Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Restaurang la Sombrita

Restaurang la Sombrita

Linnégatan 23, 413 04 Göteborg — Visa karta

Restauranger nära Restaurang la Sombrita:

Linnégatan 27, GÖTEBORG
Hjärtligt välkommen till Rustik Bistro. Vi är en fransk-svensk bistro belägen mi... Läs mer ›
Cinita C:
Trevligt och mysigt ställe god mat och trevlig personal

Nordhemsgatan 18, GÖTEBORG
Välkommen in till Silvis restaurang, i en hemtrevlig och familjär miljö tillåts ... Läs mer ›
Katarina B:
Underhållning i form av orientalisk dans och en annan gång föreläsning från Röda Korset om flyktingar. Visserligen länge sedan, men jag vill...

Drakegatan 1, GÖTEBORG
Matsmak står för god mat, hög kvalitet och smakkänsla. Vi strävar efter att allt... Läs mer ›
Monica E:
Bra bemötande, vi beställer enbart catering, och de brukar vara ok! Som kund hos er upplever jag snabbt svar på mail och fin service.

Läs vad 13 kunder tycker om Restaurang la Sombrita

• Camilla J
    Camilla J skrev om Restaurang la Sombrita
    Var där och åt med min pojkvän på hans födelsedag. Var där en lördag så vi fick vänta en stund på bord, men vi satte oss i baren. Bartendern var smått otrevlig, men när han väl fick tummen ur så blev det bra.
    När vi fick vårt bord så fick vi sitta väldigt trångt och hade ett gapigt tjejgäng på ena sidan och en kille och en tjej som inte var helt överens på andra.
    Maten var väldigt god och var faktiskt över förväntan.
    Dock hade jag önskat att det var lite större så man slapp känslan av att man satt i bordsgrannens knä och då hade det förmodligen också gått att höra vad den man sitter mittemot säger, utan att behöva skrika till varandra.
    Hade det inte vart för att maten faktiskt var så bra så hade jag bara givit en 2:a i betyg.
  • Daniela
    Daniela skrev om Restaurang la Sombrita
    Jag kan beskriva matupplevelsen på La Sombrita med bara ett ord: MICROMAT!
    Kötträtten jag beställde var en barnportion bestående av tre(3!!!) klyftpotatis som var halvfärdiga(alla ni som har smakat nångång potatis som inte var färdigt kokt förstår vad jag menar), oxfilé som var seg och osmaklig (jag undrar om det verkligen var oxfilé och inte en annan del av oxen), grönsaker som säkert hade blivit värmda tidigare och som bestod av en tunn och grå morotsskiva, två små, råa blomkålsbuketter och lite lök. Allt detta dränkt i olja. Den utlovade såsen var bara ett penseldrag som avslutning till den tavla som maträtten var. Jag kan inte beskriva på ett annat sätt ”matupplevelsen” på La Sombrita än med ironi.
    Jag kollade idag menyn på deras hemsida. Maträtten jag beställde igår och som kostade 115 kr kostar idag 99 kr. Billigt? Nej.
  • linda g
    linda g skrev om Restaurang la Sombrita
    Väldigt god mat de tre gångerna jag och mina vänner varit där, dock den sämsta peronalen i världshistorien! Skällde ut vårat sällskap för att DE placerat oss på fel bord, fick inte dricka upp ölen som vart kvar efter att vi betalat notan, synd på ett annars väldigt mysigt ställe!
  • linn e
    linn e skrev om Restaurang la Sombrita
    detta är restaurangen med den spanska pulsen. underbar tapas o billig frozen margaritas
  • Jakob M
    Jakob M skrev om Restaurang la Sombrita
    Fick en rejäl matförgiftning när jag var där 18/6. Huvudrätten serverades misstänkt snabbt. Micro-uppvärmning av gammalt kött?
  • doffe t
    doffe t skrev om Restaurang la Sombrita
    varning La sombrita.
    sitter och hoppas på att vi inte blir magsjuka efter kvällens två tuggor vi tog av den paela vi åt i kväll. Musslorna samkade råa, en räka smakade gummi medans den andre räkan smakade rått. fisken i maten var torrare en förra veckans fiskrester. Riset låg och simmade i vatten och den samfrans gula färgen kom från gurkmeja. Jaja jag sa i alla fall till personalen att det var riktigt dåligt.
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Restaurang la Sombrita
    Mycket god mat. Servicen är väl inte alltid så bra, men spenderar gärna en glad kväll med mina vänner här.
  • Anna O
    Anna O skrev om Restaurang la Sombrita
    Fantastiskt gott! Mysigt ställe i trevlig omgivning! Skön stämning
  • Jens A
    Jens A skrev om Restaurang la Sombrita
    La sombrita är en väldigt trevlig restaurang mitt på linnégatan, nära centrum. Här kan man äta billig och framförallt god spansk mat, kanske oftast tapas. det är även trevligt tat hgå hit och bara ta en öl och spana på folk en vardagskväll. Tapasen är verkligen prisvärd och restaurangen inger en familjär spansk stämning.
  • fanny w
    fanny w skrev om Restaurang la Sombrita
    Mysig bar med god och billig tapasmeny. Bra läge och trevlig stämmning. Sjukt god mat.
  • Ellinor S
    Ellinor S skrev om Restaurang la Sombrita
    Mysig spansk restaurang med många bra och prisvärda alternativ. Spans öl serveras I baren där man kan få vänta om man inte bokat bord. Bordsbeställning är att rekommendera. Många små olika rätter som man sälv kan kombinera ihop till en måltid.
  • Niklas N
    Niklas N skrev om Restaurang la Sombrita
    Bra ställe med bra mat och bra service..rekomenderas verkligen!
  • Yordabel A
    Yordabel A skrev om Restaurang la Sombrita
    La Sombrita är en spanska restaurang belägen på linnégatan i Göteborg. Området är verkligen mysigt med många caféer i närheten och gamla vackra byggnader. Inredningen spansk ut i fingertopparna och även musiken de spelar och just det medför att man genast kommer i rätt stämning. Maten som serveras är kryddig och riktigt god. Jag rekommenderar även sangrian, utsökt! Detta ställe är väldigt populärt och man kan inte boka bord så vill man hit och äta är det bra om man är ute i god tid!

Linnégatan 23, 413 04 Göteborg