Restaurang Räkan

Restaurang Räkan

Ring 08-522 408 88 www.rakan.se
4.0

Restaurang Räkan är Göteborgs berömda fisk- och skaldjurskrog, som nu har flyttat till Stockholm. De västsvenska delikatesserna har självklart följt med så att du kan uppleva och njuta av det allra bästa från västkusten, på östkusten. Restaurang Räkan hittar du idag i ett trevligt läge på Vasagatan 23 i Stockholm. Du kan boka...

107 omdömen om Restaurang Räkan

Erik A
Skrev om Restaurang Räkan

Underbar restaruang som verkligen tar hand om sina kunder. Supergod mat och trevlig personal! Kan verkligen rekommendera Restaurang Räkan till allmänheten och vänner! / Andreas

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8054 omdömen 4.3 av 8054 omdömen

Kerstin L
Skrev om Restaurang Räkan

God mat och trevlig miljö men väldigt dålig service!!! Vi fick säga till om att få beställa både dryck och mat. Vi var hos er vid ett tidigare tillfälle på en fredag kväll då var servicen väldigt bra. Denna gång besökte vi er kl. 15:30 för vi skulle på teater men servicen borde rimligtvis vara lika bra på em.

Susanne S
Skrev om Restaurang Räkan

Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Monika J
Skrev om Restaurang Räkan

Bra bemötande, professionell personal, mycket god mat! Trevlig atmosfär på restaurangen och bra läge centralt i Stockholm.

Lars-Owe K
Skrev om Restaurang Räkan

Snabbt svar på bordsreservationen. God mat och trevlig personal. Rekommenderar restaurangen som är klart värt ett besök.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Sylvia N
Skrev om Restaurang Räkan

Härligt! När Göteborgs längtan blir för stark.

Kerstin N
Skrev om Restaurang Räkan

Trevligt bemötande och god fisk.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Yvonne P
Skrev om Restaurang Räkan

Mycket god och vällagad mat. Trevlig personal. Fick tom byta ut vinet som jag inte tyckte passade till rätten. Mycket imponerande.

Lena B

tREVLIG PERSONAL, JÄTTEGOD MAT

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Inger J
Skrev om Restaurang Räkan

Trevlig personal som var serviceminded. Lite fler rätter att välja på samt billigare vi .

Mattias K
Skrev om Restaurang Räkan

Bra mat trevlig personal och väldigt god mat

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Monica H
Skrev om Restaurang Räkan

God mat trevlig inredning proffsig personal.

Olle E
Skrev om Restaurang Räkan

Med stora förväntningar besökte vi Räkan i Stockholm. Våra förhoppningar överträffades med "råge". Trevlig personal och miljö. Dessutom var samtliga rätter goda ( 6 personer med 4 olika alternativ). Själv åt jag räkor till dagens pris, toppen!!

Harriet R
Skrev om Restaurang Räkan

Mycket trevligt bemötande, bra bordsplacering, trevlig personal, bra bokningssystem, utsökt mat

Åsa F
Skrev om Restaurang Räkan

Den bästa fisk & skaldjursresturangen jag varit på. Superbra & proffsig service! Maten gudomlig

Lars A
Skrev om Restaurang Räkan

Bra koncept, men inte den sista finishen

Gunnar L
Skrev om Restaurang Räkan

Vi har bokat bord men ännu inte varit där

Angelica M
Skrev om Restaurang Räkan

Trevlig personal, trivsam miljö och väldigt god mat!

Susanne S
Skrev om Restaurang Räkan

Lätt att boka bord via nätet. Trevlig atmosfär. God mat och strålande service.

Elin G
Skrev om Restaurang Räkan

Jätte trevlig resturang med god mat😊 Servicen var bra fram till varmrätten sen blev vi tyvärr lite bort glömda tyckte vi...

Paul&Britt M
Skrev om Restaurang Räkan

Vi var 4 personer som beställde 1 flaska vin och 1 martini före mate. Vinet serverades snabbt men Martinin dröjde 20 minuter innan den serverades. Fisken vi beställde var tyvärr torr. Serverades med brynt smör som var snålt tilltaget. Ingen höjdare. Fiskgrytan var ok och likaså toast Skagen.

Göran S
Skrev om Restaurang Räkan

Bra mat, bra restaurang och bra service!

Hanna H
Skrev om Restaurang Räkan

Vi är väldigt nöjda både med bemötande och mat. Rolig feature med räkbåten som levererade maten till bordet!

Göte K

utmärkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lena R
Skrev om Restaurang Räkan

Läste både positivt och negativt om Räkan. Det negativa var att det var en turistrestaurang. Det positiva var att det var trevlig miljö och bra mat. Som råd stod att man skulle boka vid dammen och jag gjorde så. Fick en jättetrevlig upplevelse med riktigt bra mat.

