad som var föreskrivet, dörrar och fönster är inlagda med endast skum istället för skruvar för snabb, men dålig installation. Trots totalentreprenad så fick vi avbryta kontraktet eftersom de inte klarade av att bygga färdigt huset.
    2017-02-18 Thomas H svarar Mark T
    Hej Mark. Detta inlägg är snart fyra år gammalt och har inte här att göra egentligen, men svarar ändå. Tråkigt att det inte gick som ni planerat med ert husbygge, tänker inte sjunka till din nivå och kasta över en massa skit men ni hade en mycket stor delaktighet själv i att det gick som det gick. Det var en delad entreprenad där ni som byggherrar också har ett stort ansvar och vi beslutade efter rådande omständigheter att avbryta entreprenaden, det gick inte att fortsätta vårt samarbete och vi bestämde gemensamt att ni skulle bygga klart ert hus själva. Blev inte helt oväntat mest skit av alltihopa, mycket tråkigt att det skulle bli så. Det finns bra och dåliga byggare samt bra och dåliga kunder, för att få till ett bra slutresultat kräver det två bra parter som kan samarbeta. Vem av oss som brustit mest i detta fallet kan vi tvista om i evighet, vi från vår sida väljer att lägga detta bakom oss och ta lärdom så att vi aldrig försätter oss i en liknande situation igen. Med vänlig hälsning Thomas

Herrevadsgatan 24, 268 31 Svalöv