Susanne N
Skrev om Restaurang Räkan

Förutom att jag fick den minsta hummer jag någonsin sett va det toppen, mycket trevlig personal

Åsa L
Skrev om Restaurang Räkan

Mycket bra respons på bokningsförfrågan via email. Trevligt bemötande på plats. Bästa serverade och blandade Manhattan drinken någonsin enligt männen i mitt sällskap.

Stina G
Skrev om Restaurang Räkan

Trevligt, bra Koncept, bra service. Kul med båten med räkorna!

Bo T
Skrev om Restaurang Räkan

lite besviken på bordsplaceringen, maten OK personalen bra.

Ida H
Skrev om Restaurang Räkan

Fantastiskt god mat både musslor och entrecote! Härlig miljö som trots mycket folk inte var alltför bullrig och högljudd. Dessutom en utomordentlig service med supertrevlig personal. Har inget dåligt att säga, en av de bästa restaurangerna vi varit på!

Ken B
Skrev om Restaurang Räkan

Good fish meal in central Stockholm - good service and delivery of prawns via the radio controlled boat a highlight for even our 15 year old son!

Eriko N
Skrev om Restaurang Räkan

Maten var god och restaurangen var fin med en pool som fiskar simmar i :)

Bruno S
Skrev om Restaurang Räkan

God mat o bra service, kommer gärna tillbaka.

Johan G
Skrev om Restaurang Räkan

Bra och Trevlig Service God Mat Hade sett fram emot att få Köra fram Räkorna med Båt Själv. Bägge Båtar Trasiga Inge Bra Besviken Det var på en sån rekommendation Vi gick Dit Tänk om Du haft med Dig ett Barn Och Lockat med Det. Johan Granath 0708-475407

Carina T
Skrev om Restaurang Räkan

Mycket god mat och bra service. Går gärna till Räkan igen!

Malin H
Skrev om Restaurang Räkan

Mitt besök var en stor besvikelse från början till slut, jag skulle på en fin dag i stockholm med en vänninna och hade bokat bord kl 12 för lunch, när vi kom in var det både städare och fönsterputsare i lokalen men ingen servitris, vi satte oss vid ett bord för att invänta service som kom först 10 minuter senare och inledde konversationen med ett abrupt "har ni bokat bord??" Inte hej välkommna förlåt att jag inte var här när ni kom eller så..? Vi tog champagne och en varsin halv hummer som kom utan några tillbehör och var...

Göran W
Skrev om Restaurang Räkan

Trevlig restaurering med bra personal och god mat.

Tord P
Skrev om Restaurang Räkan

Utmärkt bemötande och fantastiska skaldjur

johan f
Skrev om Restaurang Räkan

God och vällagad mat och trevlig service.

Bengt W
Skrev om Restaurang Räkan

Lätt att boka på internet. Bra mat och service.

Benneth A
Skrev om Restaurang Räkan

Mycket bra service kommer gärna tillbaka god mat

Bia S
Skrev om Restaurang Räkan

Hej. Tyvärr är jag inte så nöjd med mitt besök. Maten var ok men mycket seg betjäning av personalen. Vi kändes oss bortglömda vid beställningen av vår mat samt svårt att få kontakt vid avslutningen.

Ola C
Skrev om Restaurang Räkan

Besökte Räkan en söndag em. Sällskapet var från yngst 10 upptill 80. Alla åt från lunch menyn och blev både nöjda och mätt. Servicen var bra, men utrymmet mellan borden gjorde att själva serveringen kunde upplevas stökig/krånglig. Tyvärr funkade inte båtarna men barnen fick istället mata de häftiga, läskiga fiskarna. En höjdare det oxå! Kan absolut tänka oss gå tillbaka.

Malin S
Skrev om Restaurang Räkan

Väldigt bra! Trevlig service av vår servitör och god mat och dricka 😊

Kalle S
Skrev om Restaurang Räkan

Vänlig personal, god mat och trevliga lokaler.

Ingela H
Skrev om Restaurang Räkan

Fräsch restaurang,trevlig personal, fiskrätter av hög klass.

Per-Olov B
Skrev om Restaurang Räkan

Trevligt mottagande av personalen. Trevlig miljö med möjlighet att leverera dina räkor med räkkuttern till bordet. Utsökta skaldjur och dryck. Uppmärksam och trevlig personal. Tack för en underbar kväll hos er på Restaurang Räkan! Vi kommer snart tillbaka. Hälsningar från Sonja o Per-Olov

Ann-Sofie U
Skrev om Restaurang Räkan

Det var lite struligt innan vi fick vårt bord men det vägdes sedan upp av den service vi fick under middagen.

Emy P
Skrev om Restaurang Räkan

Jag är besviken på mitt besök hos er, vi fick vänta i över 45 minuter, på våran varmrätt, från förrätt. Och till svar fick vi att det var lite körigt i köket! Vi fick betala full pris på menyn, och ingen kompensation. Väldigt dåligt tycker jag!

Thorbjörn A
Skrev om Restaurang Räkan

Väldigt god mat . Schysst personal .Trevlig inredning på restaurangen .